Skocz do zawartości

[piasta] Jaka piasta tylna pod Boost 141 mm?


Alsew

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Temat zakładam w imieniu mojego brata, który wiosną kupił Treka X caliber 8 z kolekcji 2018 i padł ofiarą 'super' jakości piast Formula. Po przejechaniu około 1000km okazało się, że przednia piasta w zasadzie się nie kręci. Piasta była za mocno skontrowana, tak że ledwo szło przekręcić osią palcami, co ciekawe dla syna brat w pakiecie kupił Marlina z tą samą piastą i sytuacji identyczna. Rowery wylądowały w serwisie tam niby wszystko naprawili... I tak w piątek robiłem bratu serwis amora i okazało się że ta piasta kręci się ta,k że w zasadzie nadaje się tylko na złom. Padł pomysł żeby kupić nowe koła, ale tu kolejny problem czyli nikomu niepotrzebny standard Boost 141mm w tylnym kole (przód jest standard). I stąd moje pytanie jaką piastę wybrać pod taki rozstaw? Czytałem gdzieś że DT Swissy da się tak przerobić za pomocą odpowiednich end-capów? Czy DT370 da się tak przerobić, a może jakiś Novatec? 

Napisano

Bardziej chodziło mi o dt swiss 370 ale w wersji na szprychy proste Straight Pull. Z tego co wiem to trzeba kupić piastę pod Boosta 148x12 i do niej złożyć end-capy od 135x5. Występuje w ogóle piasta dt370 sp pod taki myk? 

Napisano
13 godzin temu, Piter233 napisał:

Jakie tam łożyska siedzą? Zwykłe kulki czy na wiankach?

No właśnie... Co to za piasta? Wygląda jak stare dt370? 

 

13 godzin temu, Piter233 napisał:

Czyli standardowo pisz do Dawida :D

@dawid często zagląda na nasze forum więc mam nadzieje że coś dopowie dzięki czemu wszyscy czegoś się dowiemy. Finalnie będę brata namawiał do zakupów u Dawida.

23 minuty temu, Mori4 napisał:

Taki filmik znalazłem

Dt 350 i 240 to jak widać można jedną ręką przekonwertować na 141 mm:P Tyle że w nie bardzo mieszczą się w budżecie:rolleyes:. Założenie to komplet kół w kwocie 1tys zł (+/-10%) a w tym piasty na maszynach, 28 szprych prostych (jakby dało radę zmieścić w cenie cieniowane dt2,0-1,8 to bajka) i obręcze dt m442.

Napisano

DT 370 w wersji na proste szprychy jest bardzo trudne do dostania na 148/12mm (a tylko taka piasta pozwala na zrobienie z niej 141mm qr)

Jedyna opcja to poszukać na allegro DT 370 148/12mm pochodzących z demontażu fabrycznych kół DT.

U siebie może mam nawet jedną taką piastę, ale musiałbym poszukać.

 

Napisano
1 godzinę temu, dawid napisał:

DT 370 w wersji na proste szprychy jest bardzo trudne do dostania na 148/12mm

A czy ta piasta pod szprychy proste różni się czymś z punktu widzenia techniki, od tej 370 na szprychy gięte, na której masz zaplecione te koła z w/w linka?

2 godziny temu, dawid napisał:

Jedyna opcja to poszukać na allegro DT 370 148/12mm pochodzących z demontażu fabrycznych kół DT.

Rozumiem że na piasty innych producentów nie mam co patrzeć ja np. Novatec, tylko jestem 'skazany' na DT Swiss ??

