Mod Team durnykot Napisano 12 Lutego 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Lutego 2019 GT grade? https://allegro.pl/oferta/nowy-gravel-gt-grade-carbon-ultegra-disc-51-47-7727980187 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 12 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2019 2 godziny temu, Harpoon_44 napisał: mieszkam w terenie górzystym więc napęd 1x nie jest dla mnie, celuję tutaj zdecydowanie w dwa blaty Jeśli chodzi Ci o możliwości "podjazdowe" to porównajmy kilka modeli w fabrycznej konfiguracji: - Fuji Jari 1.1 2x11 - najlżejsze przełożenie mamy 30/34 - 0,88 - Spec Sequoia 2x11 - najlżejsze przełożenie mamy 32/36 - 0,88 - Kona Rove 1x11 - najlżejsze przełożenie mamy 40/42 - 0,95 - Kona Sutra 1x11 - najlżejsze przełożenie mamy 36/42 - 0,85 Nie patrz się na ilość przełożeń, tylko na ich zakres Oczywiście napęd 1x ma ewidentne wady, jak np. węższy całkowity zakres przełożeń i typowo duże odstępy między sąsiednimi przełożeniami, niemniej da się go skonfigurować w różny sposób wiedząc co się konkretnie chce i wymaga. IMHO w gravelu raczej mniej są przydatne "ściganckie"/typowo szosowe przełożenia, więc wystarczy mniejszą zębatką z przodu przesunąć zakres w "miękką" stronę i pod górę mamy nie gorzej, albo i lepiej, niż w klasycznym szosowym napędzie. Oczywiście kosztem "twardych" przełożeń. Godzinę temu, durnykot napisał: GT grade? Cytat Stan: rower jest nowy, w 100% sprawny, bez gwarancji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Harpoon_44 Napisano 13 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2019 @m0d dzięki za to porównanie, nie będę ukrywał że kwestie dot. wielkości korb i ich wpływu na stopniowe napędu z technicznego punktu widzenia dopiero zgłębiam. Niemniej z własnej praktyki u mnie wygląda to tak: Mój Giant dysponuje korbą 44/32/22, z tyłu mam natomiast do dyspozycji kasetę 9-cio rzędową 11-32. Najmniejszego blatu korby nie używam wogóle, natomiast pozostałych dwóch już tak. Z drugiej strony są momenty w których brakuje mi zębów na największym blacie. Dlatego też wydaje mi się, że optymalnym dla mnie rozwiązaniem będzie korba 48/32 lub 46/30 z kasetą 11-34. Do tego dochodzi na + to co pisałeś czyli miękkość przełożeń przy dwóch blatach. Szosowe korby 50 na dużym blacie to już wg mnie zbyt dużo i może tu brakować pary, szczególnie przy podjazdach na obciążonym torbami rowerze. Wiesz, inna kwestia gdyby wszystkie gravele były na korbach jednorzędowych. Byłoby nad czym się głowić, ale póki co mając jeszcze wybór skłaniam się na spokojnie ku opcji dwu-blatowej. 14 godzin temu, durnykot napisał: GT grade? GT odpada ze względu na ramę - nie zamierzam pakować się w karbon, ścigać się tym rowerem nie mam zamiaru a jakoś nie widzę sakw/toreb na karbonie i obijania tej ramy tak obciążonej gdzieś w PKP czy na samochodzie. A gwarancja to już swoją drogą dobre... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 13 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2019 Teraz, Harpoon_44 napisał: Do tego dochodzi na + to co pisałeś czyli miękkość przełożeń przy dwóch blatach. Ale ja to rozpisałem, żeby pokazać, że "miękkość" w 2x i 1x jest niemal praktycznie taka sama w modelach, które mieliśmy w tym wątku na tapecie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_gregorio Napisano 13 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2019 16 godzin temu, Harpoon_44 napisał: I tutaj mam pytanie bo o stalowych rowerach krążą różne historie, jakie są różnice zestawiając stal vs aluminium w tego typu sprzęcie?? chodzi mi o różnice w wadze, amortyzacje, kwestia