Gość Napisano 18 Grudnia 2018 Napisano 18 Grudnia 2018 Cześć, zakładam ten temat z zapytaniem: Czy 1.8 bara w obu kołach to dobre ciśnienie do szybkiej jazdy w terenie na hardtail'u? Stosunkowo rzadko zdarza mi się złapać kapcia, czy dobić oponę do obręczy. (Lubię dobrą amortyzację i przyczepność) Jakieś sugestie? Pozdrawiam
seraph Napisano 18 Grudnia 2018 Napisano 18 Grudnia 2018 A nie wiadomo czy dobre, bo to zależy od rozmiaru opony, typu opony, wypełnienia (dętka, czy nie), i najważniejsze - Twojej wagi. Z przodu też zwykle wystarczy niższe ciśnienie niż z tyłu. Wróżbitów tutaj mało... Ogólnie jak lubisz niskie ciśnienia to ja mogę polecić żebyś nabił tylko tyle, żebyś nie czuł jak opona się zbyt mocno ugina na boki przy ciasnych zakrętach. U mnie to wypada 1 bar z przodu (29x2,4) i 2 bary z tyłu (29x2,1) przy 80 kg mojej wagi. Opony zwijane TL bez dętek i nie zdarzyło mi się dobić.
Gość Napisano 18 Grudnia 2018 Napisano 18 Grudnia 2018 Jeżdżę na dętkach. Koło 27.5'' opona 2.35. 1.75 z przodu i 1.8 z tyłu przy moich skromnych (jak na 190) 65 kilo.
Sansei6 Napisano 18 Grudnia 2018 Napisano 18 Grudnia 2018 A jak Wam producenci na Waszych oponach zalecają?
Kanister Napisano 18 Grudnia 2018 Napisano 18 Grudnia 2018 @seraph Dodatkowo wszystko zależy od terenu w którym się jeździ. W lżejszym terenie można sobie pozwolić na niższe ciśnienia (mniejsze ryzyko dobicia). Ja jeżdżąc w Beskidach ładuje 1.2-1.4 bar na przód oraz 2.0-2.2 na tył ( Opony Schwalbe RocketRon/Racing Ralph lub Maxxis Ikon - 2.25). W okolicach 1-1.1 bara z przodu w zakrętach na szutrze/asfalcie czuje, że opona się podwija co jest bardzo niebezpieczne.
Mod Team KrissDeValnor Napisano 18 Grudnia 2018 Mod Team Napisano 18 Grudnia 2018 Sporo też zależy od tempa z jakim się najeżdża na przeszkody - dobry przecinak przy zbyt niskim ciśnieniu będzie miał większe ryzyko dobicia. Jak nie dobijasz i jest w miarę komfortowo - czyt. niezbyt twardo z jednej strony ( tak, żeby nie było zbyt dużego telepania na nierównościach ), a z drugiej niezbyt miękko ( tak, żeby właśnie nie dobijać i żeby nie było efektu "pływania", czy pompowania przez zbyt niskie ciśnienie ), to jest OK. Nie zawsze jest łatwo to wypośrodkować, bo czasem jest komfort i dobra przyczepność, ale i większe ryzyko dobicia, a innym razem odwrotnie...
seraph Napisano 18 Grudnia 2018 Napisano 18 Grudnia 2018 No ja jeżdżę poniżej zalecanych przez producenta ciśnień, ale jeżdżę już tak od ładnych tys. km. Oprócz tego, że mocno pracujące boki opony szybciej się zużywają - najpierw wychodzą czarne, łukowate prążki, a potem im starsza guma tym bardziej zaczyna puszczać i się pocić - to nie zauważyłem nic niepokojącego. Poprzednia tylna opona szybciej straciła bieżnik niż poddały się boki, ale przód wymieniłem dlatego właśnie, że boki ciśnienia nie trzymały (po jakichś 5000 km). Jak wcześniej miałem RoRo 29x2,25 z przodu to poniżej 1,4-1,5 bara rzeczywiście się jeździć nie dało, ale Ardent 2,4 jest chyba zwyczajnie sztywniejszy. Sporo też amortyzator chroni przed dobiciem.
Thomass13 Napisano 18 Grudnia 2018 Napisano 18 Grudnia 2018 Ja mam opony Continental 2.0 koło 26 cali pisze na oponie 3.5 bara to tyle nabijam za duzo czy w ok?
Mod Team KrissDeValnor Napisano 18 Grudnia 2018 Mod Team Napisano 18 Grudnia 2018 Jak pod teren, to zdecydowanie za dużo, chyba że ważysz ze 120 kg ?
Gość Napisano 18 Grudnia 2018 Napisano 18 Grudnia 2018 3.5 w MTB? Wjechałeś tym rowerem chociaż raz w teren? Nie ma czegoś takiego jak "dobre" ciśnienie. Każdy ma swoje preferencje i styl jazdy, trzeba to wypracować samodzielnie i nie przyjdzie z dnia na dzień. U mnie przy oponach Race King 26x2.2 idealnie ciśnienie to 1,45- 1,5Bar. Poniżej opona staje się zbyt miękka, powyżej przestaje pochłaniać nierówności. Najlepiej znaleźć sobie odcinek który można powtórzyć dowolną ilość razy i przejechać go na różnych ciśnieniach.
