Skocz do zawartości

[Gravel na 2019] do 3500zł.


Rekomendowane odpowiedzi

Gravel już od jakiegoś czasu jest dość szerokim pojęciem, więc najpierw sprecyzuj co dokładnie potrzebujesz. Ze względu na cenę karbonowe odpadają, ale wciąż masz alu i stal cro-mo. Jak pod wyprawy, to Marin Four Corners. Jak do dziczenia po krzakach, to Kellys Soot 30. 

Edytowane przez AdwokatBoga
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

80% mojej jazdy to szosa i drogi rowerowe. Zależy mi bardziej na szybkości więc stal na pewno odpada. Dodatkowo mam w planach od razu po zakupie wrzucić jakąś węższą oponę aby zyskać na prędkości. Co o tym sądzicie ?

 

myślałem o Serious Grafix, kellys soot 30 lub kross esker 2.0 chodź nie ukrywam że soot przypadł mi póki co najbardziej do gustu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, ghostrider91 napisał:

Zależy mi bardziej na szybkości więc stal na pewno odpada

A co ma piernik do wiatraka? :blink: Myślisz, że rama cięższa o pół kilo robi taką różnicę? To tyle ile waży pełny bidon z wodą. Na dynamikę roweru i łatwość utrzymania prędkości kluczowy wpływ mają koła i ich masa rotująca. Nawet trochę cięższa stalowa rama będzie świetnie się spisywać, jak postawisz ją na lekkich kołach a komfort będzie większy niż na alu (tłumienie drgań). Nie skreślałbym stalowych propozycji na starcie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Eazy napisał:

A co ma piernik do wiatraka? :blink: Myślisz, że rama cięższa o pół kilo robi taką różnicę? To tyle ile waży pełny bidon z wodą. Na dynamikę roweru i łatwość utrzymania prędkości kluczowy wpływ mają koła i ich masa rotująca. Nawet trochę cięższa stalowa rama będzie świetnie się spisywać, jak postawisz ją na lekkich kołach a komfort będzie większy niż na alu (tłumienie drgań). Nie skreślałbym stalowych propozycji na starcie. 

Masz rację Eazy ! może źle to napisałem... jeśli chodzi o ramy stalowe to jakoś nie przypadły mi wizualnie do gustu. Podejrzewam że żaden z nas nie chciał by roweru na którym czół by się bardzo komfortowo ale nie cieszył by oka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, ghostrider91 napisał:

Masz rację Eazy ! może źle to napisałem... jeśli chodzi o ramy stalowe to jakoś nie przypadły mi wizualnie do gustu. Podejrzewam że żaden z nas nie chciał by roweru na którym czół by się bardzo komfortowo ale nie cieszył by oka ;)

a druga sprawa jest taka że z tego co zdążyłem się zorientować to stal sprawdza się bardziej w terenie. W moim przypadku teren ogranicza się do utwardzonej drogi szutrowej raz na miesiąc.

Teraz, Eazy napisał:

Czół od czoła? Czy może jednak czuł od czucia? ;) Żarcik taki. 

Co do aspektów wizualnych to nie dyskutuję - nie każdemu podobają się cieńsze rurki :)

czuł oczywiście ;) no właśnie jakoś te stalowe ramy przypominają mi trochę rower górski z lat 90tych ;) no ale jak to mówią o gustach się nie dyskutuje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stal to nie jest magiczny amortyzator :) Tutaj chodzi o mikro drgania, które potrafią z czasem zmęczyć nadgarstki, czy dać się odczuć w krzyżu. Nawet jazda po ścieżce rowerowej, która jest np. z polbruku, będzie na dłuższy dystans bardziej komfortowa na stalowej ramie. Oczywiście do ramy alu zawsze można wrzucić jakiś węglowy wideł dobrej jakości i też będzie ok. Ogólnie stal daje o sobie znać (w pozytywnym tego słowa znaczeniu) na dłuższych dystansach. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Eazy napisał:

Stal to nie jest magiczny amortyzator :) Tutaj chodzi o mikro drgania, które potrafią z czasem zmęczyć nadgarstki, czy dać się odczuć w krzyżu. Nawet jazda po ścieżce rowerowej, która jest np. z polbruku, będzie na dłuższy dystans bardziej komfortowa na stalowej ramie. Oczywiście do ramy alu zawsze można wrzucić jakiś węglowy wideł dobrej jakości i też będzie ok. Ogólnie stal daje o sobie znać (w pozytywnym tego słowa znaczeniu) na dłuższych dystansach. 

