Skocz do zawartości
  • 0

Najlepszy rozmiar koła do FR/XC


Gość Bartek

Pytanie

Gość Bartek

Witam. Noszę się z zamiarem zakupu roweru górskiego (nowego). Ograniczony budżet (~1500 zł) zawęża moje pole manewru do Rometa Ramblera i Krossa Hexagon-ale to nie jest istotne. Chcę rower wykorzystywać głównie do jazdy po bezdrożach (póki co nie jakichś ekstremalnych, ale z czasem może się to zmienić), czyli-zgodnie z typami rowerów wyszczególnionymi w FAQ-szukam FR/XC. Chcę moc bez problemu podjechać pod górę, ale i z niej zjechać bez strachu o życie. Przeczytałem milion artykułów, obejrzałem milion filmów na temat rozmiarów kół i jak byłem głupi, tak jestem-ile ludzi, tyle opinii.

Mój mail to barthez669@gmail.com. Będę bardzo wdzięczny za odzew, gdyby się komuś chciało :-)

Aha-mam jakieś 180-182 cm wzrostu, jeśli ma to w tym przypadku jakieś znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 17.12.2018 o 18:05, Gość Bartek napisał:

Ograniczony budżet (~1500 zł)

https://bdc-bike.com/pl/p/Jamis-Trail-X-Sport-2017-Gloss-Black-27.5-x19/6879

 Ciężka sprawa, albo używka średniej klasy, albo podstawowy (naj)niższej... Spójrz na kands-y może coś zostało ,   może Indiany w Media Esp.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMHO generalnie nowym rowerem za takie pieniądze nie warto sobie głowy zawracać. Lepiej kupić używaka za 500zł na sztywnym widelcu i będzie z niego taki sam pożytek i satysfakcja, że 1000zł oszczędzony. Poszukaj czegoś używanego w dobrym stanie na komponentach chociaż ze średniej półki (przede wszystkim amortyzator).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to już mam całkowity bałagan w głowie... A Szajbajk mówił, że do 1500 góral do amatorskiej jazdy spokojnie da się znaleźć, nawet wymieniał różnych producentów i modele. Kłamał? ;-)

Używanych się trochę boję, bo się nie znam i nie mam na miejscu nikogo do pomocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się. Ale to taki "góral" tylko z wyglądu. Atrapa amortyzatora, lipne koła, ciężka rama, wyginająca się korba, spowalniacze zamiast hamulców, często nylonowe, śliskie opony itd. czyli wszystko to co w danym momencie "producent" mógł kupić najtaniej. Będzie się na tym jeździło tak samo (albo gorzej) niż na 20 letnim "góralu" ze stalowym widelcem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...