Skocz do zawartości

['Opona rowerowa] jaką polecacie oponę asfaltowo-terenową'.


robciozg

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Może ktoś polecić jakąś dobrą, zwijaną oponę do roweru. Na razie niestety zawiodłem się i na Bontrager XR1, XR2, MAXXIS WORMDRIVE. Niestety szybko się pozdzierały, hm sam nie wiem co wybrać. Rocznie robię ok. 3500 kilometrów, najczęściej po asfalcie, chociaż i po szutrach, kamieniach. Ma ktoś może doświadczenie z oponami co mogą dużo wytrzymać?

Dziękuję za porady

 

Napisano

Opona typowo w teren zeszmaci się szybko na asfalcie. Osobiście poszedłbym w jakiegoś marathona mtb (ciężka) albo nieco z innej strony czyli conti race king (lekką/bardzo lekka). To są opony na pograniczu odpowiednio pierwszą treningu i mtb a druga mtb i przełajki. Przy czym rk zwijane masz w dwóch odmianach mieszanki - performance lub 2x droższe black chili (nie są 2x trwalsze). Na marathonach zrobisz 2-3x więcej kkm. 

Napisano

Maxxis Crossmark myślę się świetnie sprawdzi w  twoim wykorzystaniu. Jest to w praktyce semi-slick, ale w terenie daje całkiem dobrze radę. Imho optymalna szerokość to 2". Jeden sezon myślę bez problemu wytrzymają. Moja tylna po 2000 km nie miała prawie śladów zużycia.

Napisano
5 godzin temu, Dokumosa napisał:

Opona typowo w teren zeszmaci się szybko na asfalcie. Osobiście poszedłbym w jakiegoś marathona mtb (ciężka) albo nieco z innej strony czyli conti race king (lekką/bardzo lekka). To są opony na pograniczu odpowiednio pierwszą treningu i mtb a druga mtb i przełajki. Przy czym rk zwijane masz w dwóch odmianach mieszanki - performance lub 2x droższe black chili (nie są 2x trwalsze). Na marathonach zrobisz 2-3x więcej kkm. 

Continental Race King 27,5 2.0 lekka to realna waga 550 g a bardzo lekka to poniżej 500 g jest uważana? Ale fajna opona z rozsądne pieniądze widzę 89 zł,nie jest Tubeless ready.

 

Napisano

Nie ma opon "asfaltowo-terenowych", bo musiałyby spełniać przeciwstawne wymagania. Jeśli spędzasz gros czasu na twardych nawierzchniach typu asfalt, beton, kostka, itp. to dobierz do tego jakieś semi-slicki i tyle. Takie opony poradzą sobie też w "terenie" typu gruntowe drogi, szutry, itp. choć oczywiście zwykle poddadzą się w głębszym piachu czy błocie, ale tu dużo zależy też od umiejętności jeźdźca. Poza tym nie masz się co przejmować na zapas skoro jest to tylko jakiś promil sytuacji.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...