Fordoniak Napisano 13 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2019 Dokładnie tak. Napęd typu 1x miał ułatwić wszystko...tymczasem czuję, że zwyczajnie brakuje mi wygodnych przełożeń (pomijając oczywisty fakt bycia kozakiem i twardzielem, co śmiga na rowerze z jedną zębatką). Na dodatek podliczyłem sobie z czystej ciekawości koszt wymiany napędu 1x11 na 1x12 Shimano lub SRAM i wychodzi, że bez kredytu się nie obędzie. Niemalże 3 koła...w tym kaseta, którą po prostu wymieniałem co roku (300 PLN rocznie można przełknąć). To jest po prostu jakaś parodia. Zamiast chwycić rower i cisnąć ile dam radę, myślę ile będzie mnie to kosztowało w perspektywie rocznej i co trzeba by zmienić, żeby nie być dziadem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 14 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2019 11 godzin temu, Fordoniak napisał: Dokładnie tak. Napęd typu 1x miał ułatwić wszystko...tymczasem czuję, że zwyczajnie brakuje mi wygodnych przełożeń (pomijając oczywisty fakt bycia kozakiem i twardzielem, co śmiga na rowerze z jedną zębatką). Na dodatek podliczyłem sobie z czystej ciekawości koszt wymiany napędu 1x11 na 1x12 Shimano lub SRAM i wychodzi, że bez kredytu się nie obędzie. Takie gadki były dobre 2 lata temu. Teraz nikt już nie zadaje pytań, bo w MTB 1xx stał się obowiązkiem. Wystarczy spojrzeć na kolekcje rowerów. Ja nadal widzę więcej plusów niż wad. Koszty w każdej konfiguracji można kształtować zgodnie z własnym portfelem (kasety 11-50, łańcuchy) Gadanie o kosztach jest tu bezzasadne. Grupa bezprzewodowa srama nie jest po to aby była tania. Ma pokazać siłę i potencjał firmy i napędzić sprzedaż tańszych grup. Ja jako zeSramowany fanatyk cieszę się że w końcu ktoś złamał monopol shimano co zmusi tego giganta do myślenia. Rynek ma być konkurencyjny bo to dla nas klientów będzie zawsze lepsze. Nie wiem czemu są narzekania na ceny- jeździjmy wszyscy na alivio- będzie tanio. Zresztą większość używa kilku rowerów aby te koszty minimalizować, a szczególnie ci trenujący. Wśród amatorów grupy 1xx są fajne i proste, a koszty utrzymania pomijalne. Dlatego te grupy spasowały idealnie wśród gravelów. Dla wielu bezprzewodowa grupa srama jest ciekawostką. Ale budując nowy rower gdzieś tam będzie siedzieć w głowie ;-)) Portfel zdecyduje. Ja przeszedłem na grupy 1xx we wszystkich rowerach ze względu na uproszczenie i fan jaki daje jazda na tych napędach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 14 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2019 1 godzinę temu, woojj napisał: w MTB 1xx stał się obowiązkiem. Jak czytam w dziale 'napęd rowerowy' że korzystanie z jakiegoś rozwiązania jest obowiązkiem to zaczyna mi to pachnieć dyktaturą 1 godzinę temu, woojj napisał: Gadanie o kosztach jest tu bezzasadne. Jak ktoś dużo jeździ na rowerze, zarabia średnią krajową i przez trzy miesiące w roku musi odkładać na kasetę to zaczyna robić się zasadne - a do tego nie każdy chce mieć przykręconego do koła kloca w postaci kasety NX 1 godzinę temu, woojj napisał: Ja przeszedłem na grupy 1xx we wszystkich rowerach ze względu na uproszczenie i fan jaki daje jazda na tych napędach Przy dobrze dobranym napędzie 2x10/11 przeciętny rowerzysta będzie używał przedniej zmieniarki od święta. Mi osobiście więcej 'fan-u' z jazdy na rowerze odbiera kiepsko zestopniowana kaseta niż konieczność kilkukrotnego użycia przedniej zmieniarki podczas treningu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kosa1987 