Chociemir Napisano 8 Marca 2019 Napisano 8 Marca 2019 (edytowane) W dniu 7.03.2019 o 12:07, mistrzusek napisał: Jest szansa, że przy obręczy 20mm opona 25C spadnie podczas jazdy, albo coś niebezpiecznego się z tym stanie? Nic się nie stanie, sam jeżdżę na oponach 25 mm i obręczach 21mm (oczywiście wewnętrznie), które producent dedykuje do opon 23 -28 mm, optymalnie do 25mm. Edytowane 8 Marca 2019 przez Chociemir Cytuj
Mod Team durnykot Napisano 8 Marca 2019 Mod Team Napisano 8 Marca 2019 19 godzin temu, mistrzusek napisał: Zapomnieliscie o legendarnym DOKRĘCANIU NA ZJAZDACH ?? Ale że jak? Jak zjeżdżam, to co mam dokręcać, jak wiem, że mam wszystko dokręcone? Poza tym to niebezpieczne jest tak grzebać przy śrubkach jak się zjeżdża. 21 godzin temu, Colonel napisał: przekaz mam zawsze jasny Bardzo przekazywujący przekaz. Taki przekaz, który przekazuje wiele przekazów ,które mają być przekazane przekazem. 2 Cytuj
itr Napisano 8 Marca 2019 Napisano 8 Marca 2019 (edytowane) 41 minut temu, Chociemir napisał: Nic się nie stanie, sam jeżdżę na oponach 25 mm i obręczach 21mm (oczywiście wewnętrznie), które producent dedykuje do opon 23 -28 mm, optymalnie do 25mm. Jeździ się przednio, jedyne co grozi : opona szosowa jest cieniutka bardziej niż obręcz pojawia się ryzyko obrypania brzegów obręczy np kiedy wsuniesz zsuniesz się w szparę między płytami chodnikowymi czy przy krawężniku. itp Jeśli masz super hiper obręcze to może warto zmienić gumę, będzie i wyższa i troszeczkę bardziej beczułkowata. Sam ujeżdżałem długo koła z szosową gumą 23 jakąś pancerną obręcz trekkingową zewn 24 mm i, ale kilka rozorań powierzchni na hamulec złapałem, z tymże to było rower na miasto jasno ciemno i po dziurach... Gdy jeździ się ostrożnie to można chyba o tym nie myśleć... No chyba że koła za 6,5kzl Acha i jeszcze coś dziwnego, rzadko dobijam snejka w szosówce, ale kilka razy się zdarzyło z racji lenistwa pompowego... Na tej szerokiej obręczy dobiłem, i... skończyło się nową oponą w koszu... rejon dobicia wypadł już na tyle blisko obręczy że to boczna część opony ucierpiała najbardziej... drogi anty-przebiciowy SPECJALNY Miszlę chyba to się nazywał Krylion. chyba po 20 km jazdy Dziwne bo zawsze wydawało mi się, że rzadkie dobicia holendrów czy składaków wynikają właśnie z szerokich obręczy, ale przy kołach szosowych jest jak wyżej... także trzeba uważać na ciśnienie mimo że pozornie lekki flaczek na szerokim kole zachowuje się dość stabilnie i jedzie się fajnie !!! Edytowane 8 Marca 2019 przez itr Cytuj
Colonel Napisano 8 Marca 2019 Napisano 8 Marca 2019 Godzinę temu, durnykot napisał: Poza tym to niebezpieczne jest tak grzebać przy śrubkach jak się zjeżdża. Jak chce się zdobyć KOMa lub QOMa czy tam PRa musisz ryzykować. Zresztą bez koszernego napędu temat zawsze będzie Ci obcy Cytuj
mistrzusek Napisano 9 Marca 2019 Napisano 9 Marca 2019 @Chociemir @itr @m0d To żeście mi namieszali z tymi oponami Cytuj
rzezniol Napisano 10 Marca 2019 Napisano 10 Marca 2019 Tutaj nie ma co mieszać ... w wątku żwirowym wyskakujesz z szosowymi kabanosami ... chciało by się powiedzieć że robisz OT ;). Powinieneś mieć dylemat czy 42C wejdzie ci w trójkąt ramy ;). Pozdrawiam Cytuj
