martinBM Napisano 7 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2019 Cześć wszystkim. Jestem nowym użytkownikiem, dlatego z tego miejsca chciałbym wszystkich serdecznie pozdrowić i przywitać. Do rzeczy... Problem dotyczy nieszczelności, która występuje w miejscu łączenia przewodu ze zbiornikiem klamki, w miejscu gdzie wkręcany jest przewód z insertem oraz oliwką. Przewód skracałem zarówno w lewej klamce jak i prawej dwukrotnie, tylko raz uzyskując szczelność. Niestety musiałem ponownie dociąć przewód w lewej klamce ponieważ źle wymierzyłem długość przewodu i nie udało mi się uszczelni ponownie układu. Dodam, że za każdym razem wykorzystałem do tego celu nową oliwkę oraz nowy insert, a cały proces przebiegał w sposób identyczny jak na filmie z kanału YT Magury. Przewód dokręcałem od zalecanych ok. 4Nm (na wyczucie - na co dzień mam styczność z kluczem dynamometryczny więc mniej więcej jestem w stanie oszacować siłę) po użycie nieco większego momentu, ale cały czas mając na uwadze fakt plastikowości zbiorniczka. Niestety jakbym tego nie dokręcał, to po kilku godzinach na wyjściu gwintu układ delikatnie się poci. Jestem zaskoczony taką sytuacją ponieważ miałem wielokrotnie do czynienia z hamulcami Shimano oraz Sram i coś takiego nie miało nigdy miejsca. Proszę o informacje z Waszej strony czy Ktoś spotkał się z podobnym problemem? Wszelkie sugestie mile widziane. Acha... Jakby ktoś pytał, to hamulce są nowe, kupiłem je w sklepie Rose jakieś 3 tygodnie temu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 7 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2019 Czym ściskasz/przytrzymujesz przewód przy nabijaniu instertu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
martinBM Napisano 7 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2019 Plastikowymi wkładkami (żółte dystansujące) do zacisków podobnie jak na filmach magury. Insert dobijałem plastikową końcówką wkrętaka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 7 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2019 No niby prawidłowo To spróbuj dokręcić nieco mocniej. Moje MT5 też dokręcałem na wyczucie, ale z siłą nieco większą, na oko 6-7Nm. Baryłka musi się dobrze zagnieść. Zawsze też można reklamować, ale wątpię żeby to była wina klamek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piter233 Napisano 7 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2019 Oliwka magury? Śruba wkręca się w klamkę tak żeby zwoje się schowały? U siebie też mam delikatne pocenie, ale hamulec się nie zapowietrza, tylko że ja robiłem bez oliwki a mam zamiar zrobić z oliwką (magura mt2) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
martinBM Napisano 7 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2019 Na pewno problem nie dotyczy samego połączenia insert/przewód/oliwka. Wiem to, bo po ucięciu przewodu gdzie wcześniej nie było wycieku rozebrałem wszystko na części pierwsze. Przewód pod oliwka jest cały, do tego mocno zaciśnięty na insercie przez śrubę, która wchodzi w klamkę. Boję się trochę dokręcać na chama, bo jak coś pęknie to będę miał po reklamacji, a dokręcałem już dość mocno i dalej się poci. Dziwi fakt, że za 1 razem dokręciłem lekko i wszystko trzymało. Może Magura nie podaje, że można tylko raz skrócić przewód :-D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piter233 Napisano 7 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2019 Musisz też odpowiednio mocno wcisnąć przewód w klamkę, najlepiej w dwie osoby zrobić. Mi za pierwszym razem też lekko ciekło, pomogło jak dociskałem przewód do klamki podczas wkręcania śruby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 7 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2019 Do ponownego dokręcania brałeś nową oliwkę czy starą? Bo to jednorazowe jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
martinBM Napisano 7 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2019 Zwoje nie chowają się wszystkie w gwincie zbiorniczka, skrawek jednego lekko wystaje poza klamkę, ale wtedy moment jest na pewno zdecydowanie większy niż zalecane 4Nm. Wszystko skrecałem na oryginalnych częściach magury: insert/oliwka/śruba na klucz płaski 8. Wg mnie nie powinno się nic pocić, układ powinien być szczelny w 100%. W hamulcach Shimano i Sram nie było nigdy takich problemów. Teraz, Piter233 napisał: Musisz też odpowiednio mocno wcisnąć przewód w klamkę, najlepiej w dwie osoby zrobić. Mi za pierwszym razem też lekko ciekło, pomogło jak dociskałem przewód do klamki podczas wkręcania śruby. Tak też robiłem. Jedną ręką trzymałem przewód w klamce, dociśnięty tak żeby