WIPI1979 Napisano 21 Stycznia 2019 Napisano 21 Stycznia 2019 Ponawiam - temat trafił do kosza za brak kwadratowej ramki i hasła w kwadratowej ramce. Dziękuję za odpowiedzi pod tematem przed wyrzuceniem tematu do kosza przez moderatora. Witam. Chcę pokleić moje dętki do roweru MTB (dojazdy do pracy i na uczelnię) Jazda w każdy dzień i o każdej porze dnia i nocy w każdy prawie dzień roku - przez cały rok - zimą również. Pyt.: Jakie znacie kleje z innych dziedzin przemysłu, które nadają się na poklejenie dętki, ale aby dętka nie była twarda w danym miejscu poklejenia, ale aby była giętka? Nie interesują mnie kleje typowe w sklepie rowerowym. Nie wytrzymują MAX ciśnienia w oponach MAXXIS WormDrive. Po prostu kleje jakie zastosowałem do dętek z rowerowych lub do butów z marketu, to nie wytrzymywały łatki i puszczały. Koła MTB: Mavic - obręcze 26" xm317 (na V-brake). Opony Maxxis WormDrive 26x1,9. Opaski na obręcz stosuję: Schwalbe PSI... Dętki Conti-nental-a MTB 26 z wentylem samochodowym. Mam 4-y dętki 26"x1,9 do poklejenia i inne dętki 26" oraz dętki 28" do 2-go roweru. Zastanawiałem się nad klejem jakiego używa szefc w obuwniczym do poklejenia podeszw butów - taki szybko chwytający, brązowawy jak ciemna herbata (przezroczysty [pod światło] -nie matowy). Proszę o polecenie mi kilku klejów do dętek na bazie kauczuku, ale wytrzymującego ciśnienie 4,5 Bara w dętce 26" i wytrzymującego ciśnienie 5,1 Bar-a w dętce 28". Opony to Maxxis WormDrive: 26" - 4,5 BAR-a MAX 28" - 5,1 BAR-a MAX. Pozdrawiam. Z poważaniem Przemysław PS. Proszę nie podawać jakiś uszczypliwych uwag lub niepotrzebnych komentarzy. Szukam odpowiednich alternatyw, które ktoś z powodzeniem stosuje. Np.: Słyszałem o kleju BUDAPREN (ale są różne i jak je odróżniać od siebie)?
Mod Team michuuu Napisano 21 Stycznia 2019 Mod Team Napisano 21 Stycznia 2019 Teraz, WIPI1979 napisał: szefc w obuwniczym Teraz, WIPI1979 napisał: Proszę nie podawać jakiś uszczypliwych uwag lub niepotrzebnych komentarzy. I jak tu nie pisać uszczypliwie.
seraph Napisano 21 Stycznia 2019 Napisano 21 Stycznia 2019 Kleje do butylu np. EXPAND inicjują reakcję wulkanizacji gumy i jeśli klej jest dobry (nowy lub dobrze przechowywany) i wszystko zrobimy ok to łatka zlewa się z dętką i miejsce naprawione nie różni się wytrzymałością od reszty dętki. W zasadzie to tyle w temacie Jak Ci nie wyszło to albo nie ten klej, albo na pewno nie jego wina. Butapren czy tam Budapren jest dobry do butów, ale dość upierdliwy w stosowaniu - powierzchnia musi być idealnie czysta, a klejone powierzchnie trzeba ścisnąć najlepiej na kilkanaście godzin. Od biedy dętkę tym skleimy, bo i czemu nie (dociśnie się do opony po napompowaniu) i potrafi długo wytrzymać, ale taką łatkę zawsze można oderwać.
