mpietras8 Napisano 31 Grudnia 2018 Napisano 31 Grudnia 2018 Witam, Mam starą francuską kolarzówkę i chce ściągnąć widelec aby przesmarować na wiosnę łożyska. Mocowanie wygląda tak jak na pierwszym zdjęciu. Wyrozkręcałem zaznaczone na czerwono nakrętki ale nadal nie mogę wyciągnąć ani kierownicy ani widelca. W nakrętce zauważyłem wypustkę która blokuje jej ściągniecie , zaznaczyłem tęwypustkę na zielono . Pytanie jak ściągnąć kierownice? na moje oko to zostaje walić młotkiem w kierownicę aby wybić ją z rury ale zanim zacznę ładować młotkiem wolę wcześniej zapytać.
seraph Napisano 31 Grudnia 2018 Napisano 31 Grudnia 2018 Żeby wyjąć kierownicę a w zasadzie to mostek to musisz poluzowac śrubę, która rozpiera go od środka. Widać ja od góry. Jak zacznie się unosić przy wykręcaniu to stuknij w nią młotkiem, żeby wpadła. Żeby wyjąć widelec to musisz odkręcić górna miskę sterów - zaznaczyłeś ją na czerwono. Podkładka z ząbkiem niczego nie trzyma.
mpietras8 Napisano 31 Grudnia 2018 Autor Napisano 31 Grudnia 2018 2 godziny temu, seraph napisał: Żeby wyjąć kierownicę a w zasadzie to mostek to musisz poluzowac śrubę, która rozpiera go od środka. Widać ja od góry. Jak zacznie się unosić przy wykręcaniu to stuknij w nią młotkiem, żeby wpadła. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Przecież jak ją lekko wykręcę do góry a potem puknę młotkiem w dół wg. tego co pokazuje strzałka poniżej to rozwalę gwint bo wbiję śrubę na harpagana s powrotem w dół. 2 godziny temu, seraph napisał: Żeby wyjąć widelec to musisz odkręcić górna miskę sterów - zaznaczyłeś ją na czerwono. Podkładka z ząbkiem niczego nie trzyma. pozostaje pytanie jak to zrobić, przecież podkładka ma ząbek który wchodzi w rurę (patrz zielone kółko) i blokuje ściągniecie górnej miski sterów.
seraph Napisano 1 Stycznia 2019 Napisano 1 Stycznia 2019 IA rozumiesz różnice pomiędzy uderzeniem z czuciem a przywaleniem z całej siły na pałę? Śruba trzyma klin, który trzeba wybić w dół bo pewnie się zastał... Ten ząbek nie jest tak długi jak myślisz. Szczęśliwego nowego roku
Garlock Napisano 2 Stycznia 2019 Napisano 2 Stycznia 2019 W dniu 1.01.2019 o 02:31, seraph napisał: Ten ząbek nie jest tak długi jak myślisz Dokładniej,to ten ząbek zapobiega obrotowi górnej bieżni sterów (ta szeroka nakrętka z ząbkami na obwodzie) przy kontrowaniu nakrętką kontrującą (ta sześciokątna). Inaczej zaciskałbyś łożyska sterów przy kontrowaniu. Czyli wyjmujesz mostek kierownicy jak opisano wyżej (walnięcie młotkiem zluzuje klin), zdejmujesz nakrętkę kontrującą, wyjmujesz podkładkę z ząbkiem, odkręcasz górną bieżnię sterów i widelec wypadnie dołem.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.