Skocz do zawartości

[Hamulce] Jakie zamiast Shimano SLX M7000 ?


Dezent

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Zamierzam zmienić hamulce w swoim MTB 29er. Startuję w amatorskich zawodach, tereny mazurskie.

Jakie hamulce polecacie w cenie do 700-800 zł za komplet ?

Napisano

W sumie nic nie miałem do tej pory. Nie mogę odpowietrzyć tylnego, więc pewnie będzie do wymiany. Sześć razy powtarzałem wszystko zgodnie z instrukcją. Nie mam już siły na to dziadostwo. Mam je niecały rok. Jak mam zmieniać tył to zmienię już cały komplet na coś innego. Może dłużej wytrzymają.

Napisano

Zmieniać heble, wydać 8 stów bo sobie nie radzę z odpowietrzeniem.

 

Może zaryzykuj te 30pln, udaj się do rowerowego i poproś o odpowietrzenie?

 

Za 8 stów masz XT które są dokładnie takie same technicznie co SLX. Za 150 euro masz Magury MT5 na bike discount.

Napisano

Sam walczyłem kiedyś długo z jednym Guide, więc rozumiem Twoją frustrację :) W sumie ciężko znaleźć coś lepszego od SLX. Levele to to samo dziadostwo. Jak dałem swojego do rowerowego to też nic nie dało. Niby odpowietrzył, kasę wziął, a problem został, dowiedziałem się, że nic lepszego nie wymyślą i już. Dopiero jak wszystko rozebrałem, wyczyściłem i nasmarowałem jak trzeba to zaczął działać i działa bez problemu aż do teraz. Magury MT5 to kozackie hamulce do enduro,mają po 4 tłoczki i po 4 klocki na zacisk, raczej ciężko wykorzystać ich potencjał w XC.

Z SLX masz łatwiej, bo chodzą na olej, a nie Dot, który po rozlaniu wszystko żre. Uszczelki jak potrzebujesz to też znajdziesz. Z tego co się orientuję w zacisku są zwykłe kwadringi. Jedynie z uszczelką tłoka pompy może być problem, ale z jej powodu hamulec się nie zapowietrza.

  • Mod Team
Napisano
Godzinę temu, Ilia napisał:

Magury MT5 to kozackie hamulce do enduro,mają po 4 tłoczki i po 4 klocki na zacisk, raczej ciężko wykorzystać ich potencjał w XC.

Dlatego są MT Trail Sport z fabrycznymi klamkami HC, których nie ma w MT5. 

Napisano

Kup oliwki i inserty. Rozkręć układ, wyczyść gwinty i skręć na nowo. Potem porządnie przelej płynem. Cudów nie ma, gdzieś musi być nieszczelność albo coś robisz źle.

Napisano

Ja bym mimo wszystko polecał zaprowadzić rower do porządnego serwisu i poprosić o przelanie ukladu...  Cokolwiek kupisz od Srama w tych pieniądzach będzie gorsze i trudniejsze w obsłudze. Zostaje Magura.

Napisano

Gdyby Ci się nie udało zrobić i zdecydował na wymianę, to ja bym wybrał coś z sram guide, jak na mój gust przynajmniej mają jakąś modulacje.

Napisano

Jak bym miał wymieniać Slx na coś porównywalnego, to też bym brał Guidy. Lżejsze, mocniej hamują, do tego od wersji RS w górę Slx nie mają przy nich praktycznie żadnej modulacji.

Napisano

dziwne wszystkie hamulce Shimano jakie miałem i mam teraz slx 7000 i kupiłem zee niedawno nie stwarzały żadnych problemów. Skracałem przewody, na nowo obrabiałem końcówki do klamki, kilka razy je przelewałem żadnych problemów. Zrobiłem sobie swój zestaw do odpowietrzania i działa wyśmienicie. 

  • Mod Team
Napisano
13 minut temu, gnomon69 napisał:

dziwne wszystkie hamulce Shimano jakie miałem i mam teraz slx 7000 i kupiłem zee niedawno nie stwarzały żadnych problemów.

Próbowałeś to zdanie napisać ze znakami interpunkcyjnymi?

 

Napisano

Zamówiłem drugi zacisk. I tak musiałem go wymienić bo podczas dwudziestego wkładania klocków zerwałem gwint w zacisku.

Wymienię oliwkę i spróbuję jeszcze raz. Jak nie wyjdzie to serwis. 

Napisano

W poprzednim rowerze miałam najtańsze hydrauliki BR-M315 czy coś takiego. 3 lata, 10.500 km. Nic przy nich nie robiłem, raz klocki tylko wymieniałem.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Mam ten sam do Srama i Shimano. Jakość bardzo dobra ( przynajmniej jeśli chodzi o styczność z DOT po 2 latach jak nowe ).

Jedynie co to dokup sobie oringi, bo te pryskają jak szalone po pomieszczeniu, chwila nieuwagi i nie ma. Ja dokupiłem nieco większej średnicy gumy ( chyba 1,5 mm ) i teraz siedzą należycie.

Napisano

Tak też zrobiłem. Kupiłem właśnie nową, a tą odsyłam na reklamację. Rok czasu wytrzymała. W poprzednim rowerze miałem hamulce BR-M315 i przez 3 lata nic nie robiłem przy nich.

Napisano

Nowa klamka założona.

Niestety w dalszym ciągu nie mogę zwalczyć objawu, jak kilka razy bardzo szybko wciskam hamulec, dźwignia mocno twardnieje.

Druga sprawa mniej istotna. Nowa prawa klamka jest pomalowana czarną matową i chropowatą farbą, stare klamki są gładsze. Jakaś inna partia ? Czy pierwsza wersja M7000 jest inna od obecnej ? Czy to tylko różnica wizualna ? Poniżej zdjęcia:

 

IMG_20190310_130313-1664x1248.jpg

IMG_20190310_130535-1664x1248.jpg

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...