Szary_wolf Napisano 12 Lutego 2019 Napisano 12 Lutego 2019 Cześć. Potrzebuję Waszej porady. Planuję założyć oponę 29" 2.2 na obręcz DT Swiss 533d o szerokości wewnętrznej 22 mm. Myślałem o zwijanych oponach (w przyszłości jako bezdętki) Continental Race King II 29" 2.2, ale czytałem, że szerokość opony i kształt balonu zmienia się w zależności od szerokości obręczy. Czy ktoś jeździ na takim zestawie i mógłby zmierzyć jak wygląda szerokość napompowanej opony? Nie martwię się o to, że będzie za szeroka, tylko że będzie dużo węższa niż powinna z podanych wymiarów (ETRTO 55 mm).
Dokumosa Napisano 12 Lutego 2019 Napisano 12 Lutego 2019 Szerokość rzrczywista wyjdzie nieco poniżej 2,1". Żeby pokrywała się z nominalną trzeba by chyba użyć obręczy 45mm
Szary_wolf Napisano 12 Lutego 2019 Autor Napisano 12 Lutego 2019 A czy to prawda, że im węższa obręcz, tym opona układa się węziej i robi się wyższa (większa średnica zewnętrzna)?
Dokumosa Napisano 12 Lutego 2019 Napisano 12 Lutego 2019 Opona nie układa się wtedy płasko tylko ją wypycha na boki. Taki balon/żarówka się tworzy stad powierzchnia styku opony z gruntem się zmniejsza jak również podparcie opony na zakrętach (może pływać na boli a w skrajnym przypadku wypaść z rantu). Odnosnie średnicy to nawet jeśli robi się większa to tylko pozornie (liczy się promień od osi do gruntu).
seraph Napisano 12 Lutego 2019 Napisano 12 Lutego 2019 Prawda, ale ważniejsza prawda jest taka, że Continetal zawyża rozmiary opon i mało kiedy balon osiąga deklarowaną szerokość. Obręcz 22 mm pod oponę 2,1 jest wręcz idealna. U mnie WTB Nano i Maxxis Aspen 29x2,1 na tej obręczy mają ponad 52 mm szerokości.
Szary_wolf Napisano 12 Lutego 2019 Autor Napisano 12 Lutego 2019 @seraph Sugerujesz kupić oponę o szerokości 2.1, czy masz na myśli, że po założeniu tej przeze mnie wspomnianej opony jej rzeczywista szerokość czyli ok. 2.1 będzie idealna?
Dokumosa Napisano 12 Lutego 2019 Napisano 12 Lutego 2019 Obecnie conti i schwalbe zawyżają tak samo. Mam NN 2,35 i 2,6 i żaden nie trzyma swoich wymiarów (odpowiednio na obręczach 25 i 30mm wewnętrznie). Podobnie rzecz ma się z conti RK, XK i MK. Zwykle brakuje pomiędzy 0,1 a 0,2".
seraph Napisano 12 Lutego 2019 Napisano 12 Lutego 2019 Sugeruję, żebyś nie przejmował się szerokością obręczy, bo ta jest optymalna, ale opona Continetal i nie tak nie osiągnie na niej deklarowanych 2,1'. Opony 2,4 od Conti mają realnie nie więcej niż 2,25; więc jak 2,1 sięgną 2 cali (50 mm) to będzie sukces - taka polityka...
panpromek Napisano 12 Lutego 2019 Napisano 12 Lutego 2019 Podepnę się pod temat, bo w sumie dotyczy podobnego pytania. Czy pod oponę gravelową 43-45C wewnętrzna szerokość obręczy 25 mm to będzie za "bogato" czy ok ? Te same koła zamierzam używać również okazjonalnie hardtailu 29er.
