szybszy Napisano 4 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2019 (edytowane) W trackie dyskusji w temacie: Przyszła mi myśl... Może by tak wspomóc krajowych rzemieślników i zlecić kilka standardowych ram w 2-3 rozmiarach np w "Mielcu" lub u kogoś innego : Cr-Mo, poziome haki, pod hamulce tarczowe + wideł ??? Byliby chętni ? Tylko czy podołaliby wykonaniu: tak do 2 kg rama i do 1 kg wideł ? Znane nazwiska proponowały mi zbyt wysokie kwoty > 1000 pln, co z racji jednostkowej produkcji i renomy po niekąd rozumiem. Ktoś może robił takie rozeznanie ? Produkty gotowe z dobrych, ale niszowych jak cały temat SS zagracznicznych firm typu One-On-One to pewnie > 1500 pln i do tego formalności zagranciznych przesyłek Edytowane 4 Stycznia 2019 przez szybszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 4 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2019 Teraz, szybszy napisał: Tylko czy podołaliby wykonaniu: tak do 2 kg rama i do 1 kg wideł ? W kwocie poniżej 1000zł nikt nie będzie z Tobą nawet rozmawiać o zrobieniu jednej lub kilku ram na zamówienie, o cr-mo i niskiej wadze nie wspominając . Ja poświęcając sporo czasu na szukanie, znalazłem ramę cr-mo Garego Fishera 26er lekko przekraczającą 2 kg i wideł Optima full cr-mo 1i1/8 cala poniżej kilograma . Oczywiście są to konstrukcje z minionej epoki i nawet założenie tylnego hamulca typu v-brakee wymagało kreatywnego podejścia do sprawy Ale jeździ się super i budżet na framset zamknął się w 220zł 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szybszy Napisano 4 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2019 (edytowane) Poczekajmy zobaczymy jakie będzie zainteresowanie ze strony osób chętnych na zamówienie to prześlę zapytanie, albo sam się zainteresuje budową ram i spawaniem stalowych konstrukcji cienkościennych Dla mnie istnieją tylko hamulce tarczowe lub zwykłe tordedo. Dużo jeżdżąc cały rok v-brake generuje konieczność, regulacji, smarowania linek i sworzni, wymianę obręczy, korygowania położenia klocków hamulcowych ich wymianę i za każdym razem dopasowywanie, do tego stale zmieniająca się z czasem i zależna do warunków pogodowych siła blokująca koło itp itp.... nigdy więcej Torpedo ma część tych wad, ale ile mniej prac ! Zatem gdyby nie wybór hamulców tarczowych i pragnienie jeszcze mniejszej wagi/możliwośći poruszania się w bardziej pagórkowatym ternie/minimalizacji obsługi podzielam Twoje doświadczenia. Ramę do aktualnego singla kupiłem za 70 pln z widłem i osprzętem. Komplet w miarę lekkich kół z zapleceniem piasty torpedo 350 pln. Do tego inne drobiazgi ,rower wyszedł może 500-600 pln ? Przez ok 5 lat i ok 15000-20000 km NIGDY mnie nie zawiódł ! Ostatnio nawet jakaś nastolatka pod mijanym gimnazjum była zdziwiona i chyba pozytywnie zaskoczona... szkoda, że nie było czasu żeby zawrócić Edytowane 4 Stycznia 2019 przez szybszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 4 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2019 Lekkie, tanie i na zamówienie nie idą ze sobą w parze. Poniżej tysiąca złotych można było kupić w Anglii ramy z widelcem z napisem... zaprojektowane w Wielkiej Brytanii. A wykonane pewnie na Tajwanie, coby ciąć koszty. Teraz, szybszy napisał: Dużo jeżdżąc cały rok v-brake generuje konieczność, regulacji, smarowania linek i sworzni, wymianę obręczy, korygowania położenia klocków hamulcowych A w przypadku poziomych haków nie jest podobnie? Każde naciągnięcie łańcucha powoduje konieczność korekcji ustawienia zacisku Najwygodniejsze rozwiązanie to przesuwane, poziome haki: Ale takich też nikt nie zrobi za grosze. 30 minut temu, szybszy napisał: Znane nazwiska proponowały mi zbyt wysokie kwoty > 1000 pln, co z racji jednostkowej produkcji i renomy po niekąd rozumiem. Wyżej piszesz o kilku ramach - a to ciągle jednostkowa produkcja. Bez wdrożenia linii produkcyjnej koszt nie spadnie znacząco. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szybszy Napisano 4 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2019 Mogłyby być robione na Taiwanie jak większość obecnych ram itp Do normalnej jazdy wystarczą :) Oczywiścię naciągać łańcuch trzeba wszędzie, ale przesunięcie zacisku do tyłu + ewnt korekta na boki trwa chwilę. Klocki trzeba we wszelkich możliwych płaszczyznach. Kurczaki nie zwróciłem uwagi, ale przesuwane haki rzeczywiście dodatkowo upraszczają sprawę - zacisk jest ustalony wzgl osi koła. Dobre ! Widziałem już kilka takich ram. Podobne efekty daje oś suportu z mimośrodem... ale to jeszcze większy unikat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rambolbambol Napisano 4 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2019 Odpuść temat. Ja rozpoznawałem już możliwość Kickstartera na to. Ramę w Chinach najtaniej ci wyspawają w Kinesis.com.tw i od 10 ram spokojnie ci projekt wyspawają za pieniądze <1000zł sztuka z geometrią jaką sobie zażyczysz ... ale 10 takich samych ram! Z widelcem to wyjdzie poniżej 1400zł. Problem się zaczyna, jak masz to sprowadzić, oclić, zawatować i sprzedać. Bo bez atestu tego na legalu nie sprzedasz, bez cła nie sprowadzisz a shipping tani nie jest. Jak rozważałem za i przeciw i koszty to wyszło mi 2000-2500zł za ramę na CrMo 4130 ... słabo. Albo zamawiasz tego bardzo dużo i masz w Chinach swojego człowieka, co co skontroluje czy ci przypadkiem taczki nie wyspawali zamiast roweru albo odpuść, bo zapłacisz kupę kasy i możesz się srogo przejechać. Przerzuciłem się na sprowadzanie siodełek skórzanych z Chin ... i to też nie wyszło, bo jak już siodełka w domu miałem to nikt siodełka nie chciał kupić. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 4 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2019 Suport osadzony w mimośrodzie stosowany jest czasami jeszcze w rowerach trekingowych/miejskich (np. niektóre cube'y). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
homzal Napisano 6 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2019 A gdyby tak porzucić stal na rzecz AluMielca? Nie wiem jak u nich z MTB i jak by wyszło coś innego niż miejski ostrokołowiec. Ktoś robiły risercz? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ronina Napisano 6 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2019 Jak tego NIE WIDZĘ w żadnej płaszczyźnie. Począwszy od zebrania chętnych na customowy wydatek poprzez znalezienie wykonawcy, potem cenę i gwarancję. Kropka. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piter233 Napisano 6 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2019 Nikt poza maniakami tego nie kupi, to raz. Dwa, stal jest aktualnie specyficzna i to drugi problem, nie wszyscy chcą stal. Trzy, rowery na stali powoli pojawiają się na rynku, a że powoli to znaczy, że super zainteresowania nie ma. Cztery, jak ktoś chce i kogoś an stać na customa to idzie i zamawia, nie szukając po internecie żeby było trochę taniej. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rambolbambol Napisano 6 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2019 (edytowane) W cenie koło 1000zł jest dobrej stali od groma. Niedawno był niebanalny Stooge, Ronina idzie tak wyrwać. Ja swojego Genesis HL też poniżej 1000zł wyrwałem ... i ma poziome haki. Jest sens bawić się w zamawianie? Edytowane 6 Stycznia 2019 przez rambolbambol 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szybszy Napisano 23 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2019 Mieliście rację zamówienie takiej ramy nawet w większej ilośći wychodzi niezbyt przystępnie cenowo. Poszukam z rynku wtórnego :) Na tą chwilę mam na czym jeździć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.