Gość Napisano 28 Stycznia 2019 Napisano 28 Stycznia 2019 Hej, Czy montaż zacisku sztycy odwróconego o 180 stopni może powodować jakieś problemy? Trochę pogrzebałem i zdania są podzielone: jedni piszą że osłabia to siłę zacisku, inni że wręcz przeciwnie. Ja znalazłem dwie zalety: 1. Dodatkowa osłona przed brudem 2. Szczelina w zacisku nie pokrywa się z szczeliną w ramie, przez co rogi nie wbijają się w sztycę. Rama + Sztyca Alu. PS: Nakładacie filtr z smaru na miejsce gdzie zacisk jest osadzony na ramie?
Tatanka Napisano 28 Stycznia 2019 Napisano 28 Stycznia 2019 Ja w przypadku gdy zacisk mam z szybkozamykaczem zawsze daję rozcięcie do kierownicy , w w przypadku śruby na imbus daję odwrotnie. Nie zauważyłem jakiejś różnicy. Ja smaru nie daję.
Mod Team KrissDeValnor Napisano 28 Stycznia 2019 Mod Team Napisano 28 Stycznia 2019 Tak na logikę, to po to jest właśnie to nacięcie, żeby zacisk się na nim zaciskał ( większość momentu idzie właśnie w to miejsce, jak sądzę ). O co chodzi z tymi rogami ? , bo jestem zmęczony i niekumaty Ja też nie smaruję, ale jeżdżę EDIT Aaa, już chyba wiem - miałeś na myśli kanty komina na szczelinie
TheJW Napisano 28 Stycznia 2019 Napisano 28 Stycznia 2019 Nawet producenci rożnie montują obejmy w swoich rowerach - raz wycięciem na tył, raz na przód. Większego znaczenia to nie ma, ale mnie bardziej podoba się, gdy wycięcia się nie pokrywają. Ja też na ogół nie smaruję, chociaż w Specu musiałem rozebrać i wymazać wszystkie części obejmy AntiSeizem, bo coś mi pod tyłkiem strzelało (nie, nie rozwiązało to problemu ;)).
Mod Team KrissDeValnor Napisano 28 Stycznia 2019 Mod Team Napisano 28 Stycznia 2019 TheJW Rozcięcia komina z boku kojarzę, ale z przodu nie bardzo - możesz podać przykład ? , bo jestem leniwy i nie chce mi się szukać EDIT Cholercia, chyba miałeś na myśli zacisk
Gość Napisano 28 Stycznia 2019 Napisano 28 Stycznia 2019 Tak, chodzi o rozcięcie z tyłu ramy i montaż zacisku rozcięciem do przodu
Mod Team KrissDeValnor Napisano 28 Stycznia 2019 Mod Team Napisano 28 Stycznia 2019 To akurat zrozumiałem EDIT Jednak wyjaśnij z tymi rogami - że niby jak rozcięcie zacisku jest z przodu, to nie będzie śladów na sztycy, bo nie czaję
siemalysy Napisano 28 Stycznia 2019 Napisano 28 Stycznia 2019 Też kiedyś nad tym się zastanawiałem. Jednak pozostałem przy standardowym umieszczaniu zacisku, czyli śruba jest przy rozcięciu rury podsiodłowej. Długo walczyłem ze strzelającą sztycą. Znalazłem zacisk sztycy, który zniwelował pokrywające się nacięcie w rurze z przerwą w zacisku. Część producentów nacięcie w ramie robi z przodu. Wydaję mi się, że jest to dobra droga.
