starsailor9 Napisano 2 Stycznia 2019 Napisano 2 Stycznia 2019 Czołem koledzy i koleżanki. Potrzebuję pomocy w wyborze kół do swojego Treka Procaliber. Seryjnie mam z zamontowane bontragery duster elite o wadze ok. 2000g. Sam ważę 95kg. Jeżdżę w maratonach MTB i generalnie w plenerze (tu +5kg na plecak). Z moją masą koła raczej nie mają ze mną lekko. W sezonie robię ok. 3500km. Chciałbym założyć coś lżejszego i sztywniejszego. Marzą mi się DT XM1501 ale są trochę poza moim budżetem. Zastanawiam się nad zestawem Deore XT w wersji trail (wh-8020) lub DT M1700 (25 lub 30mm). Czy w ogóle jest sens zmieniać obecny zestaw na te powyżej, a jeśli tak to na który z nich? Jak napisałem wcześniej zależy mi na wadze i sztywności, a nie na rodzaju piasty (maszyny czy kulki). Z góry dzięki za pomoc. Wojtek
Mod Team KrissDeValnor Napisano 2 Stycznia 2019 Mod Team Napisano 2 Stycznia 2019 A jaki masz budżet, bo widziałem 1501 -nki za 1 k - chcesz kupić gotowce, czy składać Wspomniałeś coś o szerokości - oczywiście wiesz, że w 1501 masz 22,5 mm Widziałem fajne obręcze Duroc, ale przyznaję, że nie znam cen i masy - tu przykład : https://allegro.pl/kola-29-sun-ringle-duroc30-1x11-hutchinson-toro-i7651929410.html
starsailor9 Napisano 2 Stycznia 2019 Autor Napisano 2 Stycznia 2019 Budżet w okolicach 1500zł. Chętnie się dowiem gdzie 1501 znajdę w okolicach 1k A co do szerokości obręczy to 22,5mm mają 1501 w wersji XC, a ja oglądam się za modelem all mountain czyli XM1501 tu są szerokości 25-40mm. I bardziej skłaniam się ku gotowym kompletom.
TheJW Napisano 2 Stycznia 2019 Napisano 2 Stycznia 2019 Przy podobnej wadze świetnie sprawdzały się u mnie koła na piastach DT 350 i obręczach DT XR391 (25mm wewnątrz). Katowałem je ostro na treningach i maratonach, nie było żadnych problemów. Skrzywiły się tylko po pęknięciu szprych (partacze zapletli na gwarancji z użyciem starych...). Do nowej zabawki też będę zaplatał na tych obręczach, ale piasty wezmę chyba 240. Koszt zestawu (boost, XD) DT 350 SP + XR391 + szprychy Competition Race i nyple Squorx + zaplecenie to ok. 1700 zł, więc dobra cena. Do piast 240 trzeba dorzucić 400 zł. Na piastach 100/142 wyjdzie pewnie jeszcze taniej. Odezwij się po wycenę do @dawid (daveo.pl) albo napisz do chłopaków z https://fitwheels.eu/ (to Ci od niechlubnej bikestacji, ale akurat na koła od nich nikt nie narzeka). Jedni i drudzy mają zresztą niezłą ofertę gotowych zestawów.
Brombosz Napisano 2 Stycznia 2019 Napisano 2 Stycznia 2019 Teraz, TheJW napisał: Do nowej zabawki też będę zaplatał na tych obręczach, ale piasty wezmę chyba 240. Jak weźmiesz 240 to zwierzynę w lesie będziesz płoszył
TheJW Napisano 2 Stycznia 2019 Napisano 2 Stycznia 2019 Takie głośne? Chcę brać jeszcze z Ratchetem 54...
Brombosz Napisano 2 Stycznia 2019 Napisano 2 Stycznia 2019 Oooo paaaanie.... Ratchet 36T to już jest niezły karabin w 350, a co dopiero 56T w 240. Jakąś przewagę psychologiczną nad innymi na tych zawodach chcesz wywrzeć? Czy łepkom na osiedlu obracać głowy kiedy jedziesz?
