Patataj Napisano 10 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2019 Cześć wszystkim! Bardzo proszę o opinię, który z tych dwóch modeli wybrać: - Kross Hexagon 7.0 - https://www.kross.pl/pl/2019/mtb/hexagon-7-0 (może być ten lub z 2018 r., gdyż różnice chyba jedynie wizualne). - Romet Rambler 29 3 - https://www.romet.pl/Rower,RAMBLER_29_3,10,727,731,14797,2018.html Krossa mam możliwość nabyć za ok. 2350zł (2019) lub 2250zł (2018) przy cenie katalogowej 2499zł. Rometa natomiast za 1949 zł przy katalogowej cenie 2499 zł. Pomóżcie w wyborze, proszę. Waga rowerzysty około 100 kg, trasy to raczej mało wymagający nizinny teren: asfalt, drogi polne, leśne, głównie proste odcinki. Po drodze czasem potrafi wytelepać ze względu na wystające okresowo korzenie czy nasze kochane polskie drogi w okolicznych wsiach, ale generalnie mocnego katowania roweru w terenie nie przewiduję. To ma być dość płynna jazda głównie dla wypocenia się - nie skakania po górach. Zawężam wybór jedynie do tych dwóch modeli i proszę o komentowanie jedynie tego co podałem. Jak jest z wytrzymałością ram w tychże? Czy warto zawracać sobie głowę różnicami w osprzęcie przy tego typu użytkowaniu (dystanse jednorazowo do 50km na zmianę szosa-lekki las itp)? Ogólnie brać to co ładniejsze czy może któryś z nich wybija się czymś in plus? Z tego co wiem gwarancja na ramę Krossa jest na 5 lat a nie jak w Romecie na 2. Patrząc na ceny to jest sens dać więcej za Krossa czy to w zasadzie równy poziom z Rometem i nie ma sensu przepłacać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cubson Napisano 10 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2019 (edytowane) A może ten? https://allegro.pl/oferta/wyprzedaz-gt-karakoram-29-comp-deore-l-7736820433 Dopuszczalna waga rowerzysty - 136kg. Cena katalogowa - 2800 złotyków. Rama - 19 cali, koła - 29. Dożywotnia gwarancja na ramę. Tutaj jest to samo, ale rozmiar 15. https://allegro.pl/oferta/rower-gorski-gt-karakoram-comp-kola-29-rama-s-7683015948?reco_id=a55b4b3c-1519-11e9-9eb9-246e9680dda8&sid=0e7a5475e04eefd78184d559df6fb9f87c889ad5ac94196dac75ac99722370c3&bi_s=archiwum_allegro&bi_m=reco&bi_c=Product& Edytowane 10 Stycznia 2019 przez cubson Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Patataj Napisano 10 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2019 Dzięki, ale wybieram spośród Ramblera i Hexagona. Tego nawet nie mam gdzie obejrzeć na żywo. Czy Romet gdzieś podaje max. dopuszczalną masę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 10 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2019 Plus dla Rometa za piasty Shimano. Może i podły Tourney ale zawsze można do nich dostać jakieś części zamienne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Patataj Napisano 11 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2019 A jeśli chodzi o geometrię - czy Romet w tym modelu też ma tzw. "rekreacyjną" jak Hexagon? Potrzebuję jeździć w pozycji możliwie najbardziej wyprostowanej, bo mam schorzenia kręgosłupa szyjnego, które wykluczają zadzieranie "łba" do góry. Najlepiej to by było siedzieć prawie pionowo, ale miejskiego roweru nie zamierzam z tego powodu kupować, bo to się mija z celem... Kross czy Romet bardziej mi to umożliwi? Czy wsio ryba? