Skocz do zawartości

[Przełajki - dyskusja] Inspiruj, pytaj, dziel się wrażeniami


Rekomendowane odpowiedzi

Siema.

Niech kolega @yakuza79 się nie denerwuje.:D

Po nie przespanych nocach i rozmyślaniu co kupić lub na czym złożyć gravela mam szatański plan zakupu Gienka CDF na sztywnych osiach aby było przyszłościowo. Na 853 chyba tylko on ma cenę poniżej 1000 elżbiet.

Staszek pójdzie na sell:(

Może znawcy tematu pomogą jak ten framset wypada geometrycznie czy to bardziej wygoda czy sport i dla chłopa 180cm jaki rozmiar wybrać?

Koła też Dawid złoży bo obręcze KOM i23 mam. 

Na napęd brak pomysłu ale szwagr ma jakoś starszą szosę na 105 i powinno się udać zaadaptować, heble pewnie TRP.

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KryMar1983, będę stronniczy, już raz pokazywałem, zastanów się nad tym, mają bardzo elastyczną rozmiarówkę, wersje bodajże R, czyli wyższe ale nie dłuższe i świetne recki:

https://fairlightcycles.com/product/secan-deposit/?v=9b7d173b068d

 

Co do CDF, mam wersję bez sztywnych osi z 2018 roku chyba, kupowałem samą ramę i składałem.

Przy wzroście 185 rozmiar L jest dobry ale dla mnie dość długi, kierownicę mam prawie pod koniec oryginalnej nieciętej rury sterowej i mostek chyba 80mm.

To nie jest kwestia skłonu i rozciągnięcia, jak się rozćwiczę to jestem w stanie połozyc przednią część dłoni na ziemi i utrzymać tę pozycję swobodnie, na zimno oczywiście jest trochę inaczej. Wydaje się że mam po prostu dość krótki korpus i CDF pasuje mi w pozycji wyższej. Ale jeździ się fajnie, po miesiącu się dopasowałem zupełnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W związku z uporządkowaniem tematu galeriowego zniknęło kilka postów, wklejam ponownie dla zainteresowanych link do artykułu z Gran Fondo o oponach gravelowych https://granfondo-cycling.com/the-best-gravel-tire/ . Jest to porównanie popularnych opon 700c w rozmiarach od 37 do 43mm, można zobaczyć ich realne wielkości na tej samej obręczy, niestety nie widzę w artykule jakiej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.05.2019 o 11:44, mpac napisał:

Przy wzroście 185 rozmiar L jest dobry ale dla mnie dość długi, kierownicę mam prawie pod koniec oryginalnej nieciętej rury sterowej i mostek chyba 80mm.

...mam podobne rozkminy nad ramami  Kinesis GTD/Gran Fondo, Jakos dziwnie duzy reach podaja ws Efektywna długość górnej rurki dla GTD. Dla ATRa reach wygląda juz normalnie, a moze nawet krótko :P

GTD(GF DB)  (TT 582mm, Reach 402,5mm, Stack 607mm, HT 200mm, kąty 73,5S i 73,5 H)

ATR     60cm (TT 585mm,  Reach 392,8mm, Stack 628mm, HT 210mm, kąty 73S i 71H)

Gienek L         (TT 582mm, Reach 395mm,    Stack 612mm,  HT 175mm, kąty 73S  i 71,5H) 

Vapor 60cm  (TT 588mm,  Reach 399mm,    Stack 617mm,  HT 190mm, kąty 73S i 72H)

EM M69         (TT 576mm,  Reach 389mm,    Stack 610mm,  HT 210mm, kąty 73S i 73H )

Zachodzę w głowę, jak to jest że przy tak "krótkiej" górnej rurce wyszedł im taki Reach, największy ze wszystkich rowerów jakie znam...i chyba jak dla mnie to 60cm zalecane do mojego wzrostu jest za długie, bo  granice rozciagniecia trzepakowetgo ustawilem na 40cm REacha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozkmin ciąg dalszy, mój typ Gienka CDF na Reynoldsie 853 to koszt 900£ a znalazłem jeszcze taką opcję bo sztywnych osi w stali jak na lekarstwo:

https://www.evanscycles.com/norco-search-xr-stl-2019-adventure-road-bike-frameset-EV337768

Sporo PLN-ów by można zaoszczędzić. Może ktoś kto kmini cyferki podpowie jaką dla chłopa 180cm i czy to taki komfortowy czy sportowy gravel?