WIPI1979 Napisano 21 Stycznia 2019 Autor Napisano 21 Stycznia 2019 ??? Przecież chodzi o sedno sprawy. Czyli jaki klej na bazie kauczuku, będzie najlepszy do gumy dętek, aby dętki nie roztopiło, lub aby klej nie był za słaby - chodzi o ciśnienie. But zgina się i klej może mieć podobne właściwości od podeszw butów do dętek. Klej nad podeszwą, a pod butem "pracuje" i również musi być odporny na warunki atmosferyczne (np. na zimę). Nie potrzebuję wykładu składnikowego (chemicznego) na temat klejów. Ale jak ktoś poda mi, że mam zwrócić uwagę na taki, lub na taki klej, aby miał taki składnik lub takie składniki w danych proporcjach, to bardzo przydadzą mi się takie informacje. Jeżdżę na MAX ciśnieniach opon. Czyli na 4,5 BAR-a na 26" MTB i na 5,1 BAR-a na 28" na przełajowcu (ale opony do trekkingu po mieście i po lekkim szutsze). Wagę mam prawie 100 kg. Przed majówką będę miał ok 80 kg. Może uda się poniżej 80kg (jakieś 78kg). Teraz, seraph napisał: Butapren czy tam Budapren jest dobry do butów, ale dość upierdliwy w stosowaniu - powierzchnia musi być idealnie czysta, a klejone powierzchnie trzeba ścisnąć najlepiej na kilkanaście godzin. Idealnie czysta? Mam np. wódką czyścić lub spirytusem? Mam do elektroniki 200ml lub 250ml buteleczkę napoczętą. Czas ściskania nie gra roli. I tak mam 4-y dętki do mojego MTB z wentylami samochodowymi. Tak więc na 2-ch będę jeździł, a 2-ie będą w zapasie. Tak więc nie ma problemu ze ściśnięciem klepkami i 2-ma ściskami. Naprawdę nie problem. Kleiłem klejem z pudełeczka do regeneracji dętek (w zasobniku pod siodełkiem wożę z łyżkami i małymi narzędziami wożę) - również klej mam w skrzyneczce Velomann-a do H-II (ToolKIT). Tak więc kleje jak najbardziej OK. Ale ciśnienia nie wytrzymały. Powyżej 3,8/3,9 BAR-a dętka z powrotem była dziurawa -> ciśnienie uchodziło pomiędzy łatką, a dętką.
cyklista Napisano 21 Stycznia 2019 Napisano 21 Stycznia 2019 Klej TIP TOP prawidłowo nałożony nie ma prawa puścić przy takich ciśnieniach.
MikeSkywalker Napisano 21 Stycznia 2019 Napisano 21 Stycznia 2019 Ja do dętek klejonych klejek z zestawu Tip-Top wbijam 6 atmosfer. I działa Więc nie ma sensu szukać kwadratowych jaj tylko po prostu kupić dobry klej, dobre łatki i zgodnie ze sztuką zakleić dętki.
seraph Napisano 21 Stycznia 2019 Napisano 21 Stycznia 2019 Expand Ale to jest za duża tuba do domu. Nie zdążysz użyć, a złapie wilgoci i zaschnie w tubce. Prawidłowo sklejona łata "zlewa" się z dętką i wytrzyma każde ciśnienie jak już napisałem wcześniej. Kleje z zestawów z łatkami zwykle działają tak samo, więc albo klej był zły (stary lub nieszczelny), albo coś zrobiłeś źle. Butapren jest gorszy zdecydowanie.
lewocz Napisano 21 Stycznia 2019 Napisano 21 Stycznia 2019 TipTop, Expand, Zefal, Bar to zestawy z klejem, których używałem. Tak jak pisze przedmówce, dobrze naklejona łatka z tych zestawów nie ma prawa się odkleić.
dovectra Napisano 21 Stycznia 2019 Napisano 21 Stycznia 2019 Dętki są butylowe, czyli każdy klej butylowy jest wskazany. Klej butapren, szewski do skór i gumy.... Podstawa to zmatowić powierzchnię łatki i dętki, umyć denaturatem, posmarować , odczekać docisnąc na min 6 h. i jazda... Ps i do opon talk potrzebny.
dran2 Napisano 21 Stycznia 2019 Napisano 21 Stycznia 2019 3 godziny temu, WIPI1979 napisał: Nie interesują mnie kleje typowe w sklepie rowerowym. Nie wytrzymują MAX ciśnienia w oponach MAXXIS WormDrive. Po prostu kleje jakie zastosowałem do dętek z rowerowych lub do butów z marketu, to nie wytrzymywały łatki i puszczały Łatka trzyma tym lepiej im wyższe ciśnienie. Opona jest sztywna, dętka rozciągliwa i ciśnienie w dętce dociska ją do opony z łatką pomiędzy. Twoje awarie wynikają prawdopodobnie z nieumiejętnego przyklejania.
Pegasus Napisano 21 Stycznia 2019 Napisano 21 Stycznia 2019 2 godziny temu, cyklista napisał: Klej TIP TOP prawidłowo nałożony nie ma prawa puścić przy takich ciśnieniach. Co do TIP TOPA, mój tata podczas pracy na gospodarstwie w Szwajcarii mówił mi, że tym klejem kleili dętki od starych maszyn rolniczych. Ale miałem raz właśnie z nim sytuacje, że nie dał rady skleić dętki szosowej. Wjechałem przy prędkości ponad 30 km/h w głęboką dziurę w nawierzchni, efekt - dwie dziury minimalnie obok wentyla, nie szło dobrze zakryć łatką dziurek od strony wentyla i musiała być nowa dętka.
