kapitankosmos Napisano 14 Listopada 2006 Napisano 14 Listopada 2006 Myślę o zakupie tarczówek i w związku z tym zacząłem się zastanawiać nad nowymi kołami... Stąd pytanie: Czy do kasety sram muszę kupić jakiąś konkretną piastę? Czymś się różni tylna piasta pod sram i pod shimano? (mam kasetę sram pg 950) Czy uda się kupić dobre piasty na przód i tył mieszcząc się w 300zł?
Bizon Napisano 14 Listopada 2006 Napisano 14 Listopada 2006 "Czy do kasety sram muszę kupić jakiąś konkretną piastę? " Nie "Czymś się różni tylna piasta pod sram i pod shimano? (mam kasetę sram pg 950)" Niczym.Chyba że kupisz sobie hebel tarczowy z shimano pod Center Lock wtedy będziesz musiał kupić piastę pod Center Lock "Czy uda się kupić dobre piasty na przód i tył mieszcząc się w 300zł?" Tak
Żbik Napisano 14 Listopada 2006 Napisano 14 Listopada 2006 Nie ma czegoś takiego jak konkretna piasta pod konkretną kasetę. Owszem, powinno się np używać kaset na aluminiowym pająku do piast z aluminiowym bębenkiem (bardzo lekkich), aby nie zniszczyć kasetą delikatnego bębenka. Nie mniej to są wyjątki... Do Twojej kasety będzie pasowała każda piasta pod kasetę 8/9 rzędową. Tu decyduje tylko długość bębenka (pod 7-rzędową kasetę bedzie on trochę krótszy). Firma kasety czy piasty nie ma znaczenia. Druga sprawa to hamulec tarczowy i system montowania jego tarczy. Tak jak napisał Bizon, Shimano robi system centerlock i piasty z mocowanie centerlock są przeznaczone do takich właśnie tarcz hamulcowych. "Standardowy" system mocowania na 6 śrub pozwala na znacznie większy wybór w hamulcach tarczowych, gdyż większośc firm robi tarczówki z mocowaniem właśnie na 6 śrub.
ulvgar Napisano 14 Listopada 2006 Napisano 14 Listopada 2006 Z tego co sie orientuje to i tarcze shimano mozna dostac mocowane pod 6 srub (przynajmniej taka opcja jest w jednym ze sklepow...). W tym samym sklepie znalazlem cos w rodzaju reduktora z tarcz na 6 srub na system center lock.
szakq Napisano 14 Listopada 2006 Napisano 14 Listopada 2006 przuklad niezlego zestawu piast za 300zł to XT-nawet troche taniej wyjdzie lub nieco drozej ale i chyba lepiej bo lozyska maszynowe to piasty DT cerit za okolo 350zł wyrwania mozna rownierz pokombinowac kupujac na przod cos "byle jakiego"na maszynowkach(nie ma sie tutaj w sumie co popsuc)a na tyl taka na jaka zostanie kasa czyli jak najlepsza
Ptaszek Napisano 15 Listopada 2006 Napisano 15 Listopada 2006 Ja serdecznie polecam piasty Novatec na 4 maszynach sam mam takie i się swietnie sprawują mają przejechane około 6 tys km i dalej chodza jak masło bardzo je polecam piasty nie do zrawcia a lubie poszalec po lesie
kapitankosmos Napisano 17 Listopada 2006 Autor Napisano 17 Listopada 2006 Dzięki... myślę że z moim brakiem doświadczenia będzie najlepiej jeśli kupię gotowy zestaw... może Crossland Mavica. Zastanawiam się jeszcze nad jedną sprawą... nie uda mi się naraz zmienić kół, hamulców i amortyzatora a mam Omegę sl '06 i boję się czy wytrzyma z tarczami. Myślę żeby kupić najpierw koła z hamulcami a później amorek (albo w odwrotnej kolejności) Stąd pytanko (może nie powinno być w tyma dziale... ale to w sumie kół też się tyczy) Czy najpierw kupić koła i tarcze i wytrzymać sezon na Omedze? Czy lepiej najpierw mocniejszy amorek?
Biera Napisano 17 Listopada 2006 Napisano 17 Listopada 2006 ja bym najpierw w amor zainwestował, ale powinien od biedy wytrzymać ten rok... ale musisz go oszczędzać
szakq Napisano 17 Listopada 2006 Napisano 17 Listopada 2006 jesli amorek aktualniejest spoko pod wzgledem technicznym kup kolka i hamules a nasptepnie jak bedzie juz padal calkowicie wymien an amorek na jaki bedzie cie stac a ten sprzedasz na alegro za kilka piwek
hudy Napisano 17 Listopada 2006 Napisano 17 Listopada 2006 Ja bym zmienił najpierw amor. Primo: zwiększy komfort i bezpieczeństwo jazdy. Secundo: Odpowiednio pracujący amor pomaga oszczędzać koła. Jedyną rzeczą, która przemawia na rzecz wcześnejszego zakupu kół są właśnie hamulce, ale jeśli nie wybierasz się w góry, lub masz znośne v'ki to nie widzę potrzeby tak natychmiastowej zmiany ich. Co do kół Mavic'a to słyszałem, że zaczęły mieć problem z łożyskami właśnie. Więc nie do końca jestem przekonany o słuszności zakupu całych kół.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.