clip7 Napisano 12 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2019 Witam. Chcę zakupić komplet/zestaw uszczelek ale nie wiem jaki to model/typ/rok A3,A4,A5? Tak często są oznaczane na aukcjach. Rower kupiony w 2016 roku, jeśli to ma jakieś znaczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malutki Napisano 12 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2019 po numerze seryjnym możesz sprawdzić jaki to rok modelowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eazy Napisano 12 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2019 Wpisz tutaj numer seryjny: https://trailhead.rockshox.com/en/search/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 12 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2019 Ja właśnie sprawdzałem swój i niestety na stronie RS nie wyświetla się informacja o roczniku/dacie produkcji. Można ją natomiast odczytać z numeru seryjnego. Zwykle wygląda on: XXTXXXXXXXX, gdzie 4 pierwsze znaki (oznaczone tutaj na czerwono) to data produkcji, np. 36T8xxxxxxx to amortyzator z 36 tygodnia 2018 roku, więc najnowszy model. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clip7 Napisano 12 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2019 A gdzie znajdę numer seryjny bo nie mogłem go nigdzie dostrzec? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 12 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2019 Na koronie, wybity od wewnętrznej strony. Zdjęcie z sieci: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clip7 Napisano 13 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2019 Dzięki Panowie. 05T64790832 A5 2016. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clip7 Napisano 13 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2019 Przy okazji chciałem jeszcze zapytać o duży serwis. Wiem, że w tym modelu nie wlewamy oleju do komory powietrznej, tylko smar stały. Czytałem opis serwisu na tym forum. Czy fabryczny PM600 sprawdzi się zarówno do komory powietrznej jak i na uszczelki kurzowe i wszystkie oringi, czy lepszy będzie np. rsp slick kick? Pytam bo pamiętam, że na początku użytkowania nie narzekałem na jego pracę. Po roku, kiedy robiłem serwis tylko dolne lagi, smarowałem uszczelki kurzowe rsp slick kickiem. Po tym wydawało mi się, że amor pracuje nie płynnie a trochę skokowo (ale może to były subiektywne odczucia). Drugie, ważniejsze pytanie. Ile smaru smarować wewnątrz komory powietrznej. Jest informacja, żeby smarować około pierwsze 8cm, ale ma to być delikatnie czy ostro dowalić smaru? Skoro nie ma i nie będzie tam oleju to chyba dowalić? Rozumiem, że od góry komory powietrznej nie ma potrzeby smarowania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 13 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2019 (edytowane) Do oringów i bebechów - PM600. Do kurzowych Sram Butter lub odpowiedniki, PM600 jest zbyt lepki i za mało śliski do tego celu. Komorę smaruj "na długość palca", jeśli wiesz, o co mi chodzi. Nie nakładaj za dużo smaru, powiedzmy jak masła na kromkę chleba. Więcej nałóż za to na tłok (na oring i od góry) - to chyba akurat widać dobrze na manualu RS na YouTube. Ja osobiście na oring (nie gwint) korka komory powietrznej daję odrobinę PM600, ale wiem, że wiele osób składa na sucho. Edit: załączam zdjęcie wnętrza komory powietrznej mojego nowego SIDa, model na 2019 z DebonAir jako dowód na to, że warto robić przegląd zerowy (którego ja oczywiście nie zrobiłem, zajrzałem jedynie do środka i stwierdziłem, że mi się nie chce ;)). Smaru na tłok musisz dać zdecydowanie więcej, powiedzmy tyle co tutaj po prawej stronie. Edytowane 13 Stycznia 2019 przez TheJW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 14 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2019 Pamiętaj o nasmarowaniu popychacza tłoka i oringu wewnątrz i na zewnątrz plastikowego korka przez który przechodzi popychacz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clip7 Napisano 14 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2019 (edytowane) Czytałem, że właśnie niektórzy dają trochę smaru na gwinty po obu stronach od góry, żeby potem łatwiej odkręcić. Warto? A czy ten sram butter porcja 20ml/20gram wystarczy? Ten pm600 też jest taniej w porcjach 20gram i też nie wiem czy wystarczy? Edytowane 14 Stycznia 2019 przez clip7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 14 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2019 Nie, bo nie dokręca się ich tak mocno, żeby był jakikolwiek problem późniejszym demontażem. A jeśli ktoś kręci na chama ile wlezie, to życzę powodzenia. Oczywiście nikt Ci nie zabrania, ale po co marnować smar? No i jeszcze jedno - przy serwisie zawsze trochę smaru na gwincie zostanie. Chyba, że po każdej operacji smarowania będziesz zmieniał rękawiczki/mył dłonie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clip7 Napisano 14 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2019 A te porcje 20 gram sram butter i pm600 wystarczą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 14 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2019 Wystarczą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clip7 Napisano 15 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2019 Sorry, że tak marudzę ale czytałem w opisie naprawy, że te smary ślizgowe muszą być bez litu bo wchodzi w jakąś reakcję z magnezowymi goleniami czy coś takiego. Czy to ma znaczenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 15 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2019 Smary pm600 i sram butter są zalecane przez producenta. Nie ma się co martwić jakiego zagęszczacza użyto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 15 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2019 1 godzinę temu, clip7 napisał: Sorry, że tak marudzę ale czytałem w opisie naprawy, że te smary ślizgowe muszą być bez litu bo wchodzi w jakąś reakcję z magnezowymi goleniami czy coś takiego. Czy to ma znaczenie? Oczywiscie, ze wchodzi, tak jak termit, przepali Ci lagi w kilkanascie sekund..... Boziu, non stop powielane te same bzdury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clip7 Napisano 15 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2019 Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clip7 Napisano 18 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2019 Dziś rozrbrałem amor. W górnej części komory powietrznej jest wkręcony jeden element. Wyczytałem, że to bottom token czy coś takiego. Widać że można do niego odkręcić kolejne. Jaki to ma wpływ na amora? Rozumiem, że dokręcając kolejne, zmniejszy się wtedy komora? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 18 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2019 10 sekund w google wpisujac to co sam wpisales i masz filmiki, opisy , zdjecia, wszystko. Zmienia progresje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clip7 Napisano 18 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2019 Dzięki. Poczytam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clip7 Napisano 29 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2019 Właśnie składam Amora. Utknąłem na zakładaniu oringów przy składaniu komory powietrznej. Miałem wszystko pięknie posegregowane i raczej nie ma opcji żebym pomylił oringi. Chodzi o oring na czubku tłoka - szary element i zewnętrzny oring na tym czarnym pierścieniu, który ma też mały oring w środku. Mierzę sufmiarką i w miejscach na te oringi jest 22mm. Tak samo w oby. Tymczasem mam ściągnięte 2 różne oringi. Jeden ma 20 mm a drugi 22 mm wewnętrznie. Który gdzie włożyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clip7 Napisano 29 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2019 Czy ten oring na tłoku mógł się tak rozciągnąć? Na domiar złego z zestawu 00.4315.032.420 został mi jeden oring 20mm wewnętrznie. Jeden z tych dwóch opisywanych. Nic z tego nie rozumiem. Może to zapas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clip7 Napisano 30 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2019 Mniejszy oring poszedł na tłok. Na razie jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.