Skocz do zawartości

[10975] Giant XTC Advanced 27.5 1.5 LTD2016) Carbon by kamar59


kamar59

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem że mi odradzaliście karbon w sztycy kierownicy czy w mostku, efekt placebo itp, ale takie części znalazłem u nich, koła kupowałem 1501 też u nich i  w dobrej cenie mi sprzedali to może tu by się udało coś wytargować. Pytam czysto teoretycznie.

https://allegro.pl/sztyca-fsa-sl-240-carbon-pro-27-2x350-50-ceny-i7756910832.html?msg=Twój+e-mail+został+wysłany.&msgtoken=048a25b10f8bf5405c1e387864ffa85323220a1444b540a86acf77d00be2ff62

https://allegro.pl/oferta/kierownica-fsa-k-force-riser-carbon-660mm-31-8-7752762451

https://allegro.pl/mostek-fsa-os-99-csi-carbon-31-8-x-110mm-6st-60-i7739948659.html

Chyba nie mają podróbek firma z długim stażem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, kamar59 napisał:

Pytam czysto teoretycznie.

No to odpowiedź czysto praktyczna. 660mm kiera do xc to dość wąsko jednak, a jak do tego założysz rogi to już porażka, mostek 110mm to też raczej kiepsko się nadaje, no chyba że kupiłeś za mały rower... Pomijając fakt że to jest mostek aluminiowy, powleczony żeby wyglądał na carbon i pewnie jest nawet cięższy od takiego Accenta Executed za 100zł Nikt tego nie kupuje to i ceny przystępne. I tak szczerze to nie rozumiem już o co chodzi z tą Twoją 'manią lekkości'...

Edytowane przez Alsew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Te wyroby z logo FSA nie wyglądają cenowo na oryginały. 

Sztyca full carbon za 149 pin, gdzie normalnie kosztowały prawie 90 ojro..... no nie wiem.....nie mówię ,że to podróby ,ale jakoś nie wierzę ,że to oryginał.

18 godzin temu, Alsew napisał:

660mm kiera do xc to dość wąsko jednak, a jak do tego założysz rogi to już porażka

Na tą kierownicę nie można założyć rogów- brak wzmocnień na końcach ( zresztą widać info na zdjęciu ). Szerokość to osobista sprawa. Mam 660 w XC , 720 w fulu i jakoś nie mam potrzeby szerszej kierownicy w XC.

Mostek w opisie:

Materiał: Carbon

a na mostku info: 3D forged AL7050

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat w firmalizard te graty FSA to są na 99,999% oryginalne.

Co do mostka to faktycznie to jest kompozyt alu-węgielny (CSI - Carbon Structural Integration). Ale waży tyle co lekkie mostki zrobione w 100% z alu. (125g@100mm). Wg producenta dedykowany do szosy.

Kierownica ciężkawa jak na węgiel UD (185g@700mm). 

Sztyca z kolei to już staroć.

Poza tym do XC chcesz mostek 110mm (żeby uzyskać większe pochylenie) i jednocześnie giętą kierownicę (żeby jednak się nie pochylać)… to tak trochę się IMHO wyklucza.

Edytowane przez Dokumosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leży u Ciebie ten mostek tak sobie beztrosko? A masz inne części karbonowe na sprzedaż? 

A co do wagi to nie jestem gorszy że mam rower w wadze 11 kg a nie 10 kg.

Zdaje sobie z tego sprawę.

Tak teraz patrze na swój mostek przy składaniu, że  mogę go obrócić i dać kąt niżej ale nie wiem czy wyjdzie mi to na plus w 100% plecy mogą oczuć. A to też by trzeba było zmienić pozycję siodła względem mostka w tym wypadku? Aktualnie jest mostek 100 mm i kąt 8 st + -.

Edytowane przez kamar59
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, kamar59 napisał:

A manetkę od fox 32 mogę zdjąć? Tak jej nie używam "blokada skoku" będzie mniej kabli na kierownicy. Chyba nie zaburzy mi to reakcji amortyzatora w jeździe.  Dobrze ustawić SAG i tyle.

Zależy czy jest to push to unlock czy push to lock. W pierwszym przypadku jak zdejmiesz manetkę to amortyzator będzie zablokowany i będziesz musiał kombinować z zablokowaniem pokrętła w pozycji open. W drugim przypadku nie ma problemu.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowa waga roweru, nie ma rogów na kierownicy. Chwyty może pójdą do wymiany i przekonuje się do mleka. Z 11250 g - mleko i chwyty może wyjść 10950 g ;-) I jak obecne opony wyzioną ducha to może jakieś lżejsze pod mleko się znajdą. 

P1260569.JPG

1.jpg

@KrissDeValnor Nie o taką mi :gorszość" chodziło ;-) :huh: :wacko::blink:

 

Edytowane przez kamar59
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Dla mnie to już jest sztuka dla sztuki, albo raczej detailing, bo różnica na wadze praktycznie żadna...
0.3 kg to będziesz miał mniej, jak np. zabierzesz mniej wody, albo przypadkiem zapomnisz zabrać zapasowej dętki i multitool'a :icon_wink:
PS
+ 100 do reputacji na dzielni za wagę Hej Łeng - Łej Heng ( if you know what i mean ;) ) :icon_cool:

Edytowane przez KrissDeValnor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@KrissDeValnor Śrubki wymieniają i walczą o 10 g to jest sztuka. W podsiodłówce mam łatki i CO2, dętki nie mam a może powinienem. :voodoo: 

Tak naprawdę to nie był rower kupiony z myślą o odchudzaniu, ale w "mądre" odchudzanie można się pobawić.

Edytowane przez kamar59
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, kamar59 napisał:

@zaq49 Kupiłem za połowę ceny. 

Nieważne za ile kupiłeś, rower kosztujący połowę ceny Gianta też dałoby radę kupić za połowę jego ceny. Istotne jest to, że przepłaciłeś kupując coś czego potencjału nie wykorzystasz. No i o ile mniej miałbyś z rowerem „problemów”...

Coś tam kombinujesz, ale to z manią lekkości ma niewiele wspólnego. Np. po długich rozważaniach w ciężkich bólach zmieniłeś w kategoriach lightbike siodło kowadło na siodło kloc i uważasz, że jest ok i tym samym tropem podążasz dalej.

Przyjmij w końcu do wiadomości, że zabawa w odchudzanie to skarbonka bez dna i im dalej to tylko drożej.

Przypomnę , że mam Anthema na identycznych elementach jak Twoje i dawno temu pisałem Ci wyraźnie co zmieniłem na co, w jakim celu i jakie mam po zmianie odczucia. A Ty dalej stoisz w miejscu i marudzisz w kółko o tym samym. Kupuj i próbuj albo odpuść temat definitywnie.

Ty chcesz zjeść ciastko i mieć ciastko i najlepiej aby to ciastko nie było Twoje i jeszcze lepiej nie za Twoje...

Po pytaniach jakie zadajesz, typu co będzie po odwróceniu mostka z + na -, wyraźnie widać Twoja wiedzę. Jest na takim poziomie, że waga roweru jest marginalna w kontekście osiąganych wyników i przyjemności z jazdy. Zdecydowanie lepiej zrobisz gdy skoncentrujesz się na kręceniu kilometrów..

A jeśli tak bardzo zależy Ci na niższej o 0,5 kg wadze zestawu rower + rowerzysta to mogę Ci napisać całkowicie darmowy przepis :)

7 godzin temu, kamar59 napisał:

Śrubki wymieniają i walczą o 10 g to jest sztuka

To nie jest sztuka, to jest pasja.

Edytowane przez zaq49
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...