TheJW Napisano 2 Stycznia 2019 Napisano 2 Stycznia 2019 Jeździłem na 350/18t i piasta była cichsza niż tania Shimano załadowane smarem. Lubię słyszeć, że jadę, taki fetysz. Inni i tak mnie nie usłyszą, bo trenuję sam jak najdalej od cywilizacji.
Alsew Napisano 2 Stycznia 2019 Napisano 2 Stycznia 2019 Godzinę temu, KrissDeValnor napisał: widziałem 1501 -nki za 1 k Ale to chyba w wersji pod 27.5 ?
dawid Napisano 2 Stycznia 2019 Napisano 2 Stycznia 2019 Czy to będzie 54t w DT 350 czy 240s to bez różnicy, sprężynki mają taką samą siłę i różnicy w głośności nie będzie XM1501 już pewnie cieżko będzie znaleźć w rozmiarze 29er w sensownej cenie, ale może coś jeszcze gdzieś zalega Poza zyskiem na wadze to zmieniając koła z Duster Elite zyskujesz na niezawodności, bo te koła też specjalnie wytrzymałe nie są. Dustery będą miały bliżej 2200gramów Przy wadze w okolicy 95kg to celowałbym w obręcz DT XM421, bo XR391 moim zdaniem będzie zbyt wycieniowana, a jak koła nie będą służyły głównie do ścigania, to nie ma sensu walczyć o te pare gramów i ryzykować uszkodzenie obręczy
Brombosz Napisano 2 Stycznia 2019 Napisano 2 Stycznia 2019 Teraz, TheJW napisał: Jeździłem na 350/18t i piasta była cichsza niż tania Shimano załadowane smarem Też na tym jeżdżę i jest jak piszesz, w miarę cicho... ale załóż tam 36T to zobaczysz, totalnie inny dźwięk. Miałem okazję porównać 2 takie same piasty, z różną ilością zapadek i 54T aż mi ciężko sobie wyobrazić. Teraz, dawid napisał: Czy to będzie 54t w DT 350 czy 240s to bez różnicy, sprężynki mają taką samą siłę i różnicy w głośności nie będzie Czyli ta legendarna głośność DT240, porównywalna do HOPE, to jakiś mit jest?
dawid Napisano 2 Stycznia 2019 Napisano 2 Stycznia 2019 Teraz, Brombosz napisał: Czyli ta legendarna głośność DT240, porównywalna do HOPE, to jakiś mit jest? Jeżeli wytrzesz zębatki ze smaru to piasta będzie całkiem głośna. Jak są posmarowane to jest cicha. Jednak różnicy pomiędzy DT 350 czy 240s nie będzie, bo w tym miejscu piasty są identyczne
Brombosz Napisano 2 Stycznia 2019 Napisano 2 Stycznia 2019 No to mit obalony. Co nie zmienia faktu, że zębatka 54T nawet w dobrze nasmarowanym DT350 będzie niezłym wyjcem. Plus taki, że korba się nie będzie na kamieniach cofać
MikeSkywalker Napisano 2 Stycznia 2019 Napisano 2 Stycznia 2019 @starsailor9 napisałbym do wspomnianego Dawida - za 1500zł spokojnie będziesz miał komplet kół na DT350, resztę dobierze idealnie pod Ciebie. I tak, warto zmienić koła - bo te które masz teraz nie są trwałe.
cervandes Napisano 3 Stycznia 2019 Napisano 3 Stycznia 2019 Chciałem zaproponować kółka od firmalizard ale dopiero się zreflektowałem, że szukasz pod boosta. Do tego szersze niż stare XM1501 bo takie są do kupienia za 1350 na 29 koło... A Ratchet wcale taki głośny nie jest. Brzmi przyjemnie i to bardzo ale nie jest to CKM jak Hope.