Jest jeszcze Tempest w tytanie ale bez widła:

https://www.evanscycles.com/norco-search-xr-stl-2019-adventure-road-bike-frameset-EV337768

Pozdrawiam.

Edytowane przez KryMar1983
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Czołem,

kiedyś pewno będę musiał wymienić swojego obecnego  - charge plug- na coś nowszego. ale to kwestia roku, półtora.

Poprawcie mnie czy naprostujcie , jeśli źle myślę, ale wyobrażam sobie - jako rower uniwersalny i ostateczny - tytanowego gravela, z cf widelcem, hydrauliczne hamulce i napęd 1x X.

Przy wadze 100 kg saute chyba pożegnam się z carbonami. chciałbym coś na długo czym się nie będę musiał martwić. Czy to logiczne?

Jeśli tak- to gdzie szukać takich rowerów? tak wiecie...do 10k zł.... na razie wychodzi mi  planet x tempest...ale może źle szukam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Drazel napisał:

Jeśli tak- to gdzie szukać takich rowerów? tak wiecie...do 10k zł.... na razie wychodzi mi  planet x tempest...ale może źle szukam.

Hmm, nie chcialbym Cie martwic, ale nie wiem czy tytan to najlepszy pomysł.  Sam bylem napalony  maksymalnie na Kinesisa GF (prawie kupilem, chyba jeszcze jest wyprz na marlincycles, do nowego roweru brakuje mi tylko ramy i tarcz hamulcowych, nawet Sztyce Kinesisa w karbonie kupilem ), czy nawet drozszego GTD... do momentu kiedy obejrzalem filmik goscia z UK ktory opowiadal w ktorym miejscu pekła mu dolna rura .... Ze PickenFlicki pekają to nie żadna tajemnica, ale taki Pickenflick przynajmniej jest tani w porównaniu do Kinesisa.

Te rowery nie sa tanie, framset GF w promo ponad 6k pln (pewnie sa to juz ostatnie sztuki, bo GF zosał zastąpiony modelem GTD), bez promo pod 10kpln, ale najgorsze jest to że gwarancja jest tylko na 5 lat. Wyszło mi że jak uzywam na codzien ok 3 rowerów, to tym tytanem jezdzilbym z raz w tygodniu pewnie, wiec znajac życie pewnie rama pekłaby zaraz po gwarancji :PP  Wyleczylem sie z tytanu.

Za to coraz bardziej przekonany jestem do nabycia ramy Rithcey swiss cross w najnowszej wersji na TA i z FM, a jak ktos chce sakwy itd to Outback ma juz te wszystie rzeczy... rama a w zasadzie frameset bez promo kosztuje ok 6tys pln. i prawdopodobnie przezyje te tytany.

EW Kona Esatto Ti, jest na gwarancji dozywotniej do kupienia w PL, ale ...11k pln. Znow wychodzi 2x drozej niz sprzęt CroMo Ritcheya.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie nie jest prosto zrobic dobre tytankowe rurki, jak i dobre tytanowe ramy, aktualnie w polsce mozesz bez problemu np naprawic ramy z Karbonu, aa z tytanu, nie jest to juz prosta sprawa, mało kto takie rzeczy robi ->

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Katuję pickenflicka 3 rok i Katuję to dobre stwierdzenie bo trasy to głównie kamienista szutry, leśne ścieżki z korzeniami, płyty jumbo na wałach wislanych itd. Nie zauważyłem żadnych pęknięć, a nierdzewna i nierysujaca się powłoka tytanu i w pewnym stopniu RAW carbon na widelcu powoduje że mogę go walnąć gdziebadz, zapisać na niego dowolna torbę nie martwiąc się o powierzchownosc. Do tego jest to najwygodniejsze rower jaki miałem. Nowoczesne stalówki że sztywnym osiami i zwykłym cromo lub co najwyżej główna rura z czegoś bardziej szlachetnego nie będą tak wygodne. Dla tego polecam pickenflicka bądź tempesta no wychodzi taniej lżej i wygodniej niż stalówki, a peknac może każda rama. Ritchey w dobrej cenie też nie jest głupim pomysłem

 Ja jednak jak będę szukał to coś bardziej szosowo/endurance i pewnie będzie do Hurricane z PX bo kto nie pozywa tytanu to nie wie co traci i teoretyzuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 19.06.2019 o 21:32, dankams2 napisał:

Ja jednak jak będę szukał to coś bardziej szosowo/endurance i pewnie będzie do Hurricane z PX bo kto nie pozywa tytanu to nie wie co traci i teoretyzuje.

