cervandes Napisano 4 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2019 Trek pokazał nowe pedałki, podobno 100% kompatybilne z SPD. Zalety: masa (316g), kompatybilność podobno 100% z Shimano SPD, pedały te pracują na łożyskach maszynowych. No i najważniejsze - cena: 250pln co stawia je na równi z M8000 a pod względem masy Shimano zostają zdeklasowane. Jeśli jesteś gryzigramkiem a nie chcesz porzucać najpopularniejszego systemu - są rozsądną alternatywą.q A dla poszukujących wizualnych wrażeń wersja olej na wodzie: Osobiście miałem kupować M8000 bo jakoś nie przekonały mnie inne systemy ale chyba zaryzykuję i w tym tygodniu te własnie pedałki zawitają pod moją nóżką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lezia Napisano 4 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2019 Jak już będą u Ciebie to podaj realną wagę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kowal1986 Napisano 4 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2019 A potem daj znać jak z trwałością panewek ślizgowych. Czy nie łapią szybko luzów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zazi Napisano 4 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2019 Realna waga 289g https://www.youtube.com/watch?v=sGU6rLBlDuQ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 4 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 4 Lutego 2019 To jest 50g mniej niż M8000, dlatego też odchudzając rower można o nich myśleć. O trwałości dam info, ale to raczej po dłuższym czasie, pierwsze wrażenia opiszę w tym tygodniu o ile do mnie dotrą. Zdecydowałem, zamawiam, ale oleiste sobie odpuszczę, 130pln za sam kolor to przegięcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siejak1 Napisano 4 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2019 Raczej to będą niewygodne pedały konstrukcja podobna do ritcheyów , które miałem ok. 260g strasznie słabo było z podparciem jak i samym wpinaniem. Raczej nie zastąpią nowych xt 8000 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 4 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 4 Lutego 2019 No właśnie tylko to mnie interesuje, czy ta kompatybilność oznacza, że bloki pasują i jakoś działają czy też że nie ma żadnej różnicy i po ciemku nie będę w stanie twierdzić czy wpinam się w XT czy w Bontrager Comp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waza Napisano 4 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2019 Pedały wyglądają na klon Ritchey'ów WCS Paradigm (pierwsze wydanie): https://bikerumor.com/2014/05/12/review-ultralight-race-ready-ritchey-logic-wcs-paradigm-mountain-bike-pedals/ Mam, używam Ritchey'e WCS i chociaż to nie Bontrager'y napiszę kilka słów. Waga realna to 245g. Jak na takie maleństwa są trwałe, ale głównie dzięki bardzo łatwemu serwisowaniu. Odkręca się pokrywkę, następnie nakrętkę dociskającą, ściąga pedał z łożyskiem z osi, wyciąga łożysko beż żadnych narzędzi, czyści wszystko, pakuje do środka dużo smaru skręca i voila. Nie lubię się babrać przy pedałach, ale te robi się w parę minut, więc serwisuję je 3-4 razy w roku i dzięki temu służą mi dobrze w rowerze letnim już od 5 sezonów. W artykule pokazano czarny smar wychodzący przez uszczelkę, ale tak się dzieje tylko na początku, kiedy nadmiar smaru wychodzi i czarny jest tylko na zewnątrz, wewnątrz jest czysty. I teraz najważniejsze, czyli to po co w ogóle zabrałem głos. Główne podobieństwo jest w zatrzaskach, obie konstrukcje zapewne dla obniżenia wagi oparto na pomyśle że tylny uchylny zatrzask jest jednocześnie przednim zatrzaskiem z drugiej strony pedału (nie wiem czy dobrze tłumaczę, w razie wątpliwości proszę pytać). To powoduje że zarówno przedni jak i tylny zatrzask są uchylne, dociskane sprężynami. Dlatego należy się liczyć z niespodziankami. O ile wpięcie nie stanowi problemu i w WCS Paradigm jest czyste, dobrze zdefiniowane kliknięciem, prawie tak doskonałe jak w XT czy XTR, to wypięcia trzeba się nauczyć bo można zaliczyć srogą glebę. Jeżeli wypinamy się szybko, mocnym zdecydowanym odstawieniem