wkg Napisano 6 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2019 W dniu 4.12.2019 o 21:45, rambolbambol napisał: Widzieli już stalowego Ronin XC na kołach 650B? Z ciekawości: Jaka jest przewaga tego roweru nad HT XC ze sztywnym widelcem, relaksacyjnej geometrii ? Pytam serio. Że krótszy, bardziej zwrotny ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 6 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2019 Nie ma żadnej. Dla mnie mtb z sztywnym widelcem nie jest tak uniwersalny jak gravel. Dla mnie 650 ma uzasadnienie na bardzo dlugich trasach po terenie, gdzie potrzebujemy opon o wyższym profilu aby tłumić nierówności. Gravel z kolami 29 i pełnowymiarowymi oponami XC rozstrzeli bazę kół w długość. Rower straci swoja zwinną charekterystykę na szosie z oponami szosowymi, czyli rower mocno utraci na uniwersalności, a uniwersalność graveli to mocna podstawa. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 6 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2019 18 minut temu, clavdivs napisał: Dla mnie 650 ma uzasadnienie na bardzo dlugich trasach po terenie, gdzie potrzebujemy opon o wyższym profilu aby tłumić nierówności. To jeszcze można zadać sobie pytanie, czy gravel ma na dłuższą metę sens do poruszania się wyłącznie w terenie wymagającym takich opon :) Bo zaraz dojdziemy do amortyzacji, tylego zawieszenia, itp. No i traci w tym momencie na "szosowości", a więc i na wspomnianej uniwersalności. Chyba, że ktoś oczekuje stricte "mtb z barankiem". Tak BTW - czy ja wiem czy z kołami 29" rama musiałaby być aż tak radykalnie dłuższa? Pewnie dało by się to i owo konstrukcyjnie fajnie "oszukać", a poza tym nieco dłuższe to nieco stabilniejsze w terenie i eliminowało by to często obecny toe-overlap. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 6 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2019 Na długich trasach po kilka dni bez dróg asfaltowych, opony 33-40 dają troszkę mocno w kość, opcja zamontowania opon o wyższym profilu na pewno jest interesujaca takich wyjazdach, a jest to prosta operacja. Montowanie kół 29. To kombinacje na geometrii, moim zdaniem niczego nie oszukasz, gdzieś dasz, gdzieś zabraknie. To znów kombinacje z napedami. 650 z wyzsza opną to ta sama średnica co 28 czyli napęd zostaje bez zmian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nossy Napisano 10 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2019 W dniu 4.12.2019 o 22:03, rambolbambol napisał: Wygląda, że w końcu dali jakiś normalny proszek a nie lakier do paznokci. Ronin w swoim półprzezroczystym lakierze czerwonym wygląda bosko, ale słabe to i odpryskliwe przeokrutnie. Myslę, że rok - dwa i mój też pójdzie pod proszek. ...to może na samochodówkę z porządnym klarem. Drożej, ale jeszcze lepiej.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
homzal Napisano 11 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2020 Dzień dobry Panom i Paniom przełajowcom. Podczas składania nowej zabawki wystąpił mały error. Kapeć 40c nie za bardzo podoba się seryjnym widełkom Marina Nicasio Posiada może ktoś niepotrzebny stalowy widelec 1 1/8, który przyjmie taką oponę ? Może został komuś po upgradzie na carbon? Albo po niedokończonym projekcie? Klocka alu też rozważę z braku laku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grizzli Napisano 19 Marca 2020 Udostępnij Napisano 19 Marca 2020 (edytowane) uszanowanie, w zwizaku z modernizacja salsy pojawilo mi sie kilka pytan pasujacych do tego dzialu 1. czy opony z zakresu 700x38-41 pozenia sie dobrze z obrecza o serokosci wewnetrznej 22,5? 2. czy znane sa opony 700x38-41 nadajace sie do zamleczenia? Wklepalem kryteria w centrumrowerowe i 6 trafien-> kazde ponad 160pln... az usiadlem 3. kots kojarzy pelne blotniki na opony 45mm z opcja montazu bezposrednio do widelek (nie do dedykowanych otworow) Edytowane 19 Marca 2020 przez Grizzli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 23 Marca 2020 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Marca 2020 Niestety tublesy tak kosztują. Ale czasami można nieco taniej dostać https://www.rosebikes.pl/schwalbe-g-one-allround-performance-classic-skin-folding-tyre-28-2686865?product_shape=Classic+Skin&article_size=700x38C Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 23 Marca 2020 Udostępnij Napisano 23 Marca 2020 W dniu 19.03.2020 o 18:03, Grizzli napisał: czy znane sa opony 700x38-41 nadajace sie do zamleczenia? Wklepalem kryteria w centrumrowerowe i 6 trafien-> kazde ponad 160pln... az usiadlem Niestety. Ogólnie równanie opony + gravel + tóbles = cena z tyłka wzięta Ja tam się pogodziłem z dętkami, bo za cenę jednej gumy tóbles mam komplet dwóch opon + dętki + czasem jeszcze coś zostanie... Co do punktu pierwszego to smiało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