itr Napisano 10 Marca 2019 Napisano 10 Marca 2019 Wystarczy założyć na próbę, i pojeżdzić z wolna i ostrożna, dokonać test, i w razie czego kupić sliki bardziej pękate, cudownie przyjemne toczące się, Dziarsko a miękcej, czyli opony 28 czy 32 dokupić. Moje pojękiwania może smętne, ale chyba całą, dawną chyba bezsnieżną zimę jeździłem z wąskim gumem na szerokim felgu z tyłu.... po tym jak przeciąłem Kryliona, założyłem CST za 30 zł na drucie, i nic się nie działo... że kilka razy porysowałem bok to wyniki niefrasobliwości....czy nieuwagi. Cytuj
mistrzusek Napisano 10 Marca 2019 Napisano 10 Marca 2019 42C wejdą A tymczasem siedzą już 28C, które faktycznie mają 28mm. Z jednej strony cienko jak na wszędołaza, z drugiej szerokie opony czekają na przeschnięcie lasów i bezdroży. Cytuj
MikeSkywalker Napisano 11 Marca 2019 Autor Napisano 11 Marca 2019 Panaracer GravelKing 700x32C, obręcz R460, 6bar, szerokość opony 31-31,5mm. Cytuj
chopmaz Napisano 11 Marca 2019 Napisano 11 Marca 2019 6 godzin temu, MikeSkywalker napisał: Panaracer GravelKing 700x32C, obręcz R460, 6bar, szerokość opony 31-31,5mm. Wąziutko. Ja przed chwilą zamowilem 32c i 35c. Będę zakładał na obręcz 20mm. Dzięki za informację. Cytuj
chopmaz Napisano 11 Marca 2019 Napisano 11 Marca 2019 Mistrzusek, wziąłem SK. Ma przyjść w wersji TLC. Cytuj
dankams2 Napisano 11 Marca 2019 Napisano 11 Marca 2019 Ja na ten sezon głównie z myślą o wisla1200 zanabylem Pathfinder Pro 42mm od Speca. Zarzekali się że spasowane do 50na50 asfalt i teren. Patrząc jak dawały sobie radę go w speed 38mm w terenie to chyba mają rację że to optymalny kompromis. Cytuj
Pitof Napisano 11 Marca 2019 Napisano 11 Marca 2019 No to ciekawe jak SK, bo moje gładkie 32 to ledwo na obręcz weszły. Naciągały się te opony z tak dużym oporem, że po wszystkim to prawie przestały mi się podobać Cytuj
MikeSkywalker Napisano 11 Marca 2019 Autor Napisano 11 Marca 2019 Z tym ledwo to bym nie przesadzał, owszem, trzeba było je troszkę popieścić ale są bardziej upierdliwe opony. Ja jestem ciekaw czy faktycznie coś się rozciągną czy zostaną takie ciasne. Są naprawdę ładne i raczej się nie rozstaniemy Cytuj
chopmaz Napisano 11 Marca 2019 Napisano 11 Marca 2019 3 godziny temu, Pitof napisał: No to ciekawe jak SK, bo moje gładkie 32 to ledwo na obręcz weszły. Naciągały się te opony z tak dużym oporem, że po wszystkim to prawie przestały mi się podobać Jak już założę to dam znać. Jeszcze na koła czekam. Cytuj
MikeSkywalker Napisano 11 Marca 2019 Autor Napisano 11 Marca 2019 40 minut temu, Pitof napisał: Masz wersję TLC czy zwykłe? Zwykłe, to pewnie dlatego. Takie uroki opon bezdętkowych, pamiętam jak kiedyś przeklinałem Continentale UST. Cytuj
m0d Napisano 17 Marca 2019 Napisano 17 Marca 2019 W dniu 4.03.2019 o 19:42, Mvaddib napisał: tak, doszło na drugi dzień, ja z nimi nie mam problemów, zawsze przychodzi na drugi dzień. W moim przypadku też Cyklomania się spisała Ale wracam tak naprawdę z kolejnym pytaniem do posiadaczy Venture Maxa. Jak ustawiliście wasze baranki? U mnie jest jak na zdjęciu poniżej. Końce kierownicy są praktycznie równolegle do podłoża, klamkomanetki ustawione tak żeby końce dźwigni sięgały do dołu kierownicy. "Na sucho" wydawało się ok, niemniej jak jadę w dolnym chwycie to czegoś mi brakuje, muszę tak jakoś ręce bardziej do przodu przesunąć żeby mieć dobry dostęp do hamulców i wtedy coś mi nie pasuje w chwycie... Zacząłem się rozglądać po necie i może to tylko wrażenie, ale wydaje mi się że ludzie bardziej obracają do góry tę kierownicę, tak że końce są skierowane lekko w dół. Poza tym nie mam zastrzeżeń. Wreszcie dobra szerokość, większa pewność prowadzenia i łatwość przechodzenia do dolnego chwytu Cytuj
