Skocz do zawartości

[Rama] szosa - koła 26 cali


Niraktys

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

26" to były tzw. młodzieżówki.
Tu masz np. nowy rower dla dzieci lub bardzo niskich osób : https://www.decathlon.pl/rower-triban-100-26-jr-id_8390348.html
Kolejny przykład ( używany ) : https://sprzedajemy.pl/rower-szosowy-mlodziezowy-carrera-cr-mo-kolarka-szosowka-2-062e3e-nr57535804
Ramy pewnie do dostania na aukcjach, ale czy nowe - mam wątpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki problem włożyć koła 26" do większej ramy? Aby tylko hamulce tarczowe były bo piwoty mogą być problemem. Kiedyś zechcesz większe koło i będzie możliwe plug&play... chyba, że to jest lepienie czegoś dziwnego, innego niż szosa, na ramie szosowej. Wtedy wypada udzielić nam więcej informacji. :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Niraktys napisał:

Są obecnie produkowane ramy do rowerów szosowych do kół 26"?

Dla kogo ma być ten rower?Ile masz wzrostu?Mniej niż 165 cm?Możesz poszukać roweru dla dziewczyn na kołach 650b.Rose takie ma i maszyna wygląda normalnie.Nie jest jakaś różowa czy coś :) Rose

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale po co tak kombinować? Nie wystarczy mniejsza rama? Przecież jeżeli chodzi o przekrok to będzie to różnica to 2,5cm. Widziałem ostatnio Authora Ronina 48 i wyglądał normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiadając po co mi taki rower:

Kiedyś (w podstawówce) miałem rower na kołach 24", który obecnie podciągnąłbym chyba pod kategorię gravel i bardzo mi się sprawdzał.
Obecnie posiadam na rower trekingowy na kołach 28" (pomiędzy miałem jeszcze górala na 26") i doszedłem do wniosku, że do mojego stylu jazdy (głównie po mieście, co jakiś czas w lesie/po wiejskich drogach) najbardziej odpowiada mi rower na kołach 26" - nie ma to związku z moim wzrostem (mam 176cm).
Dodatkowym powodem jest to, że co jakiś czas potrzebuję wrzucić rower do auta, a niekoniecznie chcę demontować mu koła na ten czas - przy rowerze na kołach 28" jest to ciężkie, 26 wchodziły. Natomiast z doświadczeń z różnymi rowerami wiem, że najwygodniej jeździło mi się na tym najbardziej podchodzącym pod gravel - stąd szukam ramy szosowej/przełajowej.
Dodatkowo mniejsze koła = mniejsza waga i mniejsze koła = mniejsza rama i widelec = mniejsza waga, co dla mnie też jest atutem, bo obecnie trzymam rower w mieszkaniu na 4 piętrze - i ponad 15-kilowy rower jest męczący pod tym względem, więc mniejsza waga jest jak najbardziej atutem.

Co do innych części tego jeszcze nieistniejącego roweru to nie mam nic kupionego/od innych rowerów - na razie szukam i "składam" go sobie w przeglądarce internetowej jako plan na wiosnę bardziej i wycenę ile będę na niego potrzebował.

Dzięki za odpowiedzi ;)

 

/edit

4 godziny temu, severian napisał:

Możesz poszukać roweru dla dziewczyn na kołach 650b.Rose takie ma i maszyna wygląda normalnie.

Dzięki za link, nie znałem tej marki.

 

Swoją drogą, czy geometria ram dla kobiet różni się od geometrii ram dla mężczyzn czy różnica jest tylko w wymiarach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę uważasz że zobaczysz różnicę wagową między rowerem na 26" a 28" ?  

