ghostrider91 Napisano 16 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2019 Tak jak w temacie... poszukuję jakiegoś fajnego gravela do 3500. Pomożecie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jurek63 Napisano 16 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2019 Jest takie subforum https://www.forumrowerowe.org/forum/281-gravelprzełajówki/.Tam Ci poradzą. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rambolbambol Napisano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2019 https://rower.com.pl/fuji-jari-2-5-968887 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdwokatBoga Napisano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2019 (edytowane) Gravel już od jakiegoś czasu jest dość szerokim pojęciem, więc najpierw sprecyzuj co dokładnie potrzebujesz. Ze względu na cenę karbonowe odpadają, ale wciąż masz alu i stal cro-mo. Jak pod wyprawy, to Marin Four Corners. Jak do dziczenia po krzakach, to Kellys Soot 30. Edytowane 17 Stycznia 2019 przez AdwokatBoga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzeszaldo Napisano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2019 22 godziny temu, ghostrider91 napisał: Tak jak w temacie... poszukuję jakiegoś fajnego gravela do 3500. Pomożecie ? fajny tzn ?? do czego ma ci sluzyc ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghostrider91 Napisano 17 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2019 80% mojej jazdy to szosa i drogi rowerowe. Zależy mi bardziej na szybkości więc stal na pewno odpada. Dodatkowo mam w planach od razu po zakupie wrzucić jakąś węższą oponę aby zyskać na prędkości. Co o tym sądzicie ? myślałem o Serious Grafix, kellys soot 30 lub kross esker 2.0 chodź nie ukrywam że soot przypadł mi póki co najbardziej do gustu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzeszaldo Napisano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2019 a moze warto wziasc pod uwage nowego Tribana https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-rc-500-id_8554410.html https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-rc-520-id_8554421.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghostrider91 Napisano 17 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2019 10 minut temu, ghostrider91 napisał: ta 520 calkiem calkiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eazy Napisano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2019 15 minut temu, ghostrider91 napisał: Zależy mi bardziej na szybkości więc stal na pewno odpada A co ma piernik do wiatraka? Myślisz, że rama cięższa o pół kilo robi taką różnicę? To tyle ile waży pełny bidon z wodą. Na dynamikę roweru i łatwość utrzymania prędkości kluczowy wpływ mają koła i ich masa rotująca. Nawet trochę cięższa stalowa rama będzie świetnie się spisywać, jak postawisz ją na lekkich kołach a komfort będzie większy niż na alu (tłumienie drgań). Nie skreślałbym stalowych propozycji na starcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghostrider91 Napisano 17 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2019 Teraz, Eazy napisał: A co ma piernik do wiatraka? Myślisz, że rama cięższa o pół kilo robi taką różnicę? To tyle ile waży pełny bidon z wodą. Na dynamikę roweru i łatwość utrzymania prędkości kluczowy wpływ mają koła i ich masa rotująca. Nawet trochę cięższa stalowa rama będzie świetnie się spisywać, jak postawisz ją na lekkich kołach a komfort będzie większy niż na alu (tłumienie drgań). Nie skreślałbym stalowych propozycji na starcie. Masz rację Eazy ! może źle to napisałem... jeśli chodzi o ramy stalowe to jakoś nie przypadły mi wizualnie do gustu. Podejrzewam że żaden z nas nie chciał by roweru na którym czół by się bardzo komfortowo ale nie cieszył by oka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eazy Napisano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2019 Czół od czoła? Czy może jednak czuł od czucia? Żarcik taki. Co do aspektów wizualnych to nie dyskutuję - nie każdemu podobają się cieńsze rurki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghostrider91 Napisano 17 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2019 Teraz, ghostrider91 napisał: Masz rację Eazy ! może źle to napisałem... jeśli chodzi o ramy stalowe to jakoś nie przypadły mi wizualnie do gustu. Podejrzewam że żaden z nas nie chciał by roweru na którym czół by się bardzo komfortowo ale nie cieszył by oka a druga sprawa jest taka że z tego co zdążyłem się zorientować to stal sprawdza się bardziej w terenie. W moim przypadku teren ogranicza się do utwardzonej drogi szutrowej raz na miesiąc. Teraz, Eazy napisał: Czół od czoła? Czy może jednak czuł od czucia? Żarcik taki. Co do aspektów wizualnych to nie dyskutuję - nie każdemu podobają się cieńsze rurki czuł oczywiście no właśnie jakoś te stalowe ramy przypominają mi trochę rower górski z lat 90tych no ale jak to mówią o gustach się nie dyskutuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eazy Napisano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2019 Stal to nie jest magiczny amortyzator Tutaj chodzi o mikro drgania, które potrafią z czasem zmęczyć nadgarstki, czy dać się odczuć w krzyżu. Nawet jazda po ścieżce rowerowej, która jest np. z polbruku, będzie na dłuższy dystans bardziej komfortowa na stalowej ramie. Oczywiście do ramy alu zawsze można wrzucić jakiś węglowy wideł dobrej jakości i też będzie ok. Ogólnie stal daje o sobie znać (w pozytywnym tego słowa znaczeniu) na dłuższych dystansach. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghostrider91 Napisano 17 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2019 Teraz, Eazy napisał: Stal to nie jest magiczny amortyzator Tutaj chodzi o mikro drgania, które potrafią z czasem zmęczyć nadgarstki, czy dać się odczuć w krzyżu. Nawet jazda po ścieżce rowerowej, która jest np. z polbruku, będzie na dłuższy dystans bardziej komfortowa na stalowej ramie. Oczywiście do ramy alu zawsze można wrzucić jakiś węglowy wideł dobrej jakości i też będzie ok. Ogólnie stal daje o sobie znać (w pozytywnym tego słowa znaczeniu) na dłuższych dystansach. dobrze wiedzieć jednak ja szukam czegoś w stylu soota albo eskera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eazy Napisano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2019 We wspomnianym budżecie najlepiej w kategorii cena / osprzęt wypada Serious Grafix, którego wymieniałeś powyżej. Nie wiem, czy ma to dla Ciebie znaczenie, ale w Grafixie masz możliwość zamontowania błotników i bagażnika. W Kellysie nie widzę mocowań. Kross i Kellys to osprzęt Claris. W Serious masz już Tiagrę, która przeważnie występuje w rowerach powyżej 4000-4500zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghostrider91 Napisano 17 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2019 Teraz, Eazy napisał: We wspomnianym budżecie najlepiej w kategorii cena / osprzęt wypada Serious Grafix, którego wymieniałeś powyżej. Nie wiem, czy ma to dla Ciebie znaczenie, ale w Grafixie masz możliwość zamontowania błotników i bagażnika. W Kellysie nie widzę mocowań. Kross i Kellys to osprzęt Claris. W Serious masz już Tiagrę, która przeważnie występuje w rowerach powyżej 4000-4500zł. tiagra będzie szybsza na szosie rozumiem ? Spinam się tak o tą szybkość bo jeżdżę dużo po szosie na czas a wybór na gravela padł dlatego że jest bardziej wszechstronny od typowej szosówki i przypuszczam że jest wygodniejszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eazy Napisano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2019 Klasa osprzętu nie przekłada się aż tak bezpośrednio na szybkość. Bardziej chodzi o płynność / 'jakość' zmiany przełożeń, trwałość kasety / łańcucha, ilość przełożeń (Claris 2x8, Tiagra 2x10), etc. Wyższa klasa oferuje lepsze stopniowanie kasety (2 koronki więcej z tyłu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghostrider91 Napisano 17 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2019 Teraz, Eazy napisał: Klasa osprzętu nie przekłada się aż tak bezpośrednio na szybkość. Bardziej chodzi o płynność / 'jakość' zmiany przełożeń, trwałość kasety / łańcucha, ilość przełożeń (Claris 2x8, Tiagra 2x10), etc. Wyższa klasa oferuje lepsze stopniowanie kasety (2 koronki więcej z tyłu). Rozumiem :) dziekuje za pomoc Eazy. Ktoś jeszcze ma jakieś propozycje ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dawwwid Napisano 18 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2019 Może https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2019-pavement-drop-bar-beyond-road-gestalt w standardzie opony 32c, ale można założyć grubsze, to jest model 2019 i jest na Clarisie, ale jak poszukasz na allegro, to są modele 2018 na sorze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 18 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2019 Stal to stan umysłu rowerzysty ;-)) Zawsze będzie wygodniej- znacznie i to na każdym podłożu. Szczególnie w mieście. Ważna jest opona. Min 42- komfort rośnie. Jeśli szukamy wygody i uniwersalności - stal. Jeśli szukasz bezkompromisowego ściganta lekko terenowego- alu. Wiele osób przesiada się z górala na gravela i na dzień dobry dostaje ostro w kość. Spadek komfortu znaczny, ale lekkość jazdy na ++. Ja bym brał sercem - https://rower.com.pl/fuji-jari-2-5-968887 Jest jeszcze Ronin ale to ok 4000 zł..... mamy komfort i przyzwoite graty https://velo.pl/rowery/gravel/author/ronin-0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eazy Napisano 18 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2019 Nie ma co na siłę do stali namawiać. Do tego trzeba samemu 'dojrzeć' Nie zmienia to faktu, że w tym budżecie nie znajdzie nic lepiej wyposażonego niż Grafix. Ronin wyposażony na podobnym poziomie, ale droższy i 'cieńkorurczasty' Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rambolbambol Napisano 18 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2019 Odnośnie Marin Gestallt ... tam więcej niż 32mm nie wejdzie. Stoi taki u nas pod robotą. Opona 32mm to naprawdę maksimum, bo większa będzie szorowała po podsiodłowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 18 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2019 2 minuty temu, Eazy napisał: Nie ma co na siłę do stali namawiać. Do tego trzeba samemu 'dojrzeć' No ale czasem można przeskoczyć 20 lat ewolucji rowerowej ;-)) Gravel i stal to naprawdę świetne połączenie. Nie chodzi o namawianie, ale o uświadomienie że nie tylko jest alu. Rowery stalowe to nadal nisza.....ale można. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rambolbambol Napisano 18 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2019 Ze swojej perspektywy powiem, że kupno pierwszej ramy stalowej było tym momentem, w którym po raz ostatni posiadałem aluminium. O ile w MTB różnica jest znikoma, to w przypadku przełajów, graveli i wszystkiego na oponach poniżej 50mm, stal robi robotę i naprawdę wypłaszzcza wszelkie "drrrrr" nawierzchni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeDozer Napisano 18 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2019 (edytowane) Czy samo zamontowanie stalowego widła poprawi komfort w rękach na długich dystansach po kiepskiej nawierzchni? Ze zmęczeniem czy bólem pleców/tyłka zero problemów nawet przy paru godzinach po terenie na moim aluminiowym gravelu, ale łapki po 2h potrafią już boleć :/ Oponki 700x43 na mleku i cisnieniu 1.6 + podwójna owijka na kierownicy to za mało dla mnie Aktualnie mam węglowy wideł. Edytowane 18 Stycznia 2019 przez MikeDozer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.