Skocz do zawartości

[Hardtail] do 4k


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie moi drodzy

Byłbym bardzo wdzięczny gdybyście pomogli mi coś znaleźć, a mianowicie szukam hardtaila do około 4 tyś. z tym, że chciałbym aby miał sztywną oś z przodu i z tyłu, osprzęt deore lub lepszy, amortyzator wolałbym olejowy niż powietrzny, no i koło 27,5 bo 170cm wzrostu, no i to wszystko. Chiałbym tylko dodać, że nie szukam roweru na zawody, tylko bardziej do pośmigania rekreacyjnie, ale to już sprawa mniejszej wagi.

Dlatego jeśli znacie jakieś modele warte uwagi z tego lub poprzednich roczników pasujące do owych wymagań, piszcie proszę, a bardzo mi pomożecie, a i może nie tylko mi jeśli ktoś będzie szukał czegoś podobnego :)

Napisano

Hardtail to określenie sztywnej ramy. Zapomniałeś jeszcze podać do czego masz zamiar używać roweru.

Napisano

Sztywna rama czyli bez amortyzatora w niej? Bo ja to tak zawsze rozumiałem. Że tylko przedni amortyzator i to jest hardtail. Jeśli się mylę proszę o sprostowanie. Rower ma być typowy mtb, lasy, piachy itp. 

Napisano

Hardtail to sztywna rama z amortyzatorem lub bez z przodu.

Przejrzyj sobie definicję MTB i jakie rowery to tej kategorii należą i wróć z konkretną odpowiedzią :)

Podpowiem: XC, Enduro, Trail, All Mountain

Napisano

No to zgadzamy się co do definicji hardtaila. Nie szukam roweru do zjazdów czy do innej jednej konkretnej czynności, gdybym takiego szukał to bym napisał, szukam typowego uniwersalnego mtb, all terrain, ja raczej jeżdżę 70% offroad, miasto 30% tylko jeśli muszę. 

  • Mod Team
Napisano

Rower używany, więc próbowałbym się dogadać poza aukcją :
https://allegro.pl/bulls-copperhead-3-27-5-2016-41cm-shimano-xt-2x11-i7644604389.html

A może jednak 29" też wchodzi w grę ?
https://allegro.pl/nowy-bulls-copperhead-3-lt-29-2x11-xt-2018-i7615776678.html

O ile oczywiście wizualnie jest akceptowalny ( mała rama = duży slopping ), a i jest szansa, że rozmiar podejdzie ( można usunąć podkładki i zmienić mostek na krótszy w razie potrzeby ).
Niestety oba wymienione nie mają sztywnej osi z tyłu, choć ważniejszy jest sztywny przód, a tu na pewno sztywności nie zabraknie, bo amor ma grube golenie i jest na osi boost.

Za 5 k jest niegłupi karbon na osiach boost : https://allegro.pl/oferta/shockblaze-krs-pro-29-carbon-slx-2x11-manitou-7741093603

No i na koniec chyba najciekawszy ( znów próbowałbym się dogadać poza aukcją - Polbike jest dystrybutorem marki Diamondback ) :
https://allegro.pl/diamondback-lumis-3-0-27-5-17-wyprzedaz-i7523639846.html

skom25
Dec ma dobre warunki gwarancji, ale chciałbyś oglądać taką rurkę łańcuchową jak w tej 500 -tce ? :whistling:
Zgaduję, że chyba nie ;)

Napisano

Ło Panie, dopiero teraz to zauważyłem :D A tyle czasu gapiłem się na smukłą górną i dolną rurę :D 

Napisano

Xc czyli uniwersalny mtb, dobrze wiedzieć. Nie poluję raczej na okazję, po prostu chcę znaleźć coś co mi odpowiada, jak będzie coś z tego rocznika to może nawet poczekam na jakąś promocję, ale wątpie czy wytrzymam na wiosnę ;p 

W używki wolałbym się nie bawić, karbon też nie wchodzi, w grę, wolę dopłacić do osprzętu niż do ramy, a aluminium wystarczy. A co do 29-tki to chyba nie bardzo, tak jak pisałem mam 170cm wzrostu więc...

Kurde ten diamondback serio 8k jest wart? Tu jest karbonowa rama i powietrzny amor tak? 

  • Mod Team
Napisano

Jest karbon i niezły powietrzniak.
Przy karbonie trzeba po prostu bardziej uważać z momentami dokręcania śrub ( wskazany klucz dynamometryczny ) i nie glebić zbyt mocno, a wszystko będzie OK :icon_cool:
8 k to była cena katalogowa, ale powiedzmy, że te 4 k jest wart.

Napisano

Aha, dzięki za rozjaśnienie, mimo tego raczej nie porywałbym się jeszcze na karbonówkę, może kiedyś jak będę miał z 6k na rower i będę bardziej doświadczonym jeźdźcem, bo teraz jednak te gleby się mogą przydarzyć bo spokojnie nie jeżdżę 

Napisano

Szukaj czegoś co ma dobrą ramę, amortyzator i przyzwoite koła. Cała reszta to rzeczy eksploatacyjne lub łatwe i dość tanie w wymianie.

