szybszy Napisano 2 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2019 Planuje poskładać drugiego singla na jakieś małej ramie MTB 26" (bo mam 170 cm i ok 63 kg) tym razem z hamulcami tarczowymi Rozglądam się za podzespołami, poza amortyzatorem nie mam większych wątpliwości. Co polecacie dla kryteriów: - rama z główką 1 i 1/8" , oczywiście jednopółkowa - cena do 800 pln - waga max 1800 gram - mocowanie wystarczy tylko pod hamulce tarczowe - tylko powietrzny (brak sprężyny obniża wagę ! ) - prosta obsługa i niska wrażliwość na nieregularny serwis (Fox podobno jest wrażliwy) - może być bez dodatkowych regulacji i dźwigienki blokady - również egemplarze używane z rynku wtórnego, najchętniej popularne (części, serwis, późniejsza odsprzedaż) i tak do 10 lat wstecz - skok 80 - max 100 mm (przy POWOLNEJ jeździe/stójkach "amatorski trial ? " i skoku > 100 mm jakby trudniej złapać mi równowagę przy szybkich skrętach prawo/lewo) - przeznaczenie XC i miasto, ale cały rok - marka i duże loga nie mają znaczenia - płynna praca przy niewielkich ugięciach Jeździłem na Manitou Black, RS Reba... wystarczały Podobno dobre opinie mają również: - SR SUNTOUR Raidon XC RL-R (waga 1,85 kg... w ostateczności OK) aktualnie w promocji ok 650 pln w centrum rowerowym NOWY ! - Manitou R7 (warto ? nie skomplikowany ? rewelacyjna waga ok 1,4 kg !) - RST First Air (warto ? nie skomplikowany ? waga ? ) - RST Axon (warto ? nie skomplikowany ? niezła waga ok 1,6 kg ) Skomplikowany RS SID i typowe z górnej półki odpadają, bo używki w dobrej cenie będą kombinowane. Nie ścigam się. Mam nadzieję, że określiłem się precyzyjnie i wymagania niezbyt wyszukane :) Przy okazji najlepszego w Nowym 2019 Roku !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 2 Stycznia 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2019 33 minuty temu, szybszy napisał: Jeździłem na Manitou Black, RS Reba... wystarczały Jak chodzi o Rebę to trochę tego jest dostępnych: https://allegro.pl/kategoria/czesci-amortyzatory-16686?string=reba&order=m&bmatch=baseline-n-spo-1-5-1219&stan=używane&rozmiar-kola-cale=26 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piter233 Napisano 2 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2019 Raidon 1,85 kg? W życiu. To jest waga epixona/epicona, raidon ma coś koło 2 kg. A przy jeździe cały rok to zastanów się nad sztywnym widelcem. Waga pójdzie ostro w dół Jak będziesz jeździł w zimę po mieście to sól szybko go zniszczy. Na R7 nie jeździłem, ale polecany amor. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szybszy Napisano 2 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2019 Sztywny jest ok - jeżdżę od kliku lat non stop nie wykluczam, ale do ram współczesnych projektowanych pod amortyzator, trzeba użyć sztywnego ale wydłużanego, żeby pedałami o podłoże nie zachaczyć.. a takowy mógłby wyglądać śmiesznie ? tak mi się przynajniej wydaje. Poza tym dominuje aluminium (to może w ostateczności) i karbon (dla mnie kategorycznie odpada) no i ceny ok 500 pln . Zatem mając na uwadze amortyzator, cena zbliżona, niby ok 500 gram w porównanianiu do stali więcej, ale komfort znacznie wyższy mało też, który posiada mocowanie zacisku hamulcowego.. Pewnie od 29er by było ok (wyżej na moje oko) i dobrze dostępne po ogłoszeniach jak widzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 2 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2019 Żaden problem ze sztywnym widłem, np. Mosso, Force. Dajesz model opisany jako "do 29era" i ma wtedy odpowiednią długość lub jest ~10-15mm wyższy niż powinien być do 26" co nie przeszkadza. Dostępne są wszystkie współczesne mocowania do hamulców tarczowych jak i mocowania do piwotów do v-brake. Koszt orientacyjnie między 200 a 300zł, zależy czy nowy czy używany, oczywiście w tej cenie aluminium i bez fanaberii w rodzaju sztywnej osi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PowerV3 Napisano 2 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2019 Ee tam ja jeźdze w zimie na Suntour XCM i sól go nie zeżarła,jak będziesz robił serwis na czas i wycierał golenie to go nie zeżre. