Skocz do zawartości

[Gravel] Romet Nyk a Bombtrack Hook Ext-c


Eazy

Rekomendowane odpowiedzi

Szukam od paru dni po necie informacji odnośnie Romet Nyk, ale nie znalazłem tego, co mnie interesuje. Mianowicie chodzi o ilość miejsca na oponę i możliwość wrzucenia tam kół 27,5'' x 2,1. 

Jest taki piękny 'wycieczkowy' gravel co się zowie Bombtrack Hook EXT-C, którego rama wygląda niemal identycznie, jak rama Romet Nyk. Jedyna różnica to zamocowanie górnych wsporników tylnego trójkąta. Poza tym ramy wyglądają jak bliźniacze konstrukcje. Bombtrack jest właśnie postawiony na kołach 27,5 x 2,1 (możliwe wrzucenie 2,2) z opcją wrzucenia 700x45C, jako najszerszej wersji przy kole 28''. Z kolei Romet Nyk jest obuty w opony 700x38C, ale w testach wszędzie jest napisane, że jest jeszcze sporo miejsca w ramie. Nigdzie tylko nie ma podana ile wejdzie maksymalnie.

Różnica w cenie jest bardzo duża. Romet 8000zł a Bombtrack 12500zł. Fakt, są różnice w napędzie (Apex vs Rival), ale nie usprawiedliwia to 4500zł różnicy w cenie. 

Czy ktokolwiek posiada Romet Nyk, albo miał z nim styczność? Da się tam zapakować takie koła, jak w Bombtrack Hook EXT-C? Ramy są niemal identyczne na zdjęciach.

 

NYK.jpg

 

D86A9676-retouched.jpg

Edytowane przez Eazy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem te zdjęcia. Pytanie na ile 'przekłamują' :) Opona wyższa, ale felga 27,5 jest trochę mniejszej średnicy. Ramy są tak bardzo podobne do siebie, że nie daje mi spokoju, czy za 8000zł nie da się zrobić takiego Bombtrack'a tylko z innym napisem na ramie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Eazy napisał:

czy za 8000zł nie da się zrobić takiego Bombtrack'a tylko z innym napisem na ramie ;)

Tylko po co? 27,5" z napędem 1X mocno ogranicza zastosowanie takiego roweru do... w sumie trudno mi wymyślić. Po co szosowa kiera do takich kół? I nie zrozum mnie źle: sam jestem miłośnikiem baranków, jeżdżę przełajówką, gravele nie dla mnie, ale gdybym potrzebował monster crossa, to z pewnością na kołach 28". Chyba że teren mocno górzysty, to wtedy na pewno 2 tarcze z przodu, żeby pod górę ograniczała tylko przyczepność opon, a na płaskim dało się pocisnąć z normalną kadencją. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27,5 na większym balonie ma praktycznie tą samą średnicę co 28'' z mniejszą gumą. Głównie chodzi o komfort i trakcję na piaszczystych leśnych ścieżkach. Kona, czy Surly również oferują gravele na kole 27,5 (np. http://www.konaworld.com/rove_ltd.cfm albo https://surlybikes.com/bikes/straggler_650b ). Nie ma tu żadnego ograniczenia w zastosowaniu. Średnica koła praktycznie taka sama, opory toczenia trochę większe (zależy od opony), ale za to komfort zdecydowanie na plus.  

Monster gravele są raczej na kole 29x3.0 (np. Salsa Fargo) a nie na 27,5 x 2,1 ;)

Moim zdaniem leśne, piaszczyste dukty i lekki teren to obszary, gdzie 27,5 x 2,1, czy 2,2 dadzą dużą przewagę nad kołem 28''. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, AdwokatBoga napisał:

Chyba że teren mocno górzysty, to wtedy na pewno 2 tarcze z przodu, żeby pod górę ograniczała tylko przyczepność opon, a na płaskim dało się pocisnąć z normalną kadencją. 

To jeszcze musimy poczekać na lepiej stopniowane korby do graveli. Póki co chyba tylko FSA i jakieś pojedyncze firmy z nurtu egzotyczno-biżuteryjnego produkują coś w miarę sensownego (np. 46/30), ale:

- takie FSA zaopatruje producentów rowerów (przynajmniej niektórych sensownie myślących nad tymi swoimi gravelami) - a i owszem, tylko weź kup coś takiego detalicznie od ręki w sklepie

- występują najdziksze rodzaje mocowań zębatek, co korba to co innego (4 śruby, 5 śrub, najróżniejsze BCD) i weź tu potem dobierz części zamienne

- osie/suporty także w najróżniejszych kombinacjach

- IMHO to nadaj jest AŻ 48/32 czy 46/30, choć dla szosowca to jest już jakiś "superkompakt" i się może taki pukać w czoło po co bardziej miękko, to w teren to jest nadal grubo

 

Tak czy siak mamy więc nagminne wykorzystywanie części czysto szosowych, a na tym tle obecne 1x wydają się dużo ciekawszą opcją.

Weźmy typową konfigurację z Apexem 1 - kaset mogę używać od 11-36 do 11-42, oczywiście 11s, korba grupowa albo dowolna szosowa z zainstalowanym jednym blatem, który mogę sobie praktycznie dowolnie wybrać, korb do wyboru do koloru jak i blatów ze standardowymi rodzajami mocowań, do tego tylna zmieniarka ze sprzęgłem w standardzie, do tego wewnątrz Srama wszystko kompatybilne.

A weźmy dla odmiany Tiagrę - kaseta 10s 11-34 lub nieformalnie 11-36, przerzutki typowo szosowe (tylna oczywiście bez sprzęgła) i niekompatybilne z żadnym innym osprzętem Shimano (!), dostępne stopniowanie korby to w praktyce 50/34 i wyżej, w specyfikacji niby jest też 48/32 tylko nikt tego na oczy nie widział. Alternatywnie np. wspomniana któraś z korb FSA 46/30 a potem się będziesz martwił co na podmianę jak się np. zębatki zużyją (może przez ten czas będą dostępne w każdym warzywniaku :) )

To chyba dwa najpopularniejsze obecnie napędy w sprzęcie za w miarę normalne pieniądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shimano robi 'gravelowe' 46/36: https://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-fc-rs510-2x11-speed-crank-46-36-720056 Kross Esker 6.0 wykorzystuje taką korbę. 

Niemniej jednak schodzimy z tematu ;) Obawiam się, że Romet Nyk to może być trochę rower 'widmo'. Wygląda na to, że 'użyszkodników' takowego sprzętu brak na forum. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napęd 1x11 może uwieść wycieczkowiczów, ale będzie denerwował osoby o sportowym zacięciu, przyzwyczajone do bardziej płynnego zmieniania przełożeń. Bardzo szeroka opona w gravelu to cięższe koła i stricte terenowe przeznaczenie tzn przy jeździe w utwardzonym terenie i na szosie rower taki jest mniej uniwersalny,  wolniej przyspiesza, ale nie przeczę, że sprawdzi się jako sprzęt wyprawowy. 

Kto szuka szybkiego gravela, z możliwością konfiguracji komponentów może spojrzeć na nasz model: 

https://www.rosebikes.pl/rose-backroad-105-2671736  ok 9800 zł za rower na pełnej, nowej 105tce. Koła przystosowane do systemu bezdętkowego, maksymalna szerokość opony 42 mm, możliwość zamontowania przełajowej korby 46-36, która w połączeniu z szeroką kasetą z tyłu daje bardzo szeroki zakres bardziej miękkich przełożeń. Jest też wersja na Force 1x11, ale uważam, że 2x11 to bardziej uniwersalna kombinacja.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...