Skocz do zawartości

[Tarcza] Zmiana tarczy 180 na 160


Dezent

Rekomendowane odpowiedzi

Źle zapytałem. Czy znacznie się pogorszy ?  Chcę założyć mniejszą tarczę, ale z wyższej półki.

Startuję w zawodach i zauważyłem, że niektórzy zawodnicy jeżdżą na mniejszych tarczach z przodu. Pewnie żeby jeszcze zejść z masy roweru.

Edytowane przez Dezent
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia indywidualna, każdy lubi co innego. Jeden lubi szeroki zakres działania hamulca, inny działanie prawie 0/1. Nie będzie tak że nagle przestaną hamować, natomiast myślę że poczujesz tę różnicę.

Jak się ścigasz, to sobie musisz odpowiedzieć na jedno pytanie. Teraz masz nadmiar czy optymalną siłę hamowania?

Czym podyktowana jest zmiana? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy jak jeździsz. Zmieniłbym przód na 160 gdybym ścigał się w płaskich maratonach i XC.

W górach raczej odpada. Na długich zjazdach większa tarcza z przodu daje większą pewność, no i mniejsze zużycie klocków, zwłaszcza żywicznych. 160 będzie uzyskiwała wyższą temperaturę i klocki powinny szybciej się zużywać. Jeszcze jakbym jeździł krótkie trasy po górach, to pewnie bym rozważył ;) 

Sama wymiana klocków na lepsze podniosłaby Ci skuteczność hamowania. 

Nie napisałeś też czy zmieniasz zwykłą tarczę 180 czy taką z aluminiowym pająkiem. Tarcza tarczy nie równa :) 

No i masa własna. Nie zmieniałbym na 160 przy dość wysokiej masie. 

Edytowane przez nagast
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie ważysz dużo i nie palisz teraz tarcz, to możesz spróbować kupić 160mm na przód.

Ja jeździłem na zestawie 160/160 i spiekanych klockach RWD Red, to przy dobrze odpowietrzonych hamulcach nie zdarzyło mi się ich zagotować na żadnym górskim wyścigu.

Mimo wagi 60kg zdarzyło mi się przypalić tarcze, także jeśli ważysz więcej jak 70kg i nie masz bardzo dobrej techniki, to na przód lepiej mieć ten zapas w postaci 180mm. Różnica w wadze jest niewielka, a uwierz mi, że zagotowane hamulce to nic fajnego.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy 60 kg to i na tarczach 140 możesz jeździć... :teehee: 

Jeju...kiedy ja tyle ważyłem...chyba w podstawówce. :icon_lol:

Na mazurskie maratony przy wadze 60 kg tarcza 160 zdecydowanie wystarczy, szczególnie, że chcesz założyć RT86. 

Wagowo wielkich zmian nie będzie, bo RT86 160mm waży prawie tyle samo, co RT66 180mm.

Edytowane przez TheJW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moich rowerach zawsze z przodu miałem 160 mm + klocki metaliczne i nie było problemu. Ważę +/- 80 kg . Moim fulle-m oblatałem całe MTB Sudety i nigdy nie było problemu z siłą hamowania, aktualnie ma HT , śmigam w maratonach ( niestety tych po płaskim :)) i rower hamuje znakomicie. Osobiście nie widzę przeciwwskazań, pz

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Dezent napisał:

Czy znacznie się pogorszy ?

Jak widzisz wszyscy wszystko wiedzą tylko konkretnie nic nie napiszą. A to dlatego żeby primo się nie zbłaźnić jakby co, a secundo bo to nie jest odpowiedź typu zero-jedynkowego :)

Za dużo tu czynników, a może być i tak że dana kombinacja zacisków/klocków i nowej tarczy jaką kupisz, choć ta będzie niby mniejsza, to może działać nawet i lepiej.

Oczywiście można też przyjąć że jedyną zmienną jest średnica tarczy i się pobawić w matematykę. Zdaje się, że Uzurpator coś takiego kiedyś popełnił.

A tak poza tym to tak, ściganty jeżdżą na mniejszych bo mają zawsze te parę gramów lżej :)

5 godzin temu, cervandes napisał:

Myślisz, że ludzie zakładają większe tarcze żeby koło ładniej wyglądało czy coś?

A bo to mało takich? :D

Teraz, skom25 napisał:

Jak chcesz już wymieniać, to kup coś lekkie. Tarcze Shimano to klocki. Ja kupiłem Accent Airplane, 72g sztuka

No tak, nie ma na czym oszczędzać wagi tylko na tarczach hamulcowych. I jeszcze propozycja "generycznych" chińczyków sprzedawanych pod najróżniejszymi markami (Accent, Dartmoor, Cloud, Clarks, itp.) w typie "wycinanki łowickiej" jak to zauważył Waza. Miałem takie, wrażenia takie -> omijać szerokim łukiem. Tam jest mało właściwej powierzchni hamującej a dużo krawędzi zbierających brud i zdzierających klocki. Za to Shimano XT jak najbardziej, tylko też bez przesady z jakimiś "ajstechami" bo to kolejny pic dla wyznawców "Wagomira" ;)

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

m0d, pełna zgoda, ale nie deprecjonuj IceTech, nie ekscytuję się % wyliczankami na papierze ile to zyskują na skuteczności względem zwykłych stalówek, tylko cieszę się ich brzmieniem. Jestem trochę pedantem, i do szału doprowadzają mnie wyjące w mokrych warunkach hamulce, w IceTech aluminiowy insert sprawia że dźwięk jest duuużo łagodniejszy, a przy tym to naprawdę dobrze hamujące tarcze.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mieszkam w takiej okolicy że hamulec przez 95% czasu jest zbędnym dodatkiem :D Także mi takie tarcze pasują, a zysk jeżeli chodzi o wagę, też spory. Przez 3 sezony jeździłem na trochę cięższych Accent Blade. Szczególnych wad nie zauważyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Waza napisał:

nie ekscytuję się % wyliczankami na papierze ile to zyskują na skuteczności względem zwykłych stalówek, tylko cieszę się ich brzmieniem. Jestem trochę pedantem, i do szału doprowadzają mnie wyjące w mokrych warunkach hamulce, w IceTech aluminiowy insert sprawia że dźwięk jest duuużo łagodniejszy, a przy tym to naprawdę dobrze hamujące tarcze

:D

Wybacz, ale jak napisałeś o tym "brzmieniu", to pierwsze co mi przyszło do głowy to filmiki pewnego gościa z jótuba, którego to pasją jest sprawdzanie czy mu "tarcze nie dzwonią na zakrętach" a zaraz potem czy widelec ma "redband" ;)

Ale poza tym rzeczywiście - też mam super efekty dźwiękowe z hamulcami m785 gdzie ładuję metaliczne klocki Shimano i jak to złapie sporo mokrego to przy hamowaniu ma się odgłos wycia syreny okrętowej... Jak na razie na każdych tarczach tak mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile gram zyskasz na tej operacji ? Ważyłem swoje tarcze przy wymianie i, z tego co pamiętam, to na wadze prezentowało się to w sposób następujący:

RT66 (180) waży +/- 140g, a RT86 (160) +/- 120g. Adapter to jakieś 10g, krótsze śruby jakies 2-3 g.

Accent Airplane ? Podziękuje...  IceTech ? Jak najbardziej polecam.

Edytowane przez KNKS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...