rdzy na stali, etc. Piszesz o sakwach, torbach, raczej turystycznym zastosowaniu roweru. Rowery stalowe są stworzone do takich zastosowań, co widać też w ofercie różnych producentów - przykłady to właśnie Kona, ale też Specialized (Sequoia i Awol) czy Surly. Ramy stalowe będą wygodniejsze, stal tłumi drgania, sprawdzają się więc bardziej na długich, rekreacyjnych trasach. Rowery z ramami aluminiowymi rozpatrywałbym jako bardziej sportowe, bardzo sztywne i bez właściwości tłumiących, po przekroczeniu pewnej ceny w miejsce alu pojawia się już carbon, ale też w rowerach raczej sportowych, nie turystykach. Zaprzeczeniem tego założenia są np. Giant Toughroad czy Trek 920, aluminiowe wyprawowce, ale w nich z kolei jest możliwość montażu bardzo grubych opon (29er), które również zapewnią tłumienie. Jeśli ważne są dla Ciebie mocowania na bagażniki patrz na rowery, w których jest możliwość ich montażu - w ramie i na widelcu. Sama rama stalowa jest cięższa od aluminiowej, nie są to jednak wielkie różnice, dla przykładu Octane One Kode stalowa wg producenta waży 2,1kg, Octane One Gridd aluminiowa ok. 1,6-1,7kg; różnica więc tylko ok. 0,5kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Harpoon_44 Napisano 14 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2019 W dniu 12.02.2019 o 21:38, m0d napisał: wady, jak np. węższy całkowity zakres przełożeń i typowo duże odstępy między sąsiednimi przełożeniami sorki nie zrozumieliśmy się, chodziło mi dokładnie o to. Mając możliwość wyboru zawsze lepiej mieć opcję na więcej możliwości niż na mniej, przynajmniej takie jest moje zdanie. 22 godziny temu, el_gregorio napisał: Piszesz o sakwach, torbach, raczej turystycznym zastosowaniu roweru. dokładnie to szukam złotego środka (dla mnie ) pomiędzy możliwościami typowego wyprawowca a sportowymi osiągami. Chodzi mi o to że gdy większość czasu jeżdżę "na lekko" po asfaltach to oczekuję że rower będzie szybki i wygodny zarazem tak aby przejechać te 50-100 km komfortowo bez bólu pleców, rąk etc a zarazem nie wlec się jak żółw (w miarę możliwości połączenia tych dwóch kwestii w jednej maszynie). Natomiast w momencie gdy zechce mi się wyruszyć na dłuższą wyprawę (planuję takie ze 2 w ciągu roku) i będę potrzebował zabrać ze sobą ubrania, namiot, śpiwór itd. żebym miał możliwość zapakowania tego wszystkiego do tego samego roweru i żeby nie stracił on przy tym na swoim komforcie. Niestety na chwilę obecną nie mam ani możliwości finansowych ani logistycznych trzymania kilku rowerów, jeden do śmigania na lekko, drugi do turystyki. Mam nadzieję że kiedyś to się zmieni ale póki co potrzebuję najbardziej uniwersalnej maszyny. Dlatego tak ważna dla mnie jest możliwość zamocowania 3 bidonów na ramie + punkty montażowe na bagaż na widelcu oraz mocowania do bagażnika (przynajmniej z tyłu). I Merida Silex 400 to ma, ma też niestety wygląd który do mnie nie przemawia dlatego staram się usilnie znaleźć jej jak najbliższy odpowiednik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 14 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2019 Popatrz-podpatrz na https://theradavist.com/ tam królują rowery wyprawowo-turystyczne. Możesz się zainspirować. Jakieś 90% jest oparta na napędach 1xx z powodu prostoty i niezawodności. A to w turystyczno-grawelowym szwędaniu to podstawa. Jeśli ma być wygodnie i uniwersalnie stal+1xx to naprawdę świetny pomysł. Wagi są tylko minimalnie większe. Na wigor roweru (zwrotność, przyspieszenia) bardzo duży wpływ mają koła. Zwróć uwagę na wysokość główki ramy- wygoda. W dniu 12.02.2019 o 21:38, m0d napisał: - Fuji Jari 1.1 2x11 - najlżejsze przełożenie mamy 30/34 - 0,88 - Spec Sequoia 2x11 - najlżejsze przełożenie mamy 32/36 - 0,88 - Kona Rove 1x11 - najlżejsze przełożenie mamy 40/42 - 0,95 - Kona Sutra 1x11 - najlżejsze przełożenie mamy 36/42 - 0,85 Ja bym dodał jeszcze Ronina - podstawowa wersja do modyfikacji, a wersja SL jest OK Miałem okazję pojeździć na zwykłym roninie po modyfikacjach (lepsze koła, karbonowy wideł+ napęd 1xx= waga całości około 9,5 kg) byłem zaskoczony jego szybkością. Ni jak to porównać do szosy, ale dzielność bojowa i wszędołaz świetny. Jest jeszcze kilka brytolskich marek....ale nie chcę ci robić mętliku w głowie, który masz już widzę WIELKI. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 14 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2019 41 minut temu, Harpoon_44 napisał: Mając możliwość wyboru zawsze lepiej mieć opcję na więcej możliwości niż na mniej Z kolei w 2x (nie wspominając już o 3x) część przełożeń się po prostu dubluje Jak dla mnie to przelicz sobie po prostu czego REALNIE potrzebujesz. I najlepiej bez fantazjowania o tym, że będziesz latał po 60km/h albo notorycznie "dokręcał na zjazdach" (sztandarowy motyw fantastów od "zbyt miękkich napędów" i "1x jest do bani, wiem bo na oczy nie widziałem"), zwłaszcza z tymi wszystkimi sakwami, itp. 48 minut temu, Harpoon_44 napisał: Dlatego tak ważna dla mnie jest możliwość zamocowania 3 bidonów na ramie + punkty montażowe na bagaż na widelcu oraz mocowania do bagażnika To jeszcze raz podpowiem, że Fuji ma pod tym względem chyba wszystko co sobie można wymyślić. Sugeruję obadać temat na żywo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 14 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2019 1 godzinę temu, Harpoon_44 napisał: ,Dlatego tak ważna dla mnie jest możliwość zamocowania 3 bidonów na ramie , Czy to takie ważne? Ja nie odczuwam potrzeby posiadania 3 mocowań. Na dłuższe wycieczki nie zabieram bidonów. Zakupioną butelkę można zamocować przy pomocy gumek spinających bagaż, ma tą zaletę że zamocujesz każdą butelkę. Bidon trzeba myć, buteleczkę po spełnieniu funkcji wyrzucasz do kosza. Osobiście dotychczas jeden koszyk na bidon mi wystarczył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Harpoon_44 Napisano 14 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2019 Teraz, clavdivs napisał: Czy to takie ważne? Ja nie odczuwam potrzeby posiadania 3 mocowań wiesz co, to nie jest tyle kwestia ważne czy nie ważne po prostu z mojego punktu widzenia jest to po prostu przydatne. Na pewno nie jest to podstawowe kryterium doboru roweru. W moim obecnym rowerze mam 2 punkty montażowe na koszyk na bidon: na rurze podsiodłowej i na rurze głównej. Ze względu na fakt iż jeżdżę z dość dużą torbą montowaną wewnątrz ramy i mam przednią przerzutkę montowaną na obejmę nie mam możliwości zamocowania koszyka na rurze podsiodłowej. A więc zostaje tylko miejsce na rurze głównej na jeden koszyk. Mając 3 punkt mocowania pod ramą nie tyle miałbym ochotę upchnąć tam drugi bidon a bardziej zestaw naprawczy z zapasową dętką, łyżkami itp. (jest taki patent, wkłada się taką puszkę właśnie do koszyka na bidon. Godzinę temu, woojj napisał: ale nie chcę ci robić mętliku w głowie, który masz już widzę WIELKI dzięki, bo tak jak piszesz, mętlik mam coraz większy a miało być na odwrót ok Panowie, bo w taki sposób nigdy nic nie kupię szukając ideału, który u każdego przecież jest inny a życie i tak to potem weryfikuje... Tak więc kończąc ten temat mam wybrane 3 modele, które będę chciał namierzyć w sklepie stacjonarnym i przymierzyć je do