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 11 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2019 39 minut temu, Patataj napisał: Potrzebuję jeździć w pozycji możliwie najbardziej wyprostowanej, bo mam schorzenia kręgosłupa szyjnego, które wykluczają zadzieranie "łba" do góry. Najlepiej to by było siedzieć prawie pionowo, ale miejskiego roweru nie zamierzam z tego powodu kupować, bo to się mija z celem... Myślę że rower typu cross byłby lepszym wyborem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Patataj Napisano 11 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2019 Godzinę temu, Alsew napisał: Myślę że rower typu cross byłby lepszym wyborem. Rozważałem swego czasu taką opcję, ale już się wyleczyłem z crossa przez m.in. cienkie opony i brak możliwości założenia odpowiednio szerokich (zbyt mały prześwit między widelcami). Druga sprawa - jest twardszy, bo cienkie koła = większe ciśnienie, i na naszych drogach mocno wytelepie a w lesie może ugrzęznąć. Jak dla mnie odpada. Dlatego jednak MTB, ale z pozycją jak w crossie (w miarę możliwości). Tylko wciąż nie wiem czy Rambler dorówna Hexagonowi w geometrii (jako chyba najbardziej mało sportowemu), a jeśli fabrycznie nie, to czy wymiana mostka załatwi sprawę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 11 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2019 (edytowane) 1 godzinę temu, Patataj napisał: Tylko wciąż nie wiem czy Rambler dorówna Hexagonowi w geometrii (jako chyba najbardziej mało sportowemu), a jeśli fabrycznie nie, to czy wymiana mostka załatwi sprawę. Nie widzę geometrii tych rowerów na stronie producentów, ale na geometrie sportową to oba mi nie wyglądają. Zawsze możesz skrócić mostek, dać taki z większym wzniosem ewentualnie nawet regulowany, a w ostateczności możesz wymienić jeszcze kierownicę na giętą do góry. Jeśli masz tak sprecyzowane wymagania to jedynym rozwiązaniem jest przymierzyć się do roweru i samemu ocenić czy jest ok. Proponuję też nie zamykać się w obrębie dwóch marek tylko przymierzyć też kilka rowerów, np. rowery Cube uchodzą za najbardziej 'crossowe mtb'. 1 godzinę temu, Patataj napisał: już się wyleczyłem z crossa przez m.in. cienkie opony i brak możliwości założenia odpowiednio szerokich (zbyt mały prześwit między widelcami). Standardowo do crossa wchodzi 1,75 ale można też znaleźć takie do których wchodzi nawet 2,1 cala więc bym nie generalizował. Edytowane 11 Stycznia 2019 przez Alsew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Patataj Napisano 11 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2019 (edytowane) No cóż, to chyba jednak zapoznam się z Cube na żywo. Które konkretnie modele są właśnie takie najbardziej zbliżone do crossowej geometrii? Przeglądałem specyfikacje niektórych i zniechęca mnie to, że najmniejsza zębatka w kasecie ma 12 a nie 11 zębów, co przy 40 na największym blacie korby daje dużo mniejsze prędkości przy tej samej kadencji niż 11 z tyłu i 42 (a nawet 44) z przodu - a na tym dość mocno mi zależy, bo mam mocne nogi i mam siłę kręcić wolniej a jechać szybciej. Dostałem też informacje, jakoby Trek Marlin był jeszcze bardziej wygodny od Hexagona. Podobno ma też super jakości ramę - prawda to? Tylko patrząc na jego specyfikację, to wyposażenie ma bardzo niskich lotów, jeśli ma kosztować poniżej 2500. Podrasowanie go to kolejne koszty, więc nie wiem czy to się w ogóle opłaca dla samej ramy... Edytowane 11 Stycznia 2019 przez Patataj Błąd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Patataj Napisano 14 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2019 Poszerzając horyzonty, zerknąłem jeszcze na specyfikację geometrii w rowerze Merida Big Nine 100. Wg cyferek wychodzi, że jej stack, reach i efektywna długość górnej rury (rozmiar L) są niemal takie same jak w rozpisce geometrii Hexagona. Czy można ufać tym opisom i faktycznie pozycja (na siedząco, bo 90% czasu taka będzie podczas moich jazd) będzie w zasadzie taka sama? Oczywiście mogą być różnice wynikające z mostka i kerownicy, ale w końcu wymiana ich to nie duży problem i niezbyt duży koszt. Nie brałem tej Meridy wcześniej pod uwagę, bo nie doczytałem się z opisu, jakoby była rowerem stricte rekreacyjnym, jak to opisuje Kross w swoich Hexagonach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.