Baikal Napisano 23 Stycznia 2019 Napisano 23 Stycznia 2019 Lepiej kupić oceny w castoramie czy lepsze są przejściówki jakieś - (Romet ramler 29 r-line ). Bagażnik pod siodło odpada, chce przyczepić sakwy i z 15-20 kg bagażu. Może ktoś bawił się w takie ulepy Oczywiście bitte potrzebuje komentarzy dotyczących tego, że to nie trekking i " iż kup inny rower"
itr Napisano 23 Stycznia 2019 Napisano 23 Stycznia 2019 Koncepcyjnie https://salon-rowerowy.pl/12871-thickbox_default/obema-do-sztycy-podsiodlowej-318mm-do-mocowania-bagaznika.jpg https://www.centrumrowerowe.pl/photo/product/obejmy-do-montazu-bagaznika-sport-arsenal-art-062-2-57698-f-sk7-w312-h208_1.png Popieram drugie rozwiązanie. itp itd trzeba dokładnie przemyśleć, zmierzyć, z kołem 29 używałem Crosso z bagażnikiem od RackTime składanym ze skręcanych rurek i blaszek... wersja wielośrubkowa, mniej spawana czy gięta od innych
MikeSkywalker Napisano 23 Stycznia 2019 Napisano 23 Stycznia 2019 Ale wychodzi na to że mocowanie przy osi masz - brakuje Ci tylko górnego. Ja podpisuję się pod obejmą sztycy z mocowaniem - przejechałem tak setki kilometrów w góralu parę lat temu, z sakwami, również w terenie i nic się nie działo.
itr Napisano 23 Stycznia 2019 Napisano 23 Stycznia 2019 A mi raz pękła obejma sztycy normalna i dlatego wolę nie wiązać i bagażnika i obejmy na raz, bo gdzieś w honolulu turystycznym nie będzie pod ręką zamiennika, ale do kommuterskiego jeżdzenia praca -dom to fajny patent. Pozdrawiam. Ps i w niektórych ramach pękają kominy to też może lepiej to przemyśleć,... wywiadowczo.
MikeSkywalker Napisano 23 Stycznia 2019 Napisano 23 Stycznia 2019 Powiem tak - w różnych rowerach montuję bagażniki i inserty w pobliżu obejmy siodełka czy króciutkie śruby które dodaje producent nie napawają optymizmem - a działają. Więc (ekspertem nie jestem) wydaje mi się że siły przenoszone przez to mocowanie nie są kto wie jak duże. Ale to prawda - obejmy mogą pęknąć a wtedy szukaj takie specjalnej w polu. Opaski wydają się solidniejsze i raczej niezniszczalne, pod warunkiem że będą solidne - te podlinkowane wydają się okej. Zabezpieczyć tylko ramę taśmą czy gumą i powinno grać. Takie z gumą do rur typu P-clip odradzałbym, kilka mi pękło.
Baikal Napisano 23 Stycznia 2019 Autor Napisano 23 Stycznia 2019 36 minut temu, MikeSkywalker napisał: Ale wychodzi na to że mocowanie przy osi masz - brakuje Ci tylko górnego. A ja myślałem, że to do hamulców jakieś patent:), znalazłem też opcje montażu do Tej dziurki od montażu błotnika na początku myślałem nad czymś takim : https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.de%2Fulk%2Fitm%2F352521989435 tylko, że krótkie trzymadelka do wiązania sakw ( mam crosso dry te większe) co do obejm wydaje mi się, że te z gumą mniej by tyraly lakier ale skoro do tych dzieł co mam można przymocować to fajnie
MikeSkywalker Napisano 23 Stycznia 2019 Napisano 23 Stycznia 2019 No i dwie takie wystarczą żeby zamocować. Pod warunkiem że ta 20mm nie będzie za szeroka - wtedy musisz coś podłożyć. Co do bagażnika - Massload CL 905 albo tzw. Crosso - to z tego co wiem brandowany Massload. Za jakieś ~120-130zł do kupienia.
Baikal Napisano 23 Stycznia 2019 Autor Napisano 23 Stycznia 2019 Dzięki, dzięki będę w Polsce to castorame odwiedze, i zaraz zlecę bratu zakup bagażnika;), jeszcze takie techniczne pytanie do tych dziur obok hamulca to bez różnicy która? Czy czymś się powinny różnic
woojj Napisano 24 Stycznia 2019 Napisano 24 Stycznia 2019 Daj no zdjęcie poprzeczki górnej. Tam zdaje się jest otwór. Mocujesz to wtedy za pomocą jednego płaskownika.....a nie jakiś badziewiarskich obejm.
remover Napisano 24 Stycznia 2019 Napisano 24 Stycznia 2019 9 godzin temu, Baikal napisał: jeszcze takie techniczne pytanie do tych dziur obok hamulca to bez różnicy która? Bagażnik do górnej, pełny błotnik do dolnej.
