Skocz do zawartości

[Opony] Opona 29" 2.2 dla obręczy o szer. wew. 22 mm


Szary_wolf

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć. 

Potrzebuję Waszej porady. Planuję założyć oponę 29" 2.2 na obręcz DT Swiss 533d o szerokości wewnętrznej 22 mm. Myślałem o zwijanych oponach (w przyszłości jako bezdętki) Continental Race King II 29" 2.2, ale czytałem, że szerokość opony i kształt balonu zmienia się w zależności od szerokości obręczy. Czy ktoś jeździ na takim zestawie i mógłby zmierzyć jak wygląda szerokość napompowanej opony?

Nie martwię się o to, że będzie za szeroka, tylko że będzie dużo węższa niż powinna z podanych wymiarów (ETRTO 55 mm).

Napisano

Opona nie układa się wtedy płasko tylko ją wypycha na boki. Taki balon/żarówka się tworzy stad powierzchnia styku opony z gruntem się zmniejsza jak również podparcie opony na zakrętach (może pływać na boli a w skrajnym przypadku wypaść z rantu). Odnosnie średnicy to nawet jeśli robi się większa to tylko pozornie (liczy się promień od osi do gruntu).

Napisano

Prawda, ale ważniejsza prawda jest taka, że Continetal zawyża rozmiary opon i mało kiedy balon osiąga deklarowaną szerokość.

Obręcz 22 mm pod oponę 2,1 jest wręcz idealna. U mnie WTB Nano i Maxxis Aspen 29x2,1 na tej obręczy mają ponad 52 mm szerokości.

Napisano

@seraph Sugerujesz kupić oponę o szerokości 2.1, czy masz na myśli, że po założeniu tej przeze mnie wspomnianej opony jej rzeczywista szerokość czyli ok. 2.1 będzie idealna? :)

Napisano

Obecnie conti i schwalbe zawyżają tak samo. Mam NN 2,35 i 2,6 i żaden nie trzyma swoich wymiarów (odpowiednio na obręczach 25 i 30mm wewnętrznie). Podobnie rzecz ma się z conti RK, XK i MK. Zwykle brakuje pomiędzy 0,1 a 0,2".

Napisano

Sugeruję, żebyś nie przejmował się szerokością obręczy, bo ta jest optymalna, ale opona Continetal i nie tak nie osiągnie na niej deklarowanych 2,1'. Opony 2,4 od Conti mają realnie nie więcej niż 2,25; więc jak 2,1 sięgną 2 cali (50 mm) to będzie sukces - taka polityka...

Napisano

Podepnę się pod temat, bo w sumie dotyczy podobnego pytania. Czy pod oponę gravelową 43-45C wewnętrzna szerokość obręczy 25 mm to będzie za "bogato" czy ok ? Te same koła zamierzam używać również okazjonalnie hardtailu 29er.

Napisano
32 minuty temu, panpromek napisał:

Czy pod oponę gravelową 43-45C wewnętrzna szerokość obręczy 25 mm to będzie za "bogato" czy ok ?

Coraz częściej w gravelach masz już fabrycznie obręcze 23mm wewn. z oponami np. 38c, więc resztę sobie dopowiedz :)

 

Napisano
1 minutę temu, m0d napisał:

Coraz częściej w gravelach masz już fabrycznie obręcze 23mm wewn. z oponami np. 38c, więc resztę sobie dopowiedz :)

 

Znaczy będzie "banglać". Senkju :)

Napisano

Koledzy, a czy możecie polecić coś sensownego typu właśnie tego Conti RK II ale o szerokości 2.1? To znaczy jakąś zwijaną oponę TubelessReady bardziej na asfalt niż w ciężki teren? Wiem, że wybór jest spory, ale tylko sami użytkownicy wiedzą najlepiej, co warto kupić, a co nie ;)

Napisano

Od kilku sezonów ujeżdżam Maxxisa Aspena 2.1 tyle, że wersja zwykła, nie TR. Jak dla mnie świetna opona. Radzi sobie bardzo dobrze właściwie w każdych warunkach. No może poza upierdliwym błotem. Na asfalcie jest szybka i cicha. Bardzo uniwersalna opona. Nie wiem skąd się biorę złe opinie o tym modelu a jest ich sporo.

Napisano
3 godziny temu, seraph napisał:

Opony 2,4 od Conti mają realnie nie więcej niż 2,25

No nie zawsze. Poszedłem zmierzyłem swoje TK 2,4" na obręczy 27mm wew. i wyszło 61mm w miejscu bez klocków. Gra i buczy, a już mi ciśnienie zaczynało skakać :) 

Napisano

To może po prostu ludzie zwykle pakują te Conti 2,4 na popularniejsze/węższe obręcze i stąd opinie? Nie mniej jednak mój Ardent 2,4 na obręczy 23 mm ma 60 mm balonu.