WaGiant Napisano 21 Stycznia 2019 Napisano 21 Stycznia 2019 Moim zdaniem , z mojego doświadczenia każdy firmowy klej rowerowy w połączeniu z firmowymi łatkami trzyma dobrze . Podany wcześniej TIP-TOP nigdy mnie nie zawiódł . Kup taki ( albo inny firmowy ) zestaw i użyj go zgodnie z instrukcją ! Czyli ,,szorstkowanie " , odczekanie po nałożeniu kleju i przyłożenie łatki właściwą stroną . Jeżdżę na nieco niższym ciśnieniu ale nie sadzę żeby to mało wpływ . Łatka jest dociskana do opony i ciśnienie nie może jej odkleić . Po klejeniu albo zakładasz do koła i pompujesz albo zostawiasz pod ciężarem .
Gawel76 Napisano 21 Stycznia 2019 Napisano 21 Stycznia 2019 A moim zdaniem, problem leży w "cackaniu" się. Zawsze używałem łatek z klejem kupionych gdzieś w sklepie. Mokrym paluchem wycierałem talk, potem papier ścierny i łatka. Po napompowaniu łatka trzymała do wymiany dętki. Kiedyś dałem łatkę kumplowi bo miał rozerwane siodło, po przyklejeniu do dzisiaj trzyma.
WIPI1979 Napisano 21 Stycznia 2019 Autor Napisano 21 Stycznia 2019 3 godziny temu, Pegasus napisał: Ale miałem raz właśnie z nim sytuacje, że nie dał rady skleić dętki szosowej. Wjechałem przy prędkości ponad 30 km/h w głęboką dziurę w nawierzchni, efekt - dwie dziury minimalnie obok wentyla, nie szło dobrze zakryć łatką dziurek od strony wentyla i musiała być nowa dętka. Mam właśnie podobne problemy w 2-ch dętkach - k/wentyla. W pozostałych kliku 26" i 28" mam różnie dziurki. Sposób wykonania w/g procedury. Talk też dodawany za każdym razem. Zatem tutaj nie był problem procedury. Może jednak kleje są już do wyrzucenia. Opaski mam 2-ie na obręczach - na każdym kole: na obręczy bezpośrednio 14mm, a na niej 2-ga 20mm - od str dętki. Więc dętki mi nie przebijają się od str. obręczy - ten problem znikł mi. Przebijam dętki tylko od strony czoła opony. Tubka starczy mi dla mnie i dla rodziny. A więc spoko. Jak wyschnie, to 2-gą kupię tubkę. Dzięki za dotychczasowe odpowiedzi.
dovectra Napisano 22 Stycznia 2019 Napisano 22 Stycznia 2019 Mój szewski klej z Casto, ma 10 lat, i działa
clavdivs Napisano 22 Stycznia 2019 Napisano 22 Stycznia 2019 Oddaje głos na Tip -top. Kilkadziesiąt zaklejonych dziur, żadnych problemów, łatwe użytkowanie, dają radę nawet z 8bar w kołach od szosówki.
kamfan Napisano 22 Stycznia 2019 Napisano 22 Stycznia 2019 W dniu 21.01.2019 o 13:33, WIPI1979 napisał: Nie interesują mnie kleje typowe w sklepie rowerowym. Nie wytrzymują MAX ciśnienia w oponach MAXXIS WormDrive. Haha... no to jak dobry klej wulkanizacyjny do dętek nie wytrzymuje "Twojego" ciśnienia to oświadczam Ci, że na całym świecie nie ma lepszej metody klejenia gumy niż wulkanizacja
WIPI1979 Napisano 22 Stycznia 2019 Autor Napisano 22 Stycznia 2019 1 godzinę temu, kamfan napisał: Haha... no to jak dobry klej wulkanizacyjny do dętek nie wytrzymuje "Twojego" ciśnienia to oświadczam Ci, że na całym świecie nie ma lepszej metody klejenia gumy niż wulkanizacja I tak właśnie zrobię. Lutownica gazowa (mała ręczna). Odpowiedni mały płomień i łatka wklei się na stałe w dętkę. Właśnie tak myślałem i tak właśnie zrobię. Żadnych wydatków na kleje. TEMAT do ZAMKNIĘCIA - problem rozwiązany.
seraph Napisano 23 Stycznia 2019 Napisano 23 Stycznia 2019 Jeśli piszesz serio toś rozwiązał Napisz jak Ci poszło
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.