Baikal Napisano 27 Stycznia 2019 Autor Napisano 27 Stycznia 2019 Fotka o prosto z piwnicy;), adaptery nie są drogie +-10zl więc tyle co 2 obejmy
woojj Napisano 27 Stycznia 2019 Napisano 27 Stycznia 2019 Obejmy tandetnie wyglądają.....;-((( Ja bym zastosował płaskownik aluminiowy lub stalowy i połączył za jego pomocą bagażnik z poprzeczką coś na ten deseń. Albo:
itr Napisano 27 Stycznia 2019 Napisano 27 Stycznia 2019 Panowie, zarówno kombinowanie z hydrauliką jak i patenty z blaszką są o kant podwójnego jabłka potłuc. Rowerowa, blaszana obejma taka jak do kontry torpedo albo innych zastosowań montażowych, patrz np oferta Pana Jasiu"cośtam" z Milicza , dopasowana do średnicy rurek trójkąta daje zero kolizji z linką przerzytki, brak ostrych wystawaczy, a przede wszystkim ( - @wooj ) SZTYWNOŚĆ. Konstrukcja bagażnika ma pasować do geometrii ramy,mocowana konkretnych sakw, pięty i w przypadku jazdy turystycznej zagwarantować sztywność i wytrzymałość, patentowałem, blaszki stalowe, śrubki i igraszki i zaprawdę nawet do Inbreda który MA mocowania na uchwycie procy chcę znaleźć obejmy żeby szerzej bagażnik mocować. Kiedy w danym rowerze założymy sztywny bagażnik i dwie pełne sakwy wtedy następuje na podjazdach największy skok jakościowy w kwesti wyginania ramy ewer ewer w porównaniu np z prostym bagażnikiem stalowym jak z prl. Mam dwa bagażniki od Rack Time i trochę tracę na dolnym mocowaniu więc bardzo zależy mi na sztywnej górze. I opowiem tak, 4 osoby na mnie czekały gdy padł mój bagażnik w Austrii, poranne 20 km do rowerowego z obejmami, rama szosowa nie miała żadnych mocowań u góry, mój patent zawiódł. Szukałem tych pochrzanionych obejm ala torpedo, a nikt tego w mijanych rowerowych nowoczesnych sklepach nie miał.. Skończyło się na 40e nowy bagażnik plus blaszki plus pół dnia lekko wkurzonych znajomych stracone, a ja na nerwy i dodatkowe 40 km doliczone do dystansu dziennego.... Także zalecam wytrwałe i idealne szykowanie sobie bagażnika, bez pośpiechu...Dopasowanie i doskonały montaż. Sprawdzenie po 100 km. mój improwiizowany z Austrii: ( wada brak takiego profilu który z tyłu podpiera sakwę, ale z Crosso daje radę. raktajm foldit nastawialny A tutaj inny z którym tez 1200km z Crosso przejechałem , węższy, naraża lampę na ucisk przez sakwy. https://goo.gl/images/GNWQNE to nie są może najlepsze na swiecie konstrukcje, ale mnie nie zawiodły. Blaszko obejmy, gdyby 22mm wystarczyło np blaszko obejma Mocowanie pokazane na zdjęcia Wooj jest szybkie i za to mu chwala, czyste, tylko jak na bagazniku będzie 2o-30 kilo- będzie pracować. Nie polecam na sakwink.
woojj Napisano 28 Stycznia 2019 Napisano 28 Stycznia 2019 Oczywista rzecz- to solidność mocowania. Patenty muszą być wytrzymałe a najlepiej przetestowane przed wyprawą w warunkach bojowych. Jeśli chodzi o rozwiązania zaproponowane przeze mnie to są ok jeśli podejdziemy doń z rozsądkiem. Trzeba pamiętać że rozwiązanie jest na tyle skuteczne na ile jego najsłabsze ogniwo. Płaskownik wykonany z odpowiedniego materiału jest skuteczny i prosty. W moim wypadku starczył płaskownik z nierdzewki 0,8 mm i szerokości 3 cm. Powieliłem to rozwiązanie kilkukrotnie wśród klientów.
robertrobert1 Napisano 28 Stycznia 2019 Napisano 28 Stycznia 2019 W dniu 23.01.2019 o 12:25, MikeSkywalker napisał: Ale wychodzi na to że mocowanie przy osi masz - brakuje Ci tylko górnego. Jeśli dobrze wkleiłeś zdjęcia w głównym wątku to dokładnie widzę, że masz pełną ilość otworów montażowych. Pod otwory oznaczone czerowną strzałką podczepiasz bagażnik i to może być dowolny bagażnik i nie musi być bagażnik dedykowany do ram z hamulcami tarczowymi a pod otwory oznaczone niebieską strzałką możesz podczepić mocowania błotnika. Adapter przy mocowaniu górnym powinien rozwiązać sprawę trzeciego punktu mocowania. I tu mała uwaga mechaniczna. Im mniej śrub typ bagażnik i cały zestaw będzie sztywniejszy.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.