woojj Napisano 3 Stycznia 2019 Napisano 3 Stycznia 2019 10 godzin temu, starsailor9 napisał: bontragery duster elite o wadze ok. 2000g 10 godzin temu, starsailor9 napisał: Sam ważę 95kg Jeśli chcesz bezproblemowe koła to schodzenie z wagą wyraźnie poniżej 2 kg rozbiega się z założeniami. Waga 1900 gr kół 29 to już dobry wynik dla masy jeźdźca ok 100 kg. Ja mam podobną wagę i koła w wadze 1940- dają radę. Pewnie wiele osób napisze że to klockowate koła, ale praw fizyki nie oszukasz. Posłuchaj co prawi Dawid- troszkę tych kół nabudował. Nie pchaj się w papierowe obręcze i alu nyple. Oczywiście zadbaj o szerokość wewnętrzną- nie schodziłbym poniżej 23 wew.
Alsew Napisano 3 Stycznia 2019 Napisano 3 Stycznia 2019 45 minut temu, cervandes napisał: stare XM1501 bo takie są do kupienia za 1350 na 29 koło... Można prosić o jakiś link? 46 minut temu, cervandes napisał: A Ratchet wcale taki głośny nie jest Potwierdzam
Dokumosa Napisano 3 Stycznia 2019 Napisano 3 Stycznia 2019 10 godzin temu, Brombosz napisał: Oooo paaaanie.... Ratchet 36T to już jest niezły karabin w 350, a co dopiero 56T w 240. Jakąś przewagę psychologiczną nad innymi na tych zawodach chcesz wywrzeć? Czy łepkom na osiedlu obracać głowy kiedy jedziesz? Fabrycznie 350 ma 18T a 240 36T. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby do 350 wsadzić sobie 54T. Konstrukcyjnie to są identyczne piasty. Owszem bywają XM1501 29" za niewielkie pieniądze ale przednia piasta pod widelec RS-1 only więc trzeba uważać. @starsailor9 Za 1500-1800 można sobie złożyć koła XM1501 o szerokości 25/30/35/40mm. Podaję przepis... Trzeba kupić z firmalizard komplet piast 240s za 750zł i podesłać do jakiegoś zacnego kołodzieja żeby poskładał z obręczami DT XM421/481/521/551 na szprychach DT Competition i nyplach DT Squorx. Jeśli mają to być boosty to w podobnej cenie na piastach 350 da się ogarnąć. Odnośnie wspomnianych obręczy - DT robi na nich koła XM o dopuszczalnej ładowności 120kg i dopuszcza całkiem wysokie skoki. Sam ważę 110kg zarówno fabryczne 1501 jak i składańce na różnych obręczach serii XM ujeżdżam od dłuższego czasu w zastosowaniach trail i nie mam absolutnie z nimi żadnych problemów. Od Twoich fabrycznych kół nawet najniższa półka DT będzie lepsza i nieco lżejsza. Widziałem gdzieś ostatnio nowe M1900 boost 29" za 850zł komplet. @Brombosz Im więcej T mają zębatki ratchet tym będą cichsze bo ząbki są niższe. Częstotliwość dźwięku będzie natomiast diametralnie inna. No i głośność zależy wyłącznie od zastosowanego smaru i jego ilości. Na sucho te piasty na 18T są b. głośne.
cervandes Napisano 3 Stycznia 2019 Napisano 3 Stycznia 2019 7 godzin temu, Alsew napisał: Można prosić o jakiś link? Propozycja z przepleceniem tych 29er dla RS1 na zwykłą piastę u naszego ulubionego sprzedawcy.
Dokumosa Napisano 3 Stycznia 2019 Napisano 3 Stycznia 2019 IMHO lepiej złożyć szersze na XM i 350tkach. Bez komponowania, boost.
