33wwww33 Napisano 20 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2018 Jestem w trakcie składania gravela (Accent Furious), już wiem że składanie to błąd i jak się chce fajne części to mimo wcześniejszych wyliczeń wychodzi dużo drożej;) Utknąłem na temacie widelca, chciałbym kupić coś do 500-600pln. Widelca Furious czarno srebrnego na tyle przecenionego nie mogę namierzyć. A jako że fajnie byłoby mieć z przodu oś 12mm lub 15mm to zerkam na aliexpress. Na ile taki sprzęt jest bezpieczny? Wiem, wpadki zdarzają się każdemu, domyślam się że większość firm markowych kupuje w Chinach a od siebie dodaje malowanie i kontrolę jakości. Ile tego jeździ? (wiem, że z ram i z innych części ludzie są bardzo zadowoleni ale widełki jak pękają to już dość niebezpiecznie się robi- szczególnie że pęknięcia są chyba najczęściej od ostrego hamowania). Z tego co znalazłem widelec FK028 ma to co mi trzeba- odpowiednia długość, sztywna oś.... martwi mnie tylko półroczna gwarancja i niska waga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 20 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2018 Ja kupowałem do furiousa widelec z ali. 6000 km na razie nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
33wwww33 Napisano 21 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2018 A możesz napisać jaki producent/ model/ ? Jaka waga? Jaką masz tarczę hamulcową z przodu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 21 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2018 (edytowane) https://pl.aliexpress.com/item/3k-UD-Carbon-Matt-Glossy-Cyclocross-Road-Bike-cross-Bicycle-700C-fork-1-1-8-1/32625902297.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.51b05c0ff15sWE Tarcza 160mm Co do samego widelca nie mam zastrzeżeń, to takie drobnostki jak gwinty, czy odporność lakieru na zarysowania to już taka sobie. Edytowane 21 Grudnia 2018 przez clavdivs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz30 Napisano 23 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2018 Błędem jest zakup gotowca. Do wymiany połowa rurek, pedały i koła z oponami. Zawsze wyjdzie drożej. I siodło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 23 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2018 Błędem jest kupna gotowca, tylko wtedy kiedy zamierzasz wymienić powyższe elementy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
33wwww33 Napisano 23 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2018 (edytowane) No ja uważam za wielki błąd zakup ramy i początkowe założenia- składanie w miarę tanio (oraz gravel jako kolejny rower). Furious ma lakier beznadziejny, miałem kilkadziesiąt rowerów w tym zwykłe stalowe I nigdy z czym takim się nie spotkałem (wiedziałem że lakier jest kiepski ale nie sądziłem że aż tak- nierówne odcięcia itp, jak malowanie w garażu z kiepską taśmą malarską;) ). Chyba nawet lakier samochodowy jest twardszy i odporniejszy. A poza tym chciałem gravela za około 3000pln (w końcu zimówka)- wszędzie kompromisy. I już widzę że wyjdzie cięższy niż obecna szosa, jazda w terenie w porównaniu do MTB to walka z rowerem..... i tam gdzie obecnym MTB (hardtail, 29er) przejeżdzam po dziurach 35km/h na gravelu jadę połowę wolniej- tak samo jak na kolarce. Mam wrażenie że buduję kolarkę tylko znacznie cięższą. Obecnie wiem, że nie opłaca się składanie tanich rowerów. I lepiej nówkę z jakiejś promocji wyrwać- np. taka Merida CX 400 za 3700 była, CX 300 za 3400 bodajże. Mój błąd że na początku nie myślałem o składaniu na karbonowej ramie i przeznaczając na to dwa razy większe środki. Sprzedałbym szosę i byłby szybki uniwersalny, lekki rower. A tak na asfalt szosa lepsza, w teren- MTB. Gravel? Na dojazdy do pracy tylko:) Edytowane 23 Grudnia 2018 przez 33wwww33 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 23 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2018 Jak masz tylko ramę, to sprzedaj ją. Mam wrażenie, że brakuje Ci pomysłu na ten rower. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
33wwww33 Napisano 24 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2018 Mam kilka elementów już- rama, koła, hamulce, nowa grupa szosowa w drodze. Chciałem rower, który mi zastąpi szosówkę i pozwoli na przejazd po nieutwardzonych drogach. Ale już widzę że po prostu chcąc mieć gravela na tym poziomie co średniej półki szosa nie można się pakować w półśrodki- tylko co się da to karbon. Tu wg mnie jest problem z wagą, montując nie najlżejsze koła, tarczówki, 2kg ramę otrzymałem rower ważący niewiele poniżej 12kg. Fabryczny gravel Furious, na lekkim osprzęcie- waga katalogowa 10.7. Za dokładnie te same pieniądze (4500) kupiłem szosówkę na 105, zmieniłem koła i mam 8.8kg. Dla mnie to przepaść- poniżej 11kg waży mój 29er z Rebą, napędem 3x10 i oponami 2.25.... Może i brak pomysłu. Nie przeliczyłem wszystkiego. A jeżdżę raczej krótko i staram się szybko, nie sakwy/trekking. Dla tego ta waga tak boli. I chyba faktycznie spróbuję się jakoś z tego "gravela" wycofać. Po pierwszej jeździe nie widzę zalet- lepiej do szosy minimalnie odporniejsze na przecięcia opony założyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 25 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2018 Gravel to dla mnie rower zastępczy. Póżną jesienią lub wiosną, jest dużo syfu i najczęściej mokro. Najzwyczajniej mi szkoda roweru szosowego na takie warunki. Do jazdy po lekkim tereni znowu szkoda MTB. Nabijać puste km i zużywać napęd i amortyzator. Jaki jest sposób na gravela? Zapomnij ile waży. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.