Skocz do zawartości

[opony] 26" na miasto


Roballinho

Rekomendowane odpowiedzi

Rozglądam się za 26" oponami do warunków miejskich, czyli głównie asfalt i beton. Szerokość 2,0-2,2", waga max. – 700g. Obowiązkowo wkładka antyprzebiciowa. Cena nieprzekraczająca 50 zł za sztukę.

Jedną z opcji jest Schwalbe City Jet. Co jeszcze innego, godnego uwagi byście polecili. Może z bardziej zarysowanym bieżnikiem od tego City Jeta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używam City Jet i jestem bardzo zadowolony, lekka, szybka, nie przebija się, wada to na śliskim/mokrym jest mało przyczepna - no, ale to niemal slick. Polecam.

No i cena/jakości rewelacja :

https://allegro.pl/kategoria/sport-i-turystyka?string=city jet&sourceid=Mozilla-search&order=d&bmatch=baseline-n-spo-1-0-1219

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Roballinho Kurna,to jest temat który bardzo mnie interere… Sam bym kupił chętnie coś, co by spełniało Twoje wymagania, jakby jeszcze pasek reflex dało radę dołożyć to byłaby bajka! Mam retro mtb ze sztywnym widłem i obecnie założone Conti Town Ride 26x1,75. I to są w sumie fajne opony na miasto lekkie, tanie, mega trwałe, z wkładką i reflexem, a do tego odpowiednio przyczepne czy sucho, czy mokro (w warunkach miejskich) a i przez las da się przejechać. Odnoszę jednak wrażenie że moje poprzednie opony tj. Land Cruisery, a później miks Hurricana z Race Kingiem były szybsze... wynika to chyba z faktu że te Town Ridy mają dość niski balon i traci się na obwodzie koła.  I  stąd moje dalsze zainteresowanie tematem. Ten City Jet jakoś do mnie nie przemawia, bo jednak w niektórych warunkach nawet miejskich, brak bieżnika będzie zdecydowanym minusem. Moje typy: 

- Continental Town & Country 2,1 - tania, w miarę lekka zwłaszcza w wersji 1,9, powinna sprawdzić się także po za miastem

- Schwalbe Hurrican 2,0 - lekko po za budżetem, w miarę lekka, jak jest sucho to i w terenie można polatać

- Schwalbe Big Apple na tył i Big Ben 2,15 na przód - drogo ale może być mega fajnie

- no i mój faworyt - https://www.bikester.pl/continental-contact-speed-opona-double-safetysystem-brakeer-26-drut-czarny-564416.html - myślę że można by w tym przypadku pomyśleć o naciągnięciu budżetu :whistling:

Jestem ciekaw czy ktoś podrzuci jeszcze jakieś ciekawe propozycje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś jeździ po mokrym to z city jet trzeba uważać. Na sucho wad nie zauważyłem, przyczepność boczna dobra, balon spory, ale nie ogromny jak big apple czy kenda flame.( mam 1.95/2.0 ) Waga 575 gr bdb. Continental contact speed w tym rozmiarze 660 gr. No i paska w city jet brak.

/edit

Mała poprawka, mam starszą wersję city jet z nieco innym bieżnikem i w rozmiarze26x1.95.  54-559 ( te na allegro są podobno 50-559 )

IMG-20181223-171832.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, Alsew napisał:

Mam retro mtb ze sztywnym widłem

Dokładnie do takiego roweru potrzebuję te kapcie. Chociaż z retro, to właściwie zostały tam tylko frameset i koła. Reszta jest całkiem współczesna.

58 minut temu, Alsew napisał:

Continental Town & Country 2,1

Fajna, ale trochę za droga.

58 minut temu, Alsew napisał:

Schwalbe Hurrican 2,0

Tu dla odmiany, nieco za dużo jest tych klocków po bokach.

59 minut temu, Alsew napisał:

Schwalbe Big Apple na tył i Big Ben

Moje, że tak powiem, marzenia z dawnych lat (Big Apple). Nie wiem tylko, czy taki zestaw nie będzie już trochę za ciężki do moich zastosowań.

BTW, dlaczego sugerujesz zróżnicowanie opon na tył i przód? W mtb, to jasna sprawa, ale czy na twarde drogi ma to jakieś znaczenie w przypadku konkretnie tych dwóch opon?

