OCLVCarbon Napisano 15 Stycznia 2019 Napisano 15 Stycznia 2019 Witam, chciałbym kupić giętą karbonową kierownicę o szerokości 700 mm + i połączyć z alu mostkiem 80 mm. Są jakieś specjalne mostki do kierownic karbonowych, czy ten model odpowiada normą wszelakim pod tą kierownicę? Typ roweru to sztywniak "Hardtail" do jazdy Cross-country XC na ramie TREKA Procaliber 9.8 SL, posiadam samą ramę, także mam 100% pola manewru pod budowę nowego roweru. Tak to ta rama i ten kolor. Historia ramy jest ciekawa, ale zdradzę ją jak uda mi się rower zbudować do końca marca. Rozmiar ramy to 19,5 przy wzroście moim 183 cm. Wpadła mi w oko marka PRO, czytając opinie ma dobrą jakość za sensowne pieniądze. Polecacie jakieś inne alternatywy kierownic i mostka w podobnej cenie i jakości? Wzór kierownicy odpowiada mi, nie jest przekoloryzowany i ma klasę. Kierownica https://www.rowertour.com/p/54262/pro-tharsis-trail-riser-kierownica-gieta-mtb-carbon-31.8x800mm Mostek https://www.rowertour.com/p/51141/pro-koryak-mostek-wspornik-kierownicy-318mm-6st.-czarny-#51143-rozmiar-80mm
dorota57 Napisano 15 Stycznia 2019 Napisano 15 Stycznia 2019 Przy montażu kierownicy dobrze by było użyć klucza dynamometrycznego. Na forum nie polecają Chińskich. Też odpowiadają mi kierownice gięte.
malutki Napisano 15 Stycznia 2019 Napisano 15 Stycznia 2019 Thomson bądź Syntace moi faworycie jeśli chodzi o kokpit. Pro też ma całkiem dobre opinie. Generalnie każdy mostek powinien pasować, ale warto - jak przedmówca zauważył, dokręcać wszelkie carbonowe części kluczem dynamometrycznym
Gość Napisano 15 Stycznia 2019 Napisano 15 Stycznia 2019 + sprawdzić czy mostek nie ma ostrych krawędzi.
Mod Team durnykot Napisano 15 Stycznia 2019 Mod Team Napisano 15 Stycznia 2019 Mam w fulu od lat karbonową kierownicę Thomsona z alu mostkiem Thomsona. Zero problemów . Klucz dynamometryczny to podstawa. W HT mam karbonową kierownicę PRO XCR ( starszy model ) z dedykowanym mostkiem PRO XCR ( alu ). Także zero problemów.
OCLVCarbon Napisano 15 Stycznia 2019 Autor Napisano 15 Stycznia 2019 2 godziny temu, dorota57 napisał: Przy montażu kierownicy dobrze by było użyć klucza dynamometrycznego. Na forum nie polecają Chińskich. Też odpowiadają mi kierownice gięte. Co do klucza dynamometrycznego, to ten jest najsensowniejszy i w dobrej cenie. https://allegro.pl/oferta/klucz-dynamometryczny-mighty-z-regulacja-2-24nm-7627096980 30 minut temu, malutki napisał: Thomson bądź Syntace moi faworycie jeśli chodzi o kokpit. Pro też ma całkiem dobre opinie. Generalnie każdy mostek powinien pasować, ale warto - jak przedmówca zauważył, dokręcać wszelkie carbonowe części kluczem dynamometrycznym Thomson najdroższy wariant, Syntace też się ceni. Ale dokładam 80 zł i mam Thomson https://sklep.sportprofit.pl/pl/p/Kierownica-Thomson-MTB-Carbon-730-mm-czarna/6246 3 minuty temu, skom25 napisał: + sprawdzić czy mostek nie ma ostrych krawędzi. Ostre krawędzie w środku żeby włókien nie poprzecinały, ok, ale chyba takie rzeczy powinny być sprawdzane przy wyjściu z fabryki. :-)