Napisano 14 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2019 51 minut temu, Alsew napisał: Jak ktoś dużo jeździ na rowerze, zarabia średnią krajową i przez trzy miesiące w roku musi odkładać na kasetę to zaczyna robić się zasadne - a do tego nie każdy chce mieć przykręconego do koła kloca w postaci kasety NX Średnia krajowa 4590zł, jeśli ktoś zarabiając takie pieniądze nie potrafi odłożyć na kasetę NX za 339zł to gratuluję zarządzania swoim portfelem ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 14 Lutego 2019 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 14 Lutego 2019 16 minut temu, kosa1987 napisał: Średnia krajowa 4590zł, j Brutto i do tego statystycznie , a nie realnie. Poza tym średnia krajowa nie jest wyznacznikiem realnych dochodów przeciętnego Polaka- bardziej wymierna jest dominanta, która jest zdecydowanie niższa. 16 minut temu, kosa1987 napisał: jeśli ktoś zarabiając takie pieniądze nie potrafi odłożyć na kasetę NX za 339zł to gratuluję zarządzania swoim portfelem ;/ Weź łaskawie pod uwagę, że niektórzy mogą mieć inne zobowiązania, jak dzieci, opłaty stałe, raty, muszą kupić jedzenie i się w coś ubrać, więc odłożenie 340 pln jest wyzwaniem . Jeśli tego nie bierzesz pod uwagę , to gratuluję postrzegania świata . 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 14 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2019 (edytowane) Nie ma się co oszukiwać. Ta kaseta jest dość droga, ale drogi jest cały SRAM. Kiedy 12 sp zejdzie do SLXa pewnie zobaczymy kasety 12-rzędowe poniżej 300 pln. Edytowane 14 Lutego 2019 przez Sabarolus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 14 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2019 Teraz, Sabarolus napisał: Nie ma się co oszukiwać. Ta kaseta jest dość droga, ale drogi jest cały SRAM. ...nie ma się co oszukiwać kolarstwo jest drogie, ale to nie znaczy że wszyscy mamy używać SLXa w średniej półce. Najtaniej jest na singlu :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chleje24na7 Napisano 14 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2019 Jaki ten świat niesprawiedliwy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 14 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2019 3 minuty temu, woojj napisał: ...nie ma się co oszukiwać kolarstwo jest drogie, ale to nie znaczy że wszyscy mamy używać SLXa w średniej półce. Najtaniej jest na singlu :-) A gdzieś Ty to wyczytał w mojej wypowiedzi?! Czy ja komuś mówię na czym ma jeżdzić? Jak Ty chcesz to możesz sobie kasetę i z platyny zamówić - może ktoś się podejmie wykonania. Jednak jest spore grono użytkowników, którzy są zainteresowani średnią półką i dlatego też pisze, że zapewne Shimano będzie miało tu więcej do zaoferowania od SRAMa przy podobnym lub lepszym działaniu w danej półce cenowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 1 Marca 2019 Udostępnij Napisano 1 Marca 2019 Tak się zastanawiam... Na rynku pojawił się pierwszy napęd 1x13 - ceną zabija ale nie o to chodzi. Pytanie czy Sram wypuszczając te swoje elektryczne cudeńko chce powiedzieć, że 1x12 to max i na tym poprzestajemy? A może za rok wypuszcza napęd 1x13 i ci co wydadzą teraz krocie na elektryka za chwile będą musieli wydać jeszcze więcej, bo się okaże że 1x12 to już 'przeżytek' ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waza Napisano 1 Marca 2019 Udostępnij Napisano 1 Marca 2019 Właśnie tak zarabiają na dobre życie wszystkie branże technologiczne, elektroniczna, samochodowa, fotograficzna, AGD...