Brombosz Napisano 1 Lutego 2019 Napisano 1 Lutego 2019 (edytowane) Witam Miał ktoś kiedyś doświadczenie z tym lub podobnym sprzętem? Jest to jakaś innowacja? Czy po prostu ekstrawagancki bajer dla bogatych? Widziałem kiedyś motocykle z podobnym rozwiązaniem. Temat założyłem z czystej ciekawości co do opinii. Na moją logikę to jakieś tam plusy to może mieć, chociażby związane z odpornością anody na uszkodzenia mechaniczne... o ile wykorzystane są przy tym elementy anodowane. Dane z oficjalnej strony: Trailing multi-link front suspension 130mm contour travel 1980 grams Full carbon chassis, steerer tube and linkages Three-way mode adjust - Firm, Mid, Open Trust engineered twin-tube, thru-shaft damper Fits both 29/27.5"+ (110-150mm) and 27.5" (130-150mm) bikes Tire widths up to 29 x 2.6” (762 x 66mm) max or 27.5 x 2.8" (744 x 78mm) max Easy setup with air pressure equal to rider weight 535mm axle-to-crown Fits existing mountain bikes with tapered head tube Boost 15x110mm thru axle (or with torque caps) Direct mount 180mm rotor (203mm max) 250 hours between service intervals $2,700 Edytowane 1 Lutego 2019 przez Brombosz Cytuj
Ilia Napisano 1 Lutego 2019 Napisano 1 Lutego 2019 (edytowane) Kiedyś też już się to pojawiało. Problemem jest poziom skomplikowania konstrukcji, który generuje wysoką cenę. Za jego cenę można w Polsce ze 3 nowe lyriki dostać. Do tego ten wynalazek ma niską sztywność, zmieniający się poziom tłumienia w zależności od ugięcia, oraz opór amortyzatora jest ciut wyższy niż w klasycznych konstrukcjach. Do tego wygląda pokracznie. Na razie wady przyćmiewają jedyną zaletę tego wynalazku, ale i tak zapomniałem jaką. Serwis co 250 h nie jest tą zaletą i w sumie wierzę w długość tego interwału jak w to, że w Suntourach z prawie plastikowymi uszczelkami można serwis robić raz w roku. Do tego mocowanie osi jest za goleniami amortyzatora co zmniejsza efektywny kąt główki ramy. Edytowane 1 Lutego 2019 przez Ilia Cytuj
severian Napisano 11 Lutego 2019 Napisano 11 Lutego 2019 Już ze 20 lat temu był podobny pantograf.Nawet produkcja ruszyła i były testy w prasie.Jakoś świata to nie podbiło. Cytuj
Brombosz Napisano 4 Marca 2019 Autor Napisano 4 Marca 2019 Znowu mnie to zaczęło dręczyć jak znalazłem tą recenzję: Pewnie sponsorowana, ale w niektórych momentach brzmi całkiem sensownie. Szczególnie mnie zainteresowała ta wzmianka o innym zachowaniu widelca przy najeżdżaniu na przeszkody. W dniu 1.02.2019 o 21:12, Ilia napisał: Do tego mocowanie osi jest za goleniami amortyzatora co zmniejsza efektywny kąt główki ramy. Niby tak, ale sterówka zamontowana po skosie trochę to pewnie niweluje. Wcześniej tego nie zauważyłem. W interwały serwisowe co 250h też mi trudno uwierzyć. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.