pięty i wyciągnięciem bloku z pedału to nie ma problemu. Gorzej jeżeli np. na sekcji technicznej wpadniemy na pomysł lekkiego odstawienia pięty, ale bez zdjęcia nogi z pedału, tak żeby kontrolować sytuację i odstawić nogę w razie konieczności, wtedy przedni uchylny zatrzask siłą sprężyny dociska i przytrzymuje przód naszego bloku, zaczynamy się szarpać żeby wyrwać blok z pedału i te kilka sekund jest potencjalnie niebezpieczne. Ja zaliczyłem na początku w ten sposób 3-4 gleby, w tym jedną na światłach kiedy robiłem stójkę . W przypadku Ritchey'ów kompatybilność z blokami Shimano jest pełna (chociaż Ritchey tego nie zaleca ), ba nawet bloki SH-51 lepiej działają z tymi pedałami niż oryginały od Ritchey'a, wpięcia i wypięcia są lepiej zdefiniowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 4 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 4 Lutego 2019 Qmam, i tylna cześć trzymająca blok i przednia jest ruchoma, góra i dół to jeden element. Gadałem z gostkiem ze sklepu jednego i powiedział dokładnie to samo, że bloki pasują, że działa ale jest to inny system i nie działa identycznie jak w pedałach Shimano. Chyba muszę jednak nad nimi pomyśleć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 4 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2019 Mam PD-M8000 i z tego co widzę to jakością wykonania biją na łeb pedały z tematu. Ja mam mieszane uczucia co do pedałów "kompatybilnych" z SPD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piter233 Napisano 4 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2019 Jak dla mnie to po prostu kolejna kopia z jakiegoś katalogu od majfrenda. Co jakiś czas pojawia się kolejny wypust różniący się nazwą, kolorami, i trochę wagą, pewnie kosztem trwałości. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 9 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2019 Kopia nie kopia a ja i tak zamówiłem. Czarno czerwone podpasują mi idealnie do roweru, masa i cena super a pracę ocenię sam. Jeśli będzie dobrze, polecę, jeśli będzie źle to sprzedam i będę odradzał innym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waza Napisano 9 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2019 Twój wybór Ja swoich Ritchey'ów nadal używam, mimo ich niedoskonałości. Tak mi zostało ze ściganckich czasów że lubię lekkie szpeje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 12 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2019 Są. Wykonane super, maleńkie i leciutkie. M520 wyglądają przy nich jakby miały 20 lat (bo mają :D) Czerwony lakier w miejscu styku buta z pedałem oczywiście zniknie po tygodniu, mam nadzieję, że będą trzymały ogólnie kolor. Nie zmieniałem bloków, zostawiłem na butach ori shimano używane około 20000km. Wpięcie i wypięcie normalne, zero problemu z trafieniem jak w M520. Wypięcie bez zarzutu, jedynie ciut mocniejsza jest sprężyna. M520 miałem ustawione na 4 czy 5 klików od najlżejszego, tutaj wykręciłem śruby na zero i jest chyba ciut mocniej niż w starych pedałkach. Będę obserwował, zdam relację za jakiś czas. Po pierwszych jazdach, próbach - jest ok. Spodziewałem się jakichś problemów, może haczenia o podeszwę czy coś - a tu nic, jakbym nadal miał stare pedalątka Wstępna ocena - pozytywna. A relacja cena do wagi - super. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 12 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2019 Przy cenie 250 zł powinieneś robić porównanie do PD-M8000 a nie PD-M520. Wtedy jakość wykonania już by takie wielkiego wrażenia nie robiła. Co do wagi, rzeczywiście jest niezła. Tyle że pedały XLC i Force są chyba nawet lżejsze i kosztują ~150 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 12 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2019 Beka, sam pedał pomijając ośkę jest identyko jak w Force. Force kosztują 199 i mają paskudny kolor, zapłaciłem 50pln za logo Bontrager, lakier i ewentualnie gwarancję jakby się coś działo. PD-M8000 planowałem kupić, ale wizualnie i wagowo o wiele bardziej podobały mi się te z tematu. Do tego dodałem przewagę w postaci łożysk maszynowych i tak oto będę testował ile są warte. Pierwsze wrażenia jak już napisałem - pozytywne. Żadnych uchybień. