Skocz do zawartości

[rower] Kands Maestro a może coś innego.


masa19

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Obecnie jeżdżę rowerem Onill Hanower z 2015 roku. Teraz chciałbym oddać go dla taty a sam kupić coś do 1700 zł. Zamierzam kupić Kands Maestro 2018, bo ma przerzutki deore i ogólnie lepszy osprzęt niż mój poprzedni rower. Czy za te pieniądze da się kupić coś lepszego niż Kands?

Napisano

Istnieją tacy co twierdzą że  lazaro v3 bardziej się opłaca bo kosztuje 1500 zł,a  osprzęt  deore w kandsie  jest równy alivio ( w kandsie jest starsza wersja deore, a w lazaro mamy nowe alivio).

Napisano

Ja od siebie polecę Unibike Flash - rower który w zupełności Ci wystarczy, w którym będziesz miał hamulce tarczowe, pozostały osprzęt naprawdę dobrej klasy. Cena katalogowa to 1749 ale idzie z niej coś urwać u dystrybutora. Akurat tyle żebyś zmienił sobie tylną przerzutkę na Deore/Alivio - i to wystarczy. Przednie przerzutki niskich grup działają całkiem dobrze i są mniej wrażliwe na rozregulowanie, dlatego tutaj nic bym nie zmieniał. 

Ewentualnie możesz szukać roweru z 2018 roku, z hamulcami v-brake. Ten na wyprzedażach jest do kupienia jeszcze taniej i tutaj tak samo - można zmienić tylną przerzutkę.

Napisano

Akurat nowe alivio jest 2x gorsze niż stare i podobnie rzecz ma się z deore. Tak więc stare deore będzie 4x lepsze niż nowe alivio ;).

Poza tym maestro ma korbę na octa, która jest zauważalnie sztywniejsza niż ta acera na kwadrat z integrala. Dodatkowo integral ma najniższopółkowe piasty na łożyskach "maszynowych", które pewnie są lepsze niż niskopółkowe shimno na luźnych kulkach z maestro.

Obydwa mają tą samą atrapę amortyzatora.

 

Napisano

Te piasty LRO to zagadka, myślę, że części zamiennych brak ( no może łożyska są, ale bębenek, oś to już raczej nigdzie - ergo nowa piasta w razie czego )

Piasty tx500 to najniższa półka, ale części są. ( konusy, bębenki, a nawet całe piasty tanio - 49 pln z wysyłką , żeby coś przełożyć )

Korba - lepszy octalink.

Przerzutka tył - lepsza ( ale niewiele ) deore 592 ( od alivio m4000  )

Ja bym wybrał chyba to ( ze względu na geometrię, pozycję za kierownicą i lżejszy o brak amora )

https://allegro.pl/oferta/nowosc-lazaro-aero-v3-wypas-na-szose-alivio-21-7440267763

a jeśli Maestro vs integral v3 - jeden chyba diabeł ( niemal ) co się bardziej podoba.

Napisano
Godzinę temu, SoloTM napisał:

Te piasty LRO to zagadka, myślę, że części zamiennych brak ( no może łożyska są, ale bębenek, oś to już raczej nigdzie - ergo nowa piasta w razie czego )

Jakie części zamienne? Nowe koła (komplet) na piastach Deore LX to ok 350 zł. 

Napisano

Faktem jest, że kół takich jak w tych rowerach nie warto nawet przeplatać jak się coś stanie. Przy regularnym i umiejętnym przeglądzie piast można na nich pojeździć kilka sezonów.

Napisano

Popatrz sobie po ogłoszeniach, sam kupiłem dla kuzyna na XT Scott-a Scale 40 za 1850 zł. Stan idealny, przejechał pewnie z 1000km, bo nawet na tarczach naklejki nie ruszone, zębatki jak nowe praktycznie. Moim zdaniem lepiej taką używkę kupić niż jakieś wynalazki typu Lazaro, Kands.

Napisano

Autor tematu pyta o crossa a nie o MTB.

 

Tak BTW, przy typowym użytkowaniu takiego roweru to zastanawianie się czy warto stare czy nowe Deore czy Alivio i robienie z tego jakiejś istotnej sprawy to zwykłe pier-do-lolo :)

 

Napisano

W tym napędzie są bardzo szerokie zakresy przełożeń, rama ma też fajne wg. mnie kąty i może być przyjemna nawet przy długiej jeździe, kwestia tylko opon i masz co chciał.

