Skocz do zawartości

[Przerzutka tylna XT] problem z regulacją


Tui

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Wymieniałem dziś kasetę 9 biegową HG 50 na HG 80 (oczywiście z łańcuchem HG93). To pierwsza moja zmiana kasety więc nie obyło się bez problemów. Za kasetą był plastikowy dystans, który chyba musi być bo inaczej nie mogę dokręcić kasety jest po prostu luźna. Po zmianie biegi chodziły elegancko bez regulacji ale problem pojawił się tylko na środkowej tarczy z przodu (napęd 3x9) i najmniejszych 2 koronkach z tyłu. Po zdjęciu koła odkręceniu kasety i skręceniu ponownie problem występuje tylko na najmniejszym biegu z tyłu tzn środkowa tarcza z przodu i najmniejsza z tyłu a mianowicie dolne kółeczko od przerzutki nie trafia idealnie w łańcuch a obciera o zewnętrzną część ogniwa łańcucha i następnie irytująco terkocze. Czy ktoś się orientuje co trzeba zrobić żeby to zlikwidować? Wcześniej było wszystko w porządku a przerzutka wyglądana prostą.

Napisano

Byłem jeszcze raz posprawdzać wszystko i tak. Raczej zakres H i L ustawiony prawidłowo po ponownej regulacji wadzi mniej ale wadzi. Poprzednia kaseta była 11-34 teraz jest 11-32 może sprężyną regulacyjną napięcie przerzutki zmniejszyć jej odległość od największego trybu? Jest po wyżej 5 mm między zębami kasty a kółeczkiem górnym przerzutki. Jutro planuje jeszcze rozkręcić i przejrzeć dolne kółeczko. Zauważyłem że podczas krzyżowania łańcucha tzn najmniejsza z przodu i z tyłu podczas kręcenia łańcuch spada z tego kółeczka (dolnego kółeczka sprawdzałem wszystko podczas regulacji). Może jednak skręcony wózek? Sam nie wiem.

Napisano

Dolne kółeczko to raczej wózek, ciężko bez obejrzenia coś z pewnością stwierdzić. Przybliżyć górne kółeczko możesz ( na koronce 32 ). Mógłbyś porobić zdjęcia, ale ciężko je zrobić tak, żeby było dobrze widać linię łańcucha, kąt wózka itp. Nic więcej nie zmieniałeś ? Piasty, korby, suportu itp ?

Napisano

Dziś inaczej zapytałem wyszukiwarkę i znalazłem podobny problem na tym forum. Remedium było prostowanie haka przerzutki. Dziś pokombinuje z ustawieniem napięcia sprężyny (odległością przerzutki od największego trybu) i sprawdzę osiowość haka metodą na 2 pręty i w dalszej kolejności dopiero będę rozkręcał kółeczka itp, jak nie pomoże to porobię zdjęcia.
 

Napisano

Metoda z prętami jest lipna, uwierz mi. Może i naprostuje hak wygięty w znacznym stopniu, ale nie ma to nic z wspólnego z precyzyjnym ustawieniem.

Napisano

Hak musi być w miarę prosty, wózek przerzutki też. To klasyczna mam nadzieję przerzutka tylna ( nie shadow ). Nawet z lekko krzywym hakiem ( ale prostą przerzutką - wózkiem ) nie powino być takich objawów. ( zaznaczam przerzutka nie shadow ). No, ale to wszystko gdybanie. Niektóre rzeczy mogą się sumowac ( krzywy wózek, hak, regulacja H,L, linia łańcucha, zużyte kółka przerzutki itp. )

Napisano

Niektórzy na shadow widzę są tu przewrażliwieni, nie wiadomo po co i dlaczego. Regulujesz, prostujesz jak każdą - pod warunkiem, że masz wiedzę w temacie, jak nie masz to narzekasz.

Napisano

Po prostu shadowy są badziej czułe na skrzywienie haka niż klasyczne przerzutki. Zatem możliwe, że to hak, choć jeśli każdy bieg działa, klik i wrzucony to hak raczej jest prosty, no, ale to dalej gdybanie bez zdjęć, filmu, a najlepiej na żywo to ciężko coś powiedzieć.

Napisano

Potwierdzam. Shadow jest mocno upośledzony i trzeba obchodzić się jak z jajkiem. Delikatna odchyłka, praktycznie niewidoczna gołym okiem i już całość chodzi słabo.

Napisano

Bo może masz szczęście albo nie masz porównania z "klasyczną" przerzutką. Kiedyś miałem Acere która chodziła znacznie lepiej niż minimalnie skrzywiony XT. Na szosie to samo. Mam Claris w szosie który śmiga aż miło, a XT w MTB  ma takie fochy że się człowiek zastanawia po co wydał tyle kasy.

Napisano

Po próbie prostowania haka ( wg prętów elegancko) jest nieco gorzej. Kółeczko zawadza o wew. Część ogniwa od łańcucha juz na dużej zębatce.

 

IMG_20190118_181023.jpg

Napisano

Nie podoba mi się jak ten łańcuch skręca. Niestety zdjęcie nie oddaje wszystkiego - idź z rowerem do serwisu, teraz cisza i nudy w sklepach/serwisach od ręki powinni ustalić co jest nie tak.

Napisano

Sprawa załatwiona, po ustawieniu napięcia sprężyny przerzutki skóciłem łańcuch o 2 oczka i najważniejsze nastawiony hak. Hak był skręcony minimalnie w poziomie. Kumpel pomierzył go kątownikiem i dogiął odpowiednio. Ważne że wszystko działa poprawnie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...