Wychodząc niejako poza standard sam prosisz się o kłopoty i trudności w dobraniu komponentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko pięknie ładnie, tylko koło 28 na szosowej oponie będzie podobne wielkościowo do koła 26 na terenowej oponie. Co do wrzucania roweru do auta to bardziej zależy to od samego roweru niż od kół. Nie wiem ile masz alat i kiedy było "w podstawówce" ale najpierw pojeździj na różnych rowerach, właśnie na gravelu, podobne masz jeszcze fitnessy z prostą kierownicą. Dopiero potem szukaj i kupuj, bo po tym co piszesz nie wiesz czego tak naprawdę potrzebujesz. Co do wagi - przeciętna szosa to waga ok. 10 kg i mniej. Na 4 piętro z szosą wchodzi się bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

2 godziny temu, skom25 napisał:

Naprawdę uważasz że zobaczysz różnicę wagową między rowerem na 26" a 28" ?  

Wychodząc niejako poza standard sam prosisz się o kłopoty i trudności w dobraniu komponentów.

Nie uważam że jakoś szczególnie zauważę, ale zawsze jest to lżejszy rower.
Odnośnie wychodzenia poza standart i związanych z tym trudności i kłopotów - to jest powód założenia tego tematu - chciałem się dowiedzieć co inni sądzą na temat mojej koncepcji i praktycznie udało się Wam przekonać mnie że nie ma to większego sensu.
 

Teraz, Piter233 napisał:

Wszystko pięknie ładnie, tylko koło 28 na szosowej oponie będzie podobne wielkościowo do koła 26 na terenowej oponie.

W sumie o tym nie pomyślałem, roweru na szosowych oponach jak dotąd nie miałem. Ale porównanie, wydaje mi się, powinno być bardziej na poziomie szosowy 28" a szosowy 26".
Co do fitnessów z prostą kierownicą - jeździłem na różnych kierownicach i jak na razie baranek najbardziej mi odpowiadał.
O wadze wiem, dla mnie będzie trochę wyższa bo na 100% założę błotniki i być może bagażnik jakiś w miarę lekki, ale na pewno będzie to mniej niż rower który mam obecnie i waży powyżej 16 kg, z sakwami prawie pustymi bliżej mu do 20kg.

Co do pojeżdżenia najpierw na różnych rowerach - żeby to zrobić muszę najpierw kupić różne po kolei. A wydaje mi się że po przerobieniu po kolei 5 różnych rowerów (coś typu "młodzieżowy gravel" na 24 calowych kołach; trochę za duży dla mnie rower gazelle;  góral bez amortyzatorów na 26; składak; cross rometa na 28; + testowanie różnych rowerów znajomych, ale na krótkich dystansach) wiem już jaki tym roweru chcę, natomiast jak już go będę miał i będę miał jeszcze do czegoś w nim uwagi, to nic nie stoi wtedy na przeszkodzie żeby go dalej modyfikować.

Wiedzy jak na razie jakiejś dużej o rowerach nie mam, ale staram się jakoś nadrobić i skorzystać z doświadczenia innych.
Co do tematu tego wątku - upewniliście mnie, że nie ma produkowanych ram szosowych na koła 26" i że nie ma sensu kombinować w tą stronę i utrudniać sobie życia.

Dzięki za odpowiedzi, jak dla mnie temat wyczerpany, ale jeśli macie jeszcze jakieś uwagi w tematach poruszonych w rozmowie to chętnie przeczytam. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz kupować, dużo sklepów i dystrybutorów ma flotę rowerów testowych. Często są to droższe modele, ale same różnice w geometrii poczujesz. Pytanie jeszcze ile chcesz wydać, ale gravel chyba będzie idealny dla ciebie. Błotniki kupisz sobie jakieś sksy albo coś podobnego, teraz produkowane  większości z plastiku albo winylu, komplet zwykle waży poniżej 0,5 kg, co i tak jest ledwo odczuwalne przy całej masie roweru. Jak chcesz bagażnik to zwróć uwagę żeby miał otwory na niego żeby potem nie kombinować. Porównując do twoich, waga przede wszystkim schodzi dzięki sztywnemu widelcowi. Tani amortyzator to ok 2,5 kg, wideł stalowy to ok. 1,5, mieszanka karbonu i aluminium - coś w granicach 1 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...