Skocz do zawartości

[Amortyzator] Rock Shox Reba RL Solo Air 110mm 29, jaki model/rok


clip7

Rekomendowane odpowiedzi

Ja właśnie sprawdzałem swój i niestety na stronie RS nie wyświetla się informacja o roczniku/dacie produkcji.

Można ją natomiast odczytać z numeru seryjnego. Zwykle wygląda on: XXTXXXXXXXX, gdzie 4 pierwsze znaki (oznaczone tutaj na czerwono) to data produkcji, np. 36T8xxxxxxx to amortyzator z 36 tygodnia 2018 roku, więc najnowszy model.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji chciałem jeszcze zapytać o duży serwis. Wiem, że w tym modelu nie wlewamy oleju do komory powietrznej, tylko smar stały. Czytałem opis serwisu na tym forum. Czy fabryczny PM600 sprawdzi się zarówno do komory powietrznej jak i na uszczelki kurzowe i wszystkie oringi, czy lepszy będzie np. rsp slick kick? Pytam bo pamiętam, że na początku użytkowania nie narzekałem na jego pracę. Po roku, kiedy robiłem serwis tylko dolne lagi, smarowałem uszczelki kurzowe rsp slick kickiem. Po tym wydawało mi się, że amor pracuje nie płynnie a trochę skokowo (ale może to były subiektywne odczucia). Drugie, ważniejsze pytanie. Ile smaru smarować wewnątrz komory powietrznej. Jest informacja, żeby smarować około pierwsze 8cm, ale ma to być delikatnie czy ostro dowalić smaru? Skoro nie ma i nie będzie tam oleju to chyba dowalić? Rozumiem, że od góry komory powietrznej nie ma potrzeby smarowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do oringów i bebechów - PM600. Do kurzowych Sram Butter lub odpowiedniki, PM600 jest zbyt lepki i za mało śliski do tego celu.

Komorę smaruj "na długość palca", jeśli wiesz, o co mi chodzi. Nie nakładaj za dużo smaru, powiedzmy jak masła na kromkę chleba. ;) Więcej nałóż za to na tłok (na oring i od góry) - to chyba akurat widać dobrze na manualu RS na YouTube.

Ja osobiście na oring (nie gwint) korka komory powietrznej daję odrobinę PM600, ale wiem, że wiele osób składa na sucho. 

Edit: załączam zdjęcie wnętrza komory powietrznej mojego nowego SIDa, model na 2019 z DebonAir jako dowód na to, że warto robić przegląd zerowy (którego ja oczywiście nie zrobiłem, zajrzałem jedynie do środka i stwierdziłem, że mi się nie chce ;)). Smaru na tłok musisz dać zdecydowanie więcej, powiedzmy tyle co tutaj po prawej stronie.

20190112_122345~2.jpg

Edytowane przez TheJW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem, że właśnie niektórzy dają trochę smaru na gwinty po obu stronach od góry, żeby potem łatwiej odkręcić. Warto?

A czy ten sram butter porcja 20ml/20gram wystarczy? Ten pm600 też jest taniej w porcjach 20gram i też nie wiem czy wystarczy?

Edytowane przez clip7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, bo nie dokręca się ich tak mocno, żeby był jakikolwiek problem późniejszym demontażem. :) A jeśli ktoś kręci na chama ile wlezie, to życzę powodzenia. ;) 
Oczywiście nikt Ci nie zabrania, ale po co marnować smar? ;)

No i jeszcze jedno - przy serwisie zawsze trochę smaru na gwincie zostanie. Chyba, że po każdej operacji smarowania będziesz zmieniał rękawiczki/mył dłonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, clip7 napisał:

Sorry, że tak marudzę ale czytałem w opisie naprawy, że te smary ślizgowe muszą być bez litu bo wchodzi w jakąś reakcję z magnezowymi goleniami czy coś takiego. Czy to ma znaczenie?

Oczywiscie, ze wchodzi, tak jak termit, przepali Ci lagi w kilkanascie sekund..... Boziu, non stop powielane te same bzdury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś rozrbrałem amor. W górnej części komory powietrznej jest wkręcony jeden element. Wyczytałem,  że to bottom token czy coś takiego. Widać że można do niego odkręcić kolejne. Jaki to ma wpływ na amora? Rozumiem, że dokręcając kolejne, zmniejszy się wtedy komora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Właśnie składam Amora. Utknąłem na zakładaniu oringów przy składaniu komory powietrznej. Miałem wszystko pięknie posegregowane i raczej nie ma opcji żebym pomylił oringi. Chodzi o oring na czubku tłoka - szary element i zewnętrzny oring na tym czarnym pierścieniu, który ma też mały oring w środku. Mierzę sufmiarką i w miejscach na te oringi jest 22mm. Tak samo w oby. Tymczasem mam ściągnięte 2 różne oringi. Jeden ma 20 mm a drugi 22 mm wewnętrznie. Który gdzie włożyć? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...