siebie. A więc mam do wyboru: Merida Silex 400 plusy: + Cena do 7.000,00 PLN (po rabacie) + Wewnętrzne prowadzenie linek + Kierownica gravelowa z rozchylonym barankiem + Widelec karbonowy + Możliwość zamocowania toreb/bagażnika na widelcu + Sztywne osie kół + Maksymalny rozmiar opon 700x42c + Hamulce hydrauliczne + Mocowanie na 3x bidon w ramie + Korba 48/32T + Mocowanie na bagażnik z tyłu + Osprzęt Shimano 105 R7000 minusy: - wygląd - suport w systemie PressFit - na ten moment rower widmo Fuji Jari 1.1 - na papierze wygląda na faworyta plusy: + Wewnętrzne prowadzenie linek + Kierownica gravelowa z rozchylonym barankiem + Widelec karbonowy + Możliwość zamocowania toreb/bagażnika na widelcu + Sztywne osie kół + Maksymalny rozmiar opon ??? + Hamulce hydrauliczne + Mocowanie na 3x bidon w ramie + Korba 46/30T + Mocowanie na bagażnik z tyłu + Osprzęt Shimano 105 R7000 + waga + suport na łożyskach zew. minusy: - cena powyżej budżetu (katalogowa!) i z ostatniej chwili, znaleziony zupełnie przypadkiem Kellys Soot 50 plusy: + najlepsza cena + Kierownica gravelowa z rozchylonym barankiem + Widelec karbonowy + Sztywne osie kół + Maksymalny rozmiar opon ??? + Hamulce hydrauliczne + Mocowanie na 3x bidon w ramie + Mocowanie na bagażnik z tyłu + Osprzęt Shimano 105 R7000 + suport na łożyskach zew., + super wygląd minusy: - brak punktów montażowych na widelcu - niby wewnętrzne prowadzenie linek ale nie wszystkich - korba 50x34 I tutaj prośba do Was - czy możecie odnośnie tylko tych modeli coś powiedzieć o ergonomii ich ramy (która jest najbardziej rekreacyjna a która bardziej sportowa) bo w tym jestem cienki póki co, a także porównać ich koła... czy któreś są przygotowane pod system bezdętkowy?? możecie też powiedzieć coś o ich jakości?? I jeśli możecie to innych modeli już nie podsyłajcie, skupiam się tylko na tych 3 opcjach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_gregorio Napisano 14 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2019 Silex ma określony maksymalny rozmiar opony, oprócz 700x42 również 650x2,2", daje więc to duże możliwości terenowe. Mi się ta seria podoba, taka hybryda połączenia geometrii mtb z szosą. W Fuji 46x30 to świetny rozmiar zębatek jak na gravela (48x32 w Silex'ie też w porządku). Jak patrzysz na Kellys Soot, nie do końca spełniający oczekiwania, to czemu nie rozważyć Kross Esker 6.0? Wygląda na zdjęciach jakby miał mocowanie, gwint, na widelcu, ale pewny nie jestem. Całkiem nieźle zestawiony, tylko korba 46x36 z cx nie jest najszczęśliwsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 14 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2019 (edytowane) 6 godzin temu, Harpoon_44 napisał: - na ten moment rower widmo Jak byłem oglądać Silex 200 i 300 to zdaje mi się, że w tym samym sklepie stała i czarna 400-ka. Ale jaki rozmiar i czy jeszcze tam jest - nie wiem... Cytat + Cena do 7.000,00 PLN (po rabacie) 6999zł to jest na starcie i bez rabatu 6 godzin temu, Harpoon_44 napisał: i z ostatniej chwili, znaleziony zupełnie przypadkiem Kellys Soot 50 (...) + Kierownica gravelowa z rozchylonym barankiem Taki ten baranek bardzo nieśmiało rozchylony... 6 godzin temu, Harpoon_44 napisał: + Mocowanie na bagażnik z tyłu Nie posiada takowego. 6 godzin temu, Harpoon_44 napisał: + Osprzęt Shimano 105 R7000 Korba i obie przerzutki tak. Klamkomanetki i zaciski to RS505, czyli takie coś co powstało dla uzupełnienia starszej 105-ki 5800 o hydraulikę. W każdym razie Shimano pozycjonuje to jako część tej grupy. 