Napisano

No tak, masz rację, na to na początku trzeba zwrócić uwagę. Nie bardzo wiem jednak jak rozróżnić dobre koła od tych słabszych.

A tak poza tym to proszę o jeszcze jakieś propozycje jeśli macie.

  • Mod Team
Napisano

Nie ma co liczyć na jakieś super koła w tym budżecie, ale na pewno im szersze obręcze, tym lepiej - no może bez przesady, ale jak np. miałbyś do wyboru 19 mm wewnętrznej szerokości obręczy vs. 23 mm, to lepiej brać te drugie, mimo że będą prawdopodobnie nieco cięższe ( choć reguły nie ma, bo te Volary w Lumisie są stosunkowo lekkie : https://bikeboys.pl/alexrims-volar-2-3-obrecz-27-5-tubeless-ready.html  ), ale za to opona będzie się lepiej układała i łatwiej będzie ją zdjąć/założyć ( zwłaszcza jak pechowo akurat nie będziesz miał łyżek pod ręką :icon_wink: ).
Może łatwo mi mówić, bo nie mam karbonu, ale z drugiej strony ludzie się ścigają, czy to na szosie, czy to w MTB, a jakoś używają tego węgla ;)
Teoretycznie ramę na średnim kole łatwiej dopasować pod taki wzrost, ale z drugiej strony na 29" śmiga sporo niższych osób - kwestia właściwego dobrania rozmiaru ramy i być może po części wspomnianej wcześniej strony wizualnej, ale wbrew pozorom nie musi być jakoś tragicznie pod tym względem.
Tu np. pani o wzroście 164 cm na ramie z podsiodłówką 42 cm : https://www.youtube.com/watch?v=lWu595CPw6U

  • Mod Team
Napisano
9 godzin temu, KrissDeValnor napisał:

Dec ma dobre warunki gwarancji, ale chciałbyś oglądać taką rurkę łańcuchową jak w tej 500 -tce ? :whistling:

Zgaduję, że chyba nie ;)

Tak szczerze nie rozumiem o co chodzi z tymi tylnymi widełkami w Rockriderze. Są asymetryczne, co moim zdaniem w niczym nie przeszkadza, sądzę że gdyby znazek na ramie był inny to nikt by na to nie zwrócił uwagi.

Proszę o rozjaśnienie :)

Napisano

Kriss, dzięki za info o tych kołach, a co do tej 500-tki to myślę, że to raczej kwestia gustu, i jeszcze ten mocny pomarańcz, co kto lubi, ja jednak wolałbym jeszcze coś zobaczyć i porównać :)

 

Napisano

Tak przy okazji, bo nie wiem czy dobrze widzę, w tych decach ten pierwszy ma oś sztywną tylko z przodu, a wspomniana 500-tka ma obie sztywne tak?

Napisano

No dobra, jak macie jeszcze coś wartego uwagi to piszcie proszę :) bo na tą chwilę do wyboru mam tylko ten rockrider 500, ale trochę za drogi bo aż 5k, no i wizualnie tak średnio.

Napisano

Panowie czytacie chociaż co autor napisał?

cytuje

 "Chiałbym tylko dodać, że nie szukam roweru na zawody, tylko bardziej do pośmigania rekreacyjnie, ale to już sprawa mniejszej wagi."

Karbon, boost, napęd 1xx, reba ...... kto dołoży do pieca lepiej. 

To wszystko kolegę obchodzi jak śnieg w Kirgistanie. 

Rowerzyk rzuć paroma propozycjami rowerów które Ci się PODOBAJĄ. Same założenia masz słuszne, chociaż pewnie będzie ci trudno  spełnić co do sztynych osi, bo masz w lepszych ramach i amortyzatorach( czytaj droższych)

Napisano

Dzięki wielkie za sprostowanie tematu, sam bym lepiej tego nie wyjaśnił. Właśnie co do tych sztywnych osi się obawiałem bo z tego co widzę, to nadal jest rozwiązanie dla rowerów, tak jak napisałeś na zawody, I stąd też takie propozycje. Rzecz w tym, czy są wogóle jakieś modele ze sztywnymi osiami, nie przeznaczone na zawody (tj. Odchudzone na siłę i z mocno sportową geometrią ramy przeznaczoną do osiągania lepszego czasu), bo tego właśnie bym nie chciał. Czyli podsumowując, czy jest jakiś model ze sztywnymi osiami nie przeznaczony do zawodów i z w miare porządnym osprzętem?

Napisano
56 minut temu, clavdivs napisał:

"Chiałbym tylko dodać, że nie szukam roweru na zawody, tylko bardziej do pośmigania rekreacyjnie, ale to już sprawa mniejszej wagi."

Karbon, boost, napęd 1xx, reba ...... kto dołoży do pieca lepiej. 

Aha, no to niech kupi Hexagona X1 skoro go nie interesują takie rzeczy. Sprzedawca ucieszy się z dodatkowej gotówki.

Nie wiem o co Ci chodzi. Ma kupić badziewny rower bo interesuje go rekreacja? Za określoną kwotę dostaje określony sprzęt. Mamy mu celowo pokazywać gorszy na starych standardach bo nie interesują go zawody?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...