ojek Napisano 25 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2019 Witajcie, Muszę kupić rower. Jeździłem dotychczas rowerem chyba z gatunku miejskich, przerzutki w tylnej piaście, dość szerokie siodełko i kierownica przy końcu zagięta w taki sposób, że nie musiałem się nachylać nie wiadomo jak podczas jazdy, co dawało mi większy komfort. Generalnie będę jeździł po trasach szosowych, szutrowych drogach lokalnych i po lasach. Pytanie do was: jaki rodzaj roweru polecacie i na co zwracać uwagę? Łączę to pytanie z pytaniem o punkt stacjonarny - dla mnie na tyle to ważna sprawa, że mogę między Szczecinem a Poznaniem kupować - dojadę. Nie kupię przez Internet bo...musi mi ktoś doradzić pod mój wzrost i gabaryty jaki rower kupić, muszę usiąść na siodełku i upewnić się, że nie dostanę odrętwienia krocza itp. Będę jeździł jakoś co 3-4 dni po 10-15 km, czasem 20km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaGiant Napisano 25 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2019 Do takiego użytku rower crossowy np. https://www.kross.pl/pl/2019/cross/evado-5-0 albo trekkingowy np. https://www.kross.pl/pl/2019/trekking/trans-5-0 . Te rowery podałem tylko jako przykłady typów . Nie polecę żadnego z nich bo nie ,, siedzę w temacie " i nie wiem co jest obecnie najlepszą ofertą na rynku . Cross jest bardziej sportowy , będzie dużo lżejszy i zapewni bardziej wyciągniętą sylwetkę . Szybciej będziesz na nim jeździł .Trekking będzie wygodniejszy ( hmmmm ) , w każdym razie pozycja będzie bardziej wyprostowana . Jeśli masz cień sportowego zacięcia to weź crossa . Do większości takich rowerów można zamontować , w razie potrzeby , bagażnik i błotniki . Jeśli chcesz jeździć komfortowo wyprostowany i mieć od razu pełne wyposażenie to kup trekkinga . Poza asfaltem będzie gorszy od crossa . Napęd min 3x8 . Tzn może być 3x9 , 3x10 . Nie kupuj roweru z 7 biegowym wolnobiegiem . Marne rozwiązanie , sprawdza się tylko pod lekkim jeźdźcem przy rekreacyjnej jeździe . Czyli generalnie napedy 3x7 odpuść sobie . Są co prawda 7 biegowe kasety ale rowery z napędem 3x7 są przeważnie ogólnie słabe . Hamulce ..... hydrauliczne tarczówki są coraz lepsze i popularne ale moim zdaniem do wycieczkowej jazdy poza górami V-ki tez wystarczą . Gdybyś bardzo był przywiązany do przerzutki w piaście to szukaj czegoś takiego https://www.kross.pl/pl/2019/trekking/trans-6-0 chociaż 7 biegów wydaje mi się trochę mało . Na dojazdy w mieście jest ok ale do turystyki , zwłaszcza w terenie przydaje się większy zakres i ciaśniejsze stopniowanie biegów . Czyli musi być ich więcej . Żeby koledzy sypnęli konkretami musisz napisać ile masz wzrostu , wagi i ile chcesz na rower przeznaczyć . Aha założyłeś temat w złym dziale . Ja bym to dał do ,, Rowery/ramy " - ,, zakup roweru z przedziału cenowego " . Niechęć do kupowania w necie popieram . Rower kupuje się w stacjonarnym . Edit jeśli masz awersję do amortyzatorów to są jeszcze takie ,, dziwadła " https://www.giant-bicycles.com/pl/toughroad-slr-2-2019 , https://www.halarowerowa.pl/marin-muirwoods-29er-p635.html . Czyli całkiem sztywny niby cross na dość albo całkiem szerokich oponach . Dałem te rowery dla porządku bo mnie osobiście nie przekonują . W teren wolę z amorem , na asfalt z cieńszymi oponami . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chociemir Napisano 25 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2019 Godzinę temu, ojek napisał: muszę usiąść na siodełku i upewnić się, że nie dostanę odrętwienia krocza itp. Jesli chcesz kupować rower kierując się wygodą siodełka, to zdecydowanie nie tędy droga... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dorota57 Napisano 25 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2019 43 minuty temu, WaGiant napisał: Niechęć do kupowania w necie popieram . Rower kupuje się w stacjonarnym . Ja kupiłem przez internet już czwarty rower. Pierwszy był kupiony w 2004r. Jeżeli wiesz co chcesz to według mnie nie ma problemu. Zawsze miałem podbity przegląd, bez problemu naprawa gwarancyjna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ojek Napisano 25 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2019 43 minuty temu, WaGiant napisał: Do takiego użytku rower crossowy np. https://www.kross.pl/pl/2019/cross/evado-5-0 albo trekkingowy np. https://www.kross.pl/pl/2019/trekking/trans-5-0 . Te rowery podałem tylko jako przykłady typów . Nie polecę żadnego z nich bo nie ,, siedzę w temacie " i nie wiem co jest obecnie najlepszą ofertą na rynku . Cross jest bardziej sportowy , będzie dużo lżejszy i zapewni bardziej wyciągniętą sylwetkę . Szybciej będziesz na nim jeździł .Trekking będzie wygodniejszy ( hmmmm ) , w każdym razie pozycja będzie bardziej wyprostowana . Jeśli masz cień sportowego zacięcia to weź crossa . Do większości takich rowerów można zamontować , w razie potrzeby , bagażnik i błotniki . Jeśli chcesz jeździć komfortowo wyprostowany i mieć od razu pełne wyposażenie to kup trekkinga . Poza asfaltem będzie gorszy od crossa . Napęd min 3x8 . Tzn może być 3x9 , 3x10 . Nie kupuj roweru z 7 biegowym wolnobiegiem . Marne rozwiązanie , sprawdza się tylko pod lekkim jeźdźcem przy rekreacyjnej jeździe . Czyli generalnie napedy 3x7 odpuść sobie . Są co prawda 7 biegowe kasety ale rowery z napędem 3x7 są przeważnie ogólnie słabe . Hamulce ..... hydrauliczne tarczówki są coraz lepsze i popularne ale moim zdaniem do wycieczkowej jazdy poza górami V-ki tez wystarczą . Gdybyś bardzo był przywiązany do przerzutki w piaście to szukaj czegoś takiego https://www.kross.pl/pl/2019/trekking/trans-6-0 chociaż 7 biegów wydaje mi się trochę mało . Na dojazdy w mieście jest ok ale do turystyki , zwłaszcza w terenie przydaje się większy zakres i ciaśniejsze stopniowanie biegów . Czyli musi być ich więcej . Żeby koledzy sypnęli konkretami musisz napisać ile masz wzrostu , wagi i ile chcesz na rower przeznaczyć . Aha założyłeś temat w złym dziale . Ja bym to dał do ,, Rowery/ramy " - ,, zakup roweru z przedziału cenowego " . Niechęć do kupowania w necie popieram . Rower kupuje się w stacjonarnym . Edit jeśli masz awersję do amortyzatorów to są jeszcze takie ,, dziwadła " https://www.giant-bicycles.com/pl/toughroad-slr-2-2019 , https://www.halarowerowa.pl/marin-muirwoods-29er-p635.html . Czyli całkiem sztywny niby cross na dość albo całkiem szerokich oponach . Dałem te rowery dla porządku bo mnie osobiście nie przekonują . W teren wolę z amorem , na asfalt z cieńszymi oponami . Dziękuję bardzo za wyczerpującą i merytoryczną odpowiedź. To w sumie wszystko co potrzebuję aby wiedzieć. Wezmę trekking - nie mam czasu bawić się w mocowanie dodatkowych rzeczy, w trekkingu mam od razu błotniki (nie dostanę po garbie błotem), bagażnik na ściągniętą kurtkę (do plecaka nie schowam bo plecak na garbie to jego spocenie się więc przyczepiam do bagażnika), a światło pozwoli mi nie być ograniczonym do jasnej pory dnia, w której można bez ryzyka mandatu i wpadnięcia pod auto. Ok, kupię 3x8 - Kross Trans 5.0 opowiada mi cenowo i ma 3x8. Generalnie jeździł będę w sposób rekreacyjno-treningowy (interwały pod kątem redukcji wagi). Przerzutki w piaście nie muszą być