…. Więc skąd oczekiwanie że rowerowa zrezygnuje z zarobku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kosa1987 Napisano 1 Marca 2019 Udostępnij Napisano 1 Marca 2019 (edytowane) Podążanie na siłę na zasadzie "kto więcej tej lepszy" za zwiększanie ilości biegów z tyłu to zły kierunek. Myślę, że dostępne konfiguracje stopniowania w 2x12 w szosie są w zupełności wystarczające. Mam Red 2x11 52/36+11/28T i jako ambitny amator nigdy mi przełożeń nie brakowało i nigdy mi nie zabrakło na podjazdach. Shimano do nowego XTR 12s wprowadził kasetę o 1 ząbek większą (10-51T) niż SRAM w Eaglu (10-50T). Chwilę temu miała premierę grupa Eagle AXS i SRAM na ślepo nie wprowadził nowej kasety np. 10-52T, pokazał, że ma w poważaniu Shimano i zostawił tak jak jest. SRAM nie wprowadzi tak szybko napędu 13s, bo Rotor tak zrobił. Teraz to SRAM poniekąd wyznacza standardy. Edytowane 1 Marca 2019 przez kosa1987 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 1 Marca 2019 Udostępnij Napisano 1 Marca 2019 W 1x13 w wydaniu Shimano i SRAMa wątpię. 1x12 daje zakres, który powinien wystarczyć w zasadzie każdemu. Dodanie jednego biegu mogłoby jedyne poprawić stopniowanie. Pytanie czy w MTB jest to aż tak bardzo potrzebne? Wątpię. Kolejne zmiany jakie mogą nastąpić, to być może zmiana w konstrukcji przerzutek, dopracowanie całości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 1 Marca 2019 Udostępnij Napisano 1 Marca 2019 Teraz, kosa1987 napisał: Podążanie na siłę na zasadzie "kto więcej tej lepszy" za zwiększanie ilości biegów z tyłu to zły kierunek. Jak na razie zgodnie z taką zasadą podążał Sram, więc się zastanawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 1 Marca 2019 Udostępnij Napisano 1 Marca 2019 W dniu 14.02.2019 o 16:01, Sabarolus napisał: zapewne Shimano będzie miało tu więcej do zaoferowania od SRAMa przy podobnym lub lepszym działaniu w danej półce cenowej. na razie odwrotnie jest...... Shimano się spięło i pękło na XTRze. Ja się cieszę każdymi innowacjami u każdego producenta, ale jeździć będę na SRAMie bo nikt inny nie oferuje dla mnie gripshiftów na dobrym poziomie i pewnie nie zaoferuje ;-((( Rynek jest obecnie mocno zasypany tanimi alternatywami innymi niż shimano. Mamy dobrodziejstwo kaset do napędów 11/12 zębatki NW i tylko nasz portfel decyduje co wybierzemy. Mało tego można sprytnie mieszać rozwiązania ;-))) Mam GX z gripshiftem i kasetą sunrace i to dla mnie akceptowalny napęd......znacznie lepszy niż XT. W dniu 14.02.2019 o 15:18, Sabarolus napisał: ale drogi jest cały SRAM chm.... Problem w tym że obecnie sram ma więcej do zaoferowania w napędach MTB od simano. Wprowadzając eagla nie ma jak na razie godnego rywala. .....i w cenach akceptowalnych na tyle że wylądowała w całej średniej półce zamiast slx/xt.....Patrz katalogi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 1 Marca 2019 Udostępnij Napisano 1 Marca 2019 (edytowane) Teraz, woojj napisał: Rynek jest obecnie mocno zasypany tanimi alternatywami innymi niż shimano Co z tego że możesz kupić sobie chińską kasetę i NW skoro w temacie przerzutek oraz manetek i tak jesteś defacto skazany na Sramowe Shimano. Teraz, woojj napisał: chm.... Jest drogi... W logicznych pieniądzach masz kasetę o wadze kowadła, a topowe kasety Srama kosztują tyle co kaseta Rotor pod 13 biegów Teraz, woojj napisał: .i w cenach akceptowalnych na tyle że wylądowała w całej średniej półce zamiast slx/xt Bo XT/slx nie mają 1x12 a dla większości jest to priorytet o czym dobrze wiedzą producenci rowerów. Edytowane 1 Marca 2019 przez Alsew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 1 Marca 2019 Udostępnij Napisano 1 Marca 2019 3 godziny temu, woojj napisał: ..i w cenach akceptowalnych na tyle że wylądowała w całej średniej półce zamiast slx/xt.....Patrz katalogi. Poczekaj do pojawienia się katalogów we wrześniu, październiku i listopadzie, kiedy nowe rowery na 2020 będą wyposażone w XT m8100. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 1 Marca 2019 Udostępnij Napisano 1 Marca 2019 4 godziny temu, Alsew napisał: Bo XT/slx nie mają 1x12 Bo shimano zlekceważyło trendy i teraz próbuje nadrobić stracony czas ;-) Wszyscy obrażali się parę lat temu jak sram pochował przednią przerzutkę.....a świat to łyknął. A gadki że tylko dla zawodników ;-))) Najbardziej te napędy pokochali właśnie amatorzy, bo trafiły idealnie w oczekiwania. Miejmy nadzieję że shimano szybko nadrobi stracony czas, bo to będzie z pożytkiem dla ogółu jeżdżących. Sram wie że nie jest w stanie walczyć ceną z shimano, ale robią to inaczej, sprytniej. Ceny zaporowe są na wysokie grupy, ale poziom NX i GX jest już akceptowalny dla wielu. Jeśli psioczysz na kowadło NX (kaseta)- shimano nie jest w stanie zrobić lżejszej budżetowej kasety o takiej rozpiętości....... nawet nie ma w planach na razie. Każdy by chciał żeby kaseta miała rozpiętość 10-50 -kosztowała 300 i ważyła 400gr ;-))) Sunrace ma w miarę ogarniętą kasetę 11-50 o wadze 590 gram w rozsądnej cenie 350 i shimano tego nie pobije. 44 minuty temu, Sabarolus napisał: nowe rowery na 2020 będą wyposażone w XT m8100 No kibicować będę ;-)) Może uda im się skopiować kilka następnych rozwiązań Srama.....ale w kołowrotkach pewnie są mocni. Coś mi się wydaje że przyszłość amatorskiego MTB to będzie Singlespeed wspomagany elektrycznie. Miernik momentu będzie robił za biegi.....a z aplikacji będziemy sterować ustawieniami...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 2 Marca 2019 Udostępnij Napisano 2 Marca 2019 (edytowane) 8 godzin temu, woojj napisał: Bo shimano zlekceważyło trendy i teraz próbuje nadrobić stracony czas ;-) Wszyscy obrażali się parę lat temu jak sram pochował przednią przerzutkę.....a świat to łyknął. Bo Shimano ma z góry określony plan jak wydaje nowości - każda grupa jest odświeżana co 4 lata. Robią tak od bez mała 20 lat... 8 godzin temu, woojj napisał: Jeśli psioczysz na kowadło NX (kaseta)- shimano nie jest w stanie zrobić lżejszej budżetowej kasety o takiej rozpiętości....... nawet nie ma w planach na razie. Przy napędach 11-biegowych kaste SLX była tańsza 30% i przy okazji lżejsza. Kaseta XT była lżejsza jeszcze bardziej, a kosztuje w zasadzie te same pieniądze co NX. Chcesz się założyć, że dość podobnie będzie to wyglądać dla M8100 i M7100? 8 godzin temu, woojj napisał: Sram wie że nie jest w stanie walczyć ceną z shimano, ale robią to inaczej, sprytniej. Ceny zaporowe są na wysokie grupy, ale poziom NX i GX jest już akceptowalny dla wielu. Sprytniej czyli? Edytowane 2 Marca 2019 przez Sabarolus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chleje24na7 Napisano 2 Marca 2019 Udostępnij Napisano 2 Marca 2019 8 minut temu, Sabarolus napisał: Bo Shimano ma z góry określony plan jak wydaje nowości - każda grupa jest odświeżana co 4 lata. Robią tak od bez mała 20 lat... Dlatego są w tyle. Rynek wymaga napędu 1x12 w grupie XT już od 2019 roku, albo