Skocz do zawartości

[piasta] tylna do kasety sram


kapitankosmos

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Myślę o zakupie tarczówek i w związku z tym zacząłem się zastanawiać nad nowymi kołami...

 

Stąd pytanie:

 

Czy do kasety sram muszę kupić jakiąś konkretną piastę?

 

Czymś się różni tylna piasta pod sram i pod shimano?

 

(mam kasetę sram pg 950)

 

Czy uda się kupić dobre piasty na przód i tył mieszcząc się w 300zł?

Napisano

"Czy do kasety sram muszę kupić jakiąś konkretną piastę? "

Nie

 

"Czymś się różni tylna piasta pod sram i pod shimano?

 

(mam kasetę sram pg 950)"

 

Niczym.Chyba że kupisz sobie hebel tarczowy z shimano pod Center Lock wtedy będziesz musiał kupić piastę pod Center Lock

 

"Czy uda się kupić dobre piasty na przód i tył mieszcząc się w 300zł?"

 

Tak

Napisano

Nie ma czegoś takiego jak konkretna piasta pod konkretną kasetę. Owszem, powinno się np używać kaset na aluminiowym pająku do piast z aluminiowym bębenkiem (bardzo lekkich), aby nie zniszczyć kasetą delikatnego bębenka. Nie mniej to są wyjątki...

Do Twojej kasety będzie pasowała każda piasta pod kasetę 8/9 rzędową. Tu decyduje tylko długość bębenka (pod 7-rzędową kasetę bedzie on trochę krótszy). Firma kasety czy piasty nie ma znaczenia.

Druga sprawa to hamulec tarczowy i system montowania jego tarczy. Tak jak napisał Bizon, Shimano robi system centerlock i piasty z mocowanie centerlock są przeznaczone do takich właśnie tarcz hamulcowych. "Standardowy" system mocowania na 6 śrub pozwala na znacznie większy wybór w hamulcach tarczowych, gdyż większośc firm robi tarczówki z mocowaniem właśnie na 6 śrub.

Napisano

Z tego co sie orientuje to i tarcze shimano mozna dostac mocowane pod 6 srub (przynajmniej taka opcja jest w jednym ze sklepow...). W tym samym sklepie znalazlem cos w rodzaju reduktora z tarcz na 6 srub na system center lock.

Napisano

przuklad niezlego zestawu piast za 300zł to XT-nawet troche taniej wyjdzie lub nieco drozej ale i chyba lepiej bo lozyska maszynowe to piasty DT cerit za okolo 350zł wyrwania mozna rownierz pokombinowac kupujac na przod cos "byle jakiego"na maszynowkach(nie ma sie tutaj w sumie co popsuc)a na tyl taka na jaka zostanie kasa czyli jak najlepsza

Napisano

Ja serdecznie polecam piasty Novatec na 4 maszynach sam mam takie i się swietnie sprawują mają przejechane około 6 tys km i dalej chodza jak masło bardzo je polecam piasty nie do zrawcia a lubie poszalec po lesie ;)

Napisano

Dzięki... myślę że z moim brakiem doświadczenia będzie najlepiej jeśli kupię gotowy zestaw... może Crossland Mavica.

 

Zastanawiam się jeszcze nad jedną sprawą... nie uda mi się naraz zmienić kół, hamulców i amortyzatora a mam Omegę sl '06 i boję się czy wytrzyma z tarczami.

 

Myślę żeby kupić najpierw koła z hamulcami a później amorek (albo w odwrotnej kolejności)

 

Stąd pytanko (może nie powinno być w tyma dziale... ale to w sumie kół też się tyczy)

 

Czy najpierw kupić koła i tarcze i wytrzymać sezon na Omedze?

 

Czy lepiej najpierw mocniejszy amorek?

Napisano

jesli amorek aktualniejest spoko pod wzgledem technicznym kup kolka i hamules a nasptepnie jak bedzie juz padal calkowicie wymien an amorek na jaki bedzie cie stac a ten sprzedasz na alegro za kilka piwek ;)

Napisano

Ja bym zmienił najpierw amor. Primo: zwiększy komfort i bezpieczeństwo jazdy. Secundo: Odpowiednio pracujący amor pomaga oszczędzać koła. Jedyną rzeczą, która przemawia na rzecz wcześnejszego zakupu kół są właśnie hamulce, ale jeśli nie wybierasz się w góry, lub masz znośne v'ki to nie widzę potrzeby tak natychmiastowej zmiany ich.

 

Co do kół Mavic'a to słyszałem, że zaczęły mieć problem z łożyskami właśnie. Więc nie do końca jestem przekonany o słuszności zakupu całych kół.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...