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 2 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2019 Ze sztywnym widelcem nie będzie specjalnej różnicy i goleni nie będzie sobie musiał wycierać... nawet w zimie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szybszy Napisano 2 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2019 W sumie kilka lat przejeździłem na RC Judy zima lato Jak jest plucha i mokro staram się nie wyjeżdżąć, a jeśli muszę to szybko nie jeżdżę, zatem aż tak bardzo golenie się nie brudzą.. Rozejrzę się jeszcze i poczekam na inne opinie, bo i tak do drugiego roweru (full-a) będę coś o identycznych kryteriach potrzebował. W sumie mam dwa widła ze sterówką 1 i 1/8": alu chyba pod 28" koło i stal podobnie.. ładne, jeszcze z solidniejszych lat i rączek, ale bez uchwytów do zacisku. Tak czy inaczej próby trakcji poczynię. W aktualnym singlu, standardowy stalowy widelec 1" jest dla mnie "nie ładnie" podgięty, przez co lepiej tłumi drgania, do transportu skraca się o ok 12 cm długość ramy !, lekko poddaje się nierównościom, ale tym samym jest okropny przy ciasnych skrętach, ponieważ skraca nieznacznie, ale baaardzo odczuwalnie rozstaw osi ! Przykładowo nie sposób zawrócić na wąskiej ścieżce.. na każdym innym rowerze próbowalem akurta na takich z amortyzatorem (nawet na takich, na których pierwszy raz siedziałem), nie ma tego problemu. Dla mnie to dziwne bo tzw offset-y mogą być niemal identyczne. Może to kwestia kątów ramy ? Hmm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PowerV3 Napisano 2 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2019 Ja jeźdze kiedy chce czy plucha czy nie,śnieg,błotko i nic tylko po każdeje jeździe wycieram golenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 2 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2019 To bardzo dobrze, dobry nawyk. Tyle, że większość użytkowników tego forum jeździ na sprzętach, przy których wycieranie goleni nie wystarczy, i jak sądzę autor tematu jest jednym z nich Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PowerV3 Napisano 2 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2019 Dlaczego wycieranie goleni nie wystarczy? Wiadomo trzeba robić serwis u mnie najpóźniej co miesiąc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 2 Stycznia 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2019 Bez przesady - u mnie Reba po 2 sezonach bez serwisu i 10 k km oraz użytkowaniu w każdych warunkach poza miastem, okazała się być w dobrym stanie, mimo samego przecierania goleni ( tylko krótko używałem Brunox'a i nawet miałem wrażenie, że amor wtedy był nieco czulszy ). Amortyzator to nie jajko, więc nie przesadzajmy zbytnio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PowerV3 Napisano 2 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2019 Ale jajko jest tanie to jak się zbije to ... A amortyzatory rowerowe nie wiedzieć czemu są totalnie drogie,droższe od motocyklowych gdzie w motorze trza dużo więcej materiału. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 2 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2019 Właśnie o ten materiał chodzi. Kupując nowy amor płacisz za kompromis pomiędzy wagą a jakością pracy. W motocyklach walka o gramy wygląda trochę inaczej. EDIT: @KrissDeValnor Reba okazała się być w dobrym stanie bo ją w końcu rozebrałeś żeby to stwierdzić... albo komuś to zleciłeś. W każdym razie to już są czynności inne niż wycieranie goleni szmatką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PowerV3 Napisano 2 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2019 Panie przecież to je amelinum (aluminium) ono chyba nie jest takie drogie skoro rama , w której jest dużo więcej aluminium kosztuje mniej od amortyzatora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szybszy Napisano 3 