7 godzin temu, Harpoon_44 napisał: - niby wewnętrzne prowadzenie linek ale nie wszystkich I całe szczęście, bo przewód do tylnego hamulca jest na wierzchu Edytowane 14 Lutego 2019 przez m0d Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Harpoon_44 Napisano 15 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2019 (edytowane) 11 godzin temu, m0d napisał: Jak byłem oglądać Silex 200 i 300 to zdaje mi się, że w tym samym sklepie stała i czarna 400-ka. Ale jaki rozmiar i czy jeszcze tam jest - nie wiem... a mógłbyś napisać co to za sklep i gdzie? 11 godzin temu, m0d napisał: 6999zł to jest na starcie i bez rabatu Owszem, mój błąd miało być 6.000 11 godzin temu, m0d napisał: Nie posiada takowego. dzięki za zwrócenie uwagi, umknęło mi to... w takim razie wiem też już skąd taka atrakcyjna cena... ok, a moglibyście napisać coś o geometrii tych ram?? z tego co ja wyczytałem na Silexie powinna być najbardziej komfortowa pozycja ze względu na bardzo wysoką główkę ramy, w Jari mniej więcej podobnie a Kellys to już taka chyba bardziej komfortowa szosówka tak? dobrze to interpretuje? Edytowane 15 Lutego 2019 przez Harpoon_44 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 15 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2019 Kolego ... usiądź choć na jednym z tych rowerów i przejedź się choć kilkaset metrów ... Bo o wygodzie na podstawie centymetrów to tylko możesz gdybać ... Co z tego że jeden rower ma wyższą główkę od drugiego ... Potem się okaże że jedna kierownica ma większy drop od drugiej lub mostek inny kąt i nagle się okaże ze w dolnym chwycie oba są identycznie "sportowe" czy "wygodne". Wysokość kierownicy nad ziemią ... wysokość główki ramy to jedno ale ma też na to wpływ wysokość widelca ... i tak dalej i tak dalej. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 15 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2019 59 minut temu, Harpoon_44 napisał: w takim razie wiem też już skąd taka atrakcyjna cena... Na pewno nie z powodu braku dwóch nitonakrętek w ramie Ot, mniej ceniąca się marka/firma i zupełnie inna koncepcja na taki rower - wszak nie ma "standardu gravela". Do tego raptem 3 rozmiary dostępne w porównaniu do typowo szosowej (co 2cm) rozmiarówki pozostałych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 15 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2019 8 godzin temu, Harpoon_44 napisał: a mógłbyś napisać co to za sklep i gdzie? Przeoczyłem pytanie O tu: http://rowerybielany.pl/gravel/2743-merida-silex-400-2019.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Harpoon_44 Napisano 16 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2019 W dniu 15.02.2019 o 08:22, rzezniol napisał: Kolego ... usiądź choć na jednym z tych rowerów i przejedź się choć kilkaset metrów ... święte słowa i tak właśnie zrobię W dniu 15.02.2019 o 16:21, m0d napisał: O tu: niestety za daleko ode mnie W dniu 14.02.2019 o 13:46, el_gregorio napisał: to czemu nie rozważyć Kross Esker 6.0 Kross jakoś mi nie podchodzi, za dużo dziwnych opinii krąży o tej marce i ich rowerach, zresztą nawet jeśli to bujda na resorach to Kross i tak nie oferuje nic więcej (no może poza kołami) czego nie mają pozostałe rowery, które biorę pod uwagę. Zresztą to rower widmo póki co, pytałem u siebie w dwóch sklepach, które handlują Krossami i nie mają pojęcia kiedy ten model do nich trafi, w kwietniu ma się pojawić Esker 4.0 na stalowej ramie. Zrobiłem u siebie mały rekonesans i wychodzi na to że Merida Silex na razie jest nie do dostania w moich okolicach, Kellys będzie początkiem marca dostępny więc na pewno go przetestuję, Fuji na razie nigdzie nie znalazłem w najbliższej okolicy. Za