Godzinę temu, Alsew napisał:

Łaaadna. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, Roballinho napisał:

Dokładnie do takiego roweru potrzebuję te kapcie. Chociaż z retro, to właściwie zostały tam tylko frameset i koła. Reszta jest całkiem współczesna.

A u mnie retro tylko framset i sztyca :D

45 minut temu, Roballinho napisał:

BTW, dlaczego sugerujesz zróżnicowanie opon na tył i przód?

Mogłyby być 2x Big Apple ale w sumie są one tak podobne do Big Bena że można by te dwie opony ze sobą zestawić bez dyskomfortu wizualnego, kosztem mikro większych oporów toczenia, a w bonusie dostajesz większe możliwości jazdy w leciutkim terenie. Tak to sobie wymyśliłem :P

 

45 minut temu, Roballinho napisał:

Fajna, ale trochę za droga.

Już nie bądź taki wyliczony, wiem że miało być do 50zł ale tu masz 54zł... https://allegro.pl/continental-town-country-opona-mtb-26x2-10-i7522820854.html:rolleyes:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, Roballinho napisał:

Tu dla odmiany, nieco za dużo jest tych klocków po bokach.

Niby tak ale patrząc z drugiej strony klocki u Hurricana są tak daleko od czoła opony , że przy jeździe po betonach w zasadzie nie dotykają one podłoża... no chyba że w zakręcie na ostrym pochyle gdzie mogą uratować d..psko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, robertrobert1 napisał:

Jest we wszystkich Twoich założeniach oprócz ceny

No i szerokości... Przy 1,75 jest sporo propozycji spełniających powyższe kryteria jak np. Conti Town Ride na której obecnie śmigam, opon o szerokości 1,9 też by się kilka znalazło co by zadowoliły autora. Natomiast w przedziale 2,0-2,2 cala to już jest bida.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawości - skąd pomysł na 2" klocki na "miasto, asfalt i beton"? Przecież to ma wagę opony w gruby teren, a jakoś nie widzę zalet szerokości w przedstawionych warunkach. Zwłaszcza po mocnym nadmuchaniu, bo przecież ma się pewnie jeszcze "lekko toczyć" na twardym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ciężkie trochę są.. 66 pln z dostawą za oponę to bardzo tanio nie jest. Ale może użytkownik będzie zadowolony ;)2.0 ( 1,95-2.1 ) mają tę zaletę nad wąskimi ( 1.3-1.6 ) że balon większy, amortyzuje bardziej, można wjechać w delikatny teren, a na asfalcie znacząco większych oporów od wąskich nie ma.

A propos opon to coś takiego :

https://allegro.pl/nowa-chaoyang-26-merlin-1-95-kevlar-311g-mtb-i7058465812.html

Jeden człowiek ( na innym forum ) chce sprzedać 2 szt za 100 pln. Nowe.  Nie widziałem lżejszych w rozsądnej cenie. Tylko rozmiar 44x559 sugeruje szerokość 26x1,625...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby nie ma, ale w praktyce większość dmucha więcej żeby jeździło się jeszcze lżej ;) A wtedy większa szerokość przestaje mieć jakikolwiek sens gdziekolwiek. Jak dla mnie na asfalcie takie 35-38c i niecałe 3 bary jest już bardzo komfortowe. I w "delikatny" teren też wjedzie. I będzie to ważyć między 400 a 500g już z wkładkami, itp.

Choć jednego nie można takim klockom odmówić - zapewne będą bardzo trwałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, m0d napisał:

Tak z ciekawości - skąd pomysł na 2" klocki na "miasto, asfalt i beton"?

@SoloTM ubiegł mnie z odpowiedzią:

10 godzin temu, SoloTM napisał:

2.0 ( 1,95-2.1 ) mają tę zaletę nad wąskimi ( 1.3-1.6 ) że balon większy, amortyzuje bardziej, można wjechać w delikatny teren, a na asfalcie znacząco większych oporów od wąskich nie ma.

Mają jeszcze tę zaletę, że nie straszne im dziury i krawężniki, a to też element miejskiej jazdy. Po przesiadce na stalowe ramy przestałem aż tak bardzo przejmować się wagą komponentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu ‎30‎.‎12‎.‎2018 o 18:20, Roballinho napisał:

Opona na obręczy 19 mm, przy 4 barach ma 49 mm, czyli mniej, więcej 1,9". 

Jaja sobie robią z nas! Jak 49 mm? A wysokość balona? Czyżby nie było konkurencji dla Big Apple, Big Ben dla osoby która chce mieć porządny balon w mieście? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...