Gość Napisano 15 Stycznia 2019 Napisano 15 Stycznia 2019 Teraz, OCLVCarbon napisał: powinny być sprawdzane przy wyjściu z fabryki. :-) Powinny
OCLVCarbon Napisano 15 Stycznia 2019 Autor Napisano 15 Stycznia 2019 Teraz, durnykot napisał: Mam w fulu od lat karbonową kierownicę Thomsona z alu mostkiem Thomsona. Zero problemów . Klucz dynamometryczny to podstawa. W HT mam karbonową kierownicę PRO XCR ( starszy model ) z dedykowanym mostkiem PRO XCR ( alu ). Także zero problemów. Też bardzo ładnie. Ale nie powiedziane, że trzeba łączyć kierownicę i mostek tej samej firmy. Nie ma chyba wpływu na bezawaryjność. A wygląd rzecz gustu. Teraz, skom25 napisał: Powinny Chyba że mostek by kosztował 500 zł to może jest inaczej, ale nie powinno. Bo dla mnie jak coś się tworzy czy to za 200 zł czy 600 zł powinno trzymać się standardy wykończeniowe, ostrze brzegi nie powinny występować w obydwu wypadkach, to nie rzeczy z chin za 5 USD. Jak wgłębiałem się w tematykę karbonu jaki ma wpływ w rowerze to kierownica i sztyca (oprócz ramy) mają najwięcej do powiedzenia, niż sam mostek z karbonu. Więcej zrobi niskie ciśnienie w oponie i amortyzator.
malutki Napisano 15 Stycznia 2019 Napisano 15 Stycznia 2019 Teraz, OCLVCarbon napisał: Thomson najdroższy wariant, Syntace też się ceni. Ale dokładam 80 zł i mam Thomson https://sklep.sportprofit.pl/pl/p/Kierownica-Thomson-MTB-Carbon-730-mm-czarna/6246 31 minut temu, skom25 napisał: taniej niż ten Pro: https://www.rowertour.com/p/53458/thomson-trial-kierownica-prosta-31.8-x-750mm
OCLVCarbon Napisano 15 Stycznia 2019 Autor Napisano 15 Stycznia 2019 Też racja, ale to alu jest, to jakie to porównanie do karbonu? Bo lepsza alu Thomson niż karbonowa PRO? To mam nie ufać karbonowi PRO? O czymś nie wiem?
tobo Napisano 15 Stycznia 2019 Napisano 15 Stycznia 2019 Masz ufać jak najbardziej. Co do ryzyka ostrych krawędzi - 7 lat grzebałem przy setkach rowerów, złożyłem ich kilka tysięcy i nie pamiętam by mostek choć raz miał niedoróbki i przez to zagrażał kierownicy. Jeśli mostek ma pokrywę pełną, bez wycięć, to lepiej, nacisk rozłoży się na całej powierzchni.
grzesiowu Napisano 15 Stycznia 2019 Napisano 15 Stycznia 2019 A ile ważysz i jak/gdzie jeździsz? Dlaczego carbon. Niezłe są accent execute i dość tanie - ja nie używałem ale ludzie w internetach chwalą. Osobiście odradzam kupowanie z allegro ebaya czy aliexpress - lepiej zapłacić 50zł więcej i kupić dobrym sprawdzonym sklepie. Acha co do montażu: czy przypadkiem nie montuje się "na pastę"? Coś mi się obija po głowie - moż ktoś potwierdzi/zdementuje ...
Ilia Napisano 16 Stycznia 2019 Napisano 16 Stycznia 2019 Tak, do karbonowych części stosuje się pastę antypoślizgową.
Chociemir Napisano 16 Stycznia 2019 Napisano 16 Stycznia 2019 Jeśli chodzi o jakość karbonu Accenta to dwóm chłopakom z forum szosowego pękły kierownice (oczywiście nie na skutek upadku).