rzezniol Napisano 17 Marca 2019 Napisano 17 Marca 2019 Hmm ... Aktualnie też mam praktycznie poziomo jednak ... Przy najbliższej wymianie owijki będę starał się skierować końce kierownicy nieco w dół, "poziomując" górę . Wydaje mi się że to dla mnie dobry kierunek. Słowem każdy jest inni i coś innego mu pasuje . Szukaj. Pozdro 1 Cytuj
Mvaddib Napisano 17 Marca 2019 Napisano 17 Marca 2019 15 minut temu, m0d napisał: W moim przypadku też Cyklomania się spisała Ale wracam tak naprawdę z kolejnym pytaniem do posiadaczy Venture Maxa. Jak ustawiliście wasze baranki? U mnie jest jak na zdjęciu poniżej. Końce kierownicy są praktycznie równolegle do podłoża, klamkomanetki ustawione tak żeby końce dźwigni sięgały do dołu kierownicy. "Na sucho" wydawało się ok, niemniej jak jadę w dolnym chwycie to czegoś mi brakuje, muszę tak jakoś ręce bardziej do przodu przesunąć żeby mieć dobry dostęp do hamulców i wtedy coś mi nie pasuje w chwycie... Zacząłem się rozglądać po necie i może to tylko wrażenie, ale wydaje mi się że ludzie bardziej obracają do góry tę kierownicę, tak że końce są skierowane lekko w dół. Poza tym nie mam zastrzeżeń. Wreszcie dobra szerokość, większa pewność prowadzenia i łatwość przechodzenia do dolnego chwytu Ja mam tak 1 Cytuj
rzezniol Napisano 17 Marca 2019 Napisano 17 Marca 2019 @m0d , jeszcze jedno ... w jakim rozmiarze masz te Continental`e ? Pozdro Cytuj
m0d Napisano 17 Marca 2019 Napisano 17 Marca 2019 Czyli jakby nie patrzeć jeden ma ustawione "końce lekko w dół" a drugi chce tak mieć @rzezniol, to są konkretnie Speed Ride'y i występują w jednym rozmiarze - niby 42 czyli 38 A przynajmniej na obręczach 17 i 19mm tyle mają. Cytuj
pavello Napisano 17 Marca 2019 Napisano 17 Marca 2019 Godzinę temu, m0d napisał: W moim przypadku też Cyklomania się spisała Ale wracam tak naprawdę z kolejnym pytaniem do posiadaczy Venture Maxa. Jak ustawiliście wasze baranki? U mnie jest jak na zdjęciu poniżej. Końce kierownicy są praktycznie równolegle do podłoża, klamkomanetki ustawione tak żeby końce dźwigni sięgały do dołu kierownicy. "Na sucho" wydawało się ok, niemniej jak jadę w dolnym chwycie to czegoś mi brakuje, muszę tak jakoś ręce bardziej do przodu przesunąć żeby mieć dobry dostęp do hamulców i wtedy coś mi nie pasuje w chwycie... Zacząłem się rozglądać po necie i może to tylko wrażenie, ale wydaje mi się że ludzie bardziej obracają do góry tę kierownicę, tak że końce są skierowane lekko w dół. Poza tym nie mam zastrzeżeń. Wreszcie dobra szerokość, większa pewność prowadzenia i łatwość przechodzenia do dolnego chwytu Ja mam ustawioną kierownicę poziomo, więc klamki wystają lekko ku górze. Wydaje mi się, że to jak ustawić kierę powinno kwestią naszej fizjonomii i wygody - no i oczywiście tego jak wyprofilowana jest kierownica Cytuj
m0d Napisano 18 Marca 2019 Napisano 18 Marca 2019 (edytowane) Oczywista oczywistość, tylko pytanie tyczyło się konkretnego modelu kierownicy, który jest specyficznie "powyginany" Stąd wywołałem do tablicy innych użytkowników. Edytowane 18 Marca 2019 przez m0d Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.