irek83 Napisano 23 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2019 Cześć, Noszę się z zamiarem ulepszenia mojego Treka DS4, chciałbym wymienić najsłabsze elementy w moim rowerze i z tego co sam zaobserwowałem do wymiany poszłyby : 1 hamulce 2 piasty 3 widelec Piszę tego posta z nadzieją, że ktoś mi pomoże w doborze komponentów odpowiednich dla tego roweru. Jeżeli chodzi o hamulce to chyba zdecyduję się na deorki m6000, mają dobre opinie i jak na rower crossowy raczej będą wystarczające. Piasty to już dla mnie wyższa szkoła i nie mam pojęcia na co zwrócić uwagę, chciałbym takie żeby długo i bezproblemowo można było na nich śmigać. W kwestii widelca już się trochę zorientowałem i wychodzi na to, że suntour nrx air light będzie najlepszą opcją, ewentualnie rockshox gold paragon. Te ulepszenia będę chciał robić etapami w miarę możliwości finansowych. pozdrawiam, Irek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 23 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2019 A czegoś brakuje Ci w obecnych hamulcach? Pytam bo Shimano niczego nie urywa, nawet Deorka. Na pewno jest inna, mniejsza klamka ale też hamulce nawet poprawnie odpowietrzony jest "miękki". Ot taki ich urok. Piast nie ma sensu zmieniać - koła sprzedałbym w całości i na ich miejsce włożył jakieś inne. Zawsze ten komplet co masz można sprzedać i coś kasy odzyskać - no chyba że są zajechane. Albo jeśli bardzo zależy Ci na obręczach Bontragera to wtedy ma to sens. I tak: jeśli nie zależy Ci tak bardzo na wadze to śmiało mogą to być piasty Novatec D041/D042. Tanie, proste w serwisowaniu. Jeśli chciałbyś kupił koła w całości to na przyzwoitych obręczach wyjdzie Cię to jakieś 600-650zł. Same piasty to koło 300zł, do tego dojdą szprychy i robocizna. Coś lepszego - Novatec D77x albo DT370. Z tym że DT ciężko kupić tanio, bardziej opłaca się zamówić np. koła w Daveo A widelec - dobrze wiesz w czym możesz wybierać, sam musisz zdecydować przeliczając za ile sam widelec i gdzie potem będziesz serwisował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irek83 Napisano 23 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2019 Dziękuję bardzo za odpowiedź, hamulce w zasadzie są ok, tylko mam obawy jak zjeżdżam w dużymi prędkościami a musiałbym się szybko zatrzymać. Do reszty przygotowuję skarbonkę i odkładam na upgrade. Po kolei doprowadzi się rower do fajnego stanu. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 23 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2019 Jeśli nie czujesz się pewnie z obecnymi hamulcani na długich zjazdach to wpiwrw pomyśl o większej tarczy z przodu (już z serii rt65). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Imar Napisano 23 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2019 Tak jak koledzy mówią hamulce zostaw na przyszłość. Piasty tanie i dobre D041/D042. Albo lżejsze 771 i 772, ew. 791/792. + nowe szprychy. Jeśli chodzi o amortyzator jestem za Paragonem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 23 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2019 Paragon ale tylko w wersji gold. Samych piast nie ma sensu wymieniać. Trzeba brać koła. Polecam obręcze dt 453d na piastach 370SP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 23 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2019 Ja to bym zaczął od zalania opon mlekiem jak masz dętki. Z tych ulepszeń będzie najtańsze i będzie miało bezpośredni wpływ na zatrzymywanie się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 23 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2019 3 godziny temu, Dokumosa napisał: Paragon ale tylko w wersji gold. Samych piast nie ma sensu wymieniać. Trzeba brać koła. Polecam obręcze dt 453d na piastach 370SP. Miałem na myśli obręcze 545d (będą lepiej pasowały do roweru tego typu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 23 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2019 A ja bym dorzucił Accenty Airplane - lżejsze, tańsze, również w sam raz do crossa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 25 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2019 W dniu 24.01.2019 o 00:00, Brombosz napisał: Ja to bym zaczął od zalania opon mlekiem jak masz dętki. Z tych ulepszeń będzie najtańsze i będzie miało bezpośredni wpływ na zatrzymywanie się A ja bym zaczął od kupienia opon jak już A jaki wpływ ma mleko na hamowanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 25 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2019 Jakiś tam pewnie ma patrząc pod kątem redukcji wagi, zwłaszcza na kołach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 25 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2019 Opony relatywnie wąskie tu będą, ciśnienie na asfalt wysokie, mleka trzeba będzie dolewać. Jedynie miałoby wpływ na samouszczelnienie małych dziurek ale osobiście wolałbym dlugowieczne marathony założyć i mieć spokój przez co najmniej 6kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irek83 Napisano 25 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2019 W dniu 23.01.2019 o 18:20, Imar napisał: Jeśli chodzi o amortyzator jestem za Paragonem. Z jakiego powodu polecasz paragon ? Tak sobie myślę, że jak zmienię tego olejowego uginacza którego mam na widelec powietrzny to na początek zyskam mniejszą wagę i większy komfort jazdy. Resztę zostawię do zmiany na przyszłość. Jeszcze myślałem o widelcu sztywnym, ale czy jest sens ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 26 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2019 Jeśli założysz sztywny widelec zrobisz z DS-a FX-a - pomijając geometrię oczywiście. Według mnie nie ma sensu - bo chcesz rower ulepszyć a nie zmienić jego charakterystykę. A Paragon będzie znacznie lżejszy od tego co masz teraz i będzie o wiele lepiej pracował - jazda na dobrym widelcu to sama przyjemność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irek83 Napisano 26 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2019 Rozumiem, W takim razie który będzie lepszy i dlaczego. RockShox gold air paragon czy Suntour nrx s-rlr light. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irek83 Napisano 3 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2019 Cześć, Proszę powiedzcie mi czemu tutaj jest aż taka różnica w cenie tych samych amorków ? https://www.bike-discount.de/en/buy/rockshox-paragon-gold-rl-28-solo-air-65-remote-737976 https://www.bike-discount.de/en/buy/rockshox-paragon-gold-rl-28-solo-air-65-531360 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janu_sz Napisano 3 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2019 Remote Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 3 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2019 Rok produkcji. Ten droższy jest nowszy modelowo. Ten pierwszy ma natomiast blokadę z manetki. Różnicy pod względem działania nie ma żadnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.