mesqueun Napisano 4 Lutego 2019 Napisano 4 Lutego 2019 Od dawna już zauważyłem, że gdy instaluję przednie koło na widelcu (dropout 9mm na szybkozamykacz), to po zamknięciu szybkozamykacza zbliża się ono do golenia, od strony którego znajduje się lewarek szybkozamykacza. Gdy zakładam koło na dropouty siedzi po środku widelca, w momencie zaciskania lewarka zbliża się do golenia i znajduje sie bliżej lewego. Czy można jakoś temu zaradzić? Dodam, że nie zamykam koła z przesadną siła...
Dokumosa Napisano 5 Lutego 2019 Napisano 5 Lutego 2019 Zwróć uwagę czy podczas zamykania oś przemieszcza się w hakach. Jesli nie to sprawdź czy koło jest symetryczne względem nakrętek kontrujących (zaloź kolo odwrotnie i czy problem bedzie wystepował po tej samej str).
Faja3 Napisano 5 Lutego 2019 Napisano 5 Lutego 2019 Przed zamknięciem, porusz rowerem z metr do przodu i do tyłu, naciśnij hamulec mocno i zamknij .
mesqueun Napisano 5 Lutego 2019 Autor Napisano 5 Lutego 2019 7 godzin temu, Dokumosa napisał: (zaloź kolo odwrotnie i czy problem bedzie wystepował po tej samej str). Rozumiem, że wcześniej muszę odkręcić hamulec, który nie pozwala na odwrotne założenie koła gdyż wadzi o szprychy?
Dokumosa Napisano 5 Lutego 2019 Napisano 5 Lutego 2019 Możesz. Albo zrób sobie druciarski przymiar jakiś... https://goo.gl/images/kDCo9d
mesqueun Napisano 5 Lutego 2019 Autor Napisano 5 Lutego 2019 Sposób Faja3 zadziałał, tylko jeśli trzeba wykonać tyle kroków przed zamknięciem koła, to nazwa szybkozamykacz robi się trochę nie na miejscu;)
Faja3 Napisano 5 Lutego 2019 Napisano 5 Lutego 2019 56 minut temu, mesqueun napisał: Sposób Faja3 zadziałał, tylko jeśli trzeba wykonać tyle kroków przed zamknięciem koła, to nazwa szybkozamykacz robi się trochę nie na miejscu;) Spróbuj zrobić sam z nakrętkami, łatwiej jest z tarczami. :-))
SoloTM Napisano 5 Lutego 2019 Napisano 5 Lutego 2019 Stawiam na nieumiejętne zaciskanie samego szybkozamykacza ( sam szybkozamykacz może to ułatwiać jeśli jest jakiś felerny, brakuje mu ząbków na elementach dociskających ) Gdyby był krzywy widelec, albo przecentrowane koło to po dociśnięciu amortyzatora do osi ( przed zaciśnięciem szybkozamykacza ) już byłoby widać, ze stoi krzywo. Możesz kupić zacisk na imbus - będzie trochę łatwiej: http://www.rowerowyraj.pl/piasty-czesci-i-akcesoria/177-szybkozamykacz-tyl-novatec-216rq.html http://www.rowerowyraj.pl/piasty-czesci-i-akcesoria/171-szybkozamykacz-przod-novatec-216fq.html No i lżejsze są ( podobnych sam używam ) od standardowych zacisków - o połowę.
mesqueun Napisano 5 Lutego 2019 Autor Napisano 5 Lutego 2019 Zacisk nowy, koło nowe, widelec nowy. W sumie oglądałem filmiki jak zakładać szybkozamykacz, robię jak tam pokazują - zakładam, dokręcm śrubkę po drugiej stronie lewarka i zaciskam lewarek ze średnią siłą. Jakie mogę robić błędy? Koło zakładam jak rower stoi, więc dociska je swoją masą.
SoloTM Napisano 5 Lutego 2019 Napisano 5 Lutego 2019 Hmm.. skoro wszystko nowe, to nie wina zacisku. Przy luźnym szybkozamykaczu włóż koło, dociśnij łapiąc za golenie amortyzatora do osi i lekko dociskając ( wiem, wiem brakuje trzeciej ręki - ale jakoś dociśnij, a nawet poproś kogoś żeby się oparł z siłą kilku kg na kierownicy - rower ma stać prosto ) wtedy dokręć z jednej strony nakrętkę i zaciśnij z drugiej. Ewentualnie faktycznie odkręć tarczę lub zacisk hamulca i obróć koło. Zobaczymy czy jest krzywo zaplecione czy nie ( przecentrowane )
abdesign Napisano 5 Lutego 2019 Napisano 5 Lutego 2019 A próbowałeś kiedyś zapinać koło z rowerem ustawionym "do góry nogami"?...
mesqueun Napisano 5 Lutego 2019 Autor Napisano 5 Lutego 2019 Próbowałem. Właśnie wtedy zauważyłem jak podczas zaciskania lewarka koło zbliża się do jednej strony (właśnie tej od strony lewarka).
Faja3 Napisano 6 Lutego 2019 Napisano 6 Lutego 2019 Koło i widelec są dobre. Szczęki hamulca ściskają się symetrycznie i ustawiają koło w pionie.
SoloTM Napisano 6 Lutego 2019 Napisano 6 Lutego 2019 Tak, ale nie sztuka ustawić równo ( no może i sztuka ) nawet krzywe, przecentrowane koło, czy w krzywym widelcu/ramie. Wtedy Na jednej stronie oś siedzi pewnie w ramie - opiera się o widełki/ramę, a po drugiej stronie jest w powietrzu, hak ramy/widelca nie dociska do osi i jest tylko dociśnięty przez zacisk ( szybkozamykacz ) koła. Większa siła i wpadnie w dół do osi i koło znowu stoi krzywo.
TheJW Napisano 6 Lutego 2019 Napisano 6 Lutego 2019 1 godzinę temu, Faja3 napisał: Szczęki hamulca ściskają się symetrycznie i ustawiają koło w pionie. Nie pisz proszę takich BZDUR na forum rowerowym! Ludzie szybko takie rzeczy łykają, a to nie prowadzi do niczego dobrego...
Faja3 Napisano 6 Lutego 2019 Napisano 6 Lutego 2019 3 godziny temu, TheJW napisał: Nie pisz proszę takich BZDUR na forum rowerowym! Ludzie szybko takie rzeczy łykają, a to nie prowadzi do niczego dobrego... Przecież rozmawiamy o rowerze sprawnym: gdzie koła, widelce, ramy, hamulce są wyregulowane. Ja tak robię od lat i jest zawsze OK. Skończmy tą jałową dyskusje o jajowatych kołach. Miłej jazdy.
TheJW Napisano 6 Lutego 2019 Napisano 6 Lutego 2019 54 minuty temu, Faja3 napisał: Przecież rozmawiamy o rowerze sprawnym: gdzie koła, widelce, ramy, hamulce są wyregulowane Niestety rzadko kiedy są wyregulowane poprawnie. Nawet "profesjonalne serwisy" czasami nie radzą sobie z podstawowym przeglądem. Ale faktycznie nie ma co ciągnąć tematu.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.