Bartosz_ Napisano 16 Stycznia 2019 Napisano 16 Stycznia 2019 Przepraszam, że tak się w trące do nie mojego tematu. Ale chciałem tylko zapytać, czy warto dawać 500 złotych czy 600 złotych lub więcej za kierownicę ? nie lepiej te pieniądze przeznaczyć na coś innego ? No chyba, że jest Ci łatwo wydać te 5 stów za kierownicę. - Tak tylko zapytałem ;-)
lewocz Napisano 16 Stycznia 2019 Napisano 16 Stycznia 2019 A co takiego dziwnego widzisz w wydawaniu 5 stówek na kierownicę?
Bartosz_ Napisano 16 Stycznia 2019 Napisano 16 Stycznia 2019 Np. Dla mnie 5 stów to dużo i szkoda by mi było wydać je na kierownicę, która może pęknąć sama. Może ulec zniszczeniu w wyniku jej "katowania". Jak ktoś ma i nie szkoda mu, może od tak lekką ręką wydać te 5 stówek bo go stać to czemu nie :-)
Lezia Napisano 16 Stycznia 2019 Napisano 16 Stycznia 2019 Jedni pięć stówek wydają na alkohol, papieroski, inne używki to czemu ja nie mógłbym wydać na moje hobby? Kierownice , mostek sztyce czy inne bajery kupuje się raz na wiele lat , więc w skali roku to nie są jakieś olbrzymie wydatki.
grzesiowu Napisano 16 Stycznia 2019 Napisano 16 Stycznia 2019 3 godziny temu, Chociemir napisał: Jeśli chodzi o jakość karbonu Accenta to dwóm chłopakom z forum szosowego pękły kierownice (oczywiście nie na skutek upadku). Dobrze wiedzieć; ja czytałem tylko o kierach mtb i tu nie spotkałem się takimi historiami, ale teraz wiemy, że kolega nie będzie miał problemu z wyjęciem pieniążka na znacznie droższą kierę więc chyba się nie skusi na Accenta
clavdivs Napisano 16 Stycznia 2019 Napisano 16 Stycznia 2019 Godzinę temu, Bartosz_ napisał: Przepraszam, że tak się w trące do nie mojego tematu. Ale chciałem tylko zapytać, czy warto dawać 500 złotych czy 600 złotych lub więcej za kierownicę ? nie lepiej te pieniądze przeznaczyć na coś innego ? No chyba, że jest Ci łatwo wydać te 5 stów za kierownicę. - Tak tylko zapytałem ;-) To dobre pytanie. Jak masz rower full karbon to taka kierownica wydaje się być normalnym wydatkiem, w innym przypadku wątpliwości są uzasadnione :).
Ilia Napisano 16 Stycznia 2019 Napisano 16 Stycznia 2019 Czy warto wydać taką kasę to zależy co kto lubi. Z miesiąc temu zastanawiałem się czy warto wydać 300 zł na telefon bo stary już nie działał jak trzeba. Jak przyszło wydać prawie 6 stów na uszczelki do widelca, sztycy i dampera, wydałem bez zastanowienia.
Mod Team durnykot Napisano 16 Stycznia 2019 Mod Team Napisano 16 Stycznia 2019 Godzinę temu, Bartosz_ napisał: Np. Dla mnie 5 stów to dużo i szkoda by mi było wydać je na kierownicę, która może pęknąć sama. Może ulec zniszczeniu w wyniku jej "katowania". Jak ktoś ma i nie szkoda mu, może od tak lekką ręką wydać te 5 stówek bo go stać to czemu nie :-) Problem nie tkwi w cenie ,ale w tym ,czy możesz i chcesz sobie na to pozwolić. Dla niektórych pasja jest ważniejsza niż ekonomiczne uzasadnienie zakupu. 21 godzin temu, OCLVCarbon napisał: Ale nie powiedziane, że trzeba łączyć kierownicę i mostek tej samej firmy. Nie ma chyba wpływu na bezawaryjność Nie ma reguły łączenia kierownicy Thomsona z mostkiem Thomsona. Po prostu tak chciałem , lubię mieć kompletny kokpit.Do tego była sztyca Thomson Masterpiece, ale zastąpił ją mykmyk. 21 godzin temu, OCLVCarbon napisał: To mam nie ufać karbonowi PRO? O czymś nie wiem? Jak najbardziej firma godną zaufania- jest częścią koncernu Shimano, więc nie mogą sobie pozwolić na produkcję byle czego.