Żartujesz z tym Deore kontra Alivio nowe ?. Nawet tył XT z modeli 2011/12 bije na głowę nowe alivio w użytkowaniu i nie jest to olo, polecam pojeździć na obu to dowiesz się organo leptycznie jaka kultura pracy jest na obu.

Napisano

Deore m591 jeszcze bylo w miarę dlugowieczne ale stosowane w tych rowerach m592 to jakość zbliźona do plastikowego alivio m4000. Dziala dobrze póki nie pojawią sie luzy na sworzniach a na to dlugo nie trzeba czekać. Akurat wwpomniane przez.ciebie xtki m781/786 to wyjatkowo nietrwałe bo luzy pojawiają się  już po 700km-1000km.

Napisano

Dlatego m.in. gdy skladalem swój rower z napędem 3x9 to kupiłem w idealnym stanie rd-m739, raz że mocna, dobra, dwa, że mi się zawsze podobała. Dałem 100.

Napisano
2 godziny temu, Janu_sz napisał:

Żartujesz z tym Deore kontra Alivio nowe ?

Nie, nie żartuję. Pytający szuka roweru crossowego. Nie zabawki w teren, nie do ścigania, itp. A zastaje gromadkę forumowiczów spuszczających się nad przerzutkami jakby to było jakieś must have w tym przypadku i okraszających to standardowym jojczeniem że "kiedyś to było, a teraz już nie ma" :) Są ważniejsze rzeczy przy wyborze takiego sprzętu niż czy ma "stare dełore zamiast plajstikowego em-cztery-tysiące co ma luzy od patrzenia, wiem bo na oczy nie widziałem"...

 

Napisano
2 minuty temu, m0d napisał:

Nie, nie żartuję. Pytający szuka roweru crossowego. Nie zabawki w teren, nie do ścigania, itp. A zastaje gromadkę forumowiczów spuszczających się nad przerzutkami jakby to było jakieś must have w tym przypadku i okraszających to standardowym jojczeniem że "kiedyś to było, a teraz już nie ma" :) Są ważniejsze rzeczy przy wyborze takiego sprzętu niż czy ma "stare dełore zamiast plajstikowego em-cztery-tysiące co ma luzy od patrzenia, wiem bo na oczy nie widziałem"...

 

Facet, ale w Scott Scale tylko gumy zmienić i masz do jazdy jaką preferuje szukający. Za kwotę nowego byle czegoś dostaje zadbany rower 4 letni, na super ramie, z półkę wyżej amorkiem i przełożeniami do zabawy i na górkach i na prostym. 

 

Rozumiem, że Ty przy wyborze roweru do XC kupisz tylko takie przy których na metce obok ceny będzie wpis: "do XC", innego nie ruszysz.

Napisano

Ja uważam, że wszystkie shadowy za zło konieczne. Jeśli nie ma kasety większej niż 11-34 to unikać jak tylko można. Oczywiście z napedami 10 ( z wyjątkami ) 11,12 sp nie da się tego uniknąć. 

Napisano
4 godziny temu, Dokumosa napisał:

W tym przypadku kiedy rozważane rowery różnią sie jedynie napędem jest coś ważniejszego? 

Nie tylko napędem. Lazaro integral/Spartacus cross/Maestro 2017 mają taką samą "starą" ramę. Maestro 2018, jako jedyny z produkcji Transroweru ma nową ramę. Nieco ladniejszą i krótszą.  

00e18f814d18b0b87e0fc890fa02

 

4cd2bc5141e0912db5ba0a8f0120

Napisano

Jeśli ta nowa rama jest ładniejsza to ja mam chyba jakieś zwichrowane poczucie estetyki... bo bardziej paskudnych ram niż te wszystkie razem wzięte chyba nigdy nie widziałem. A na widok garbatych ram robi mi się niedobrze.

Napisano

Wow ale rozpętałem wojnę. Im więcej wiem tym mam większy problem z wyborem, ale to dobrze bo przynajmniej jak pójdę do sklepu to sprzedawca nie wciśnie mi jakiegoś chłamu który stoi kilka lat i nikt nie chce go kupić. Myślę że Maestro ma wszystkie podzespoły lepsze niż mój Onill więc chyba nie ma się nad czym zastanawiać, a jeśli się mylę to mogę pozostać przy Onillu a dla taty kupić coś nowego do 1000 zł bo mówi że lepszy mu nie potrzebny.

Napisano

Zastanów się na spokojnie co tak naprawdę zyskujesz zmieniając na rower tego pokroju. Czy nie lepiej kupić coś lżejszego i sztywnego. W takich okolicach cenowych w zeszłym roku kupiłem dla brata testową (z niemieckiego sklepu) konę estato fast.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...