Skocz do zawartości

[szprychy] Jakie wybrać szprychy rowerowe do kół 27,5 ?


ThePiotr

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

Pierwsze zasadnicze pytanie czy jest możliwe zmiana kół z 29 na 27,5 bez wymiany piasty

Jeśli jest możliwa zmiana kół bez wymiany piasty to jakie szprychy wybrać do kół 27,5 z obręczą DT SWISS XM401 27,5" i piasty z przodu Formula DC20 LW i z tyłu  Formula DC2241. 

Napisano

Spokojnie możesz złożyć nowe koła na obręczach 27,5 wykorzystując piasty z kół 29. Co do samych szprych , to zależy od budżetu , Twojej wagi , stylu jazdy i ilości szprych w kole.

Napisano
16 minut temu, Tatanka napisał:

Spokojnie możesz złożyć nowe koła na obręczach 27,5 wykorzystując piasty z kół 29. Co do samych szprych , to zależy od budżetu , Twojej wagi , stylu jazdy i ilości szprych w kole.

Jeżdżę na chopach/dirt i coś około 50 zł szprychy i żeby też pasowały do obręczy DT SWISS XM401

Napisano

Cena za szprychy nie powala. Właściwie możesz kupić jakieś najtańsze nierdzewki. Sprawdz jeszcze czy te piasty są w dobrym stanie , bo może sie okazać że za chwile trzeba będzie je wymienić. W takiej sytuacji lepiej od razu kupic nowe koła.

Napisano

 

Teraz, Tatanka napisał:

Cena za szprychy nie powala. Właściwie możesz kupić jakieś najtańsze nierdzewki. Sprawdz jeszcze czy te piasty są w dobrym stanie , bo może sie okazać że za chwile trzeba będzie je wymienić. W takiej sytuacji lepiej od razu kupic nowe koła.

może być nawet za 100. A co do piast to rower ma dopiero około 5 mies i wątpie że coś jest z piastami.

Napisano
27 minut temu, Dokumosa napisał:

te piasty są warte czapkę śliwek, jedne z najgorszych istniejących piast na tej planecie...

Nawet gdyby były to najlepsze piasty na świecie to dyskwalifikuje je brak dostępności części zamiennych, a nawet ciężko kupić całą nową piastę do przeszczepu wnętrzności. Mój brat kupił wiosną dwa Treki na tych piastach (dla siebie i syna)  po 3 miesiącach i mizernym przebiegu okazało się że w obu rowerach w zasadzie przednie koła się nie kręcą, bo piasty są za mocno skontrowane (ledwo palcami szło ośki przekręcić). W serwisie stwierdzili, że stało się to w trakcie eksploatacji, bo rowery przy zakupie były sprawdzone, popuścili kontre i stwierdzili że jest ok... ale ja twierdzę że nie jest ok, bo po takim czymś konusy, bieżnie i kulki już dostały baty! Jednym słowem nie wiem czy nie wolałbym tej czapki śliwek:rolleyes:

1 godzinę temu, ThePiotr napisał:

Jeśli jest możliwa zmiana kół bez wymiany piasty to jakie szprychy wybrać do kół 27,5 z obręczą DT SWISS XM401 27,5" i piasty z przodu Formula DC20 LW i z tyłu  Formula DC2241. 

A nie lepiej sprzedać całe koła dołożyć kasę i kupić nowe? Przy zakupie poza allegro będzie taniej. https://allegro.pl/dt-swiss-xm1501-27-5-240s-black-friday-promo-i7737880411.html Ja tak zrobiłem i jestem mega zadowolony

Napisano
29 minut temu, Alsew napisał:

A nie lepiej sprzedać całe koła dołożyć kasę i kupić nowe? Przy zakupie poza allegro będzie taniej. https://allegro.pl/dt-swiss-xm1501-27-5-240s-black-friday-promo-i7737880411.html Ja tak zrobiłem i jestem mega zadowolony

Mam na myśli wymianę samej obręczy gdyż mam obręcz na bezdetkowe a i tak nie korzystam z tej opcji dlatego chce wymienić obręcz na „nie bezdetkową” ponieważ ostatnimi czasami sporo przebijam dętek i ciężko się je po prostu wymienia. Mam koła 29 a chce się przesiąść na 27,5 gdyż latam chopy a 29 ciężko się dosyć skacze (da się ale myśle ze na 27,5 będzie o wiele lepiej nawet niektórzy riderzy mi to sugerowali).

I czy ta obręcz (co podałem w temacie) jest wytrzymała i czy nie złamie się po pierwszym nie dolocie.

Wracając do szprych to żeby byly jakieś wytrzymałe (żeby nie wypadły po pierwszej chopie) i żeby były czarne (żeby pasowały do roweru ) :D

 

Napisano

Obręcz co podałeś ma ograniczenia jeśli chodzi o skoki i limit wysokości dropów jest dla niej 61cm. Jak chcesz obręcz dedykowaną do takich zastosowań to DT z serii FR albo EX. Poza tym masz świadomość, że zmieniając koła na mniejsze siądzie nieco wysokość suportu? No i wszystkie wymienione łącznie z XM to obręcze przystosowane do bezdętek i faktem jest, że niektóre gumy na te obręcze zakłada czy ściąga się skrajnie ciężko (w terenie nierealne np. zdjęcie nobby nica tler adix za pomocą dwóch plastikowych łyżek) a inne wchodzą praktycznie rękami (maxxis ikon czy ardent najtańsze zwijane). No i zamiast łapać kapcie może lepiej byłoby kupić opony dedykowane do dyscypliny ze wzmocnieniem niż ciągle łatać...

 

Napisano
9 godzin temu, Dokumosa napisał:

faktem jest, że niektóre gumy na te obręcze zakłada czy ściąga się skrajnie ciężko (w terenie nierealne np. zdjęcie nobby nica tler adix za pomocą dwóch plastikowych łyżek) a inne wchodzą praktycznie rękami (maxxis ikon czy ardent najtańsze zwijane)

Prawda! Pamiętam swoją walkę z TrailKing 2.4 Protection i obręczą FR370. Przepocone dwie koszulki i kilka pęcherzy na rękach.

Napisano

Tak, znam takie przypadki, że się nie dało złożyć kół. No ni cholery, dwie, trzy łyżki, łamią się, ręcę bolą, dramat. Znajomemu spodobały się moje koła i takie same kupił, ten sam set opon i po całym wieczorze walki poddał się. Przyjechałem i z pomocą jednej łyżki wsadziłem oponę, ostatni fragment. Co się okazało? Nie wykorzystywał rowka w obręczy jak należy. Tego na środku.

Napisano

Rowek to podstawa (chociaż w tych obręczach jest dosyć płytki) ale niektóre opony są po prostu oporne z racji konstrukcji. W robocie mam 30cm łyżki lezyne stalowe pokryte tworzywem i tym założyłbym oponę 26" do obręczy 27,5 ;) (prędzej pognie się obręcz) ale takie popierdówki plastikowe się gną lub łamią.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...