korasek Napisano 3 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2019 Witam serdecznie. To mój 1 post i od razu krzykliwy tytuł. Będę w miarę treściwy. Rowery nie są mi obce, umiem w zasadzie wszytko przy nich zrobić. Śmigam obecnie na MTB Authora. Z racji tego że przyłapałem się na tym, że głównie jeżdżę po asfalcie i szutrze klasy premium, to nie rozumiem po co męczę się na MTB i chciałbym spróbować czegoś co pozwoli mi połykać kilometry bez takiego wysiłku. Mój wzrost to 194 cm, waga 140 kg dlatego proszę o wasze rady. Interesuje mnie coś uniwersalnego, co pozwoli mi przejechać po szutrze ( nawet tym gorszym ). Rower nie ma być żadnym rasowym zawodnikiem rozgrzewanym do wyścigów, liczącym się z każdym gramem wagi i aerodynamiki. Będzie używany do jazdy po mieście i okolicy ( 20-100 km ) oraz tez 2-3 razy w roku na jakiś turystyczny wypad 3-7 dniowy w dalsze zakładki. Rower może być ciężki, rama i widelec z aluminium. Hamulce tarczowe ( mehcaniczne/ hydruliczne ), v brake przy mojej wadze nie hamują tylko spowalniają, Mocowania na ramie na bidony, bagażnik itp. Osprzęt nie musi być najwyższej wyścigowej klasy. Z racji budżetu i nie obycia z tą klasą raczej oczekuję używki. Za wszelkie sugestie i i formację z góry dziękuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 4 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2019 W dniu 3.02.2019 o 19:18, korasek napisał: Z racji budżetu i nie obycia z tą klasą raczej oczekuję używki. A gdzieś podałeś ten budżet, czy coś przegapiłem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
korasek Napisano 14 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2019 2 do 3 tysięcy. Przeglądam co jakiś czas Olx i inne grupy ale ciężko się w tym połapać, głównie chodzi mi o dobranie do wzrostu i wagi, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 14 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2019 W dniu 3.02.2019 o 19:18, korasek napisał: Rower nie ma być żadnym rasowym zawodnikiem rozgrzewanym do wyścigów, liczącym się z każdym gramem wagi i aerodynamiki. Będzie używany do jazdy po mieście i okolicy ( 20-100 km ) oraz tez 2-3 razy w roku na jakiś turystyczny wypad 3-7 dniowy w dalsze zakładki. Czyli raczej nie musi to być taki "prawdziwy przełaj", bo są to w praktyce maszynki do dość specyficznych wyścigów. Tak, wiem, da się i wielu jeździ takimi wszędzie, ale IMHO nie ma co się upierać. Jak dla mnie to przyjrzyj się np. Fuji Jari 2.5, Romet Aspre, Kellys Soot 30. Wszystkie nowe, pierwszy i trzeci przekraczają budżet ale od razu pytałbym się o rabat póki się sezon nie zaczął na dobre Może jeszcze Triban 520rc, ale tu raczej rabatu teraz nie uzyskasz. Z używanych to tak naprawdę sam poszukaj i pytaj na forum o konkretne przypadki, które Cię zainteresowały. Poza tym czy będziesz umiał na żywo ocenić stan, itp.? A tak czy siak po prostu przejedź się po sklepach, pooglądaj i przymierz się, nawet jak nie kupisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
korasek Napisano 14 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2019 dziękuję za odpowiedź @m0d. co do upierania się na przełaj bardziej to kieruje tym że są one podobno bardzo wytrzymałe. Ja jak pisałem nie planuje żadnych kompletnie zawodów, skakania gdzieś na rampach itp :d, bardziej chodzi mi o to że skoro one wytzymają takie coś to na logikę powinny też wytrzymać normalną jazdę ale pod nie normalnym obciążeniem powiedzmy 130 Kg + 20 kg bagażu ale bez skakania po hopach. Nie ukrywam że też jest kwestia opony i jej szerokości zależy mi na szerokiej ( oczywiście w kategoria tych rowerów ). Nie wiem czy można wklejać linki ale zaryzykuje Czy taki Boardman tylko w ciut większym rozmiarze 58 ale reszta bez zmian https://sprzedajemy.pl/rower-szosowy-przelajowy-boardman-x7-comp-przelaj-gravel-prz-lodz-2-062e3e-nr58131178, byłby / jest dobrym rowerem ? W Anglii jest tego trochę i nie ukrywam że mogę sobie sprowadzić. Na 1 rzut oka spełnia wszystkie moje wymagania, tylko nie wiem czy geometria ramy to szybka zawodowa czy bardziej taka komfortowo / turystyczna? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 14 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2019 4 godziny temu, korasek napisał: bardziej chodzi mi o to że skoro one wytzymają takie coś to na logikę powinny też wytrzymać normalną jazdę ale pod nie normalnym obciążeniem powiedzmy 130 Kg + 20 kg bagażu ale bez skakania po hopach To trochę nie tak Na zawodach przełajowych, do których są stworzone te rowery, to na większych przeszkodach zawodnicy po prostu biegają z rowerem na ramieniu. a przeciętny taki ścigant może ważyć pół tego co Ty Jak dla mnie to idealne byłoby coś z segmentu "gravel" i do tego stalowe. Tak jak wspomniane Fuji Jari 2.5 czy Marin Four Corners. To są takie woły robocze, gdzie masz wytrzymałą ramę z mnóstwem mocowań i możliwość założenia szerszych opon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