Dokumosa Napisano 12 Lutego 2019 Napisano 12 Lutego 2019 45 będzie już na skraju akcpetowalności więc dużo zależy od konkretnego przypadku. Trzeba by założyć i zobaczyć jak się jeździ
m0d Napisano 12 Lutego 2019 Napisano 12 Lutego 2019 32 minuty temu, panpromek napisał: Czy pod oponę gravelową 43-45C wewnętrzna szerokość obręczy 25 mm to będzie za "bogato" czy ok ? Coraz częściej w gravelach masz już fabrycznie obręcze 23mm wewn. z oponami np. 38c, więc resztę sobie dopowiedz
panpromek Napisano 12 Lutego 2019 Napisano 12 Lutego 2019 1 minutę temu, m0d napisał: Coraz częściej w gravelach masz już fabrycznie obręcze 23mm wewn. z oponami np. 38c, więc resztę sobie dopowiedz Znaczy będzie "banglać". Senkju
Szary_wolf Napisano 12 Lutego 2019 Autor Napisano 12 Lutego 2019 Koledzy, a czy możecie polecić coś sensownego typu właśnie tego Conti RK II ale o szerokości 2.1? To znaczy jakąś zwijaną oponę TubelessReady bardziej na asfalt niż w ciężki teren? Wiem, że wybór jest spory, ale tylko sami użytkownicy wiedzą najlepiej, co warto kupić, a co nie
panpromek Napisano 12 Lutego 2019 Napisano 12 Lutego 2019 Od kilku sezonów ujeżdżam Maxxisa Aspena 2.1 tyle, że wersja zwykła, nie TR. Jak dla mnie świetna opona. Radzi sobie bardzo dobrze właściwie w każdych warunkach. No może poza upierdliwym błotem. Na asfalcie jest szybka i cicha. Bardzo uniwersalna opona. Nie wiem skąd się biorę złe opinie o tym modelu a jest ich sporo.
cervandes Napisano 12 Lutego 2019 Napisano 12 Lutego 2019 Mezcal. Jak jest szmal to G+, obłędnie się klei.
Brombosz Napisano 12 Lutego 2019 Napisano 12 Lutego 2019 3 godziny temu, seraph napisał: Opony 2,4 od Conti mają realnie nie więcej niż 2,25 No nie zawsze. Poszedłem zmierzyłem swoje TK 2,4" na obręczy 27mm wew. i wyszło 61mm w miejscu bez klocków. Gra i buczy, a już mi ciśnienie zaczynało skakać
seraph Napisano 12 Lutego 2019 Napisano 12 Lutego 2019 To może po prostu ludzie zwykle pakują te Conti 2,4 na popularniejsze/węższe obręcze i stąd opinie? Nie mniej jednak mój Ardent 2,4 na obręczy 23 mm ma 60 mm balonu.
Szary_wolf Napisano 12 Lutego 2019 Autor Napisano 12 Lutego 2019 Czyli jak wybiorę węższą oponę tzn. 2.1 to powinna się lepiej ułożyć w obręczy niż 2.2 i balon też będzie miał trochę inny kształt? Poważnie zastanawiam się nad tymi Conti RK 2, dlatego chciałem się poradzić czy nie będą za szerokie na tą obręcz 22 mm
Dokumosa Napisano 12 Lutego 2019 Napisano 12 Lutego 2019 Będzie dobrze. Jak chcesz głównie po asfalcie naginać to 2,0 będzie lepsze bo lżejsze. 2,2" daje odrobinę więcej komfortu na nierównościach i lepszą przyczepność w terenie.