Napisano

w środku DT 370 są identyczne niezależnie czy są na proste czy gięte szprychy

W styczniu dystrybutor Novateca ma dostawę, może zamówili piasty 141mm qr. Aczkolwiek póki co Boostów 148/12mm nie da się przerobić na 141mm qr, ponieważ tam wymienia się całą oś, a nie tylko endcapy (oczywiście ogarnięty tokarz taką oś może dorobić, ale to już sporo zachodu)

Jedynie widziałem że shimano ma w ofercie jakąś tańszą piastę 141mm qr

Póki co najłatwiej 141mm zrobić z piast DT Swiss

 

Napisano
W dniu ‎31‎.‎12‎.‎2018 o 16:34, dawid napisał:

w środku DT 370 są identyczne niezależnie czy są na proste czy gięte szprychy

Dzięki Dawid za info. Jak zwykle można na Ciebie liczyć! Drugi poważny problem z tym quasi-boostem, to brak dostępności zaciskaczy do tych piast. Ten w rowerze brata, to jakaś padaka, jest już lekko wygięty, a do tego chyba nie trzyma za mocno... bo ostatnio po jakiejś prozaicznej wywrotce koło wyhaczyło się z ramy. Nie wiem z jaką siłą był zamknięty, bo brat ma dwie lewe ale jak o tym usłyszałem, to nie mogłem w to uwierzyć. 

Napisano

Za 400 można kupić nową DT 350 SP boost i ją skonwerować end-capami do 141. 370 SP boost nie dość, że praktycznie niedostępną to ile będzie tańsza? 50-70zł?  Myślę, że warto dopłacić tyle żeby mieć star ratchet.

Napisano

Temat chwilowo umarł bo Trek zaproponował bratu wymianę kół na komplet nowych Bontrager Kovee z X Calibra 8 na 2019r. Ale coś czuję że temat wróci jak bumerang bo piasty są identyczne jak starym zestawie, więc tylko czekać jak się rozsypią :whistling:

Napisano

Wiem o tym. Nawet wczoraj pisałem bratu żeby zlecił to serwisowi, w którym będzie odbierał te koła. Ja się nie będę w to mieszał, wpadnę do niego tylko żeby sprawdzić efekty ich pracy. Chociaż tak szczerze, to już im nie ufam...Sprawdzić luz piasty powinni w ramach przeglądu zerowego, jak mój brat kupował rower. Kasują siano, nic nie robią i liczą na to że do końca gwarancji jakoś wszystko wytrzyma albo klient nie sprawdzi. Od serwisu Treka możny by więcej oczekiwać.

  • 4 miesiące temu...
Napisano

Dla wszystkich, ktorzy szukaja 141mm hub - Shimano FH-MT200-B (Altus) i Shimano FH-MT500-B (Deore) sa QR 141mm standard ;)

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Każde koło DT Swiss boost 12x148. Trzeba poprosić sprzedawcę o wymianę end-capów na QR 9,5 (stare dobre end-capy do osi 135) albo zrobić to samemu (koszt end-capów to od 69zł w górę (w zależności od źródła). Stare można za tyleż samo sprzedać (to typowe end-capy 12mm do piast 370/350/240 i wszelkich popularnych kół DT).

Tu masz link jakby co: https://allegro.pl/oferta/koncowki-dt-swiss-tyl-qr-5-135mm-end-cap-50-7412167212?snapshot=MjAxOS0wNS0wN1QxMzo1MTo0OS42NzVaO2J1eWVyO2RiZGZjMzFhYWJiZmQzZTAzODc5NTIwMmY0YTNiMDJmNzY3MDc0M2QxYTBmM2RlNzA0NTE0ZDlkNDljZWVmYmU%3D

  • 3 tygodnie później...
Napisano
3 godziny temu, radko10 napisał:

Dokumosa, gdzie można kupić 350 za 400?

Zapomnial dopisac, że to bedzie  "nowa" z demontażu ;-)

Napisano

No pewnie nie, tylko że z demontażu nie zawsze oznacza, że akurat jest to dostepny trowar od reki w wersji której potrzebujesz. Np jestem zainteresowany 350s na przód pod 24h i tarcze, klasyczne szprychy ... od lat nie widzialem ani SP ani zwykłych, :P Pod tył też nigdy nie było, ostecznie kupiłem nową na tył, a przodu aż tak bardzo nie potrzebuje żeby zapłacic za nia ponad 300pln z EndCapami..

Napisano

Zwykle z kół mtb są dostępne. Na szosowe jakiej potrzebujesz mniejszy popyt i gotowych kół wyprzedażowych dawno od szosy nie widzialem. W mtb były wielkie czystki magazynów związane z uśmierceniem 27,5"., szczególnie kół z magazynów producentów rowerów.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...