starsailor9 Napisano 7 Stycznia 2019 Autor Napisano 7 Stycznia 2019 He he, wiedziałem, że temat kół jest bardzo "drażliwy" wśród forumowej społeczności Wątek się nieźle rozbrykał W dniu 3.01.2019 o 09:01, woojj napisał: Jeśli chcesz bezproblemowe koła to schodzenie z wagą wyraźnie poniżej 2 kg rozbiega się z założeniami. Waga 1900 gr kół 29 to już dobry wynik dla masy jeźdźca ok 100 kg. Ja mam podobną wagę i koła w wadze 1940- dają radę. Pewnie wiele osób napisze że to klockowate koła, ale praw fizyki nie oszukasz. Posłuchaj co prawi Dawid- troszkę tych kół nabudował. Nie pchaj się w papierowe obręcze i alu nyple. Oczywiście zadbaj o szerokość wewnętrzną- nie schodziłbym poniżej 23 wew. Też jestem tego zdania, waga owszem ale nie za wszelką cenę, zresztą moja jazda to nie poziom na koła 1500g i mniej Chodzi mi o koła mocniejsze niż te co mam, a jak będą sztywniejsze i przy okazji lżejsze to taki bonus chętnie przytulę A co do szerokości obręczy to moje minimum to właśnie 25mm Widzę, że większość z was skupiła się na XM1501, ale jak pisałem wcześniej, raczej interesuje mnie fabryczny zestaw kół niż składak. Jak ktoś jest w stanie wskazać mi komplet tych kół do 1,8k to będę bardzo rad. jeśli chodzi o zestawy z tematu to bardziej kuszą mnie XT'ki niż M1700. A bo to szybsze załączanie, asymetryczna obręcz no i najważniejsze, nie często można je spotkać w innych rowerach, a ja takie coś lubię. Martwi tylko to, że producent nie podaje maks. obciążenia tych kół tak jak to robi DT. Jednak DT można wyrwać o 2-3 stówki taniej i są tyci lżejsze.
Dokumosa Napisano 7 Stycznia 2019 Napisano 7 Stycznia 2019 Myślisz, że koła fabryczne są lepsze? Kiedyś jak jeszcze mnie to rajcowało zrobiłem porównanie rozbieżności naprężenia szprych w kilku nowych fabrycznych setach DT i porównałem do składaków (dwa komplety zrobione u Dawida i jeden zrobiony przez kolegę z pracy, który brzydzi się tensometru). Każde z kół składanych ręcznie miało znacząco mniejszy rozrzut naprężeń (nawet to składane na ucho przez człowieka, który 40 lat składa koła). Za 1800 to kupisz tylne koło XM1501 29" 30mm. Jeśli chodzi o piasty XT to ostatnie z serii trzycyfrowej są tak trwałe jak przerzutki (z tej samej serii). Po 500km już luzy. Dodatkowo w DT serwis bębenka to 5 minut, w Shimano trzeba liczyć że 40min. Szybsze "załączanie" masz tylko w stosunku do 350 18T, za 200 można zmienić ratchety na 36T i wtedy sytuacja się odwraca.
starsailor9 Napisano 7 Stycznia 2019 Autor Napisano 7 Stycznia 2019 Teoretycznie fabrycznie koła powinny być dobre, ale nie twierdzę że składane będą gorsze. Tylko do tego na pewno trzeba fachowca a z tego co tu czytam to jest taki jeden czy dwóch. Co do ceny zestawu XM1501 to zdaję sobie sprawę ile to kosztuje i dlatego na samym początku napisałem, że jest to sfera marzeń. Ale tak tu wszyscy piszą, że się da to może rzeczywiście się da Co do trwałości tych czy innych piast to się za dużo nie będę wypowiadał bo chyba mało jeszcze pokulałem na rowerach, do tej pory jeździłem na bóg wie jakich piastrach, ew. najniższych modelach znanych producentów. Ale wytrzymywały i po 6kkm (potem rower sprzedałem) i się jeszcze całkiem dobrze toczyły (bez serwisu). Oczywiście nie było to super gładkie toczenie ale piasty same z siebie nie były też super. A może to dlatego, że nie ujeżdżam roweru w deszczu i błotku i nie robię 10kkm na sezon. Ten zestaw XT to jest już z serii czterocyfrowej, czy lepszy od poprzednika? Tylną przerzutkę mam Xt z tej serii i po 3,5kkm jest spoko. Zresztą z tego co się już zorientowałem to ciężko będzie złapać ten zestaw w Polsce, łatwiej w Niemczech. A o tym, że można zmienić ratchety już wiem I szala znowu się kołysze
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.