kello Napisano 27 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2018 Cześć, kupiłem używana szosę GT na osprzęcie shimano 105. Mam w niej klamkomanetki st5500. Prawa obsługuje przednia przerzutkę 3 biegi a lewa tylna 9 biegów. Wyjścia pancerzy przerzutkowych z manetek są przy tym ułożone prawidłowo do środka osi roweru. Lewa manetka zepsuła się i szukam nowej używanej. Wszystkie lewe w internecie to 2-3 biegowe manetki, a moja jest 9 biegowa. O co tu chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 27 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2018 Sprawdź prawą ile razy pstryka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piter233 Napisano 27 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2018 Bo u anglików hamulce są tak jak w motocyklach, u nas na odwrót. Żeby dostać taką manetkę to będziesz miał problem, pisz do angielskich sklepów czy czegoś nie znajdą. Innym rozwiązaniem jest kupno klamkomanetek normalnych europejskich, czyli lewa do przerzutki przód, prawa do przerzutki tył. Swoją drogą to u ciebie zastosowano debilne rozwiązanie, można by zostawić standard czyli lewa przód, prawa prawa tył i tylko hamulce inaczej podłączyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMMAAACCC7 Napisano 27 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2018 Możesz na pewno posprawdzać kliki? W 99% sytuacji lewa = przód = 2/3 kliki, prawa = tył =klików tyle co koronek z tyłu, hamulce są niezależne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kello Napisano 27 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2018 Mam teraz podłączona przednia przerzutkę do prawej manetki i obsługuje 3 biegi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 28 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2018 9 godzin temu, Piter233 napisał: Bo u anglików hamulce są tak jak w motocyklach, u nas na odwrót. Żeby dostać taką manetkę to będziesz miał problem, pisz do angielskich sklepów czy czegoś nie znajdą. Innym rozwiązaniem jest kupno klamkomanetek normalnych europejskich, czyli lewa do przerzutki przód, prawa do przerzutki tył. Swoją drogą to u ciebie zastosowano debilne rozwiązanie, można by zostawić standard czyli lewa przód, prawa prawa tył i tylko hamulce inaczej podłączyć. Nie ma czegos takiego jak "angielskie manetki". Sa takie same i dzialaja identycznie jak wszedzie indziej. Tu sie tylko inaczej podpina hamulce, przedni do prawej klamki. @kello cos tam zmieniac bedzie, w koncu manetka ciagnie linke.... Odepnij ta linke od przerzutki i trzymajac w rece, napinajac, pomachaj manetka w "gore i dol". Bedziesz wiedzial ile razy manetka ciagnie/popuszcza linke. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 28 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2018 Też mnie to zastanawia czy nie ma "lewych". To jest 2-3 biegowa czy więcej ? https://allegro.pl/oferta/campagnolo-avanti-nowa-lewa-klamkomanetka-8-rz-7489437807 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jermak Napisano 28 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2018 Witam. Problem jest tylko w hamulcach,po prostu sa zamienione miejscami.Sam mialem ten problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 28 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2018 A nie da się przełożyć samej klamki? Z tego co kojarzę klamkomanetki Shimano są dość mocno "rozbieralne" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piter233 Napisano 28 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2018 Chyba wiem w czym problem. Lewa klamkomanetka ma tzw. pół biegi - czyli faktycznie ma więcej klików niż 3. Wychodzi na to że ktoś podpiął klamkomanetki na odwrót. Pytanie czy to normalnie działa? Poza tym prawa klamkomanetka powinna mieć kliki równe - w lewej co drugi klik jest jakby delikatniejszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drozda Napisano 29 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2018 Niezła rzeźba.Nie ma angielskich klamkomanetek - wystarczy przełożyć linki i pancerze (o ile są różnej długości) hamulcowe pomiędzy manetkami aby przerobić rower na kontynentalny. Półbiegi wchodzą znacznie lżej niż zrzucenie na mniejszą tarczę więc przy trzech blatach powinieneś mieć sekwencję: klamka do środka na największy blat, lekki ruch wajchą w prawo półbieg, mocniejszy zrzucanie na środkowy, lekki w prawo półbieg, mocniejszy zrzut na najmniejszy. W sumie jeśli faktycznie jedna jest zepsuta to pewnie łatwiej będzie podmienić obie na aktualną lub poprzednią Sorę z linkami pod owijką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.