to blisko siebie mam sklep Speca gdzie w moje oczy wpadło takie cacko: Specialized Diverge E5 Comp 2019. Nie jest to w sumie moja opcja chociaż nie powiem, na żywo prezentuję się czadowo, cena też piękna (jak to u speca) ale w przyszłym tygodniu dadzą mi się tym przejechać więc zobaczę jak to wygląda jazda na baranku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pitof Napisano 16 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2019 Wyróżnikiem Diverge jest Future Shock na pokładzie. Za to trzeba trochę zapłacić, choć za samą markę oczywiście też. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JaW Napisano 20 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2019 W dniu 16.02.2019 o 18:24, Harpoon_44 napisał: Za to blisko siebie mam sklep Speca gdzie w moje oczy wpadło takie cacko: Specialized Diverge E5 Comp 2019. Nie jest to w sumie moja opcja chociaż nie powiem, na żywo prezentuję się czadowo, cena też piękna (jak to u speca) ale w przyszłym tygodniu dadzą mi się tym przejechać więc zobaczę jak to wygląda jazda na baranku Na tego Speca możesz wynegocjować bardzo duzy rabat. Sam rower rewelacyjny,właśnie zamowiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Harpoon_44 Napisano 20 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2019 (edytowane) @JaW daj znać jak już będziesz miał na nim pierwsze kilometry za sobą jakie są Twoje odczucia co do jazdy. Z tego co miałem krótką okazję go zobaczyć i na nim usiąść sklepie - rzeczywiście rower wydaje się super, na pewno jeśli chodzi o wygląd to dla mnie rewelacja, o patencie future shock czytałem sporo i rzeczywiście z tego co ludzie piszą robi robotę i wart jest tych dodatkowych złotówek. Natomiast z drugiej strony patrząc pod moje potrzeby to już mam pewne wątpliwości.. po pierwsze siedząc na nim wydaje mi się że ma mimo wszystko dość "sportową" geometrię i nie wiem czy nada się na kilkudniowe wyjazdy po 100km dziennie. Ale to muszę jeszcze sprawdzić pozostałe gravele jak na nich się siedzi bo póki co, w porównaniu do górala jest to dla mnie temat zupełnie nowy. Po drugie maks rozmiar opon jaki tam wchodzi to 38c (w wersji karbonowej jest podobno opcja 42 zmieścić) i mam wątpliwości co do możliwości zamocowania na tym rowerze bagażnika pod jakieś większe torby. Chyba tylko lekki bikepacking wchodzi w grę... Także jak będziesz mógł podzielić się swoimi spostrzeżeniami co do speca to będę wdzięczny Edytowane 20 Lutego 2019 przez Harpoon_44 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 20 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2019 1 godzinę temu, Harpoon_44 napisał: muszę jeszcze sprawdzić pozostałe gravele jak na nich się siedzi bo póki co, w porównaniu do górala jest to dla mnie temat zupełnie nowy. Jak wspominałeś wcześniej, że masz na tym "góralu" pozycję praktycznie "siedzącą", to ja z kolei wspomniałem, że jest ona mocno "zepsuta" Na prawidłowo ustawionym rowerze MTB nie da się mieć siodła poniżej kierownicy bez cudowania ze strzelającym w górę mostkiem na zbyt długiej sterówce czy ze zbyt dużą ramą. Także jak masz coś tam nawydziwiane, to może być trudno się przestawić i każdy gravel wyda się "sportowy", już o dolnym chwycie nie wspominając... Tak czy siak nie ma się co bać pochylonej pozycji, bo jest ona bardzo dobra do długiej i EFEKTYWNEJ jazdy. Chyba, że masz zamiar poruszać się powoli i dostojnie, to wtedy można siedzieć jak na krześle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Harpoon_44 Napisano 20 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2019 Teraz, m0d napisał: Tak czy siak nie ma się