Kamel_ Napisano 2 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2019 Witam, Dostałem ostatnio amora powietrznego zdemontowanego z nowego roweru. Od razu pojawiła się myśl wymiany mojej sprężynowej atrapy na niego, lecz niestety po zdemontowaniu aktualnego okazało się, że ma on rurę sterową gwintowaną (a ten nowy ahead). Jako, że obie rury mają długość 17cm oraz rozmiar 1 1/8" to pomyślałem aby po prostu zagwintować ahed'a, wbić głębiej szyszkę i założyć tak samo jak poprzedni (w starym systemie). Problem tkwi w tym, że nie wiem jaki rozmiar narzynki wybrać - taki sam jak rozmiar rury - 1 1/8" czy może 1"? No i oczywiście czy robił kiedyś ktoś coś podobnego? Wyszło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lomeltor Napisano 2 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2019 Oczywiście, że 1,1/8"; choć ja bym zostawił ahead. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 2 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2019 Choćbyś na głowie stanął to przecież nie da się rury 1 1/8' przegwintować na 1" Aczkolwiek jak tak jak kolega wyżej zostawiłbym Ahead nawet jeśli miałbym wymienić stery i mostek. Ten system jest po prostu lepszy - nie bez powodu wyparł stery skręcane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 2 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2019 Zgoda, że lepszy ahead, ale jeśli stary zdemontowany ( z gwintem ) ma 17 cm to musisz gwintować nowego ( masz za wysoką główkę ramy ). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 2 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2019 Zaiste to fakt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 2 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2019 9 godzin temu, Kamel_ napisał: 1 1/8" czy może 1"? to zależy od średnicy rury. Sprawdź czy masz taką samą. Bo nie zawsze da się przekonwertować. Co do gwintowania rury a-head, nie ma z tym problemu. Mam tak w rowerze żony. Możesz jeszcze przebić rurę na dłuższą i zmienic stery oraz mostek- ale to dodatkowe ok 200 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 2 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2019 I najpierw gwintujemy z nieco mniejszą niż ostateczna średnicą gwintu, a w drugim etapie poprawiamy na właściwą średnicę ( jeśli gwintownik ma płynną regulację ). Amor w deseczki w imadło i jazda. Dużo siły to kosztuje, łapy będą bolały następnego dnia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malutki Napisano 2 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2019 a zapytam inaczej. co to za rama i jaki amortyzator? czy jest w ogóle robić takie kombinacje? Może lepiej sprzedać ten lepszy amorek i poszukać czegoś co pasuje p&p? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 2 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2019 3 godziny temu, SoloTM napisał: I najpierw gwintujemy z nieco mniejszą niż ostateczna średnicą gwintu, jak jest ostra narzynka to jedziesz od razu na gotowo ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 2 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2019 Też można Ręcznie idzie ciężko, zrobienie gwintu o długości powiedzmy 10 cm-15 cm ( jak już robić to robić - szczególnie gdy rura sterowa dłuższa - potem przy odsprzedaży łatwiej ) to dla nieprzyzwyczajonych rąk do wysiłku fizycznego - zakwasy nazajutrz murowane Widziałem też maszyny jak to robią u producentów - bzyk - i gotowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kamel_ Napisano 3 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2019 Czyli podsumowując - kupuję Narzynkę G 1 1/8, widelec w imadło i.. Macie jeszcze jakieś rady co do samego gwintowania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 3 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2019 Popsikać na gwint - rurę sterową jakimś poślizgiem - są specjalne preparaty, ale i film z oleju do lancucha czy do silnika się nada. Gwintowniki są drogie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 3 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2019 Jeśli ma powietrzaka to na pewno sterówka 1/1/8" bo jeszcze nie spotkałem się z powietrzakiem który by miał sterówkę 1" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 4 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2019 17 godzin temu, Kamel_ napisał: kupuję Narzynkę G 1 1/8 nie rozpędzaj się tak. Działająca narzynka kosztuje powyżej 300 zł..... lepiej zleć to warsztatowi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 4 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2019 Moge ci to przegwintować za 30zl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 6 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2019 (edytowane) W dniu 3.02.2019 o 14:21, Kamel_ napisał: kupuję Narzynkę G 1 1/8, widelec w imadło i.. Dlaczego chcesz gwintować narzynką do rur? Litera G oznacza gwint rurowy cylindryczny angielski (BSP) - 11 zwojów na cal, że o innym kącie zarysu nie wspomnę. https://www.tubes-international.pl/informacje-techniczne/tabela-gwintow-identyfikacja-gwintow/ https://stalmut.pl/informacje/tabela-skokow-gwintow-calowych/ Wg Sheldona Browna gwint widelca 1 1/8" powinien mieć skok 26 zwoi na cal (drobnozwojny) https://www.sheldonbrown.com/cribsheet-headsets.html Potrzebujesz takiej narzynki: https://www.metal-mania.pl/pl/p/Narzynka-do-sterow-1.18-x-26-tpi-1696.2-UNIOR/328 Daj lepiej do @ACTIVIA niech ci nagwintuje to będziesz miał gwarancję, że potem nakręcisz na to stery i całość zmontujesz. Edytowane 6 Lutego 2019 przez Garlock 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.