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2019 Bez przesady, nie mam zamiarau pokażdej jeździe robić czegokolwiek koło singla... takie jest jego przeznaczenie. Rower myję raz na kilka miesięcy. Ma służyc do przemieszczania się, a nie pokazywania. Nie zaliczam się do użytkowników, którzy korzystają z kosmicznych technologii... celowo i trafnie wybieram kompromis jakość/cena/waga... Napisałem na początku wyraźnie TYLKO modele nie wrażliwe na brak serwisu, czyli obsługa ABSOLUTNIE nie częściej niż kilka tysięcy km i co rok czasu. Golenie mogę przetrzeć, ale od czasu do czasu Przeglądałem trochę ogłoszenia, dominują "modne" anglojęzyczne zwroty: frame set, axle, itp... jak by nie można było użyć polskich słów. Porównałem dziś odległości korona-oś... 50 cm - full z małą ramą i amortyzatorem o skoku 12cm 40 cm - aktualny singiel na starej ramie MTB Zatem typowy sztywaniak pod koło 29" (np z odl korona-oś 47 cm) może być nieco przyduży, bo przecie nie ugnie się Całkiem ciekawie wyglądają solidne widła Dartmoor-a i innych firm do tzw street-u lub trial-u. Wagowo coś koło 0,9-1,2 można utrafić. Na dodatek z małym odsadzeniem. Zobaczę jeszcze jaka rama mi się przytrafi. Rockrider 500-540 w rozmiarze S byłby idealny. Ino wyrzucić zębatki, przerzutki, i cięgna :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 3 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2019 No ale liczysz gramy amortyzatora i przymierzasz się do ramy RR500??? Toż to ten amortyzator będzie ważył tyle co tolerancja masy tej siermiężnej ramy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szybszy Napisano 4 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2019 tak tylko zarzuciłem przykładowy model - nie upieram się absolutnie. Geometrię ma fajną - wsiadłem w sklepie i tak jakbym od dawna naniej jeździł. Masz racje - na pewno warto i przy ramie uwzględnić różnice wagowe pomiedzy producentami. Pewnie z kilkaset gram się uzbiera ? SERDECZNA prośba, wątek ram kontynuujmy w nowym, dedykowanym temacie: zachowamy porządek i przejrzystość. dzięki ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 4 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2019 11 godzin temu, szybszy napisał: Zatem typowy sztywaniak pod koło 29" (np z odl korona-oś 47 cm) może być nieco przyduży, bo przecie nie ugnie się Pisałem Ci już wyżej - będzie za długi o jakieś 10-15mm, co IMHO jest dużo lepszym rozwiązaniem niż miałby być np. 40-50mm krótszy jak to bywa z tanimi sztywnymi widłami stricte pod koło 26". Mam wrażenie, że większość to są wymiarowo konstrukcje jak ze starych ram bez amortyzacji, którym małe chińskie rączki nadały nieco nowocześniejszy kształt i "dolepiły" do nich mocowania do hamulców tarczowych - stąd takie głupoty wychodzą Bo przecież wideł niby pod 29" we współczesnej ramie 29" też będzie za krótki, bo jest niewiele dłuższy niż powinien być wideł pod 26" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PowerV3 Napisano 4 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2019 Jak to można jeździć bez amortyzatora to ja nie wiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 4 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2019 Można. To odróżnia mężczyzn od chłopców Tak poza tym jeździsz tyle na tym XCMie i jeszcze nie wyczułeś że to nie działa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PowerV3 Napisano 4 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2019 Jeźdze z pół roku. Jak nie działa jak się ugina i nie wraca jak sprężyna. Ale na małych dołkach nie działa. Sztywny widelec już bym połamał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szybszy Napisano 4 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2019 Dla mnie amortyzator ma sens jak potrafi wybrać też te mniejsze nierówności, ale spreżyście z odpowiednim tłumieniem.. Dlatego ten element na logikę powinien swoje kosztować. Progiem przy nowych najprostszych jest pewnie ok 600 pln. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.