korasek Napisano 14 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2019 @m0d dzięki za przykłady, ten Fuji nawet fajny, zbadam temat. A wracając jeszcze do tego Boardman -a to są one warte tych 2k zł ? I co ważniejsze to ta geometra ramy, na co zwrócić uwagę ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drozda Napisano 15 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2019 A może Triban 100 na początek ? Do tego przednia przerzutka plus manetki Tourney lub Claris i podmiana korby na taką z HT2 ? Całość zamkniesz w 1500 PLN. Jak się rama pod Tobą złamie to zareklamujesz bez problemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artek610 Napisano 15 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2019 Tak jak już wspomniano, powinieneś szukać raczej gravela a nie typowej przełajówki. Przeciętna przełajówka wymusza bardzo agresywną sylwetkę kolarza. Tobie z taką wagą bardzo szybko będą męczyły się ręce i mocno wygięty kręgosłup. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomaszU84 Napisano 19 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2019 W ski team w Poznaniu jest ostatni gravel Cube'a na tarczowkach i osprzęcie Shimano 105 ze zintegrowaną korba za 3999. Jeżeli budżet pozwala, zdecydowanie warto! Jeżeli to za dużo (bo to dużo pieniędzy jakby nie patrzeć najważniejsze dla ciebie będą koła (pancerne) oraz zintegrowaną korba, w przeciwnym wypadku licz się z wczesnymi wydatkami (czy może lepiej dodatkami). Tribana nie zareklamuje bo limit wagowy jest do 100kg, to są bardzo wiotkie rowery. Wiem, bo jak miałem 120 i na niego wsiadłem to pracownik Decathlonu się spocił i poprosił żeby nie szalał a najlepiej zszedł... :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
korasek Napisano 20 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 20 Lutego 2019 Właśnie popatrzyłem, bardzo fajny i cena jak na osprzęt korzystna, pewnie dali taką ze względu na ogromną ramę. Tylko to jest bardzo przełajowy rower, no i carbonowy widelec ( bał bym się że pie,,olnie ) 7 godzin temu, TomaszU84 napisał: spocił i poprosił żeby nie szalał hahahah dobre znam to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomaszU84 Napisano 20 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2019 O karbonowym widelcu (i ramie!) mógłbyś pogadać z moim kumplem aka 147kg, do tego koła 20/24 szprychy i NIC, jeździł tak chyba ze 2 lata i nawet ich nie centrował... Pamiętam, że Szajbajk nagrał jakiś odcinek dla rowerzystów 120kg + w którym owy kolega się wypowiedział i poczuł się ważny :-D Myślę że 90% sukcesu to technika jazdy, sam aktualnie składam szosę pod 120kg i staram się to robić z głową, są jednak i tacy którzy mówią "nie ma się nad czym zastanawiać" i sru, czasami mają rację ... :-) Ba, sam ostatnio szukając kół napisałem do tutejszego guru w ich produkcji i zaproponował 20/24 szprychy, podczas gdy czytając fora ludzie mający 80kg boją się, czy 32 wystarcza... :-D Być może bierze pod uwagę wyłącznie dobrą nawierzchnię, na pewno wie więcej niż my. Jaką masz jakość dróg w swoich okolicach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 21 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2019 Idealnym rozwiązanie wydaje się być Marin Four corners- ale budżet trochę ponad 3 tys... No i Fuji Jari 2,5 też w granicach 3 tys... Co do ilości szprych dla 140 kg - 32 dla gravela zdaje się być ok- w razie urwania szprychy koło będzie przechodzić przez ramę- taka praktyczna rada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mistrzusek Napisano 21 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2019 Możesz zapytać bezpośrednio producenta o dopuszczalną ładowność danego modelu Ja pisałem do Authora z zapytaniem o max kg dla Ronina i napisali, że jest to 140 kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.