morty Napisano 26 Listopada 2019 Napisano 26 Listopada 2019 siema, Blick Friday się zbliża, w wielu sklepach już trwa, chciałbym zakupic oponki do gravela na koło 650b. Ktoś zna sklepy polskie/zagraniczne gdzie można możliwie najtaniej zakupić oponki typu panaracer gravelking sk lub wtb resolute? pozdr 1 Cytuj
el_gregorio Napisano 26 Listopada 2019 Napisano 26 Listopada 2019 Jak 650b to polecam oponki CST B-Fast, rozmiar 27,5x1,9 (lub 584-50) - realnie ok. 46mm (obręcz DT 533d), lekkie tzn ok. 430g, bieżnik zbliżony do gravelking SK (z grubsza), na allegro można znaleźć w cenie ok. 80zł za sztukę (np. https://allegro.pl/oferta/opona-rowerowa-cst-27-5x1-95-c-1870-b-fast-8629374443?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_UZSD_pla_sport_turystyka_rowery_akcesoria&ev_adgr=Rowery+i+akcesoria&gclid=Cj0KCQiAt_PuBRDcARIsAMNlBdrJcBSgaLEZULO3JZfyZjOL0g7z-g5kAWcuAQvY7H8_uJG69C1ncCcaAhpXEALw_wcB) Pozycjonowane jako opona mtb, dzięki temu cena jest przystępna w porównaniu do dedykowanych gravelowych. Używam ich od zeszłego roku w jednym z rowerów, przebieg ok. 3-4tys., brak oznak zużycia, ani jednego "kapcia", sprawdzają się na każdej nawierzchni (ubitej), ciche i szybkie na asfalcie. 1 Cytuj
morty Napisano 26 Listopada 2019 Napisano 26 Listopada 2019 dzięki! wytrzymała jest na przebicia? Ze względu na warunki mieszkaniowe nie mam opcji bawić się w tubeless.. Cytuj
el_gregorio Napisano 26 Listopada 2019 Napisano 26 Listopada 2019 Moim zdaniem wytrzymała. Jak pisałem, nie udało mi się w nich przebić dętki. W zeszłym roku jeżdżone w różnym terenie, leśne ścieżki, polne gruntówki, asfalty itp W tym roku używane na dojazdy do pracy, na rowerze bagażnik tylny i wrzucana sakwa z laptopem, ciuchami na zmianę, jedzeniem, itp więc pewnie z 10kg, różnorodne nawierzchnie - asfalt, kostka, płyty drogowe, polna gruntówka czy ścieżka. Opona jest na dętkę, nieprzystosowana do tubeless. Cytuj
djzwierzak Napisano 26 Listopada 2019 Napisano 26 Listopada 2019 Gravelkingi mam w swoim fuji i jest mega. Co do eskera to niestety ale rower nie ma mocowań na bidony w widelcu. To niestety boli przy dłuższej trasie. Nawet nie tylko o bidony chodzi a o mocowanie sakw. Cytuj
Quell Napisano 26 Listopada 2019 Napisano 26 Listopada 2019 7 godzin temu, morty napisał: Ktoś zna sklepy polskie/zagraniczne gdzie można możliwie najtaniej zakupić oponki typu panaracer gravelking sk Ceny na gravelkingi (ogólnie na opony),stoją cały czas w miejscu,akurat zerkam jak to wygląda bo zakładam je na nowy sezon,czy coś będzie na wyprzedażach ? Raczej wątpię. Cytuj
ExtraThicc Napisano 26 Listopada 2019 Napisano 26 Listopada 2019 To jak już jesteśmy przy Black Friday i 650b, może ktoś się natknął na sensowne koła w tym rozmiarze i cenie do 1000zł? Cytuj
woojj Napisano 28 Listopada 2019 Napisano 28 Listopada 2019 W dniu 24.10.2019 o 08:53, woojj napisał: .....ktoś podpowie, szukam zębatki NW 110x5 około 40t Stare korby nie muszą odwiedzać złomowiska....mogą ku uciesze właściciela służyć dalej. Korba DX+zębatka odwrócona Banless 40t. Ręcznie dorobione zaślepki pod śruby ;-))) 2 Cytuj
MikeSkywalker Napisano 28 Listopada 2019 Autor Napisano 28 Listopada 2019 5 godzin temu, woojj napisał: Ręcznie dorobione zaślepki pod śruby ;-))) Czym to tak ładnie wyciąłeś? Cytuj
woojj Napisano 28 Listopada 2019 Napisano 28 Listopada 2019 ze starej zębatki...one kiedyś miały wyfrezowanie pod śrubę i 4mm grubości...... pociąłem blat shimano SG ;-). Oczywiście trzeba było dopiłować, fazować i wypolerować, ale wyszło OK. Cytuj
MikeSkywalker Napisano 28 Listopada 2019 Autor Napisano 28 Listopada 2019 Alu tak? Bo kilka razy podchodziłem do stalowych i poległem. Cytuj
rambolbambol Napisano 4 Grudnia 2019 Napisano 4 Grudnia 2019 (edytowane) Widzieli już stalowego Ronin XC na kołach 650B? Ja zabieram szczękę z podłogi, bo wstępnie wszystko pasuje, tylko czemu sztuciec dali z aluminium. https://velo.pl/rowery/gravel/author/ronin-xc Edytowane 4 Grudnia 2019 przez rambolbambol 1 Cytuj
el_gregorio Napisano 4 Grudnia 2019 Napisano 4 Grudnia 2019 Widział. Na mnie największe wrażenie robi to zdjęcie ramy Ronina XC: 2 Cytuj