cervandes Napisano 12 Lutego 2019 Napisano 12 Lutego 2019 3 godziny temu, siejak1 napisał: Planuję kupić te gumy do nowych obręczy karbonowych 25 wew. szerokość brać 2.1 czy 2.25? waga trochę odstrasza ale podobno lekko się toczą. Co byś polecił ? Ja tam nie lubię wąskich opon, wybieram ostatnio zawsze 2.25 dla tłumienia. Do tego zestawy 2xmezcal występują w walizkach z uszczelniaczem tylko jako 2.25 co ułatwia wybór. Raz na jakiś czas pojawia się promka, czasem na e-rower, czasem na bike-discount i kosztują wtedy 230pln para. Wychodzi po 115 za oponę TNT G+ wraz z 250ml uszczelniacza. Czy polecam? Ja po twardym latam głównie, jeżdżę szybko, agresywnie, oczywiście nie hamuję z zablokowanie koła. Teren to w moim przypadku powiedzmy 1/4 tras, lubię wyskoczyć w las, piach czy inne pole ale dużo robię dojazdów i kursów przez np miasto. Opony zrobiły u mnie 6000km i tylna lekko się zużyła, ten środkowy bieżnik zszedł około połowy i zniknęło wcięcie w nim - zamieniłem więc tył z przodem dla równomierności zużycia i jestem pewien, że przejadę na tym kolejny rok (6000km). Póki co zero kapci, żadnego bicia, opona przez mieszankę G+ klei jak szalona a na mokrym nie zachowuje się jak wszystkie jakie do tej pory miałem w tym Smart Sam, Race King (w wersjach performance). Moim zdaniem opony są znakomite i jeśli pojawi się promka na mój rozmiar to bez wątpienia zamówię komplecik na przyszły rok. Po 180 za sztukę to bym nie zapłacił, ale kupując je za dobre pieniądze - warte są każdej złotówki. Skoro kupujesz do obręczy 25mm to kupiłbym zdecydowanie 2,25. EDIT: O, tak wyglądały przy podmiance
Alsew Napisano 12 Lutego 2019 Napisano 12 Lutego 2019 29 minut temu, cervandes napisał: opona przez mieszankę G+ klei jak szalona a na mokrym nie zachowuje się jak wszystkie jakie do tej pory miałem w tym Smart Sam, Race King (w wersjach performance). A że tak zapyta, jak 'szalona' to ona się klei do mokrego asfaltu/kostki/szutru czy do mokrych korzeni i w błocie daje radę? Twierdzisz że te opony wytrzymają u ciebie +/-12 tys km, piszesz że głównie jeździsz po betonach - wynika z tego że jest zrobiona ze stosunkowo twardej gumy, co kłóci się z przyczepnością w mokrym terenie.
cervandes Napisano 13 Lutego 2019 Napisano 13 Lutego 2019 Panie, oczywiście, że to nie jest opona na błoto. Drobny bieżnik się zapycha, nieważne jaki by miał kształt. Opona na mokre i błotniste musi mieć sterczący bieżnik z masą miejsca między klockami.
Alsew Napisano 13 Lutego 2019 Napisano 13 Lutego 2019 3 godziny temu, cervandes napisał: Drobny bieżnik się zapycha, nieważne jaki by miał kształt. Opona na mokre i błotniste musi mieć sterczący bieżnik z masą miejsca między klockami. Ciekawe. Patrząc na typowego 'błotniaka' od Vittori, czyli Gato2, widzę tu klocki niewiele wyższe od Mezcala, i znacznie gęściejsze niż np. w Barzo, które mam. Jak dla mnie to głównie kwestia rodzaju gumy, a z tego co piszesz to temu Mezcalowi w tej materii bliżej do opony trekkingowej, niż do typowej opony XC. Nie spodziewam się nadzwyczajnych właściwości Mezcala w błocie, a że bieżnik się zapycha to przypuszczam bo miałem Saguaro i ta opona potrafiła zalepić się byle czym - nawet wilgotnym piaskiem o śniegu czy błocie nie wspominając. Dla porównania na tyle do kompletu miałem Race Kinga RS i jadąc po śniegu, Saguaro miało średnicę opony od fat bika, a Race King był czysty Dlatego też się pytam do czego ten Mezcal tak się klei jak jest mokro, bo w terenie po za błotem/śniegiem są jeszcze mokre korzenie, kamienie czy liście...
Dokumosa Napisano 13 Lutego 2019 Napisano 13 Lutego 2019 Typowe opony na błoto to np. conti mud king, schwalbe dirty dan albo maxxis wetscream. Wszystkie mają bardzo wysokie, rzadko rozmieszczone klocki. O ile pamiętam to vittoria nie ma w ofercie typowej opony mtb na błoto a gato jest jest oponą do XC.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.