Napisano

Czyli jak wybiorę węższą oponę tzn. 2.1 to powinna się lepiej ułożyć w obręczy niż 2.2 i balon też będzie miał trochę inny kształt? Poważnie zastanawiam się nad tymi Conti RK 2, dlatego chciałem się poradzić czy nie będą za szerokie na tą obręcz 22 mm :unsure:

Napisano

Będzie dobrze. Jak chcesz głównie po asfalcie naginać to 2,0 będzie lepsze bo lżejsze. 2,2" daje odrobinę więcej komfortu na nierównościach i lepszą przyczepność w terenie.

Napisano
3 godziny temu, siejak1 napisał:

Planuję kupić te gumy do nowych obręczy karbonowych 25 wew. szerokość brać 2.1 czy 2.25? waga trochę odstrasza ale podobno lekko się toczą. Co byś polecił ?

 

Ja tam nie lubię wąskich opon, wybieram ostatnio zawsze 2.25 dla tłumienia. Do tego zestawy 2xmezcal występują w walizkach z uszczelniaczem tylko jako 2.25 co ułatwia wybór. Raz na jakiś czas pojawia się promka, czasem na e-rower, czasem na bike-discount i kosztują wtedy 230pln para. Wychodzi po 115 za oponę TNT G+ wraz z 250ml uszczelniacza.

 

Czy polecam? Ja po twardym latam głównie, jeżdżę szybko, agresywnie, oczywiście nie hamuję z zablokowanie koła. Teren to w moim przypadku powiedzmy 1/4 tras, lubię wyskoczyć w las, piach czy inne pole ale dużo robię dojazdów i kursów przez np miasto. Opony zrobiły u mnie 6000km i tylna lekko się zużyła, ten środkowy bieżnik zszedł około połowy i zniknęło wcięcie w nim - zamieniłem więc tył z przodem dla równomierności zużycia i jestem pewien, że przejadę na tym kolejny rok (6000km). Póki co zero kapci, żadnego bicia, opona przez mieszankę G+ klei jak szalona a na mokrym nie zachowuje się jak wszystkie jakie do tej pory miałem w tym Smart Sam, Race King (w wersjach performance).

Moim zdaniem opony są znakomite i jeśli pojawi się promka na mój rozmiar to bez wątpienia zamówię komplecik na przyszły rok. Po 180 za sztukę to bym nie zapłacił, ale kupując je za dobre pieniądze - warte są każdej złotówki.

 

Skoro kupujesz do obręczy 25mm to kupiłbym zdecydowanie 2,25.

 

EDIT:

O, tak wyglądały przy podmiance

 

87075286898122977204.jpg

Napisano
29 minut temu, cervandes napisał:

opona przez mieszankę G+ klei jak szalona a na mokrym nie zachowuje się jak wszystkie jakie do tej pory miałem w tym Smart Sam, Race King (w wersjach performance).

A że tak zapyta, jak 'szalona' to ona się klei do mokrego asfaltu/kostki/szutru czy do mokrych korzeni i w błocie daje radę? Twierdzisz że te opony wytrzymają u ciebie +/-12 tys km, piszesz że głównie jeździsz po betonach - wynika z tego że jest zrobiona ze stosunkowo twardej gumy, co kłóci się z przyczepnością w mokrym terenie. 

Napisano

Panie, oczywiście, że to nie jest opona na błoto. Drobny bieżnik się zapycha, nieważne jaki by miał kształt. Opona na mokre i błotniste musi mieć sterczący bieżnik z masą miejsca między klockami.

Napisano
3 godziny temu, cervandes napisał:

Drobny bieżnik się zapycha, nieważne jaki by miał kształt. Opona na mokre i błotniste musi mieć sterczący bieżnik z masą miejsca między klockami.

Ciekawe. Patrząc na typowego 'błotniaka' od Vittori, czyli Gato2, widzę tu klocki niewiele wyższe od Mezcala, i znacznie gęściejsze niż np. w Barzo, które mam. Jak dla mnie to głównie kwestia rodzaju gumy, a z tego co piszesz to temu Mezcalowi w tej materii bliżej do opony trekkingowej, niż do typowej opony XC. Nie spodziewam się nadzwyczajnych właściwości Mezcala w błocie, a że bieżnik się zapycha to przypuszczam bo miałem Saguaro i ta opona potrafiła zalepić się byle czym - nawet wilgotnym piaskiem :D o śniegu czy błocie nie wspominając. Dla porównania na tyle do kompletu miałem Race Kinga RS i jadąc po śniegu, Saguaro miało średnicę opony od fat bika, a Race King był czysty:huh: Dlatego też się pytam do czego ten Mezcal tak się klei jak jest mokro, bo w terenie po za błotem/śniegiem są jeszcze mokre korzenie, kamienie czy liście... 

zm_20171002-140153.jpg

Napisano

Typowe opony na błoto to np. conti mud king, schwalbe dirty dan albo maxxis wetscream. Wszystkie mają bardzo wysokie, rzadko rozmieszczone klocki. 

O ile pamiętam to vittoria nie ma w ofercie typowej opony mtb na błoto a gato jest jest oponą do XC.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...