Skocz do zawartości

nietypowy klej do dętek


WIPI1979

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Chcę pokleić moje dętki do roweru MTB (dojazdy do pracy i na uczelnię)

Jazda w każdy dzień i o każdej porze dnia i nocy w każdy prawie dzień roku - przez cały rok - zimą również.

Pyt.:

Jakie znacie kleje z innych dziedzin przemysłu, które nadają się na poklejenie dętki, ale aby dętka nie była twarda w danym miejscu poklejenia, ale aby była giętka?

 

Nie interesują mnie kleje typowe w sklepie rowerowym. Nie wytrzymują MAX ciśnienia w oponach MAXXIS WormDrive. Po prostu kleje jakie zastosowałem do dętek z rowerowych lub do butów z marketu, to nie wytrzymywały łatki i puszczały.

Koła MTB: Mavic - obręcze 26" xm317 (na V-brake). Opony Maxxis WormDrive 26x1,9. Opaski na obręcz stosuję: Schwalbe PSI...  Dętki Conti-nental-a MTB 26 z wentylem samochodowym.

Mam 4-y dętki 26"x1,9 do poklejenia i inne dętki 26" oraz dętki 28" do 2-go roweru.

 

Zastanawiałem się nad klejem jakiego używa szefc w obuwniczym do poklejenia podeszw butów - taki szybko chwytający, brązowawy jak ciemna herbata (przezroczysty [pod światło] -nie matowy).

 

Proszę o polecenie mi kilku klejów do dętek na bazie kauczuku, ale wytrzymującego ciśnienie 4,5 Bara w dętce 26" i wytrzymującego ciśnienie 5,1 Bar-a w dętce 28".

Opony to Maxxis WormDrive:

26" - 4,5 BAR-a MAX

28" - 5,1 BAR-a MAX.

 

Pozdrawiam.

Z poważaniem

Przemysław

 

PS.

Proszę nie podawać jakiś uszczypliwych uwag lub niepotrzebnych komentarzy.

Szukam odpowiednich alternatyw, które ktoś z powodzeniem stosuje.

Np.:

Słyszałem o kleju BUDAPREN (ale są różne i jak je odróżniać od siebie)?

Napisano

Po co w ogóle klej? Opowiem Ci w skrócie moją historię ( i łatek ) . 20 lat temu miałem łatki z klejem, zrobiłem snejka, próbowałem pokleić, nie udało się oczywiście, wkurzyłem się, zraziłem i przez następne 19 lat wymieniałem dętki. W zeszłym roku złapałem małą dziurkę ( kolec akacji czy cuś ) i już juz miałem wymienić dętkę na nową, ale że miałem pod ręką takie coś :

https://allegro.pl/oferta/expand-zestaw-naprawczy-latki-samoprzylepne-7657087321

To oczyściłem tą metalową tarką, zdjąłem folię z łatki, przycisnąłem, 1 min, włozyłem dętkę w oponę, napompowałem i szczęka mi spadła, że trzyma. Dętka ( wciąż ta sama ) złapała później jeszcze 2 dziury. O ile są od strony podłoża i niewielkie dziury to klei świetnie. Nie wiedzieć dlaczego złapałem też dziurę od wewnątrz, od strony opaski. ( wszystko czyste, opaska stan bdb ) i niestety profil wewnętrzny obręczy ( bardzo podobny do Twojej mavic xm317 ) spowodował, że nie mogłem dobrze zakleić, łatka się zsuwała/wybrzuszała od rantu/rowka wewnętrznego obręczy.  Musiałem zastosować klej. ( kupiłem byle jaki do gumy w tubce w markecie ) :

https://drive.google.com/open?id=1BnnPEaQAHWAD9qXw3xUnb7_6VjhI9pyS

Reasumując, dziura od zewnątrz wystarczy takie cudo j.w. bez kleju ( łatka jest wewnątrz dociskana - dętka o oponę ) Jak do wewnątrz i profil obręczy nie jest płaski to na klej. ( docisnąć, kilka h aż wyschnie - już nie taka szybka operacja ) Wcześniej miałem obręcz mavic 121 ( tam było płasko wewnątrz ) i podejrzewam, że obyło by się bez dodatkowego kleju ) teraz mam podobną do Twojej ( wewnętrzny rowek - rigida zac 21 ).

 

Napisano

Dziwne,  że dedykowane kleje do łatek Ci nie wytrzymały. Stosowałem kilka klei  dołączanych do zestawów wraz z łatkami i jeśli nie upłynęła data ważności i dobrze wyczyściłem miejsce naprawy to dętkę używam nawet do dziś. Rower MTB i używasz ciśnienia 4,5 bara ? Dużo, bardzo dużo.

Napisano

Kleje do butylu np. EXPAND inicjują reakcję wulkanizacji gumy i jeśli klej jest dobry i wszystko zrobimy ok to łatka zlewa się z dętką i miejsce naprawione nie różni się wytrzymałością od reszty dętki. W zasadzie to tyle w temacie:D Jak Ci nie wyszło to albo nie ten klej, albo na pewno nie jego wina.

Butapren czy tam Budapren jest dobry do butów, ale dość upierdliwy w stosowaniu - powierzchnia musi być idealnie czysta, a klejone powierzchnie trzeba ścisnąć najlepiej na kilkanaście godzin. Od biedy dętkę tym skleimy, bo i czemu nie (dociśnie się do opony po napompowaniu) i potrafi długo wytrzymać, ale taką łatkę zawsze można oderwać.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...