Skocz do zawartości

[Szosa] Używana szosa


Karol1994czx

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
39 minut temu, Karol1994czx napisał:

Nie bać się pressfitu?

Ja mam drugi rower z łożyskami wciskanymi. Po sezonie serwis i na pewno będzie długo sprawny, zwłaszcza że robisz w sezonie 3000 km. Ja w 2018 przejechałem 15 000 km. Dwa razy był serwis. Jeszcze odpowiedni smar, nie gęsty. Co do samego roweru, sprawdzić czy przerzutki działają, rama czy nie ma pęknięć. Czego oko nie zauważy to wyjdzie podczas użytkowania.

Napisano

Press Fit ma taką wadę, że jest to jednak łączenie na wcisk. Gwint to gwint, można go zawsze poprawić, a przy odrobinie ostrożności tak naprawdę ciężko go uszkodzić. 

Na temat PF krążą opowieści o rozkalibrowanych mufach, strzelających łączeniach i innych dziwnych historiach. Ja robię wszystko samemu i w PF bym nie poszedł. 

Co do samego roweru, to ciężko coś wywnioskować na temat takiego zdjęcia. 1700 zł wydaje się całkiem niezłą ceną jeżeli jest sprawny. Sprawny natomiast nie oznacza że nie będzie miał zajechanego napędu, zużytych klocków i zajechanych opon.

No i pamiętaj o jednej rzeczy: nie sztuka kupić sprzęt na osprzęcie wysokiej klasy, sztuką jest go utrzymać.

Napisano

Osprzęt za tę cenę jest naprawdę dobry, szkoda tylko że hamulce są Gianta, a nie nowe 105.

Jeśli rozmiar pasuje i rower możesz zobaczyć, obejrzeć i przymierzyć to według mnie warto.

Napisano

Koszt hamulców 105 to 250 zł, a przecież są w zestawie nowe klocki. 

Napisano

Często się zdarza że  mufa z pressfitem się przeciera/wyciera ?Czytałem o czymś co rozwiązuje  problemy pressfitu, a mianowicie suport ninja token.  Mieliście styczność?

A nawet jeśli okaże się że w tym rowerze kaseta i łańcuch będą do wymiany, to jest to koszt około 250 zł ( oczywiście sam sobie wymienie, więc odpadają koszty w serwisie). To czy w takich okolicznościach nadal się ten rower opłaca?  Bo co pokazuje zdjęcie? Ja widzę kilka odprysków lakieru. Świadczyć to może o tym że rower dużo jeździł? W dobrym stanie klamko manetki wizualnie  świadczą dobrze o tym rowerze.

Jakie są roczne koszty eksploatacji roweru szosowego? Serwis piast, który mogę zrobić sam, pomiar wyciągnięcia łańcucha?

Napisano

Według mnie nadal będzie warto, nawet z kosztem napędu 250-300 zł.

Przeglądając OLX czy allegro zazwyczaj można znaleźć w tej cenie alu z 10 rzędami (np. moja Kuota razem z serwisem i obecnym osprzętem wyszła mnie około 2000-2100 co i tak według mnie nie jest przepłacone).  Niekiedy ludzie za 2000/więcej wystawiają jeszcze rowery 8/9 rzędów a suport na kwadrat...niestety ludzie, którzy się nie znają kupują czasami coś takiego.

Napisano

To jest Cube ltd ( nie wiem z którego roku) Przerzutki deore xt, korba deore xt,  amortyzator Rock shox recon powietrzny, manetki chyba też deore. Btw mam już jedną szosę ( tribana  3). Chciałbym mieć dwa :D

Napisano
Cytat

Wz

Cytat

 

 

Wziąłem  Gianta defy. Ten rower jest genialny!  Nie sądziłem że jazda takim rowerem może się tak diametralnie różnic w porównaniu do jazdy tribanem 3. Cube dorzuciłem bo strasznie zjezdzony napęd ma, oraz rozmiar za mały.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...