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 17 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2019 Dwa dni, 100km za nami. Żadnej różnicy nie czuję, to taki sam pedał jak Shimano. Niestety, prawy ćwierka. Najwyraźniej jest mu sucho. Co kilka obrotów korbą jęczy, piszczy, metal o metal, na 100% to nie bloki o pedał bo jak się wypnę i pedałuję śródstopiem to jest to samo. Powinienem wysłać, niech się sklep martwi, ale za bardzo mnie kusi zajrzenie do środka. Jutro rozbieram Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 18 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2019 (edytowane) W dniu 12.02.2019 o 21:01, cervandes napisał: . Do tego dodałem przewagę w postaci łożysk maszynowych 11 godzin temu, cervandes napisał: Co kilka obrotów korbą jęczy, piszczy, metal o metal Bo tam zapewne jest jedno łożysko maszynowe a drugie ślizgowe. Takie pedały są nic nie warte... Edytowane 18 Lutego 2019 przez Alsew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waza Napisano 18 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2019 Ja z takimi "nic nie wartymi" pedałami (Richey WCS Paradigm) jeżdżę na jednym z rowerów od 5 lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 18 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2019 Każde łożysko ślizgowe prędzej czy później łapie luzy. Zazwyczaj prędzej, a luzu na ślizgu w żaden sposób nie skasujesz. Oczywiście dużo zależy od jakości użytych materiałów Kupiłem kiedyś tak skonstruowane pedały platformowe VP to po 1000 km nie nadawały się do użytku. Na początku myślałem że wyrobiły się łożyska maszynowe, więc pojechałem do hurtowni łożysk i okazało się że wymiar niestandardowy i chińczyk do takich pedałów kosztuje 20zł/szt , a pedały 60 ziko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 18 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2019 Otworzyłem, w środku oczywiście zgodnie z przewidywaniami jedno maszynowe i ślizg. Ale smaru w środku sporo, to kurcze nie pedał musi w środku piskać ale coś innego. Może kurcze blok o niego, ale dziwne, że to tak w miarę cyklicznie się dzieje. Aha, nakrętka w prawym pedale pod dekielkiem ma lewy gwint. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 19 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2019 A może korba? Jaki masz wkład suportu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piter233 Napisano 19 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2019 Z tego co widzę pedały mają kołnierzyk. Posmaruj kołnierzyk smarem, żeby kołnierzyk nie tarł o korbę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 19 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2019 3h się bawiłem w mycie, szorowanie, czyszczenie po zimie... Kończę, składam narzędzia i sprzątam, kręcę korbą - pisk. DŻIZAS. Okazało się, że klęka łożysko we wkładzie suportu Accent BB EX Pro. Otworzyłem, wymyłem, wysuszyłem, nasmarowałem. Cisza. Swoje przejechał więc spoko, grunt to to, że to jednak nie pedały Po prostu zbiegło się w czasie, bo gdy przykręciłem te nowe SPD to pisk się pojawił. Niestety, o trwałości pedałów nie napiszę szybko zbyt wiele, jeżdżę dużo ale dopiero co je kupiłem. Aktualnie moja opinia jest taka, że nie mam do nich żadnych zarzutów, są fajne, bajecznie proste w rozbiórce jakby co. Nasadka 9mm i odkręca się nakrętkę odwrotnie do kierunku w jakim kręci się pedał podczas jazdy. Pedałowanie je dokręca. Dekielki z zewnątrz, te na imbus obydwa mają normalny, prawy gwint. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 4 Marca 2019 Udostępnij Napisano 4 Marca 2019 W dniu 4.02.2019 o 22:11, Piter233 napisał: Jak dla mnie to po prostu kolejna kopia z jakiegoś katalogu od majfrenda. https://en.wellgopedal.com/products_detail_5_428.htm Lekko zmieniona oś, pewnie na spec zamówienie. Do kupienia za niecałe 40 dolców. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.