rambolbambol Napisano 4 Grudnia 2019 Napisano 4 Grudnia 2019 Wygląda, że w końcu dali jakiś normalny proszek a nie lakier do paznokci. Ronin w swoim półprzezroczystym lakierze czerwonym wygląda bosko, ale słabe to i odpryskliwe przeokrutnie. Myslę, że rok - dwa i mój też pójdzie pod proszek. Geometrycznie nie zmienili w sumie nic. BB trochę poszerzyli, za co im dziękuję, bo musiałem najdłuższy kwadrat wsadzić w swoim, żeby piętą nie zamiatać zacisku hamulcowego. Cytuj
MikeSkywalker Napisano 4 Grudnia 2019 Autor Napisano 4 Grudnia 2019 16 minut temu, rambolbambol napisał: Widzieli już stalowego Ronin XC na kołach 650B? Widzieli, jakiś czas temu na pokazach Velo dla dystrybutorów. Zobaczyłem z czego jest widelec... i zwątpiłem. Nawet miałem pytać o to przedstawicieli ale jakoś mi wyleciało później. Wniosek z tego co na inne tematy mówili jest taki że Pepiki mają jakieś swoje wizje w głowie i twardo się ich trzymają. Cytuj
woojj Napisano 5 Grudnia 2019 Napisano 5 Grudnia 2019 Ronin jest fajowy. Wolałbym go na normalnym 28. Zawsze można ściganckie kółka dorobić. Ja stawiałbym na tegorocznego SL- bo to ten sam budżet a mamy sramolca i carbą. Rzeczywiście zmienili malowania we wszystkich Roninach. To bardzo wdzięczny rower w zależności od konfigu staje się z turystyka rasową wyścigówką. Wiem co piszę, bo zwykły ronin w z carbonowym widłem i lekkimi kołami waży 10 kg i zapiernicza jak wściekły..... Cytuj
rambolbambol Napisano 5 Grudnia 2019 Napisano 5 Grudnia 2019 Gdzie carbon, Author w Ronin SL 2020 też dał aluminium :-( Cytuj
m0d Napisano 5 Grudnia 2019 Napisano 5 Grudnia 2019 18 godzin temu, rambolbambol napisał: na kołach 650B? Jakby nie można było zrobić po prostu "29era z barankiem", coś jak Four Corners, żeby mieściło gumy ~29x2-2,1". IMHO mamy pchanie 650b bo w MTB to na dłuższą metę nie zażarło i praktycznie już wszędzie zadomowiło się 29", a to i owo jeszcze trzeba sprzedać... 1 Cytuj
some1 Napisano 5 Grudnia 2019 Napisano 5 Grudnia 2019 Różnica taka, że 650B z całkiem już konkretną oponą wciśniesz do typowej gravelowej ramy, 29er już nie bardzo. Cytuj
m0d Napisano 5 Grudnia 2019 Napisano 5 Grudnia 2019 Tak na podmianę do "standardowego" gravela jako proteza żeby mieć szerszą gumę kosztem średnicy koła może i ok - ma to może i sens w pewnych sytuacjach, ale to jest rower w fabrycznej konfiguracji z 650B i czytam ohy i ahy jak IMHO nie ma nad czym :) Dać możliwość montażu "pełnego" 29" i pozamiatane :) Cytuj
some1 Napisano 5 Grudnia 2019 Napisano 5 Grudnia 2019 No i co z tego, że w fabrycznej konfiguracji? Rama ma identyczną geometrię jak w modelu na kołach 700C. Wygląda trochę inaczej, bo doszła sztywna oś i taper. Taka zaleta tego rozmiaru kół, że są plug&play. Inny przykład tego typu, Merida Silex i Silex+. Cytuj
woojj Napisano 6 Grudnia 2019 Napisano 6 Grudnia 2019 14 godzin temu, m0d napisał: Dać możliwość montażu "pełnego" 29" i pozamiatane to jest oczywiste rozwiązanie ;-) Po prostu Ronin nie mieści nić powyżej 1,6 stąd te 650B. Choć tej nowej ramy nie macałem, ale robi wrażenie. Cytuj
m0d Napisano 6 Grudnia 2019 Napisano 6 Grudnia 2019 Spokojnie, to pewnie w kolejnej iteracji, metodą małych kroczków... 18 godzin temu, some1 napisał: No i co z tego, że w fabrycznej konfiguracji? Rama ma identyczną geometrię jak w modelu na kołach 700C. Wygląda trochę inaczej, bo doszła sztywna oś i taper. Taka zaleta tego rozmiaru kół, że są plug&play. Inny przykład tego typu, Merida Silex i Silex+. I..? W sumie to w każdym gravelu sobie możesz coś podobnego zrobić, bo zawsze coś tam więcej wejdzie na mniejszej średnicy obręczy, więc dalej nie rozumiem skąd te zachwyty nad tym konkretnym modelem? W sumie to fajna rama, grx i tyle. Fabrycznie koła 650b, czyli taka proteza bardziej w teren - jak ktoś konkretnie potrzebuje to ok, jak nie to 700c bardziej uniwersalne. I chapeau bas dla śmieszka co skompletował to wszystko z alu widłem ;) I waga IMHO pewnie w praktyce jednak większa, bo może i rama jak na stal wycieniowana, ale reszta gratów raczej nie dla "gryzigramków". Cytuj
some1 Napisano 6 Grudnia 2019 Napisano 6 Grudnia 2019 Ależ ja się nie zachwycam, po prostu wyjaśniam skąd nagle wysyp modeli na takich kołach. Dla producenta koszt jest niemal zerowy, wymiana kół i rower robi się bardziej "terenowy". No i raczej nie są to też leżaki magazynowe po MTB 27,5", akurat takie koła i opony w gravelowe ramy też się nie zmieszczą. A czy to się przyjmie, czy może za parę lat gravelowe ramy spuchną i zaczną mieścić opony MTB, to inna sprawa. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.