dobrze wiedzieć ;) jednak ja szukam czegoś  w stylu soota albo eskera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

We wspomnianym budżecie najlepiej w kategorii cena / osprzęt wypada Serious Grafix, którego wymieniałeś powyżej. Nie wiem, czy ma to dla Ciebie znaczenie, ale w Grafixie masz możliwość zamontowania błotników i bagażnika. W Kellysie nie widzę mocowań. Kross i Kellys to osprzęt Claris. W Serious masz już Tiagrę, która przeważnie występuje w rowerach powyżej 4000-4500zł. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Eazy napisał:

We wspomnianym budżecie najlepiej w kategorii cena / osprzęt wypada Serious Grafix, którego wymieniałeś powyżej. Nie wiem, czy ma to dla Ciebie znaczenie, ale w Grafixie masz możliwość zamontowania błotników i bagażnika. W Kellysie nie widzę mocowań. Kross i Kellys to osprzęt Claris. W Serious masz już Tiagrę, która przeważnie występuje w rowerach powyżej 4000-4500zł. 

tiagra będzie szybsza na szosie rozumiem ? Spinam się tak o tą szybkość bo jeżdżę dużo po szosie na czas a wybór na gravela padł dlatego że jest bardziej wszechstronny od typowej szosówki i przypuszczam że jest wygodniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klasa osprzętu nie przekłada się aż tak bezpośrednio na szybkość. Bardziej chodzi o płynność / 'jakość' zmiany przełożeń, trwałość kasety / łańcucha, ilość przełożeń (Claris 2x8, Tiagra 2x10), etc. Wyższa klasa oferuje lepsze stopniowanie kasety (2 koronki więcej z tyłu). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Eazy napisał:

Klasa osprzętu nie przekłada się aż tak bezpośrednio na szybkość. Bardziej chodzi o płynność / 'jakość' zmiany przełożeń, trwałość kasety / łańcucha, ilość przełożeń (Claris 2x8, Tiagra 2x10), etc. Wyższa klasa oferuje lepsze stopniowanie kasety (2 koronki więcej z tyłu). 

Rozumiem :) dziekuje za pomoc Eazy.

Ktoś jeszcze ma jakieś propozycje ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stal to stan umysłu rowerzysty ;-)) Zawsze będzie wygodniej- znacznie i to na każdym podłożu. Szczególnie w mieście. Ważna jest opona. Min 42- komfort rośnie.

Jeśli szukamy wygody i uniwersalności - stal. Jeśli szukasz bezkompromisowego ściganta lekko terenowego- alu. 

Wiele osób przesiada się z górala na gravela i na dzień dobry dostaje ostro w kość. Spadek komfortu znaczny, ale lekkość jazdy na ++.

Ja bym brał sercem - https://rower.com.pl/fuji-jari-2-5-968887

Jest jeszcze Ronin ale to ok 4000 zł..... mamy komfort i przyzwoite graty https://velo.pl/rowery/gravel/author/ronin-0

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Eazy napisał:

Nie ma co na siłę do stali namawiać. Do tego trzeba samemu 'dojrzeć' :)

No ale czasem można przeskoczyć 20 lat ewolucji rowerowej ;-)) Gravel i stal to naprawdę świetne połączenie. Nie chodzi o namawianie, ale o uświadomienie że nie tylko jest alu. Rowery stalowe to nadal nisza.....ale można.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze swojej perspektywy powiem, że kupno pierwszej ramy stalowej było tym momentem, w którym po raz ostatni posiadałem aluminium. O ile w MTB różnica jest znikoma, to w przypadku przełajów, graveli i wszystkiego na oponach poniżej 50mm, stal robi robotę i naprawdę wypłaszzcza wszelkie "drrrrr" nawierzchni. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy samo zamontowanie stalowego widła poprawi komfort w rękach na długich dystansach po kiepskiej nawierzchni? Ze zmęczeniem czy bólem pleców/tyłka zero problemów  nawet przy paru godzinach po terenie na moim aluminiowym gravelu, ale łapki po 2h potrafią już boleć :/ Oponki 700x43 na mleku i cisnieniu 1.6 + podwójna owijka na kierownicy to za mało  dla mnie :( Aktualnie mam węglowy wideł.

 

Edytowane przez MikeDozer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...