Thomass13 Napisano 18 Grudnia 2018 Napisano 18 Grudnia 2018 Producent zaleca jak czytałem min 3,5 bara bo ponizej tej wartości opona sie sybciej zuzywa. Tak jeżdziłem po terenie kamienistym i cos jednak było nie tak do końca tylko nie wiedziałem co. Moja waga to 75 kg
Mod Team KrissDeValnor Napisano 18 Grudnia 2018 Mod Team Napisano 18 Grudnia 2018 skom25 ...ale odcinek odcinkowi nierówny, bo np. na większości trasy jest OK, a na fragmencie usłanym korzeniami jest trzęsiawka ( za duże ciśnienie ), albo dobijasz, bo jedziesz dość żwawo, a ciśnienie jest za małe...Thomass13 Upuszczaj stopniowo, a na pewno zauważysz różnicę.
Thomass13 Napisano 18 Grudnia 2018 Napisano 18 Grudnia 2018 Znowu jak był 2,5 jazda mi sie wydawała bardzo mulasta i ciezsza niz z takim cisnieniem 3,5. Ale cisnienie cisnieniem a ja mam problem z przednia przerzutką ale to nie w tym teamcie.
Gość Napisano 18 Grudnia 2018 Napisano 18 Grudnia 2018 Kwestia kompromisu No chyba że będzie się zmieniało ciśnienie co kilka kilometrów @Thomass13 Jaki to model?
Thomass13 Napisano 18 Grudnia 2018 Napisano 18 Grudnia 2018 Model opon ? To continental race King 2.0
TheJW Napisano 18 Grudnia 2018 Napisano 18 Grudnia 2018 Waga w sezonie 88-90 kg. Koła 29", opony XC - Vittoria Peyote 2.25 przód, 2.1 tył, tubeless (nie TNT). W zależności od warunków i trudności trasy wyścigu: twardo i sucho: przód ok. 1.6 | tył 1.9-2.1 Bar; twardo i mokro: przód ok. 1.4 | tył 1.9-2.0 Bar; trudny teren (niezależnie od wilgotności): przód 1.4 lub mniej | tył 1.7-1.8 Bar. Ciśnienie ustawiam wstępnie po wyjęciu roweru z auta, a dokładnie po rozgrzewce i objechaniu kawałka trasy. A na treningach zwykle jeżdżę na takim, jakie zostanie po zawodach, bo zawsze zapominam o pompowaniu. Zdarza się więc, że jeżdżę te same trasy na minimalnym i maksymalnym (z tych stosowanych przeze mnie oczywiście) ciśnieniu. Zdecydowanie poniżej minimum zalecanego przez producenta, co skutkowało drobnymi spękaniami bocznych ścianek. Nie przepuszczały mleka, pękała tylko zewnętrzna warstwa gumy. Ale dla mnie to i tak bez znaczenia, bo opony wystarczają mi na pół sezonu w przypadku Vittorii.
Gość Napisano 18 Grudnia 2018 Napisano 18 Grudnia 2018 12 minut temu, Thomass13 napisał: Model opon ? To continental race King 2.0 Race King jest świetną oponą na bardzo niskim ciśnieniu oraz beznadziejną na wysokim.
Thomass13 Napisano 18 Grudnia 2018 Napisano 18 Grudnia 2018 Na niskim rzedu 1,5 jezdził nie bede bo jak wjade na kamora to sie to skończy pokrzywieniem felgi i po zawodach min 2,5 a max jak ja 3,5 ładuje
Gość Napisano 18 Grudnia 2018 Napisano 18 Grudnia 2018 Kłócił się nie będę bo nie ma to sensu, natomiast według mnie marnujesz bardzo fajną oponę pompując ją zdecydowanie za mocno. 3.5 to kosmos, 2.5 to nadal dużo i twardo, zwłaszcza że jakoś wybitnie ciężki nie jesteś.
Thomass13 Napisano 18 Grudnia 2018 Napisano 18 Grudnia 2018 Sprubuje na niższym cisnieniu zawsze sie innych porad warto doradzic i sprawdzić. Aha jeszcze jedno obrecz to ace18 alex rims 559x17
Gość Napisano 18 Grudnia 2018 Napisano 18 Grudnia 2018 Teraz, Thomass13 napisał: jak wjade na kamora to sie to skończy pokrzywieniem felgi i po zawodach Wybacz, że spytam ale jaki masz widelec? Bo nie wydaje mi się żeby te obręcze należały do ''plastelinowych''.
TheJW Napisano 18 Grudnia 2018 Napisano 18 Grudnia 2018 75 kg i boisz się uszkodzenia obręczy przy ciśnieniu 1,5 bara? Musiałbyś przenieść całą masę na jedno koło i z dużą prędkością wjechać na krawężnik, żeby uszkodzić obręcz przy podanych parametrach. Wydaje mi się, że kolega jest wychowankiem kogoś, kto jeździł na jakimś Romecie albo innej "ukrainie" - dobij ile wlezie, będzie lżej. Tak samo, jak z towotem na łańcuchu. Teraz, Thomass13 napisał: Ja mam xcm 30 mm golenie i 100 mm skoku Znaczy się nie masz amortyzatora... Ale to i tak nie zmienia faktu, że przy 75 kg i ciśnieniu 1,5 (zakładam, że chodzi o przód), nie zniszczysz obręczy.
Thomass13 Napisano 18 Grudnia 2018 Napisano 18 Grudnia 2018 Jestem wychowankiem na pseudo góralu z przed 20 lat jakie wtedy były i nadrabiam aktualne trendy od roku. Aktualnie mam problem z przednią przerzutka ale mam nadzieje że tym razem bedzie współgrało z moi m napedem
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.