Skocz do zawartości

[Rower cross/trekking] Merida Crossway Urban 500 2018 czy własny składak


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

Zanim zadam właściwe pytania, chciałbym naszkicować sytuację w jakie teraz jestem. Posiadam aktualnie rower Unibike crossfire 19" chyba z 2007 roku. Ogólnie rower nie był najlepszym zakupem, szybko awarii uległ amortyzator (jazda tylko na asfalcie, wymieniony na SR SUNTOUR ncx lite) ale jakoś dowoził mnie do pracy przez parę lat. Potem miał dwuletnią przerwę aż w końcu w zeszłym roku postanowiłem reaktywować dwa kółka. Jako iż stwierdziłem, że przydałby mu się porządny przegląd, a podczas jazdy "coś przeskakiwało" dałem do jednego serwisu w Gdańsku aby zdiagnozowali problem, wymienili co trzeba, wycentrowali koła, jednym słowem przegląd generalny. Cała akcja zajęła im 1,5 tygodnia, zapłaciłem i jazda od razu na dalszy wyjazd w okolice Czołpina. Jakie było moje zdziwienie gdy okazało się, że rower w dalszym ciągu jest niesprawny poprzez coraz częstsze przeskakiwania bębenka, nie da się wrzucić niskiego biegu na tylnej przerzutce a i słaba kondycja nie pomagała :) Wypad krótki, jakoś przeżyłem ale po powrocie nie chciało mi się już kłócić z partaczami a szkoda mi było wydawać pieniądze na następne serwisy zacząłem samemu się doszkalać w tej tematyce. Obejrzałem masę filmów, naczytałem się masę postów na forach, porad, wpisów na blogach itp. Zakupiłem niezbędne narzędzia i przeserwisowałem właściwie cały rower za wyjątkiem przedniego amortyzatora. Okazało się, że wadliwy był bębenek, wkład suportu wymagał wymiany, miski na piastach mają wżery, przerzutka jest bardzo nieprecyzyjna przy zmianie biegów nawet po dokładnym jej wyregulowaniu. Wymieniłem opony na marathony, nowe dętki, siodło oraz inne dodatki. Jakoś się przebujałem ale dojrzałem do decyzji o kompleksowej modernizacji. Chciałem zostawić starą ramę, sztycę, siodło oraz opony i złożyć samemu crossa ale z osprzętem dedykowanym mtb. Po przeczytaniu wielu opinii i założeniu, że rower ma być na lata i niezawodny wybrałem co chciałbym mieć :
-korba ze zintegrowana osią
-precyzyjna przerzutka
-piasty na łożyskach maszynowych
-wkład suporty na łożyskach maszynowych
-hamulce tarczowe
-amortyzator z przodu właściwie nie przydaję mi się, a amortyzowana sztyca tym bardziej- docelowo do wymiany, ale to można zrobić później

Padło na grupę Deore M6000, piasty accent, wkład również accent, hamulce tarczowe hydrauliczne M6000. Tarcze przód 28-38, tył 11-36.

No i zaczęły się problemy. Moja rama nie obsłuży tarczówek z tyłu bo nie ma żadnego mocowania na hamulce. Czyli muszę też zakupić nową ramę. Wybór jest mały, na oku mam ACCENT Nordkapp lub Shannon. No i teraz prosta modernizacja przerodziła się właściwie w budowę roweru od zera. Zrobiłem krótką kalkulację:
przerzutka przód    85,25 top swing
przerzutka tył    171,49  (dłuższy wózek?)
hamulce    421,5   wkładki żywiczne na początek, powinny wystarczyć
korba    294     28-38 750mm
kaseta    100,93  11-36
manetka lewa    88,19
manetka prawa    90,15
łańcuch    88,19
    
koła    500 https://allegro.pl/disc-mtb-trekking-szosowe-opony-rapid-bok-kolor-i7569592477.html
rama 18"    450 https://allegro.pl/oferta/rama-accent-nordkapp-czarno-szary-mat-18-7383373063
tarcze    130  180mm przód 160 tył shimano, przystosowane do wkładek metalicznych
wkład suportu    95 https://www.centrumrowerowe.pl/wklad-suportu-accent-bb-ex-pro-pd1643/
adaptery tył    32
adaptery przód    33
inne    100     pewnie i tak będzie więcej

SUMA  2679,7

Resztę brałbym na razie z obecnego roweru, łącznię ze sterami jak i pedałami ale docelowo ma być sztywny widelec, na szybko orientacyjna kalkulacja:
widelec    370                ACCENT CX-One aluminiowy (może ktoś poleci coś tańszego...)
stery    72                Stery ACCENT HI-EXE
wspornik kierownicy    70                Wspornik kierownicy ACCENT AS-541 AH
gripy    120                ERGON GP1 2018
sztyca    87                Wspornik siodła ACCENT Execute
kierownica    55                ERGOTEC Moon Cruiser

SUMA 774

Co razem daję 3453,7

Za tak dużą kwotę bez problemu kupię coś nowego, jednak wszystkie rowery crossowe mają dedykowany osprzęt do swojej grupy T6000, w którym są korby z trzema tarczami z przodu... Na pewno moja technika jazdy jest niedoskonała jednak zauważyłem, że w moim przypadku bardziej przydaję się większy zakres na niższych przełożeniach i chciałbym sprawdzić jak to jest z dwiema tarczami na przodzie

Dziś udało mi sie znależć jeden rower, który może nie ma moich wymarzonych hamulców ale reszta wydaję się wystarczająca(rozmiar 48CM, S/M):
https://www.rowerymerida.pl/produkt1505/crossway-urban-500-rower-merida.html
https://www.goride.pl/rowery/merida-crossway-urban-500-2018-odbior-osobisty?gclid=Cj0KCQiAm5viBRD4ARIsADGUT27oL1nAIr7uc3qcQxIIBabqYK0pzuyy0V6Etg6udvwsSZAd8f5frjYaAh27EALw_wcB
Jedyną rzeczą jaka mi sie rzuca w oko to pedały, które chyba są plastikowe, ale to drobnostka no i kolor mógłby być inny :)

mam dwa pytania:

Składać samemu na ramie accent nordcapp czy kupić już powyższy gotowy?
Czy ktoś z was miał do czynienia z tym modelem? Jakie tam są piasty? Wart jest zakupu? Strona producenta nie podaję konkretnych modeli :/ 


 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...