marcinsgdz Napisano 7 Stycznia 2019 Napisano 7 Stycznia 2019 Odkupiłem od znajomego rower na kołach 24 x 2.00. Opona tylna Vee Rubb ewidentnie do wymiany : popękana i słaby bieżnik. Jaką oponę polecacie i czy musi być 2.00? Syn głównie będzie jeździł po ścieżkach rowerowych, chodnikach i utwardzonych drogach piaskowych. Nie chcę aby się zamęczył. Czy powinienem wymienić również przednią (stan przedniej jest OK)?
Piter233 Napisano 7 Stycznia 2019 Napisano 7 Stycznia 2019 Jak dla syna to jakąkolwiek, i tak ją zjedzie driftując. Możesz swobodnie kupić 1,75, będzie lżej na asfalcie. Wybierz jakiś model z delikatną kostką na bieżniku i będzie dobrze. Przód jak jest w dobrym stanie to zostaw.
marcinsgdz Napisano 7 Stycznia 2019 Autor Napisano 7 Stycznia 2019 https://allegro.pl/opona-rowerowa-24x1-75-47-507-1mm-antyprzebiciowa-i7610842872.html https://allegro.pl/oferta/opona-kenda-24-x-1-75-k52-uniwersalna-bmx-5939093919 https://allegro.pl/oferta/opona-rowerowa-cst-24-x-1-75-c-1027-7487468859 https://allegro.pl/mitas-v81-24x1-75-opona-rower-gorski-mtb-asfalt-i7385292316.html?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=NjZmYTMyYTUtYmU1My00ZTIxLThiYWUtM2E5YjJlYzc0MmZmAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=548bd8a6-d0c8-4cb3-a427-767940694457 Czy jedna z tych się nadaje?
pp516 Napisano 7 Stycznia 2019 Napisano 7 Stycznia 2019 Każda z tych które wymieniłeś będzie pasować. Może jednak coś markowego, moim zdaniem nie warto z tyłu dawać węższej opony, będzie trochę dziwnie wyglądać, plus jak dzieciak będzie jeździł po jakiś piaskach, to słabiej się sprawdzi niż szersza. Proponuję sprawdzonego Smart Sama, drobny i gęsty bieżnik na środku opony zapewnia małe opory toczenia, a grubszy po bokach sprawdzi się w lekkim terenie : http://www.bajkszop.com/opona-schwalbe-smart-sam-24x2-1-54-507-p-7153.html
Ilia Napisano 7 Stycznia 2019 Napisano 7 Stycznia 2019 Syn @marcinsgdz waży pewnie nie więcej niż 60 kg, a i tak w większości będzie jeździł po twardej nawierzchni, także 2.0 to przesada. Ja używam 2.0 w terenie i w zupełności wystarczają, a z rowerem ważę ponad 100 kg. Między 2.0, a 1,75 wizualnie dla laika nie ma różnicy. Sam przekładam opony 2.0 i 2.5. Jest większa różnica między nimi, a jak bym nie wiedział co mam aktualnie założone to bym nie zgadł. Co do kwestii, czy warto brać markowe. Ja jeżdżę w terenie długie dystanse, ale nie trę bieżnikiem o podłoże i zawsze kupuję najlepszą oponę bez względu na cenę, bo i tak starczy mi na kilka lat. Z kolei mój brat w rowerze na miasto, którym bawi się w różne triki, driftowanie i lata po bikeparkach z kolegami do roweru za jakieś 6 tyś. daję oponę na tył za 30 zł, bo czy to będzie opona za 30 zł, czy za 200 zł to i tak starczy mu na tyle samo. Do tego w warunkach miejskich nie potrzeba jakiejś mega przyczepności w dodatku dla dziecka, które raczej nie będzie biło rekordów na oesach i liczyło życiówek. Do 20 roku życia sam jeździłem na oponach nie droższych niż 60 zł, a robiłem dziennie po 30 km. Lepsze opony polecałbym dla co najmniej zaawansowanego amatora, która ma konkretne oczekiwania względem danej opony. Ważne też jest odpowiednie ciśnienie w oponie, bo jak napompuje się za mało to na bardzo wąskiej oponie może się jechać ciężko nawet po asfaltowej drodze. Na boku opony jest napisane maksymalne dopuszczalne ciśnienie i takie bym napompował na teren, który opisałeś. Z tych co linkowałeś każda wydaje się ok.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.