Roballinho Napisano 4 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2019 Czy ktoś z Was orientuje się lub mógłby sprawdzić ilu komorowe obręcze są w tej przyczepce. Mowa o 20" kółkach bocznych. Jak z ich wytrzymałością? Mam możliwość kupienia samych obręczy i zastosowania ich w rowerze dziecięcym. Zastanawiam się, czy to dobry pomysł, bo ich przeznaczenie będzie jednak trochę inne. Koła będą używane z hamulcami tarczowymi. Obręcze wyglądają tak: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 4 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2019 Przeprowadzę taki "wywód logiczny". Przyczepka ważyła jakieś 15 kg z tego co wiem ma nominalne obciążenie coś do około 45 - 50 kg. Rower + dzieciak który dosiada 20`calowego pomykacza to podobne obciążenie jakie przewidział producent w przyczepce. Inna sprawa ze nie sądzę aby Thule zamawiało obręcze specjalnie dla siebie . Wybrało coś z oferty OEM i kazało nakleić na to swoje naklejki . Słowem jakieś standardowe obręcze rowerowe Thule zaplotło w piasty pod swój wózek ... moim zdaniem dadzą radę w dziecięcym rowerku ;). Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roballinho Napisano 5 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2019 Twój wywód logiczny jest bardzo zbliżony do mojego, ale na końcu mojego posta celowo napisałem jeszcze o tarczach. Koło jest małe, szprychy zatem będą krótkie i jak mi się wydaje podczas hamowania będą przenosić większe punktowe obciążenia na obręcz. A ta nie jest kapslowana... Z fizyką jest u mnie na bakier, więc może piszę bzdury. Jeśli tak, to niech ktoś mnie wyprowadzi z błędu, albo potwierdzi moje obawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 5 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2019 Rozmiar koła owszem jest mniejszy ale też z racji masy całego zestawu hamowaniem bedziesz wytracał dużo mniejsza energię ... Prawa fizyki nie pozwolą też zwiększać siły hamowania w nieskończoność, nie przyłożysz do hamulca więcej siły niz przeniesie opona w kontakcie z glebą ;). To ile przeniesiesz przez tarcie w podłoże zależy od siły nacisku czyli wracamy do masy zestawu. Zaplot na 3 krzyże i jazda. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelj5 Napisano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2019 Weź pod uwagę, że w rowerze na koła działają głównie siły skierowane promieniowo, a w przyczepce koła muszą przenosić również obciążenia w kierunku osiowym. Gniazda pod nyple na pewno muszą mieć sporą wytrzymałość w takich obręczach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.