morty Napisano 25 Marca 2020 Udostępnij Napisano 25 Marca 2020 cześć, Potrzebuję się upewnić czy 10 rzędowa klamka GRX400 będzie współpracować z przerzutkami mtb slx/deore? Rx400 jeśli dobrze rozumuję jest kompatybilne z tiagrą która jak pamiętam nie działała z górskimi przerzutkami (inny shift index.. czy coś), czyli klamka rx400 zadziała tylko z przerzutką rx400 i ew tiagrą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 25 Marca 2020 Udostępnij Napisano 25 Marca 2020 Nie będzie. Już dawno by ludzie montowali emtebeczne przerzutki zamiast czekać aż wejdzie grx i przepłacać w międzyczasie za jakieś Ultegry ze sprzęgłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
morty Napisano 25 Marca 2020 Udostępnij Napisano 25 Marca 2020 ok dzięki! a rx600 czyli 11 rzędowe już banglają bez problemu z zmieniarkami mtb? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 25 Marca 2020 Udostępnij Napisano 25 Marca 2020 Żadne nie banglają Shimano nie podcina sobie gałęzi, jak można sprzedać dwa osobne produkty to sprzedają Tak BTW wspomniana wyżej Tiagra w ostatniej odsłonie, mimo że 10-rzędowa, to ma ciąg linki jak grupy 11-rzędowe, oczywiście szosowe a nie mtb. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dankams2 Napisano 25 Marca 2020 Udostępnij Napisano 25 Marca 2020 30 minut temu, m0d napisał: Żadne nie banglają Shimano nie podcina sobie gałęzi, jak można sprzedać dwa osobne produkty to sprzedają Tak BTW wspomniana wyżej Tiagra w ostatniej odsłonie, mimo że 10-rzędowa, to ma ciąg linki jak grupy 11-rzędowe, oczywiście szosowe a nie mtb. Mówisz o 4700? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
morty Napisano 25 Marca 2020 Udostępnij Napisano 25 Marca 2020 1 godzinę temu, m0d napisał: Żadne nie banglają Shimano nie podcina sobie gałęzi, jak można sprzedać dwa osobne produkty to sprzedają Tak BTW wspomniana wyżej Tiagra w ostatniej odsłonie, mimo że 10-rzędowa, to ma ciąg linki jak grupy 11-rzędowe, oczywiście szosowe a nie mtb. no właśnie znane są przypadki że sora bangla z alivio i chyba claris z altusem.. Fuji składało najtańsze jari na klamkach sory i tylnej zmieniarce alivio a breezer zmieszła sore z deore dziwne więc że grx400/600 lub szosowa 105 się nie miesza z deore czy slx. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_gregorio Napisano 25 Marca 2020 Udostępnij Napisano 25 Marca 2020 W przypadku napędów 9 rzędowych ( i mniej rzędowych) to działa. Sora jest kompatybilna z Alivio, Acera, Altusem, starym Deore, ja ją parowałem też ze starym XTR (952). W przypadku napędów szosowych Shimano 10r i 11r to nie działa. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
morty Napisano 25 Marca 2020 Udostępnij Napisano 25 Marca 2020 ok dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 25 Marca 2020 Udostępnij Napisano 25 Marca 2020 Teraz, morty napisał: no właśnie znane są przypadki że sora bangla z alivio i chyba claris z altusem.. Pisząc "żadne" miałem na myśli żadne 10 i 11-rzędowe grupy, bo o takie się pytałeś. Rzeczywiście można było to opacznie zrozumieć Tak jak napisał to @el_gregorio - najwyższa grupa szosowa, którą da się miksować z gratami mtb to obecnie Sora. I przy tym jest dość rzadko spotykana w gotowych rowerach. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
morty Napisano 25 Marca 2020 Udostępnij Napisano 25 Marca 2020 (edytowane) dzięki, czyli jedyna opcja na mixowanie grup to zakup "przejściówek" http://www.jtekengineering.com/shiftmate/shiftmate-compatibility-charts-choices/ stosował ktoś? Edytowane 25 Marca 2020 przez morty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 25 Marca 2020 Udostępnij Napisano 25 Marca 2020 A jaka cena i koszt dostawy tych "przejściówek"? A może po prostu napisz co byś chciał urzeźbić, że tak kombinujesz? Generalnie patrząc na szosę/gravel/przełaj to można przyjąć zasadę, że niestety trzeba kupić od razu docelową konfigurację, bo potem każda wymiana elementów napędu/hamulców na "lepsze" wiąże się z ogromnymi kosztami, rzeźbą i nieraz koniecznością wymiany kolejnych elementów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