więc odpuszczę to sobie. Co do hamulców - po górach nie jeżdżę więc V-ki w Trans 5.0 będą ok. Podam dane odnośnie parametrów: 186 cm wzrostu, 110 kg, do 2500 zł. Teraz wiem, że: pozostaje mi ostateczne sprawdzenie w stacjonarnym siodełka (trekkingi zapewne mają wygodniejsze więc raczej będzie OK bez kombinowania) oraz kwestia amortyzatorów - tu się rozbija o kwestie ceny i niewiedzy jak to jest bez amorów tylnych (dotychczasowy trekking miał tylne amory a drogi po których jeżdżę są urozmaicone i często nierównomierne więc pracował amor srogo). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dorota57 Napisano 25 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2019 10 minut temu, ojek napisał: Teraz wiem, że: pozostaje mi ostateczne sprawdzenie w stacjonarnym siodełka Z mojego doświadczenia, nie jest tak że w zakupionym rowerze będzie wszystko zgodne z twoimi wyobrażeniami co do idealnego roweru. Ja po zakupie zmieniłem kierownicę, siodełko i mostek. Teraz jest idealnie. Oceń co bym zmienił w wybranym rowerze, byle nie za dużo komponentów. Wybieraj hamulce hydrauliczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaGiant Napisano 25 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2019 1. Z tym siodełkiem koledzy mają rację . Siodełko to sprawa bardzo indywidualna i często się zdarza , że w nowym rowerze wymienia się je . To nie oznacza nieudanego zakupu tylko normalne dopasowanie roweru . Tak samo jak np mostek . 2. Przy twojej wadze tarczówki faktycznie były by dobre ale nie jestem przekonany że niezbędne . 3 . Stawiasz na trekkinga . Ok , ludzie na tym jeżdżą . Dla porządku napiszę , że to teoretycznie rower turystyczny . Pakujesz sakwy i jedziesz raczej po lepszych niż gorszych drogach . Niekoniecznie po asfalcie ale w trudnym terenie cały dodatkowy osprzęt robi się kłopotliwy . Pełne błotniki są dobre gdy pada deszcz ale po wjechaniu w błotnisty teren już niekoniecznie . Błoto nabija się między oponę ,a błotnik i potrafi całkowicie uniemożliwić jazdę . To oczywiście sytuacja skrajna , a Ty najlepiej wiesz gdzie i w jakich warunkach chcesz jeździć . 4. Nie nastawiaj się z góry na jeden konkretny model . Podobnych rowerów jest sporo . Żeby tylko ograniczy się do polskich produktów : - http://www.unibike.pl/expeditiongts.html droższy ale solidny rower . - https://m.romet.pl/Rower,WAGANT_4,10,759,760,14973,2019.html tańszy i trochę lepszy od Krosa . Pochodź , pojeźdź albo i podzwoń po sklepach , a w razie wątpliwości pytaj . Tylko raczej w dziale który sugerowałem w pierwszym poście . Aha . W tej cenie nawet nie myśl o rowerze z pełną amortzacją . Tylko tandeta z hipermarketów może ją mieć . Ew używki z zachodu . Namiastką tylnej amortyzacji jest amortyzowana sztyca . Wszystkie linkowane rowery taką mają . Tylko nie spodziewaj się po tych sztycach zbyt wiele . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 26 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2019 11 godzin temu, WaGiant napisał: Namiastką tylnej amortyzacji jest amortyzowana sztyca . Że co niby..? Nie mylmy dwóch totalnie różnych rzeczy Zawieszenie to zawieszenie, ma zapewniać przede wszystkim dobrą trakcję, żeby koło się kleiło do podłoża. Jest przydatne w trudnym terenie i musi być odpowiedniej jakości i dać się odpowiednio ustawić. Amortyzowana sztyca to czysto wygodnicki gadżet, jak ktoś lubi mieć mega miękko pod tyłkiem i porusza się na rowerze w iście dostojny sposób. Przy intensywniejszym pedałowaniu na siedząco to z takim gadżetem cholery idzie dostać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.