nawet 2018. I ma w rzyci, że shimano tego nie dał, dlatego przeszli na sram. Shimano to jednak jakość, ale konserwatyzm ich niszczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waza Napisano 2 Marca 2019 Udostępnij Napisano 2 Marca 2019 (edytowane) 8 godzin temu, woojj napisał: Coś mi się wydaje że przyszłość amatorskiego MTB to będzie Singlespeed wspomagany elektrycznie. Miernik momentu będzie robił za biegi.....a z aplikacji będziemy sterować ustawieniami...... I całkowicie bez szydery, byłby to kierunek który pogodził by większość z nas. Prosty łańcuch, bo nie wymagający przekoszeń a więc trwały i tani, jedna tania koronka z tyłu zamiast kasety wyrzeźbionej z monobloku za miliony, gdyby jeszcze do tego był blat korby z możliwością łatwej wymiany bez wyciągania korby z suportu. Mamy więc całkowitą niewrażliwość napędu na warunki pogodowe, składającego się z tanich komponentów o wielokrotnie dłuższej trwałości. Tyko kto strzeli sobie w stopę, wypuszczając na rynek napęd który najtwardsi riderzy nie byliby w stanie zajeździć przez sezon Edytowane 2 Marca 2019 przez Waza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kosa1987 Napisano 2 Marca 2019 Udostępnij Napisano 2 Marca 2019 Szkoda, że na tym forum są sami ekonomiści i księgowi rowerowi. Tylko o opłacalności jednego napędu na innym, kosmicznych cenach itp. Zero praktyki, emocji z użytkowania napędu czy dzielenia się doświadczeniami z użytkowania danego napędu. W kategorii Sprzęt napisałem temat z zapytaniem teoretycznym nt. SRAM to NIKT przez dwa tygodnie nic nie odpowiedział, dlaczego? Bo gó... się znamy, a gadamy...... i to o pieniądzach. A w tym temacie to post za postem leci. To cała charakterystyka polskiego forum rowerowego :(:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 2 Marca 2019 Udostępnij Napisano 2 Marca 2019 42 minuty temu, Sabarolus napisał: Przy napędach 11-biegowych kaste SLX była tańsza 30% i przy okazji lżejsza ....ale o 2 lata za późno. I co z tego że troszkę taniej. To jest właśnie problem shimano- skupiają się na kopiowaniu a nie kreowaniu. Z napędami alaOrzeł znowu dali ciała..... 45 minut temu, Sabarolus napisał: Sprytniej czyli? Poszli wabank - wymyslili napędy 1XX gdy shimano uparcie trzymało się 2x a nawet 3x..... Mieli jaja zaryzykowali, wprowadzili świeże i dopracowane rozwiązanie. Tak naprawdę jakość pracy shimano dorównała do srama w momencie wprowadzenia Dynasys 1:1- czyli skopiowania srama ;-)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 2 Marca 2019 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 2 Marca 2019 Teraz, kosa1987 napisał: W kategorii Sprzęt napisałem temat z zapytaniem teoretycznym nt. SRAM to NIKT przez dwa tygodnie nic nie odpowiedział, dlaczego? Bo gó... się znamy, a gadamy...... i to o pieniądzach. A w tym temacie to post za postem leci. To cała charakterystyka polskiego forum rowerowego Co cię zatem trzyma na forum? Jeśli przeszkadza Ci dyskusja o ekonomicznej zasadności bezprzewodowego SRAMA to nie czytaj. Poza tym na pytanie połączenia manetki RSa z tłumikiem FOX oczekujesz miliona odpowiedzi? Chyba trochę błądzisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 2 Marca 2019 Udostępnij Napisano 2 Marca 2019 12 minut temu, kosa1987 napisał: Zero praktyki, emocji z użytkowania napędu czy dzielenia się doświadczeniami z użytkowania danego napędu. Zdajesz sobie sprawę kiedy została zaprezentowana ta grupa SRAM? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.