Szkoda tylko ze na te chwile Hurricane nie ma jeszcze FM, ale faktycznie jest to najtańsza tytanowa opcja szosowa.....  byc moze i ja takowego sobie sprawię, jak znow pojawia sie framesety i będa pod Fm.

Niemniej nie spuszczałbym się tak na tym tytanem. Jak wsiadziesz na jakis drogi węgiel typu endurance (mam tu na mysli ramy rowerów z koncówek cennika Endurance np Treka czy speca ) , to też pewnie się zdziwisz jaki komfort może dawać taki rower, i nie byłbym taki pewny na której ramie bedzie wygodniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie tak. Jednak z moimi zapedami będzie to endurance/light gravel. A tam kamienie latają, wywrotki się zdarzają i obawiał ym się o ramę. Do tego lubię bikepackingowe pojeździć a tytanu nie trzeba zabezpieczać przed otarciami od toreb. Jest wersja FM i nawet ostatnio wideł za 200 funa się na ich stronie pojawił. Odpowiednik karbonowy o którym piszesz to ok 2000 eur i nie opłaca się kupować inaczej niż cały rower. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak juz pisano tutaj, wegiel naprawisz w Polsce w conajmniej kilku miejscach, miejsce naprawy bedzie przewaznie na gwarancji dożywotniej. Ostatnio znajomy naprawiał Cruxa, kurier przychodzi do domu, zabiera rame lub rower, po naprawie odwozi.  W sezonie sa niestety kolejki i czasem czekasz w kolejce 2-3tyg.

Tytan, zdaje sie że tylko jeden czlowiek może cos tam naprawic, o gwarancji na naprawe raczej mowy nie ma.To mnie mocno zestudziło....dodatkowo ten film 

i kilka zdjec peknietego pickenflicka...ale zgoda, ramy z PX sa w na tyle dobrej cenie że bol bylby polowe mniejszy.

Przy okazji gdzie ten Hurricane na FM? Tempest v3 jest ale tego Huraganu nie widze. Widelec FM 380mm selcofa widzialem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Lejdis und Dżentelmen, czy ktoś ma porównanie opon WTB Nano 700x40c w wersji Comp i TCS Light Fast? Abstrahując od możliwości użycia bez dętki i symbolicznej różnicy wagowej rzędu kilku gramów, to czy jest coś poza tym w czym lepsze są te drugie? To co można wyczytać to nieco inny wariant mieszanki, tylko jak to się ma do siebie w praktyce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.06.2019 o 07:11, cinol123 napisał:

Tytan, zdaje sie że tylko jeden czlowiek może cos tam naprawic, o gwarancji na naprawe raczej mowy nie ma.To mnie mocno zestudziło....dodatkowo ten film 

i kilka zdjec peknietego pickenflicka...ale zgoda, ramy z PX sa w na tyle dobrej cenie że bol bylby polowe mniejszy.

Mój pickenflicku właśnie przejechał wisla1200 i nie zrobiło to na nim wrażenia a lekko nie miał. Podtrzymuje że to raczej mocny sprzęt, a te wpisy to pojedyncze przypadki a nie zasada. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tylko się cieszyć. Ja nie twierdze ze wszystkie pękają, skoro je ktos jeszcze produkuje, to znaczy że pęka jakaś mala cześć.

Pisze o tym, ze za te cene, jesli taki frameset np kinesis gtd ma gwarancje na rame 5 lat, to słabo to wyglada, w rowerach px troche lepiej bo tansze.

Wielu ludzi jezdzi ultramaratony na szosach carbonowych i tez daja rade, nawet bez wymian suportow pressfit :-) 

Znam jednego co przejechal Race Through Poland a zaraz rusza w https://bikepacking.com/event/three-peaks-bike-race-2019/

Mamy rowery na tej samej ramie :-p

 

 

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kode miałem, był spoko ale poziome haki mnie wkurzały, gridd fajny ale potrzebne piasty pod sztywne ośki, rag drogi, stelvio na planecie dawno nie widziałem. Aczkolwiek dzięki - przejrzałem ofertę planety i mają kilka framesetów gravelowych, miał ktoś może z nimi styczność ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...