co bać pochylonej pozycji wiem i też mi się wydaje że to raczej kwestia przyzwyczajenia więc jestem o to spokojny na pewno nie chcę się poruszać powoli i dostojnie także ostatecznie zadecyduje cena, kwestie typowo techniczne (w tym możliwości bikepackingowe) i dostępność natomiast jeśli chodzi o obecne ustawienie mojego MTB siodło vs kiera to wygląda to TAK perspektywa nie całkiem prostopadła ale siodło jest mniej więcej równo z linią kierownicy (może parę milimetrów ponad nią nie licząc rogów). Mostek jest mocno zadarty w górę - taki był fabrycznie założony, nie ruszałem go bo mi pasuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JaW Napisano 20 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2019 4 godziny temu, Harpoon_44 napisał: @JaWpo pierwsze siedząc na nim wydaje mi się że ma mimo wszystko dość "sportową" geometrię i nie wiem czy nada się na kilkudniowe wyjazdy po 100km dziennie. Ale to muszę jeszcze sprawdzić pozostałe gravele jak na nich się siedzi bo póki co, w porównaniu do górala jest to dla mnie temat zupełnie nowy. Po drugie maks rozmiar opon jaki tam wchodzi to 38c (w wersji karbonowej jest podobno opcja 42 zmieścić) i mam wątpliwości co do możliwości zamocowania na tym rowerze bagażnika pod jakieś większe torby. Chyba tylko lekki bikepacking wchodzi w grę... Także jak będziesz mógł podzielić się swoimi spostrzeżeniami co do speca to będę wdzięczny Wrażeniami podzielę się, nie ma sprawy. Co do pozycji - na tym Specu akurat jest BARDZO wygodna. Jest to jeden z tych graveli, które stawiają nacisk właśnie na wygodę za kierownicą. Gdyby nawet to było dla Ciebie zbyt agresywnie, zawsze możesz odwrócić mostek na + i bedziesz już prawie pionowo siedzieć w siodle. Jechałem na nim w sklepie pół godziny, rower wpięty w trenażer i było świetnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 20 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2019 Godzinę temu, JaW napisał: zawsze możesz odwrócić mostek na + i bedziesz już prawie pionowo siedzieć w siodle. Ta, chyba jak weźmie ramę ze dwa rozmiary mniejszą... Nie rób pytającemu wody z mózgu, bo jeszcze nie wie z czym to się je i może być srodze zdziwiony jak zacznie sprawdzać w praktyce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pitof Napisano 20 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2019 (edytowane) 7 godzin temu, Harpoon_44 napisał: po pierwsze siedząc na nim wydaje mi się że ma mimo wszystko dość "sportową" geometrię Geometria tej ramy jest łagodna. Rower ma bardzo nisko umieszczony środek suportu. To wpływa na obniżenie środka ciężkości, a to z kolei poprawia stabilność. Przydatna cecha w rowerze obciążonym torbami. Natomiast czy ten Diverge spełni Twoje oczekiwania względem samych możliwości montażu toreb/bagażników itp. to już inna kwestia. Co do odczuć z jazdy z Future Shock to, jako jużytkownik tego dynksu, mogę Ci napisać, że komfort jazdy jest nieporównywalny ze sztywnym widelcem. Te małe 20 mm skoku robi w praktyce różnicę. Im dłuższy dystans tym bardziej to czujesz w nadgarstkach. Jednocześnie praktycznie nadal zachowujesz to przyjemne uczucie prowadzenia precyzjnego i bezpośredniego w reakcji roweru ze sztywnym widelcem. Pod względem przekazywania siły napędowej również tak jest. Nie ma strat i efektu pompowania. Sam FS, w sensie kontrukcji, to nie jest żadne ,,rocket science''. Bajer polega na jego umiejscowieniu. Tak informacyjnie: dla modelu Diverge Comp E5 z rocznika 2018, rozmiar 54, Spec podawał wagę 9,9 kg. Edytowane 20 Lutego 2019 przez Pitof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.