Mod Team KrissDeValnor Napisano 28 Stycznia 2019 Mod Team Napisano 28 Stycznia 2019 Ja mam fajne rozwiązanie w ponad 10 letnim już rowerze - zacisk ma bardzo dużą szerokość/wysokość z tyłu, co powoduje całkowite zasłonięcie nacięcia w kominie podsiodłówki ( zacisk na szybkozamykacz ) i nie pamiętam żadnych hałasów z tego miejsca, za to w obecnym rowerze, gdzie nacięcia się pokrywają i zacisk jest wąski/niski ( na imbus ), niestety strzelanie jest prawie non stop... Oczywiście ten byczy zacisk z szybkozamykaczem, nie przeszedłby u maniaków rowerowej wagi EDIT Biorąc pod uwagę umiejscowienie w/w szybkozamykacza z przodu zacisku, to właściwie miejsce zaciśnięcia nie ma znaczenia ( skoro nacięcie podsiodłówki jest z tyłu ), a liczy się bardziej wyprofilowanie obejmy - w moim nowszym rowerze uniemożliwia to inny sposób montażu.
Dokumosa Napisano 28 Stycznia 2019 Napisano 28 Stycznia 2019 Odnośnie nacięć komina z boku to np. niektóre canyony mają i to po obu stronach. Jeśli zacisk powoduje jakieś ślady na sztycy to lipny zacisk. Smar na sztycy powoduje zmniejszenie tarcia i tym samym konieczność użycia większej siły zacisku a tym samym naprężeń na kominie.
Pietern Napisano 28 Stycznia 2019 Napisano 28 Stycznia 2019 Też nad tym myślałem, żeby odwrócić, bo mnie już walka z strzałami w sztycy męczyła. Poszedłem jednak inną linią, kupiłem solidny zacisk XLC PC-B05, szparę przed zaciśnięciem zalepiłem taśmą izolacyjną i tak mam spokój od pół roku. PS. Robię "film".
Gość Napisano 29 Stycznia 2019 Napisano 29 Stycznia 2019 Dostałem odpowiedź od Velo że w przypadku ram Peak i Apex trzeba ustawiać zacisk równo z rozcięciem w ramie. Jeżeli chodzi o ramę Peak, to przelatałem z obróconym zaciskiem jakieś 2-3k km i nic się nie stało, a brudu rzeczywiście zbiera się mniej. Także tak zostawiam. W ramie Apex zamontowałem zacisk zgodnie z zaleceniami producenta. W sumie na szosie jeżdżę tylko jak jest sucho, więc i zabrudzenie roweru nawet po sporym przebiegu jest symboliczne.
KNKS Napisano 30 Stycznia 2019 Napisano 30 Stycznia 2019 W dniu 28.01.2019 o 23:12, Dokumosa napisał: Smar na sztycy powoduje zmniejszenie tarcia i tym samym konieczność użycia większej siły zacisku a tym samym naprężeń na kominie. Smary montażowe do elementów karbonowych, przez swoją ziarnistą strukturę, zwiększają tarcie i tym samym pozwalają na dokręcanie z mniejszym momentem. No, chyba że smarujesz towotem ;-)
Gość Napisano 30 Stycznia 2019 Napisano 30 Stycznia 2019 Poczekajcie. Nie chodzi o smar na sztycy, a o smar na zacisku. Czyli miejsce połączenia zacisk rama, a nie rama sztyca. Ja dotykam palcem smaru i nakładam "film" na wewnętrzną część zacisku. Tylko tyle że powierzchnia się błyszczy, bez widocznego smaru. Na sztycę nakładam CarboGrip. To jest płynny preparat to elementów karbonowych.
Gość Napisano 30 Stycznia 2019 Napisano 30 Stycznia 2019 Którym? Smar na zacisku? Chodzi żeby dwie powierzchnie nie przylegały zupełnie na sucho.
amauser Napisano 30 Stycznia 2019 Napisano 30 Stycznia 2019 Robię podobnie jak @skom25. Gdzieś widziałem, chyba na YT, jak serwisant delikatnie smarował to miejsce. Z resztą, nawet jak nic nie daje i nie pomaga, to NA PEWNO nie szkodzi
Gość Napisano 30 Stycznia 2019 Napisano 30 Stycznia 2019 Ja niestety z doświadczenia wiem że jak co może trzeszczeć, to będzie trzeszczało
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.