morty Napisano 25 Marca 2020 Udostępnij Napisano 25 Marca 2020 Głównie interesowała mnie kompatybilność rx400 z mtb. reszta to już czysto z ciekawości. Generalnie przymierzam się do złożenia w miarę tanio gravela, mam dobre koła, potrzebna "tylko" cała reszta (; i się tak zastanawiam w co pójść. Rx400 + reszta szpeju (nie licząc kół które już mam i ramy na którą poluję) wyjdzie mnie +/-2100 zł Zastanawiam się też czy nie pójść w tańszą opcję czyli w sorę 3000 2x9 z przerzutką deore, do tego trp spyre.. Pytanie które deore? czy to deore m592 nie jest za nowe do sory 3000? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 25 Marca 2020 Udostępnij Napisano 25 Marca 2020 Teraz, morty napisał: czy to deore m592 nie jest za nowe do sory 3000? Za nowe? Przecież to staroć jak ta lala :) Sprawdź sobie kiedy 9 rzędów w Deore było "na czasie" ;) Tak poza tym, to jak dla mnie must have były hamulce hydrauliczne i to zdefiniowało poszukiwania. Jeśli wystarczą Ci mechaniczne, to masz spore pole do kombinowania. A jeśli tylko zdaje Ci się że przynajmniej na razie wystarczą, a potem się wymieni na hydrauliczne, to szykuj się na ostre "płukanie" portfela ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_gregorio Napisano 25 Marca 2020 Udostępnij Napisano 25 Marca 2020 Pytanie podstawowe dla jakiego celu to mieszanie osprzętu szosowego z mtb? Jeśli dla zwiększenia zakresu przełożeń, czyli kasety o większej rozpiętości to ciekawym patentem jest zastosowanie przedłużki haka przerzutki, np. Sunrace SP570 (lub wolftooth roadlink w wersji droższej). Ja tak sobie otworzyłem możliwość obsługi za pomocą Sory R3000 kasety 11-40, też od Sunrace. U mnie działa to tak samo dobrze jak w pierwotnym zestawieniu bez przedłużki z kasetą 11-32. Deore M592 wg danych Shimano obsługuje max 34 zęby na kasecie, czyli tyle co nowa Sora w wersji z długim wózkiem, nie ma też sprzęgła, więc niewiele to wnosi. Nowe Alivio M4000 dla przykładu obsłuży 36 zębów, tyle co 10 rzędowe GRX RX400. Przedluzka-haka-przerzutki-SunRace-SP570.jfif 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
morty Napisano 25 Marca 2020 Udostępnij Napisano 25 Marca 2020 9 minut temu, m0d napisał: Za nowe? Przecież to staroć jak ta lala Sprawdź sobie kiedy 9 rzędów w Deore było "na czasie" Tak poza tym, to jak dla mnie must have były hamulce hydrauliczne i to zdefiniowało poszukiwania. Jeśli wystarczą Ci mechaniczne, to masz spore pole do kombinowania. A jeśli tylko zdaje Ci się że przynajmniej na razie wystarczą, a potem się wymieni na hydrauliczne, to szykuj się na ostre "płukanie" portfela przerobiłem w swoim życiu rower z sorą r3500 na tanich mechanicznych zaciskach, kolejny 105 z niezbyt urokliwymi klamkami hydro rs505 i obecnie ultegrę hydrauliczną. Jestem świadom że mechaniczne mi raczej wystarczą do tego do czego miałby ten rower być złożony, czyli głównie na miasto. dzięki el_gregorio! ma to sens co piszesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
100lar3k Napisano 26 Marca 2020 Udostępnij Napisano 26 Marca 2020 (edytowane) 19 godzin temu, morty napisał: dzięki, czyli jedyna opcja na mixowanie grup to zakup "przejściówek" http://www.jtekengineering.com/shiftmate/shiftmate-compatibility-charts-choices/ stosował ktoś? Ja stosowałem to ze 105 i SLx 7000 bodajże. I po roku czasu poszedłem w sram rivala. Cieżko ustawic. Jak tylko linki są chociaż trochę brudne to zaczynają się problemy z biegami. Dopóki masz nowe linki i dobrze obronione końcówki wszystko jest ok. Trochę piachu i błota i jest lipa. Pierwszy zestaw linek wytrzymał mi do pierwszej błotnej jazdy, później miałem problem ze wrzucaniem na najwyższy bieg albo z przeskakiwaniem co 2 biegi. Jak dla mnie lepiej iść w srama, albo spróbować z Woolftoothem. Jak chcesz mogę ci odsprzedać jtek shiftmate 7 i sam będziesz mógł spróbować Edytowane 26 Marca 2020 przez 100lar3k Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.