Skocz do zawartości

[ochronaprzeciw przebiciu] Która opcja jest najlepsza?


kurt_hectic

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hello,

Mam zagwozdkę, może ktoś już próbował tych wynalazków i coś mi doradzi. Otóż mam na myśli trzy opcje:

 

1) wkładka antyprzebiciowa

plusy: cena, jak działa to fakt, że działa :)

minusy: na pewno nie będzie się przesuwać  na boki?

https://pl.aliexpress.com/item/2-sztuka-zestaw-26-27-5-29-700C-trwa-e-opon-rowerowych-stab-odporne-pad-pad/32890220670.html?spm=a2g17.search0104.3.38.2ad543e9CXyxIu&transAbTest=ae803_3&ws_ab_test=searchweb0_0%2Csearchweb201602_5_10065_10068_319_317_10696_10084_453_10083_454_10618_10304_10307_10820_10821_537_10302_536_10902_10882_10059_10884_10887_321_322_10103%2Csearchweb201603_70%2CppcSwitch_0&algo_pvid=c4eb49f7-134c-48ee-8579-49940b997d80&algo_expid=c4eb49f7-134c-48ee-8579-49940b997d80-5

HTB13tbnj_mWBKNjSZFBq6xxUFXaR.jpg

 

2) Dętka antyprzebiciowa:

plusy: jeśli działa to fakt, że działa, prostota

minusy: cena, jakiś dziwny system montażu, materiał....szczerze to nie rozumiem nawet o co im chodzi

HTB10DR7drvpK1RjSZPiq6zmwXXa3.jpg



https://pl.aliexpress.com/item/High-Quality-Bicycle-Tube-Tires-Bike-Inner-Tires-Mountain-Bike-MTB-Tires-Cycling-Inner-Rubber-Tube/32795441106.html?spm=a2g17.search0104.3.1.49df4af59MIoXd&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_5_10065_10068_319_317_10696_10084_453_10083_454_10618_10304_10307_10820_10821_537_10302_536_10902_10882_10059_10884_10887_321_322_10103,searchweb201603_70,ppcSwitch_0&algo_expid=5ebb9985-3937-45ee-9424-1621e8ae3375-0&algo_pvid=5ebb9985-3937-45ee-9424-1621e8ae3375&transAbTest=ae803_3

 

3) systemy w oponie

plusy: prostota, na pewno działa

minusy: cena, waga, wraz z oponą pójdzie do kosza 

przykładowo:

2000
 

Będę wdzięczny za opinie i sugestie co kupić. 

 

Napisano

Cześć, są jeszcze dętki z uszczelniaczem( standardowa dętka butylowa wypełniona czymś w rodzaju uszczelniacza slime), sam jednak nie używałem. Opisz typ terenu, w jakim będziesz użytkował i jakie zagrożenia czyhają( ostre przedmioty, czy może także dobicia do obręczy). Jest jeszcze rozwiązanie w postaci systemu bezdętkowego.

Napisano

Jest jeszcze czwarta opcja - lekka dętka ( np. maxxis welterweight lub ultralight, flyweight ) do niej wlać 100 ml  np. tego :

https://www.olx.pl/oferta/slime-kolo-zapasowe-uszczelniacz-opon-CID767-IDqNckx.html#26be4010f9

I masz zestaw ważący np. ( dla koła 26 - około 260 gr dętka z uszczelniaczem  lub 200 gramów )

Osobiście nie korzystałem, ale słyszałem, że to tez się sprawdza - człowiek odnajdywał zalepione dziurki po jakimś czasie.

I jest lżejsze to niż dętka Slime z uszczelniaczem ( 338 gr ) i tańsze.

 

Napisano

Jeżdżę po górach/trail.
Uszczelniacze mnie nie przekonują, ponieważ raz: wysychają, dwa: nie gwarantują protekcji. OK małe dziurki zatka, ale w porównaniu z kawałem specjalnej gumy umieszczonym w oponie to żadna protekcja. 

Napisano

Może dlatego, że powolne przebijanie gwoździem nijak się ma do dynamicznego uderzenia kołem w ostry element. Mi się sprawdzają opony z grubym oplotem + mleko Stans z awaryjną dętką w plecaku. Jak do tej pory nie musiałem jej użyć, tyle że ja nie latam żadnych ciężkich dropów. Skoki przy prędkościach są, ale lądowania raczej gładkie. Na co większe dziurki w oponie planuję się zaopatrzyć w coś takiego:

Przez poprzedni sezon potrzebne nie było, ale lepiej mieć jak nie mieć. Niekoniecznie od Gianta.

  • Mod Team
Napisano
8 godzin temu, kurt_hectic napisał:

dwa: nie gwarantują protekcji

Żaden system nie zagwarantuje protekcji, szczególnie ścianek bocznych. Dlatego zawsze warto wozić dętkę i pompkę.

Jeżeli nie zależy Ci na wadze a chcesz faktycznie jak największą protekcję to kup oponę z wkładką + wkładkę z aliexpress i dętkę zalej jeszcze płynem :)

Opinii co do dętek Foss jest sporo i raczej nie jest to coś co dobrze działa.

 

Inna kwestia że pozbycie się dętek i zalanie opon mlekiem daje sporo więcej niż tylko ochronę antyprzebiciową.

Napisano
10 godzin temu, kurt_hectic napisał:

Jeżdżę po górach/trail.

Odpowiednio wzmocniona opona + "tjóbles" i tyle w temacie.

Napisano

na miasto opona z odpowiednio grubą (fabryczną) wkładką i odpowiednie ciśnienie. Te dodatkowe wkładki potrafią przetrzeć dętkę.

Trail/AM jak chcesz zachować odpowiednią trakcję to opony TR + mleko. Jak nie to odpowiednio gruba(ciężka) opona + odpowiednie ciśnienie żeby nie dobijać

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...