Skocz do zawartości

[rama stalowa Cr-Mo napęd SS] grupowe zamówienie w kraju


szybszy

Rekomendowane odpowiedzi

W trackie dyskusji w temacie:

Przyszła mi myśl...

Może by tak wspomóc krajowych rzemieślników i zlecić kilka standardowych ram w 2-3 rozmiarach np w "Mielcu" lub u kogoś innego :
Cr-Mo, poziome haki, pod hamulce tarczowe + wideł ???
Byliby chętni :) ? Tylko czy podołaliby wykonaniu: tak do 2 kg rama i do 1 kg wideł  ?
Znane nazwiska proponowały mi zbyt wysokie kwoty > 1000 pln, co z racji jednostkowej produkcji i renomy po niekąd rozumiem.

Ktoś może robił takie rozeznanie ? Produkty gotowe z dobrych, ale niszowych jak cały temat SS zagracznicznych firm typu One-On-One to pewnie > 1500 pln i do tego formalności zagranciznych przesyłek

Edytowane przez szybszy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, szybszy napisał:

Tylko czy podołaliby wykonaniu: tak do 2 kg rama i do 1 kg wideł  ?

W kwocie poniżej 1000zł nikt nie będzie z Tobą nawet rozmawiać o zrobieniu jednej lub kilku ram na zamówienie, o cr-mo i niskiej wadze nie wspominając . Ja poświęcając sporo czasu na szukanie, znalazłem ramę cr-mo Garego Fishera 26er lekko przekraczającą 2 kg i wideł Optima full cr-mo 1i1/8 cala poniżej kilograma . Oczywiście są to konstrukcje z minionej epoki i nawet założenie tylnego hamulca typu v-brakee wymagało kreatywnego podejścia do sprawy :whistling: :D Ale jeździ się super i budżet na framset zamknął się w 220zł:rolleyes:

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczekajmy zobaczymy jakie będzie zainteresowanie ze strony osób chętnych na zamówienie to prześlę zapytanie, albo sam się zainteresuje budową ram i spawaniem stalowych konstrukcji cienkościennych :)

Dla mnie istnieją tylko hamulce tarczowe lub zwykłe tordedo. Dużo jeżdżąc cały rok v-brake generuje konieczność, regulacji, smarowania linek i sworzni, wymianę obręczy, korygowania położenia klocków hamulcowych ich wymianę i za każdym razem dopasowywanie, do tego stale zmieniająca się z czasem i zależna do warunków pogodowych siła blokująca koło itp itp.... nigdy więcej :) Torpedo ma część tych wad, ale ile mniej prac !

Zatem gdyby nie wybór hamulców tarczowych i pragnienie jeszcze mniejszej wagi/możliwośći poruszania się w bardziej pagórkowatym ternie/minimalizacji obsługi podzielam Twoje doświadczenia. Ramę do aktualnego singla kupiłem za 70 pln z widłem i osprzętem. Komplet w miarę lekkich kół z zapleceniem piasty torpedo 350 pln. Do tego inne drobiazgi ,rower wyszedł może 500-600 pln ? Przez ok 5 lat i ok 15000-20000 km NIGDY mnie nie zawiódł ! Ostatnio nawet jakaś nastolatka pod mijanym gimnazjum była zdziwiona i chyba pozytywnie zaskoczona... szkoda, że nie było czasu żeby zawrócić :)

Edytowane przez szybszy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lekkie, tanie i na zamówienie nie idą ze sobą w parze.

Poniżej tysiąca złotych można było kupić w Anglii ramy z widelcem z napisem... zaprojektowane w Wielkiej Brytanii. A wykonane pewnie na Tajwanie, coby ciąć koszty. 

Teraz, szybszy napisał:

Dużo jeżdżąc cały rok v-brake generuje konieczność, regulacji, smarowania linek i sworzni, wymianę obręczy, korygowania położenia klocków hamulcowych

A w przypadku poziomych haków nie jest podobnie? Każde naciągnięcie łańcucha powoduje konieczność korekcji ustawienia zacisku :P

Najwygodniejsze rozwiązanie to przesuwane, poziome haki:

KON-F12UN16-02.jpg

Ale takich też nikt nie zrobi za grosze. 

30 minut temu, szybszy napisał:

Znane nazwiska proponowały mi zbyt wysokie kwoty > 1000 pln, co z racji jednostkowej produkcji i renomy po niekąd rozumiem.

Wyżej piszesz o kilku ramach - a to ciągle jednostkowa produkcja. Bez wdrożenia linii produkcyjnej koszt nie spadnie znacząco. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogłyby być robione na Taiwanie jak większość obecnych ram itp Do normalnej jazdy wystarczą :)

Oczywiścię naciągać łańcuch trzeba wszędzie, ale przesunięcie zacisku do tyłu + ewnt korekta na boki trwa chwilę. Klocki trzeba we wszelkich możliwych płaszczyznach.

Kurczaki nie zwróciłem uwagi, ale przesuwane haki rzeczywiście dodatkowo upraszczają sprawę - zacisk jest ustalony wzgl osi koła. Dobre ! Widziałem już kilka takich ram. Podobne efekty daje oś suportu z mimośrodem... ale to jeszcze większy unikat.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpuść temat. Ja rozpoznawałem już możliwość Kickstartera na to. Ramę w Chinach najtaniej ci wyspawają w Kinesis.com.tw i od 10 ram spokojnie ci projekt wyspawają za pieniądze <1000zł sztuka z geometrią jaką sobie zażyczysz ... ale 10 takich samych ram! Z widelcem to wyjdzie poniżej 1400zł.

Problem się zaczyna, jak masz to sprowadzić, oclić, zawatować i sprzedać. Bo bez atestu tego na legalu nie sprzedasz, bez cła nie sprowadzisz a shipping tani nie jest. Jak rozważałem za i przeciw i koszty to wyszło mi 2000-2500zł za ramę na CrMo 4130 ... słabo. Albo zamawiasz tego bardzo dużo i masz w Chinach swojego człowieka, co co skontroluje czy ci przypadkiem taczki nie wyspawali zamiast roweru albo odpuść, bo zapłacisz kupę kasy i możesz się srogo przejechać.

Przerzuciłem się na sprowadzanie siodełek skórzanych z Chin ... i to też nie wyszło, bo jak już siodełka w domu miałem to nikt siodełka nie chciał kupić.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt poza maniakami tego nie kupi, to raz. Dwa, stal jest aktualnie specyficzna i to drugi problem, nie wszyscy chcą stal. Trzy, rowery na stali powoli pojawiają się na rynku, a że powoli to znaczy, że super zainteresowania nie ma. Cztery, jak ktoś chce i kogoś an stać na customa to idzie i zamawia, nie szukając po internecie żeby było trochę taniej.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W cenie koło 1000zł jest dobrej stali od groma. Niedawno był niebanalny Stooge, Ronina idzie tak wyrwać. Ja swojego Genesis HL też poniżej 1000zł wyrwałem ... i ma poziome haki.

Jest sens bawić się w zamawianie?

Edytowane przez rambolbambol
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...