Skocz do zawartości

[kompaktybilność grup szosowych] Pomoc.


TomaszU84

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Na wstępie, nie znalazłem takiego tematu, w razie mojego błędu, proszę o wklejenie czy przesłanie mi linka na PW i zamknięcie tego tematu :-)

 

Składam rower pod 110kg chłopa (waga docelowa, 100kg). Na dzień dzisiejszy chciałbym mieć korbę i hamulce 105, reszte Sore, wszystko z najnowszej serii, będzie pasować? Wyczytałem, że korby Sram są wiotkie, zwłaszcza pod sporą wagą, jak pod tym względem wygląda Campagnolo? Są kompaktybilne z Shimano?  

 

Czy jest coś, na co muszę uważąć? Aha, rama to Corratec Dolomiti (widelec rownież).

 

 

Dzięki wielkie za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
9 godzin temu, TomaszU84 napisał:

Wyczytałem, że korby Sram są wiotkie, zwłaszcza pod sporą wagą,

Waga użytkownika- 95 kg, korby - najsampierw 150 5700 , obecnie SRAM Force 2x11. Absolutnie nie czuję różnicy w wiotkości. Śmiem nawet twierdzić, że Force pracuje lepiej. 

Warto tu dodać, że korby SRAMa ( na pewno Rival i Force ) lepiej pracują z przerzutkami Yaw.

Sama korba serii 105 jest bardzo OK i do napędu opartego na Szimano nie ma sensu zakładać korby SRAM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki!

Korba i hamulce 105 bo odczuje ja wagowo/je technicznie.

Jeszcze kilka pytań: odczuje istotną różnicę między klamkami 105 a Sora? Przerzutki Sora współpracować będą z korbą 105? Dobrze myślę, że skoro nie potrzebuje 10/11 biegów, a waga jest niemalże identyczna, nie potrzebuje nic wyżej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Teraz, TomaszU84 napisał:

odczuje istotną różnicę między klamkami 105 a Sora?

105 będzie pracowała bardziej dokładniej ,ale nie będzie to potężna różnica.

Teraz, TomaszU84 napisał:

Dobrze myślę, że skoro nie potrzebuje 10/11 biegów, a waga jest niemalże identyczna, nie potrzebuje nic wyżej?

W teorii tak. Ale patrząc przyszłościowo za rok, dwa może być problem z tanim upgradem napędu. 

Prywatnie policzyłbym czy rezygnacja z korby i hamulców 105 nie pozwoli na zakup kompletnej Tiagry 10 sp. Mimo wszystko dodatkowy bieg da płynniejsze stopniowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem szczerze, że przy wadze kolarza w okolicy 100kg, różnica w wadze miedzy korbą Sora, a 105 będzie bez znaczenia. Różnica w sztywności również będzie niewyczówalna. Jeżeli ze względów ekonomicznych nie chcesz brać pełnej 105, to bierz pełną Sorę i załóż tylko klocki hamulcowe ze 105 model BR-5800, pod obręcze aluminiowe z okładzinami R55C3. Będziesz zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...