nie było żadnego luzu, potem oliwka, potem śruba. Teraz, Brombosz napisał: Do ponownego dokręcania brałeś nową oliwkę czy starą? Bo to jednorazowe jest. Przewody skracałem chyba już czterokrotnie, za każdym razem na nowych częściach. Jak coś się pociło, to dokręcałem nieco mocniej, ale biorąc pod uwagę, że to plastik, to nie chce przesadzić, a wydaje mi się, że dokręcałem już dość mocno. Walczę z tymi hamulcami już drugi tydzień, bezskutecznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 7 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2019 To ciężka sprawa trochę. U mnie to wygląda tak i nic nie cieknie: Kwestia jeszcze tego czy jest różnica w tym połączeniu między MT5 a MT Trail Sport. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
martinBM Napisano 7 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2019 Korpusy są chyba bliźniacze, klamki są inne. Nic, dokręciłem jeszcze mocniej już ostatni raz, bo za chwilę zostanę ze zbiorniczkiem w kawałkach :-D u mnie płyn pojawia się po jakimś czasie i przy gwincie i na przewodzie w niewielkiej ilości. U Ciebie faktycznie sucho jak na pustyni. Chyba jednak zostaje mi je reklamować, a szkoda, bo napaliłem się na Magury skuszony bardzo dobrymi opiniami, a tu taki los. Zrób proszę jeszcze zdjęcie pod kątem 90 stopni do śruby (lub coś zbliżonego) . U ciebie wygląda, że śrubę masz dużo mocniej wkreconą niż ja, chociaż spokojnie dokręciłem już z momentem 10Nm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 7 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2019 Teraz, martinBM napisał: Zrób proszę jeszcze zdjęcie pod kątem 90 stopni do śruby (lub coś zbliżonego) Może nie 90 stopni ale wyszło coś bardziej zbliżonego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
martinBM Napisano 7 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2019 Wygląda na to, że śruba jest mocniej wkręcona w korpus. Mocno dokrecałeś? Jakaś część gwintu wystaje? Czy schował się w całości? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 7 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2019 (edytowane) Koniec gwintu schowany jakiś milimetr. Dokręcałem aż poczułem wyraźny, większy opór. Ten wcześniejszy to nic innego jak przygniatana oliwka. 4Nm na pewno przekroczone. EDIT: Zalecam ostrożność, żebym potem nie był winny pękniętego korpusu Edytowane 7 Lutego 2019 przez Brombosz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
martinBM Napisano 7 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2019 Tak też za każdym razem dokręcałem, skutek wiadomy. Ok, mimo wszytko dzięki za pomoc. Raczej będę reklamował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 7 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2019 Tak mi się jeszcze przypomniało, że po przycięciu przewodu po ugniatałem go trochę palcami że by ze spłaszczonego znowu się zrobił okrągły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
martinBM Napisano 7 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2019 Ucinałem nożem do tapet więc u mnie tego problemu nie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 7 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2019 Sprawdź czy w klamce nie ma jakiegoś ciała obcego. U mnie w Shimano wpadł opiłek metalu i przez to klamka się pociła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 7 Lutego 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Lutego 2019 Ciekawy przypadek. Nigdy nie miałem takiego problemu z Magurą. Możesz fotkę jakąś wrzucić? U mnie gwint wystaje nieco bardziej niż u Brombosza i nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niuti Napisano 9 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2019 W dniu 7.02.2019 o 15:41, Brombosz napisał: To ciężka sprawa trochę. U mnie to wygląda tak i nic nie cieknie: Kwestia jeszcze tego czy jest różnica w tym połączeniu między MT5 a MT Trail Sport. sory za cytat obrazka i nie w temacie, ale @Brombosz masz wszystko na obejmie czy tak to wygląda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 9 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2019 (edytowane) Jest gumka zabezpieczająca, którą ściągnąłem do zdjęcia. W prawym dolnym rogu kawałek widać. EDIT: Chyba nie ogarnąłem pytania. Na kierownicy są dwie obejmy - jedna od manetki i druga od hamulca. Nawet ładnie się to razem komponuje. Edytowane 9 Lutego 2019 przez Brombosz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niuti Napisano 9 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2019 ok . dla mnie wyglądało jak na jednej obejmie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.