OCLVCarbon Napisano 16 Stycznia 2019 Autor Napisano 16 Stycznia 2019 W dniu 15.01.2019 o 23:12, grzesiowu napisał: Dlaczego carbon. Acha co do montażu: czy przypadkiem nie montuje się "na pastę"? Coś mi się obija po głowie - moż ktoś potwierdzi/zdementuje ... A dlaczego nie, jak jest taki materiał stworzony przez człowieka to dlaczego nie korzystać z takich dobrodziejstw. 23 godziny temu, Ilia napisał: Tak, do karbonowych części stosuje się pastę antypoślizgową. No właśnie ta pasta to wiem że się stosuje, ale ona czymś się różni od tej pasty na sztycy, co się daje w przypadku karbonowych ram? 10 godzin temu, Chociemir napisał: Jeśli chodzi o jakość karbonu Accenta to dwóm chłopakom z forum szosowego pękły kierownice (oczywiście nie na skutek upadku). Pękły kierownice baranki karbonowe w szosie czy gięte w mtb? 8 godzin temu, Bartosz_ napisał: Przepraszam, że tak się w trące do nie mojego tematu. Ale chciałem tylko zapytać, czy warto dawać 500 złotych czy 600 złotych lub więcej za kierownicę ? nie lepiej te pieniądze przeznaczyć na coś innego ? No chyba, że jest Ci łatwo wydać te 5 stów za kierownicę. - Tak tylko zapytałem ;-) To by nie powstał ten temat, jak bym nie chciał wydać. Nie bójmy się wydawać, po to pracujesz tracisz pół życia w pracy żeby coś mieć od życia. Nie mówię o sprawie typu "kupić chleb czy zbierać kasę na kierownicę". Polaka to nie stać na coś gównianego, kupić raz a dobrze. 6 godzin temu, grzesiowu napisał: Dobrze wiedzieć; ja czytałem tylko o kierach mtb i tu nie spotkałem się takimi historiami, ale teraz wiemy, że kolega nie będzie miał problemu z wyjęciem pieniążka na znacznie droższą kierę więc chyba się nie skusi na Accenta Nie mam nic do Accenta... 7 godzin temu, Lezia napisał: Jedni pięć stówek wydają na alkohol, papieroski, inne używki to czemu ja nie mógłbym wydać na moje hobby? Kierownice , mostek sztyce czy inne bajery kupuje się raz na wiele lat , więc w skali roku to nie są jakieś olbrzymie wydatki. Akurat nie wydaję na papieroski, alkohole i narkotyki. To można mieć na coś innego. Jakieś mam wrażenie co do opinii w karbonie " po co ci karbonowa kierownica, kup lżejszą alu i połowę tańszą i tak nie poczujesz różnicy" czym się kierują, może jeszcze w naszym społeczeństwie karbon to temat TABU.
OCLVCarbon Napisano 17 Stycznia 2019 Autor Napisano 17 Stycznia 2019 NASA i wojsko stosowało karbon 40 lat temu jako pierwsze. A w rowerach pojawił się z dobre 10 lat... Wiem że są droższe kierownice dochodzące do kwoty 1000 zł. Ale po co ;-) jeszcze stąpam po ziemi trzeźwo. Ale to jak wyżej pisał ktoś>>>>
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.